بنابراین، زمین چقدر داغ خواهد شد؟

وجه اشتراک این رویدادها چیست؟

بیش از ۳۰ روز متوالی دمای بیش از ۱۱۰ درجه فارنهایت در فینیکس. ۱۲۶ F در چین اندازه گیری شد. ۱۲۰ درجه فارنهایت در ساعت ۱ بامداد در دره مرگ. ۱۰۹ فارنهایت در رم.

همه آنها رکوردهای دمایی جدیدی هستند که در سال ۲۰۲۳ ثبت شده اند. بله، امواج گرما روشن است زمین عادی هستند. اما به طور مداوم شکستن، تقریبا شکستن، یا از بین بردن رکوردهای گرما عادی نیست چنین گرمای تاریخی و پایدار انتظار می‌رود در سال‌های آینده افزایش یابد، زیرا افزایش گرمایش جهانی امواج گرما را تشدید می‌کند و دمای کلی تا زمان انتشار گازهای گلخانه‌ای گرما افزایش می‌یابد. به صفر برسه.

بنابراین، ممکن است از خود بپرسید: چقدر گرم میشه؟؟

پاسخ به غیر قابل پیش بینی ترین بخش آن بستگی دارد تغییرات آب و هوایی معادله: ما به طور خاص، میزان انتشار سوخت های فسیلی، عمدتاً از دی اکسید کربن و متان، بشریت وارد جو می شود. بنابراین، در حالی که یک پاسخ واحد و دقیق امکان‌پذیر نیست، دانشمندان سناریوهای گرمایشی مختلفی را ایجاد کرده‌اند – که مانند بزرگراه‌هایی به مقاصد بسیار متفاوت هستند – که در نهایت بر اساس انتخاب‌هایی که توسط انتشار دهنده‌های بزرگ کربن، دولت‌های جهان و فراتر از آن انجام شده‌اند.

فلاویو لهنر، دانشمند آب و هوا در دانشگاه کرنل که در مورد گرم شدن آینده و چگونگی تأثیر آن بر زمین تحقیق می کند، گفت: «این سناریوها بسیار به کاری که قرار است انجام دهند بستگی دارد – و ما در پیش بینی آنچه که انسان ها قرار است انجام دهند عالی نیستیم». قابل مشروب کردن

خبر خوب این است که بسیار بعید است که ما در بدترین مسیری قرار داشته باشیم که در آن زمین حدود ۹ یا ۱۰ درجه فارنهایت (حدود ۵ درجه سانتیگراد) بالاتر از سطوح قبل از انقلاب صنعتی در اواخر قرن ۱۹ گرم شود. اما، مهم‌تر از همه، رسیدن به بهترین و خوش‌بینانه‌ترین نتیجه نیز چالش‌برانگیز خواهد بود، که به معنای محدود کردن گرمایش به حدود ۲.۷ فارنهایت (یا ۱.۵ درجه سانتی‌گراد) بالاتر از سطح قبل از انقلاب صنعتی تا پایان این قرن است. چنین هدف اقلیمی بلندپروازانه ای از این امر جلوگیری می کند بدترین عواقب گرم شدن زمین.

زمین در حال حاضر از اواخر قرن نوزدهم ۲ فارنهایت (۱٫۲ درجه سانتیگراد) گرم شده است.

به روز رسانی: در دسامبر ۲۰۲۳، سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ گرم ترین سال ثبت شده. این کمی تعجب آور است: در سال ۲۰۲۳، شش ماه متفاوت گرمترین ماه‌هایی بودند که تاکنون ثبت شده است.

زمین چقدر داغ خواهد شد؟

حدود ۱۰ سال پیش اوضاع وخیم به نظر می رسید.

استفاده از سوخت های فسیلی و انتشار کربن هر سال به طور مداوم در حال افزایش بودند. به نظر می‌رسید که زمین می‌تواند به سمت یک مقدار واقعی گرم شدن فاجعه‌بار پیش برود، بدترین سناریویی که توسط خط قهوه‌ای مایل به قرمز در نمودار زیر نشان داده شده است. (این نمودار توسط هیئت بین دولتی تغییر اقلیم سازمان ملل متحد ایجاد شده است – آژانس جهانی که وظیفه ارائه تجزیه و تحلیل عینی اثرات اجتماعی تغییرات آب و هوا را دارد.) این سناریوی گرمایش “SSP5-8.5” نامیده می شود که اساساً به معنی انتشار بسیار بالای گازهای گلخانه ای است. (SSP مخفف عبارت «Shared Socioeconomic Pathways» است). این جهانی است که در آن، تا سال ۲۱۰۰، سوزاندن زغال سنگ جهانی یک افزایش می یابد عالی ۶٫۵ بار. اما استفاده از زغال سنگ، در حالی که رو به کاهش نیست، داشته است رشد سالانه خود را تا حد زیادی متوقف کرد.

علاوه بر این، انرژی های تجدیدپذیر – مانند باد و خورشیدی – بسیار گسترش یافته است، در حال حاضر فراهم می کند حدود ۱۳ درصد از انرژی در ایالات متحده است (اگرچه در حال حاضر انرژی های تجدیدپذیر هم در ایالات متحده و هم در سطح جهانی از سوخت های فسیلی پیشی گرفته اند).

سرعت نور Mashable

فضای و داستان های علمی بیشتری در صندوق ورودی خود می خواهید؟
برای خبرنامه هفتگی Light Speed ​​Mashable ثبت نام کنید.





با ثبت نام با ما موافقت می کنید شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی.

از ثبت نام شما سپاسگزاریم!

زیک هاسفاتر، دانشمند آب و هوا، به Mashable گفت: «ما وارد یک انتقال انرژی شده‌ایم که یک دهه پیش آشکار نبود. این تغییر انرژی به طور قابل توجهی احتمال بدترین سناریوی آب و هوایی را کاهش داده است.

هاسفادر گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که آینده‌های تاریک‌تر را غیرممکن می‌کند.

“کاری که ما انجام می دهیم این است که آینده های تاریک تر را به طور فزاینده ای بعید می کند.”

در سوی دیگر سناریوهای شدید SSP1-1.9 قرار دارد که تا پایان قرن گرمایش را فقط به ۲٫۷ فارنهایت (۱٫۵ درجه سانتیگراد) بالاتر از سطح قبل از انقلاب صنعتی محدود می کند. این پایین، خط آبی روشن در زیر است. این همان هدف گرمایشی است که رهبران جهانی امیدوار بودند در زمان رسیدن به آن برسند قرارداد تاریخی پاریس را امضا کرد در سال ۲۰۱۶٫ اما این احتمال وجود دارد که بشریت به زودی از این هدف بلندپروازانه گرمایش عبور کند. مانند دهه ۲۰۳۰.

این احتمالا ما را در حد وسط قرار می دهد، که هنوز به معنای گرم شدن قابل توجه است.

لهنر، دانشمند آب و هوا در دانشگاه کرنل، گفت: “این خبر خوبی نیست. اما بدترین خبر نیز نیست.”

بنابراین، زمین چقدر داغ خواهد شد؟
سناریوهای مختلف گرمایش آینده، عمدتا بر اساس انتشار کربن است. به احتمال زیاد ما به سمت یک سناریوی متوسط، مشابه خط نارنجی، “SSP2-4.5” پیش می رویم.
اعتبار: IPCC

مهمتر از همه، گرم شدن زیاد، تا حدود ۷ فارنهایت (حدود ۴ درجه سانتیگراد)، هنوز امکان پذیر است لهنر گفت و نمی توان آن را به طور کامل رد کرد. او تاکید کرد، اما چنین گرمایشی در لبه احتمالی است.

پس گرمایش چقدر است در حال حاضر واقع بین؟ Hausfather توضیح داد که چیزی نزدیک به مسیر SSP2-4.5، که خط نارنجی وسط بالا است. که در برد ۴٫۸ فارنهایت (۲٫۶ تا ۲٫۷ C). بالاتر از سطوح ماقبل صنعتی

هاوسفادر با اشاره به وضعیت فعلی گفت: «تقریبا بهترین برآورد ما از سیاست‌های امروزی است سیاست های آب و هوایی توسط ملت ها تصویب شده است. تقریبا در اینجا یک اخطار مهم است، زیرا عوامل دیگر – مانند چگونگی واکنش زمین دقیقاً به سطوح دی‌اکسید کربن آتی در جو – نامشخص هستند.

گرمایش جهانی چقدر بد خواهد بود؟

حدود ۴٫۸ فارنهایت (۲٫۶ درجه سانتیگراد) گرمایش در این قرن هنوز وجود دارد زیاد. این آینده ای است که هر فرد منطقی می خواهد از آن اجتناب کند.

هاوسفادر تاکید کرد: “ما می توانیم خیلی بهتر عمل کنیم.” “امیدوارم سیاست های فعلی بهترین کاری که ما می توانیم برای بقیه قرن انجام دهیم، نباشد.”

در حال حاضر، تنها حدود ۲ فارنهایت (۱٫۲ درجه سانتیگراد) گرم شدن باعث تغییرات لحظه ای شده است. گرمایش دارای:

بدیهی است که جهانی در حدود ۲ فارنهایت (۱٫۲ درجه سانتیگراد) مشکل ساز است و برای برخی، مصیبت بار – فاجعه آمیز.

لهنر توضیح داد: «ما در حال حاضر شاهد رویدادهای بی‌سابقه‌ای هستیم. “دیگر همان آب و هوا نیست. همه اینها در ۱٫۲ اتفاق می افتد [C]”

در حال حاضر، ما شاهد اتفاقات بی سابقه ای هستیم.»

بنابراین در ۳٫۶ فارنهایت (۲ درجه سانتیگراد)، که تقریباً دو برابر گرمای امروزی است، چه اتفاقی می افتد؟ لهنر گفت: «بسیاری از این تأثیرات از نظر فراوانی یا شدت دو برابر خواهد شد. “در ۲ درجه [C] در دنیا به احتمال زیاد اوضاع دو برابر بدتر یا بدتر است.”

یک نمودار IPCC که انتشار کربن سالانه تخمینی را برای هر مسیر گرمایش نشان می دهد. (۱ گیگاتن کربن یا GTCO2، ۱ میلیارد تن است.)
اعتبار: IPCC

به همین دلیل است که محدود کردن گرمایش، تا حد امکان، حیاتی است – نه فقط برای خودمان، بلکه برای ساکنان آینده زمین. تجربه خواهند کرد افزایش جدی سطح دریا. اما، لازم نیست که ویرانگر باشد.

لهنر گفت: «هر ۱۰ درجه مهم است.


منبع: https://mashable.com/article/how-hot-will-earth-get

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *