بنچمارک های اولیه می تواند خبر خوبی برای مدل های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با تراشه های اگزینوس باشد

جدیدترین کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ تراشه، در نهایت انرژی بسیاری از تراشه ها را تامین می کند بهترین گوشی های اندروید سال ۲۰۲۴، احتمالاً شامل شایعه شده است سامسونگ گلکسی اس ۲۴ این مجموعه قرار است در ۱۷ ژانویه عرضه شود، اما ممکن است در حال حاضر با یک رقیب بعید روبرو شود.

شایعات بیان می کنند که مدل پایه سامسونگ گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس ممکن است در نهایت از تراشه Exynos 2400 خود سامسونگ استفاده کند، در حالی که مدل های بالاتر گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا گفته می شود که از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می کنند، تراشه ای که انتظار می رود قدرتمندتر باشد.

با این حال، امتیازات جدید Geekbench نشان می‌دهد که تراشه اگزینوس سامسونگ از مدل قبلی Exynos 2200 پیشرفت‌های بزرگی داشته است. با کمال تعجب، این امتیازات همچنین به ما نشان می دهد که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ممکن است آنقدر که ما فکر می کردیم جلوتر نباشد.

نمرات از آنچه که باور شده است گرفته شده است SamMobile بودن یک Samsung Galaxy S24 Plus با استفاده از Exynos 2400 و سامسونگ S24 Ultra با استفاده از اسنپدراگون نسل ۳. و آن‌ها نشان می‌دهند که Exynos 2400 بر روی پاشنه‌های سیلیکون اسنپدراگون می‌چپد.

بنچمارک ها را ببینید

تصویر ۱ از ۲

بنچمارک های اولیه می تواند خبر خوبی برای مدل های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با تراشه های اگزینوس باشد

(اعتبار تصویر: Geekbench)
تصویر ۲ از ۲

اسکرین شات هایی از گلکسی اس 24 سامسونگ

(اعتبار تصویر: Geekbench)

در Geekbench، لیستی برای Samsung SM-S926B، گمان می رود که Galaxy S24 Plus از تراشه Exynos 2400 استفاده می کند (این به دلیل وجود شماره مدل مشابه با ساختار گوشی های قبلی سری S Galaxy است و تراشه ها دارای هسته هستند. پیکربندی مورد انتظار از تراشه اگزینوس)، امتیاز تک هسته ای ۲۱۹۳ و امتیاز چند هسته ای ۶۸۹۵ را به دست آورد.

در مقایسه، نتایج برای مدلی که با نام SM-S928B فهرست شده است، ران گلکسی اس ۲۴ اولترا، با تراشه ای که پیکربندی هسته ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را دارد، امتیاز ۲۲۴۸ را برای امتیاز تک هسته ای و چند هسته ای دریافت کرد. امتیاز ۷۰۲۴

بسیاری انتظار داشتند که فاصله بسیار بیشتری بین این دو تراشه وجود داشته باشد، به طوری که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به طرز چشمگیری نسبت به تراشه اگزینوس مانند گذشته عمل می کند. با این حال، این نمرات داستان متفاوتی را بیان می کند که تراشه های اگزینوس ممکن است در نهایت به همتایان محبوب تر اسنپدراگون خود برسد.

اگر این اتفاق بیفتد و اگزینوس عملکردی برابر یا حتی بیشتر از تراشه‌های کوالکام داشته باشد، تمام دستگاه‌های سامسونگ آینده می‌توانند تنها از چیپ‌ست‌های داخلی خود استفاده کنند، دقیقاً مانند اپل با تراشه‌های سری A.

در حالی که این نتایج چشمگیر هستند، هر دو مدل گلکسی اس ۲۴ سامسونگ را در محدوده مشابهی قرار می دهند آیفون ۱۴ و پشت آیفون ۱۴ پرو مکس; این تا حدودی قابل انتظار است زیرا ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار مدت‌هاست که گوشی‌های اپل حتی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی در معیارهای مصنوعی بهتر عمل می‌کنند.

اگزینوس ۲۴۰۰ نیز بالابر مناسبی را نشان می دهد سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس امتیاز ۱۵۴۲ امتیاز تک هسته ای و امتیاز چند هسته ای ۳۴۸۳٫ بنابراین این می تواند گلکسی اس ۲۴ پلاس را به گزینه ای جذاب برای افرادی که در چرخه های ارتقاء دو ساله قرار دارند تبدیل کند.

امتیازات بنچمارک همه چیز نیست و تست یکنواختی برای Galaxy S24 Ultra نیست که انتظار می‌رود سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به Samsung S24 Plus داشته باشد، که ممکن است شامل RAM بالاتر یا سرعت خواندن و نوشتن سریع‌تر در حافظه آن باشد. این می تواند بر معیارها تأثیر بگذارد.

چه کسی چه تراشه ای می گیرد؟

اینکه چه تراشه ای در مدل گلکسی اس ۲۴ سامسونگ استفاده خواهد شد در ابتدا بود تصور می شود بر اساس منطقه شما باشدایالات متحده نسخه Snapdragon 8 Gen 3 را دریافت می کند و کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی نسخه Exynos 2400 را دریافت می کنند.

با این حال، شایعه شده است که بحث هایی در اطراف وجود دارد با استفاده از Exynos 2400 در مدل پایه سامسونگ گلکسی S24 در سراسر صفحه ، که می تواند ترکیب سری را بیشتر متمایز کند.

سال نو، اگزینوس جدید

در حالی که سال گذشته رسما اعلام شدسامسونگ هنوز تمام مشخصات Exynos 2400 را فاش نکرده است.

انتظار می رود از ۱۰ هسته شامل هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز و همچنین سه هسته Cortex-A720 با سرعت ۲٫۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با سرعت کلاک ۲٫۶ گیگاهرتز استفاده شود. .

سامسونگ گفته است که این تراشه در مقایسه با Exynos 2200 قبلی ۱٫۷ برابر افزایش عملکرد CPU و ۱۴٫۷ برابر افزایش عملکرد هوش مصنوعی خواهد داشت. انتظار می رود محدوده Galaxy S24 مجموعه ای از ویژگی های AI محور داشته باشد.

یکی دیگر از نکات برجسته بالقوه می تواند استفاده از یک پردازنده گرافیکی Xclipse 940 باشد که از معماری RDNA 3 AMD استفاده می کند که به گفته سامسونگ، «قابلیت ردیابی پرتو به طور قابل توجهی بهبود یافته را ارائه می دهد، نوید واقعی گرایی و غوطه ور شدن در بازی را از طریق طیف وسیعی از جلوه های نوری از جمله روشنایی جهانی، انعکاس و رندر سایه.” چنین قابلیت هایی می تواند عملکرد گرافیکی را با چشمگیر ارائه دهد A17 Pro تراشه در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ Pro Max ، که هر دو می توانند بازی های با کیفیت کنسول را انجام دهند مانند بازسازی Resident Evil 4.

اگر تراشه‌ی اگزینوس نسل بعدی سامسونگ بتواند عملکرد، گرافیک و ویژگی‌های نرم‌افزار هوش مصنوعی مانند نسل‌های متن به تصویر هوش مصنوعی خود را ارائه دهد، ممکن است تا حدودی برای تراشه‌ای که گاهی اوقات بداخلاقی می‌شوند، رستگاری کند. و این می تواند به این معنی باشد که افرادی که دارای تلفن های کهکشان مجهز به Exynos هستند ، مجبور نیستند به طور حسادت به همتایان خود بر روی Snapdragon نگاه کنند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/samsung-galaxy-phones/early-benchmarks-could-be-great-news-for-samsung-galaxy-s24-models-with-exynos-chips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *