بنچمارک های جدید ممکن است ادعای اپل مبنی بر اینکه M3 20 درصد از M2 قدرتمندتر است را ثابت کند

بنچمارک های جدید ممکن است ادعای اپل مبنی بر اینکه M3 20 درصد از M2 قدرتمندتر است را ثابت کند

پس از اینکه اپل فاش کرد تراشه M3 و انواع دستگاه های مک مجهز به M3 در طول آن رویداد “سریع ترسناک”.از جمله دو مدل مک بوک پرو و ​​آی مک، سوال واضح این بود که M3 چقدر قدرتمندتر از M2 است؟

اپل در طول سخنرانی خود گفت که سیلیکون M3 حدود ۲۰ درصد سریعتر از M2 است و طبق گزارش جدید BGRبه نظر می رسد که این عدد به لطف نتایج معیارهای اخیراً فاش شده باقی بماند. نتایج تست Geekbench نشان می دهد که تراشه پایه M3 دارای امتیاز تک هسته ای در حدود ۳۰۰۰ است در حالی که امتیاز چند هسته ای تقریباً ۱۱۷۰۰ است. آن را با M2 مقایسه کنید که به ترتیب امتیازهای ۲۵۷۰ و ۹۶۰۰ را برای تک هسته ای و چند هسته ای به دست آورد.

اگرچه ما به طور قطع نمی دانیم که از کدام دستگاه مک برای آزمایش سیلیکون M3 استفاده شده است، اما به احتمال زیاد این دستگاه بوده است مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3همانطور که مارک گورمن از بلومبرگ قبلاً اشاره کرده بود که مدلی که در آن زمان شایعه شده بود “Mac 15.3” یک مک بوک پرو بود و نزدیک به مدل ۱۴ اینچی تایید شده فعلی بود (در ابتدا تصور می شد ۱۵٫۳ یک مدل ۱۳ اینچی باشد).

اگر نشت معیار دیگری برای M3 iMac 24 اینچی فاش شود، نتایج به احتمال زیاد بدون محدودیت‌های مدیریت توان قابل حمل، بهبودی بزرگ‌تر خواهد بود. امتیازات تراشه‌های M3 Max و M3 Pro باید حتی بالاتر از آن باشد، صرف نظر از دستگاه آزمایش‌شده.

به نظر می رسد M3 در حال شکل گیری به چیزی واقعاً چشمگیر است

دیدن این نتایج محک به خانه می نشیند سیلیکون M3 چقدر چشمگیر است در حال حاضر، و ما هنوز آزمایش و بررسی کاملی برای دستگاه‌های مکی که از تراشه‌های M3 پشتیبانی می‌کنند، نداریم.

قبلاً در مورد چگونگی عملکرد این تراشه های جدید نوشته بودم بازی مک را برای همیشه تغییر دهید، بر اساس ادعای اپل. اکنون که ما یک آزمایش اولیه داریم که نشان دهنده افزایش ۲۰ درصدی عملکرد بین M3 و M2 است، به نظر می رسد حقایق قبلاً این ادعاها را تأیید می کند.

جالب است که ببینیم تراشه پایه M3 در مجموعه کاملی از تست‌های بنچمارک بازی با دستگاه‌های مختلف و همچنین نسخه‌های M3 Max و Pro چقدر بهتر عمل می‌کند. همچنین جالب خواهد بود که بدانید افزایش عملکرد خام چقدر با ویژگی‌های مختلف دیگری که قرار است در سیلیکون M3 تعبیه شده باشد، جفت می‌شود، مانند حافظه پنهان پویا، ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری، و سایه‌زنی مش. ناگفته نماند، SoC اپل جای یک گزینه کارت گرافیک گسسته را می گیرد و حتی می تواند از نظر عملکرد از آخرین گزینه گسسته اپل، با استفاده از کارت های AMD پیشی بگیرد، که بسیار غیر واقعی به نظر می رسد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/macs/new-benchmarks-may-prove-apples-claim-the-m3-is-20-more-powerful-than-the-m2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *