بهترین ایده های هدیه فیل سفید برای سال ۲۰۲۳

طبق افسانه ها، پادشاه سیام یک فیل سفید را به درباریان که آنها را ناراحت کرده بودند می داد. این مجازات بسیار بدتر از اعدام آنها بود. دریافت‌کننده چاره‌ای جز تشکر از پادشاه برای چنین هدیه‌ای مجلل نداشت، زیرا می‌دانست که احتمالاً نمی‌توانند هزینه نگهداری از چنین حیوانی را بپردازند. به ناچار آنها را به سمت ویرانی مالی سوق می دهد. این داستان تقریباً به طور قطع نادرست است، اما منجر به یکی از اصلی‌ترین تعطیلات مدرن شده است: مبادله هدیه فیل سفید.

گرفتن یک هدیه فیل سفید به درستی مستلزم راه رفتن در یک خط بسیار ظریف است. هدف این نیست که فقط چیزی وحشتناک بخرید و کسی را مجبور کنید که آن را با خود به خانه ببرد. باید به اندازه کافی مفید یا سرگرم کننده باشد که بلافاصله در سطل زباله نیفتد. همچنین نباید به راحتی در کشوی آشغال انداخته شود و فراموش شود. بنابراین در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که نه تنها برای شما خنده های کمی ایجاد می کند، بلکه باعث می شود گیرنده احساس سنگینی (کمی) کند.

ساعت زنگ دار روی چرخ

KFC Fire Starter Log توسط Enviro-Log

کابل افزودنی LDKCOK USB 2.0 Active Repeater

پروژکتور گلکسی

Msraynsford Useless Machine 2.0

چاپستیک شمشیر نور

MMX Marshmallow Crossbow

تلفن موزی

چراغ دوستی

سوالات متداول

فیل سفید چیست؟

تبادل هدیه فیل سفید یک بازی مهمانی است که معمولاً در تعطیلات انجام می شود و در آن افراد هدایای خنده دار و غیر عملی رد و بدل می کنند.

فیل سفید چگونه کار می کند؟

گروهی از مردم هر کدام یک هدیه بسته بندی شده به صرافی فیل سفید می آورند و هر هدیه معمولاً ارزش مشابهی دارد. سپس همه هدایا در کنار هم قرار می‌گیرند و گروه تصمیم می‌گیرد که هر کدام از آنها یک هدیه درخواست کنند. نفر اول یک هدیه فیل سفید را از انبوه برمی دارد، آن را باز می کند و نوبت آنها به پایان می رسد. بازیکنان زیر می‌توانند تصمیم بگیرند که هدیه دیگری را باز کنند و آن را به عنوان هدیه خود بخوانند یا هدیه‌ای را از کسی که قبلاً نوبت گرفته است بدزدند. قوانین می‌توانند از آنجا متفاوت باشند، از جمله دستورالعمل‌هایی در مورد دفعات سرقت یک مورد – برخی می‌گویند دو بار، حداکثر. بازی زمانی به پایان می رسد که هر فرد یک هدیه فیل سفید داشته باشد.

چرا به آن فیل سفید می گویند؟

گفته می شود که اصطلاح “فیل سفید” از افسانه پادشاه سیام که فیل های سفید را به درباریان که باعث ناراحتی او شده اند، آمده است. در حالی که به نظر می رسد یک هدیه مجلل در چهره آن است، اعتقاد بر این است که درباریان با هزینه های نگهداری حیوان خراب می شوند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/white-elephant-gift-ideas-2023-130058973.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/white-elephant-gift-ideas-2023-130058973.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *