بهترین بلندگوهای بلوتوث قابل حمل برای سال ۲۰۲۴

اگر یک چیز در مورد اسپیکرهای بلوتوث امروزی آموخته باشم، این است که برای مصرف کنندگان عمومی، گزینه ها بسیار خوب هستند. با این حال، این روند بررسی ده‌ها گزینه برای یافتن بهترین خرید را آسان‌تر نمی‌کند. بنابراین تصمیم گرفتم تا برخی از محبوب‌ترین مدل‌ها را با قیمت‌های مختلف، از بلندگوهای سطح پایه، زیر ۱۰۰ دلار گرفته تا دستگاه‌های گران‌قیمت ۵۰۰ دلاری و بالاتر، آزمایش کنم.

اکثر بلندگوهایی که امتحان کردم در اولین گوش دادن صدای خوبی داشتند. تنها از طریق مقایسه‌های کنار هم بود که شروع کردم به بررسی تفاوت‌های ظریف در میان بهترین‌ها. فقط خواندن برگه مشخصات تا آنجا پیش می رود. به این ترتیب، ما کمی بیشتر روی کیفیت صدا و محدوده دینامیکی تمرکز می کنیم، در حالی که عوامل دیگری مانند کاربرد و قیمت را نیز در نظر می گیریم. در نهایت، بهترین اسپیکر بلوتوث قابل حمل وجود ندارد، اما ما گزینه‌های خوب زیادی پیدا کرده‌ایم که با طیف وسیعی از موارد استفاده و قیمت مناسب هستند.

عواملی که باید قبل از خرید یک اسپیکر بلوتوث قابل حمل در نظر بگیرید

ضد آب و هوا

رتبه بندی IP (محافظت از ورود) نشانگرهای الفبایی هستند که اغلب در برگه مشخصات محصول می بینید که مقاومت آزمایش شده یک محصول را در برابر اجسام جامد (کثیفی، گرد و غبار، انگشتان؟) و آب تعریف می کنند. معمولاً ترکیبی از دو عدد است که اولی نشان دهنده ورود جسم جامد و دومی آب است. حالت اول از ۰ (بدون حفاظت) به ۶ (ضد گرد و غبار) می رسد. درجه مقاومت در برابر آب از ۰ (بدون حفاظت) به ۹ (محافظت در برابر غوطه وری و جت های فشار بالا) می رسد. وقتی از X به جای عدد استفاده می شود، به این معنی است که محصول از نظر مقاومت آزمایش نشده است. اگر ضد آب باشد، ممکن است مقداری مقاومت ذاتی در برابر مواد جامد داشته باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

IP67 یک امتیاز رایج این روزها است که نشان دهنده بلندگوهای بسیار مقاوم و بالقوه ناهموار مناسب برای ماجراجویی در فضای باز است. اینها برای غوطه ور شدن سریع در استخر یا وان ایمن هستند و در زیر باران یا زیر دوش باید بیش از حد خوب باشند. آنها همچنین گزینه های خوبی برای ساحل، زمین بازی و سایر محیط های ناهموار هستند.

علاوه بر این، بلندگوهای دارای پورت و رتبه بالا اغلب شامل یک پوشش محکم روی درگاه های شارژ یا کمکی است. اگر قصد استفاده از پورت ها را دارید، ممکن است توانایی رتبه بندی محصول در دفع عناصر را محدود کند.

رتبه IP و همچنین نحوه استفاده از بلندگوی بلوتوث خود را در هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر بیشتر از آن در داخل خانه استفاده می کنید، ممکن است ارزش خرید یک مدل صدای بهتر با رتبه IP پایین تر را داشته باشد.

عمر باتری

تمرکز این راهنما بر روی بلندگوهای بلوتوث قابل حمل است، و در حالی که “قابل حمل” می تواند یک اصطلاح نسبی باشد، این دستگاه ها عموما برای افرادی هستند که به احتمال زیاد خود را از پریز برق دور می بینند. این روزها، حدود ۱۲ ساعت زمان اجرا به نظر می رسد پایه باشد، اما بدیهی است که هر چه عمر باتری بیشتری بتوانید از بلندگو استفاده کنید، بهتر است.

با این حال، هنگام مشاهده مشخصات باتری مراقب باشید، زیرا آنها اغلب حداکثر زمان اجرا (“تا” x مقدار ساعت را ذکر می کنند. این معمولاً به این معنی است که آنها در حجم کم تا متوسط ​​تست شده اند. اگر آهنگ های خود را با صدای بلند دوست دارید، اغلب ممکن است زمان استفاده مورد انتظار را به نصف یا بیشتر کاهش دهد. خوشبختانه، برخی از تولیدکنندگان نیز ساعات مورد انتظار عمر باتری را در صورت استفاده با حجم کامل فهرست می کنند و شفافیت قابل قدردانی است.

به‌علاوه، اگر بلندگوی بلوتوث شما اتصال وای‌فای هم دارد، معمولاً برای عملکرد همیشه روشن طراحی شده‌اند. بر خلاف بلندگوهای بلوتوث معمولی که پس از مدت کوتاهی بدون استفاده به خواب می روند، این بلندگوها معمولاً بیدار می مانند (برای گوش دادن به دستورات شما) و به آرامی باتری را تمام می کنند. اگر خارج از منزل هستید، باید به خاطر داشته باشید که وقتی از این بلندگوها استفاده نمی کنید، آن را به صورت دستی خاموش کنید تا عمر باتری را به حداکثر برسانید.

دامنه

محدوده بلوتوث یک تجارت دشوار است. برخی از شرکت‌ها طولانی‌ترین برد ممکن محصول خود را، معمولاً در فضای باز و در یک محیط آزمایشی بدون مانع، فهرست می‌کنند. سایر شرکت‌ها محدوده ۳۰ فوتی را روی برگه مشخصات قرار می‌دهند و آن را به همان اندازه باقی می‌گذارند، حتی اگر از بلوتوث ۴٫x یا ۵٫x استفاده کنند. این احتمالاً پتانسیل بلندگو را کم‌فروش می‌کند، اما محیط‌های غیرقابل پیش‌بینی می‌توانند بر برد تأثیر بگذارند و وعده دادن به ماه فقط برای دریافت شکایات فایده‌ای ندارد.

من هنگام خم شدن با تلفنم در جیب جلوی شلوار جین و به سختی ۳۰ فوت از بلندگوی داخل آپارتمانم، مشکلات افت سیگنال را دیده ام. من با این مشکل در چندین دستگاه بدون توجه به محدوده اتصال بلوتوث لیست شده آنها مواجه شدم.

اگر میزبان یک مهمانی در پاسیو هستید و داخل آن اردک می‌خورید، عاقلانه است که دستگاه مبدأ را در نزدیکی خود نگه دارید. اندازه گیری اینکه چه جنبه هایی از هر محیطی ممکن است با سیگنال بلوتوث تداخل داشته باشد دشوار است. به طور کلی، مشخصات برد حدود ۱۰۰ فوت یا بیشتر را به عنوان یک سناریوی دنیای کامل در نظر بگیرید.

تاخیر

این یک اشاره جزئی برای کسانی است که در آنجا از یک بلندگو برای خروجی رایانه خود یا به عنوان راه حل مینی نوار صوتی برای تنظیماتی مانند مانیتور و جعبه پخش استفاده می کنند. برای جلوگیری از مشکلات همگام سازی لب، آزاردهنده است. خوشبختانه، به نظر می رسد اکثر سخنرانان این روزها اغلب این مشکلات را ندارند. تنها تعداد انگشت شماری از چند ده بلندگو که امتحان کردم، مشکلات مداوم و قابل توجهی در همگام سازی لب داشتند. جدای از ضربه های گاه و بیگاه، همه انتخاب های ما در این زمینه خوب عمل کردند.

اگر قصد دارید مکررا از بلندگو برای پخش ویدیو استفاده کنید، به دنبال دستگاه‌هایی باشید که جدیدترین نسخه‌های بلوتوث (۴٫x یا ۵٫x) و کدک‌هایی با تأخیر کمتر مانند aptX دارند. همچنین مطمئن شوید که بلندگو به دستگاه منبع نزدیک است زیرا فاصله می تواند یک عامل باشد. با این حال، برای جلوگیری از این مشکل، یکی را با ورودی کمکی سیمی تهیه کنید.

بهترین بلندگوهای بلوتوث: ۵۰ تا ۲۰۰ دلار

بهترین بلندگوهای بلوتوث: ۲۰۰ تا ۴۵۰ دلار

بهترین بلندگوهای بلوتوث قابل حمل با برد بالا: ۴۵۰ دلار و بالاتر

سایر بلندگوهای بلوتوث قابل حملی که آزمایش کردیم

Monoprice Soundstage3

این Monoprice Soundstage3 صدای نسبتاً بزرگی را با قیمت ۲۵۰ دلاری میان رده ارائه می دهد، با ورودی های متنوعی که به ندرت در بلندگوهای بلوتوث قابل حمل یافت می شود. طراحی مینیمالیستی و جعبه‌ای آن بی‌معنی نیست، حتی اگر بیشتر به منزله‌ی خانه‌ای کم‌تر مقاوم و به سبک قفسه کتاب باشد. در حالی که بلندگو، اوج‌های واضح را در کنار پایین‌های پررونق نشان می‌دهد، متوجه شدیم که باس می‌تواند بر بقیه خروجی غلبه کند، بنابراین برای همه مناسب نیست. و پس از ماه‌ها استفاده از اسپیکر، متوجه شدیم که پنل دکمه‌ای با چسبندگی پایین و برچسب ضعیف در امتداد قسمت بالایی آن می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. اگر می‌خواهید برای سفرهای جاده‌ای اسپیکر داشته باشید، از میانه‌ها و بلندی‌ها استفاده کنید و از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل صدا و انتخاب ورودی استفاده کنید، گزینه‌های بهتری وجود دارد.

JBL Boombox 3

طرفداران مشخصات صدای بلندگوی بلوتوث JBL که می خواهند صدا را افزایش دهند، اما همچنین می خواهند یک گزینه مقاوم و قابل حمل داشته باشند، ممکن است از JBL Boombox 3. این یک بلندگوی مناسب با صدای بلند با صدای بسیار بلند است، اگرچه به خوبی برخی از گزینه‌های سبک بلندگو برای صدای پرتاب طولانی و مناطق بزرگ در فضای باز نیست. با این حال، قیمت این خط بلندگو در مقایسه با سایر گزینه‌های با صدای بزرگ که زمین کمی بیشتری را پوشش می‌دهند، بسیار گران است. اگر نام تجاری JBL مورد علاقه شماست و از فرم ناهموار و قابل حمل آن خوشتان می آید، توصیه می کنیم به دنبال تخفیف باشید یا خرید کنید و گزینه های موجود از جمله سری JBL PartyBox (کمتر قابل حمل) را جستجو کنید.

Soundcore Motion X500

بلندگوهای Soundcore عموما خوب و اغلب قیمت مناسبی داشته اند. این موشن X500 در آن دسته قرار می گیرد. این یک فضای بلند و فلزی جعبه ناهار با دسته ثابت دارد و نسبت به اندازه‌اش صدای واضح و شفاف ۴۰ واتی را تولید می‌کند. این بلندگو می تواند بسیار بلند باشد و دوز خوبی از باس ارائه می دهد، اگرچه در درجه اول یک بلندگوی جلویی است.

پشتیبانی صوتی LDAC با وضوح بالا برای کاربران اندروید وجود دارد، اما نکته اصلی فروش در این مورد، صدای مکانی است. این کار از طریق تغییر EQ و فعال کردن یک درایور کوچک و فعال انجام می شود. اگر از نزدیک و مستقیماً در مقابل آن باشید، یک مزیت جزئی از این وجود دارد، اما این یک تغییر کامل بازی برای تجربه شنیداری شما نیست. قیمت اولیه پیش‌سفارش ۱۳۰ دلاری، آن را به گزینه‌ای مناسب از نظر قیمت برای شما تبدیل کرد. اما در زمان راه اندازی تا ۱۷۰ دلار افزایش یافت، حتی اگر هنوز یک گزینه خوب در میانه راه باشد، اگر می خواهید کوچک، واضح و بلند باشد، جذابیت کمتری دارد. اگر می توانید یکی را برای فروش پیدا کنید قیمت پایین تر، قطعاً ارزش بررسی دارد. بزرگتر و بلندتر نیز وجود دارد X600 (200 دلار) اگر مفهوم کلی برای شما کار می کند.

سوالات متداول

اسپیکر بلوتوث چگونه کار می کند؟

فناوری بلوتوث به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از امواج رادیویی با فرکانس فوق‌العاده بالا (UHF) در فواصل کوتاه داده‌ها را به هم متصل کرده و تبادل کنند. این محدوده فرکانسی است که برای اهداف صنعتی، علمی و پزشکی ایجاد شده است که باند طیف ۲٫۴ گیگاهرتز ISM نامیده می شود. این محدوده در سرتاسر جهان در دسترس است، و استفاده از دستگاه ها را برای شرکت ها برای بازارهای جهانی آسان می کند.

بلندگوهای بلوتوث شامل این فناوری هستند که به آنها امکان می دهد با دستگاه های منبع مانند تلفن های هوشمند، تبلت ها یا رایانه ها برای تبادل داده ارتباط برقرار کنند. این دو دستگاه با اشتراک گذاری یک کد منحصر به فرد جفت می شوند و در محدوده ممنوعه برای دستگاه و نسخه بلوتوث کار خواهند کرد.

از زمانی که بلوتوث ۴٫۰ بیش از یک دهه پیش عرضه شد، تکرارهای جدید معمولاً در محدوده بهبود می‌یابند، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و اتصال گسترده‌تری را با ویژگی‌هایی مانند چند نقطه (مثلاً امکان اتصال همزمان بیش از یک دستگاه را فراهم می‌کنند).

چه کسی باید یک اسپیکر بلوتوث قابل حمل بخرد؟

اگر می خواهید در حالی که بیرون از منزل هستید با چیزی غیر از هدفون موسیقی پخش کنید، احتمالاً یک اسپیکر بلوتوث قابل حمل همان چیزی است که می خواهید. طیف گسترده ای از دستگاه ها برای انواع شرایط وجود دارد. بسیاری از افراد ماجراجو یک قابل حمل نسبتا سبک را می خواهند که به اندازه کافی ناهموار باشد تا بتواند عناصر را کنترل کند و همچنین شارژ کافی برای ساعت ها بازی را داشته باشد. دیگران ممکن است به سادگی نیاز به یک بلندگو داشته باشند که بتوانند در خانه حرکت کنند یا در حیاط خلوت از آن استفاده کنند. در این صورت، می توانید مدل های بزرگتر و کمتر ناهموار را انتخاب کنید که ممکن است صدای بهتری ارائه دهند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-portable-bluetooth-speakers-133004551.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-portable-bluetooth-speakers-133004551.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *