بهترین جاروبرقی ربات برای سال ۲۰۲۴

جاروبرقی های روباتی به لطف پیشرفت های بسیاری که در چند سال گذشته در فضا دیده ایم، همه جا حاضر شده اند. آنها باهوش‌تر، قوی‌تر و (تا حدی) بهتر از قبل از پاهای صندلی دوری می‌کنند، و حتی برخی از آنها قابلیت تمیز کردن داخلی و تمایل به موهای حیوانات خانگی دارند. آنها نیز چیزهای زیادی بدست آورده اند ارزان تر – اشتباه نکنید، اینها هنوز برخی از گرانترین ابزارهایی هستند که می توانید برای خانه خود خریداری کنید، اما امروزه گزینه های مقرون به صرفه تری وجود دارد. اکنون فضا با ماشین‌هایی از انواع شرکت‌ها از جمله iRobot، Shark، Anker و سایرین اشباع شده است، بنابراین اگر به کمک نیاز دارید تا بفهمید از کجا باید به دنبال جاروبرقی مناسب ربات باشید، Engadget شما را پوشش می‌دهد. اینها # جاروبرقی مورد علاقه ما هستند که می توانید امروز دریافت کنید، به علاوه توصیه هایی در مورد نحوه انتخاب بهترین مدل برای خانه خود.

آیا جاروبرقی ربات ارزشش را دارد؟

ما هنگام بررسی به این سوال پرداختیم جاروبرقی ربات ارزان قیمت و پاسخ مثبت است، به خصوص اگر جاروبرقی یکی از کم علاقه ترین کارهای شما باشد. ربات‌ها کار سخت تمیز کردن کف‌های شما را از بین می‌برند – فقط آن را روشن کنید و تماشا کنید. هر جاروبرقی رباتی که ارزش خرید داشته باشد نیمه مستقل است، زیرا تا زمانی که باتری آن کم شود، خاک را در اطراف خانه شما می مکد و سپس راه خود را به جایگاه شارژ خود باز می کند. برخلاف جاروبرقی معمولی، فقط باید با آن تعامل داشته باشید تا آن را روشن کنید، سطل زباله آن را خالی کنید و در صورتی که در جایی گیر کرد آن را باز کنید.

این بدان معنا نیست که جاروبرقی های ربات عالی هستند. آنها تقریباً همیشه قدرت کمتر و انعطاف پذیری کمتری نسبت به جاروبرقی های سنتی دارند. از آنجایی که بیشتر ربات‌ها بسیار کوچک‌تر از مدل‌های سنتی هستند، معمولاً همان سطح مکش را که در یک دستگاه ایستاده دریافت می‌کنید، ندارند. به علاوه، سطل زباله آنها کوچکتر است، بنابراین باید دفعات بیشتری تخلیه شوند. در حالی که جاروبرقی‌های روباتی متصل به Wi-Fi به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا با استفاده از یک برنامه، کار تمیز کردن را از هر جایی شروع کنید، هدف قرار دادن یک منطقه کوچک از خانه شما می‌تواند پیچیده‌تر باشد. برخی از جاروبرقی‌های رباتیک دارای ویژگی‌های تمیز کردن نقطه‌ای هستند که توجه دستگاه را روی یک منطقه خاص متمرکز می‌کند، که تقریباً – اما نه کاملاً – از تمیز کردن نقطه‌ای که می‌توانید خودتان با یک جاروبرقی معمولی یا بی‌سیم انجام دهید، تقلید می‌کند.

جاروبرقی ربات iRobot Roomba 981
iRobt / 1996-2001 AccuSoft Co.، کلیه حقوق محفوظ است

در جاروبرقی ربات به دنبال چه چیزی باشیم

اتصال Wi-Fi

همانطور که در ما توضیح دادیم راهنمای بودجه، اتصال Wi-Fi یک ویژگی کلیدی برای اکثر جاروبرقی های ربات است. با این حال، برخی از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه به وای‌فای متصل نیستند، بنابراین بهتر است قبل از خرید ارزان، دوباره بررسی کنید. Wi-Fi به یک ربات جاروبرقی اجازه می دهد کارهایی مانند برقراری ارتباط با یک برنامه تلفن همراه را انجام دهد که سپس به شما امکان می دهد دستگاه را از طریق تلفن خود کنترل کنید.

مکش خلاء

قدرت مکش عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. متأسفانه، مقیاس قدرت استانداردی وجود ندارد که همه Robo-Vac ها به آن پایبند باشند، بنابراین مقایسه آن در میان تعدادی از دستگاه ها دشوار است. برخی از شرکت ها سطوح پاسکال (Pa) را ارائه می دهند و به طور کلی هر چه Pa بالاتر باشد، جاروبرقی قوی تر خواهد بود. اما شرکت‌های دیگر به Pa تکیه نمی‌کنند و به سادگی می‌گویند که ربات‌هایشان X-برابر مکش بیشتری نسبت به ربات‌های دیگر دارند.

نوع طبقه

در نهایت، توصیه می کنیم ابتدا به کف خانه خود فکر کنید: آیا در سرتاسر خانه فرش دارید یا کف کاشی و چوب سخت یا مخلوطی دارید؟ ربات‌هایی که قدرت مکش قوی‌تری دارند، کار تمیز کردن فرش‌ها را بهتر انجام می‌دهند، زیرا می‌توانند راحت‌تر وارد گوشه‌ها و سوراخ‌ها شوند. برخی از ماشین‌ها حالت‌های “حداکثر” نیز دارند، که قدرت مکش را افزایش می‌دهد، اما معمولاً عمر باتری را سریع‌تر از حالت تمیز کردن معمولی می‌خورد.

ویژگی های نقشه برداری و تشخیص اشیا

با گذشتن از یک آستانه قیمت مشخص، مزایای پیشرفته‌ای مانند ویژگی‌های نقشه‌برداری خانه، تشخیص شیء بهبودیافته و دفع خودکار زباله‌دان را خواهید یافت. نقشه‌برداری خانه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: جاروبرقی از سنسورهایی برای نقشه‌برداری از چیدمان خانه شما هنگام تمیز کردن استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را به اتاق‌ها یا مناطق خاصی بفرستید. بیشتر ربات‌ها دارای تشخیص اشیا هستند، اما برخی از آنها در اجتناب از چیزهایی مانند پایه‌های صندلی و اسباب‌بازی‌های کودکان بهتر از بقیه هستند. مدل های بالاتر مانند سری j7 iRobot حتی تا آنجا پیش بروید که وعده اجتناب از موانع را بدهید تا از مواردی مانند مدفوع حیوانات خانگی که به طور بالقوه می توانند دستگاه شما را خراب کنند دوری کنید.

ربات جاروبرقی با قابلیت پاک کردن

ما همچنین اکنون شروع به دیدن جاروبرقی های ربات بیشتری با قابلیت پاک کردن کرده ایم. ماشین‌های دارای این ویژگی دارای یک مخزن آب هستند که یا در شاسی ربات تعبیه شده است یا به‌عنوان یک قطعه جداگانه که وقتی می‌خواهید کف‌هایتان را تمیز کنید، آن را با سطل زباله عوض می‌کنید. اگر کف‌های سختی در خانه‌تان دارید که دوست دارید جیر جیر را تمیز نگه دارید، Robo-vac مفیدتر می‌شود، اما نیاز به کار بیشتری از طرف شما دارد. پر کردن و خالی کردن مخزن همچنان یک کار انسان است.

ایستگاه خالی خودکار

در نهایت، برای راحتی بیشتر، جاروبرقی رباتی را در نظر بگیرید که دارای پایه خود تمیز شونده است. اینها اساساً سطل های زباله هستند که به ایستگاه اتصال دستگاه متصل شده اند. در پایان هر کار، Robo-vac به طور خودکار سطل زباله کوچک خود را در پایه تمیز بزرگ خالی می کند – این بدان معناست که شما مجبور نخواهید بود خودتان سطل زباله را خالی کنید و فقط باید هر چند هفته یک بار به پایگاه مراجعه کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بیشتر پایه های خود خالی شونده به کیسه های زباله اختصاصی نیاز دارند – هزینه طولانی مدت دیگری که باید آن را در نظر بگیرید. همچنین، هر ربات جاروبرقی که دارای مخزن آب باشد، آب کثیف خود را به داخل تمیز نمی ریزد. پایه، بنابراین شما هنوز هم باید خودتان آن را تمیز کنید.

بهترین جاروبرقی ربات میان رده: ربات جاروبرقی کوسه هوش مصنوعی با پایه

جاروبرقی ربات هوش مصنوعی کوسه RV2502AE با پایه خود خالی شونده، تمام جعبه هایی را که یک ماشین میان رده باید انجام دهد، مشخص می کند. عملکرد تمیز کردن قابل اعتمادی را ارائه می دهد، استفاده از برنامه تلفن همراه آن آسان است و نقشه های خانه دقیقی تولید می کند. علاوه بر این، پایه آن بدون کیسه است، به این معنی که لازم نیست هر چند ماه یک بار برای کیف های اضافی هزینه کنید.

راه اندازی کوسه به سادگی بیرون آوردن آن و پایه آن از جعبه، وصل کردن پایه و دانلود برنامه همراه همراه برای تکمیل کار است. این دستگاه به Wi-Fi متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد وقتی در خانه نیستید آن را از طریق برنامه کنترل کنید یا با استفاده از Google Assistant و کنترل صوتی الکسا. اولین سفری که کوسه انجام می دهد یک “Explore Run” است که در طی آن نقشه ای از خانه شما تولید می کند که سپس می توانید آن را از برنامه موبایل ویرایش کنید.

کوسه پلان بسیار دقیقی از آپارتمان دو خوابه من ایجاد کرد و من خوشحال بودم که گزینه “کاوش مجدد” را دیدم که اگر نقشه مطابق با استانداردهای من نبود، می توانستم از آن استفاده کنم. با یک نقشه تکمیل شده، سپس از شما خواسته می شود که اتاق های خانه خود را برچسب بزنید. به این ترتیب، می توانید کوسه را فقط به اتاق خواب برای کارهای تمیز کردن مستقیم تر، انتخاب مناطق ممنوعه و موارد دیگر بفرستید.

اولین باری که ربات کوسه را اجرا کردم، خواستم کل آپارتمانم را تمیز کند. من تحت تأثیر قرار گرفتم که چقدر ساکت بود – یا بهتر است بگوییم، در مقایسه با سایر روبو-وکس هایی که امتحان کردم، چقدر ساکت تر بود. اگر تلویزیون خود را در همان اتاق تمیز می‌کند، باید صدای تلویزیون را زیاد کنید، اما شنیدن صدای آن در هنگام مکیدن زباله از راهرو سخت خواهد بود. همچنین در مانور دادن به اسباب‌بازی‌های گربه‌ای که من روی زمین گذاشتم، کار مناسبی انجام داد. ویژگی تشخیص اشیاء دستگاه ادعا می‌کند که می‌تواند از چیزهایی به اندازه چهار اینچ جلوگیری کند، اما متوجه شدم که در حس کردن و حرکت در اطراف تونل گربه‌ای به طول سه فوت در کف من بسیار بهتر از بسیاری از اسباب‌بازی‌های کوچک موش است.

اما حتی اگر آقای موش هرازگاهی لبه‌های چرخ‌های کوسه را می‌گرفت، ربات‌واک همه چیز را به آرامی گرفت. یکی از مواردی که من هنگام آزمایش جاروبرقی ربات ها به دنبال آن هستم این است که در حین تمیز کردن چقدر از من نیاز دارند. بهترین ها هندزفری هستند و به هیچ وجه نیازی به توجه اضافی ندارند – هنگامی که یک کار را شروع می کنند، آنقدر باهوش هستند که می توانند در خانه شما بچرخند، اطراف اشیا حرکت کنند و پس از پایان کار به پایگاه خود بازگردند. با Robo-vac شارک، من هرگز مجبور به تمیز کردن آن نشدم. اکنون، دقت لازم را انجام دادم و قبل از اجرای کوسه، تکه‌های لباس و کابل‌های شارژ را از روی زمین برداشتم (همین طور برای هر جاروبرقی روبات دیگری که آزمایش کردم)، بنابراین آن چیزها هرگز مانعی نداشتند. اکثر برنامه های همراه در واقع به شما یادآوری می کنند که این کار را قبل از شروع کار تمیز کردن انجام دهید.

این ماشین کوسه دارای یک ایستگاه تخلیه خودکار است، بنابراین پس از هر بار تمیز کردن سطل زباله خود را خالی می کند – و همچنین در حین کار اگر سطل آن قبل از اتمام کار پر شود. در حالت دوم، کوسه پس از آزاد کردن سطل خود، به طور خودکار به تمیز کردن باز می گردد. این یک ویژگی عالی است، اما بهترین چیز در مورد پایه طراحی بدون کیسه آن است. دستگاه شارک بر خلاف سایر پایه های جاروبرقی ربات است زیرا برای تجهیز فضای داخلی پایه نیازی به خرید کیسه های زباله اختصاصی ندارید. وقتی می‌خواهید پایه را خالی کنید، بخشی از آن جدا می‌شود و برای بیرون ریختن زباله‌ها باز می‌شود و وقتی آن را برمی‌گردانید، به راحتی در جای خود قفل می‌شود. این نه تنها بسیار راحت است، بلکه هزینه مادام العمر مالکیت را نیز کاهش می دهد زیرا هر چند ماه یک بار کیف های ویژه ای را خریداری نمی کنید.

شایان ذکر است که شارک چند مدل مشابه RV2502AE دارد که دارای رنگ بندی متفاوت، ظرفیت پایه خود تمیز شوندگی ۳۰ روزه در مقابل ۶۰ روز و تفاوت های جزئی دیگر هستند. بزرگترین ویژگی که بر نحوه استفاده شما از دستگاه تأثیر می‌گذارد، ظرفیت پایه تمیز است: اگر می‌خواهید تا حد امکان کمتر با روبوواک خود تعامل داشته باشید، توصیه می‌کنیم مدل‌های ۶۰ روزه را استفاده کنید.

رتبه دوم: Roomba j7

از زمانی که آمازون iRobot را خریداری کرد، تغییر چندانی نکرده است Roomba j7 اگر می خواهید جدیدترین فناوری جلوگیری از موانع را از شرکت در بسته ای جذاب بخواهید، یک گزینه عالی باقی می ماند. j7 600 دلاری با پایه تمیز عرضه نمی شود، اما می توانید آن را تهیه کنید همان خلاء با یکی برای ۲۰۰ دلار اضافی

بزرگترین نقطه فروش سری Roomba j7 بینایی کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقا یافته آن است که به آن کمک می کند اشیا را شناسایی و در اطراف حرکت کند. این شامل مدفوع حیوانات خانگی – دشمن قوس خلاء ربات – می شود و iRobot حتی به صاحبان حیوانات خانگی قول می دهد که اگر در اولین سال مالکیت با مدفوع حیوانات خانگی مواجه شود، دستگاه j7 آنها را جایگزین خواهد کرد.

این یکی از ویژگی‌هایی است که من خوشحال بودم که هرگز نتوانستم آن را در حین بررسی این Roomba آزمایش کنم، زیرا گربه من تمام فعالیت خود را در جعبه زباله‌اش نگه می‌داشت. در غیر این صورت، Roomba j7 در مکیدن خاک و زباله های اطراف آپارتمان من کار خوبی انجام داد و در حین انجام این کار صدای زیادی ایجاد نکرد. تمام ربات‌وکس‌هایی که در این سطح میان‌رده آزمایش کردم تقریباً سطح مکش یکسانی داشتند، بنابراین در مورد قدرت تمیز کردن تفاوت زیادی بین آنها وجود نداشت.

مانند سایر جاروبرقی‌های ربات، می‌توانید برنامه‌های تمیز کردن را در برنامه موبایل iRobot تنظیم کنید تا هرگز مجبور نباشید کار تمیز کردن را در لحظه شروع کنید. این برنامه همچنین دارای بخش “مورد علاقه” است که به شما امکان می دهد پروفایل هایی ایجاد کنید که همیشه از آنها استفاده کنید مانند “تمیز کردن اتاق نشیمن و ورودی”. و اگر ترجیح می دهید از دستورات صوتی استفاده کنید، ربات از الکسای آمازون و دستیار گوگل پشتیبانی می کند.

Roomba j7 دارای Imprint Smart Mapping است، اما برخلاف کوسه، بیش از یک بار در خانه من طول کشید تا یک نقشه کامل ایجاد شود. برنامه iRobot بین یک کار تمیز کردن معمولی و یک “نقشه برداری” تمایز قائل می شود، بنابراین مطمئن شوید که در چند بار اول که دستگاه را اجرا می کنید، دومی را انتخاب می کنید.

من تست کردم j7+یعنی صدای خروش ماشینی که سطل زباله خود را در پایه خود خالی می کند، مورد استقبال قرار گرفتم. فرآیند تخلیه به سادگی یک صفحه باز خودکار نیست که خاک را از یک سطل زباله به سطل زباله دیگر تکان می دهد – پایه در واقع خاک را از خلاء می مکد. این مورد برای همه ماشین‌هایی بود که من امتحان کردم و پایه‌های خود خالی‌کننده داشتند. همه آنها کاملاً بلند هستند، اما Roomba j7+ از همه بلندتر بود. را غوغا کردن صداها فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه دوام می آورند، اما اولین بار که این اتفاق افتاد تکان دهنده بود. فقط این را در نظر داشته باشید اگر تصمیم گرفتید شب‌ها هنگامی که دیگران خوابند، ربات خود خالی‌کننده را با جاروبرقی اجرا کنید.

افتخار: Anker Eufy RoboVac X8 Hybrid

ممکن است با جاروبرقی های ربات Anker آشنا نباشید، اما آنها اغلب جایگزین های مقرون به صرفه تری برای iRobots و Sharks جهان هستند. را Eufy RoboVac X8 Hybrid به هیچ وجه دستگاهی مقرون به صرفه نیست، اما یک جاروبرقی ربات جامد است که چند ویژگی کلیدی را ارائه می دهد که بسیاری از رقبا ندارند. به علاوه، اغلب می توانید آن را با قیمت ۵۴۹ دلار یا حتی ۴۴۹ دلار در فروش پیدا کنید.

برخلاف دیگر انتخاب‌های میان‌رده ما، X8 Hybrid با پایه خود خالی‌کننده عرضه نمی‌شود، و همچنین پایه‌ای وجود ندارد که بتوانید جداگانه آن را خریداری کنید. این فقط یک روبو-واک مستقل است، اما «هیبرید» نشان می‌دهد که یک ربات پاک کن نیز هست. هم یک سطل زباله برای جمع‌آوری زباله‌ها و هم یک مخزن آب ۲۵۰ میلی‌لیتری دارد که می‌توانید هر زمان که بخواهید یک چرخه پاک‌کنی را پر کنید. بسیاری از جاروبرقی‌های روباتی دیگر این ویژگی را دارند و اگر کف‌های کاشی یا چوب سخت در سرتاسر خانه‌تان زیاد باشد، می‌تواند حتی مفیدتر از یک سطل خود تمیز شونده باشد.

علاوه بر این، من تحت تاثیر قرار گرفتن X8 Hybrid چقدر آسان بود، قابلیت های نقشه برداری آن چقدر دقیق بود و از چه تعداد ویژگی اضافی پشتیبانی می کرد. دارای چهار حالت تمیز کردن خودکار، اتاق، منطقه و نقطه – و چهار سطح مکش است که با Pure در انتهای پایین شروع می‌شود و در حداکثر حداکثر است. این ویژگی ها به شما کنترل زیادی در مورد مکان تمیز کردن دستگاه و میزان قدرت انجام آن می دهد. X8 Hybrid اولین باری که آن را اجرا کردم در حالت Pure قرار داشت و من نه تنها از بی صدا بودن آن، بلکه با توجه به اینکه در کمترین تنظیم مکش قرار داشت، از تمیزی کامل آن نیز شگفت زده شدم.

همچنین یک ویژگی «tap and go» وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هر نقطه را در نقشه خانه خود در برنامه EufyHome مشخص کنید و ربات را برای تمیز کردن به آنجا بفرستید. کنترل‌های دستی نیز در دسترس هستند، که چیزی نیست که در تعداد زیادی از Robo-vacs مشاهده کنید. این گزینه به شما امکان می دهد دستگاه را تقریباً مانند یک ماشین RC کند و کمی دست و پا چلفتی کنترل کنید و به شما کنترل بیشتری بر محل تمیز کردن آن می دهد.

ممکن است نامی مانند iRobot یا Shark نداشته باشد، اما Eufy RoboVac X8 Hybrid انتخاب خوبی است، به خصوص اگر اهمیتی برای اضافه کردن پایه تمیز به ترکیب ندارید. اگر بتوانید هنگام تخفیف آن را با قیمت پایین تری بخرید، انتخاب وسوسه انگیزتری است.

بهترین جاروبرقی و جاروبرقی ربات: iRobot Roomba j7+ Combo

دستگاه‌های Vac-and-mop جدید نیستند، اما در خط تولید iRobot جدید هستند و این شرکت یک دستگاه عالی در Roomba j7+ Combo. این دستگاه یک راه حل ظریف برای آنچه که معمولاً یک فرآیند دستی تر برای آموزش جاروبرقی ربات است ارائه می دهد که کجا را تمیز کند و کجا را واقعاً جاروبرقی بکشد. را نسخه ۲ در ۱ Roomba j7+ دارای یک پد تمیزکننده است که فقط زمانی به پایین می‌چرخد که دستگاه احساس کند روی کف‌پوش سخت می‌چرخد، آب و محلول تمیزکننده را قبل از روشن کردن کف‌ها تمیز می‌کند. وقتی روی فرش باشد، مانند یک جاروبرقی استاندارد ربات عمل می کند.

مسلماً قانع‌کننده‌ترین دلیل برای گرفتن جاروبرقی ربات، راحتی است، و iRobot توانست بفهمد چگونه می‌توان جاروبرقی را در یک جاروبرقی ستاره‌ای ربات بدون حذف هیچ گونه راحتی بکار برد. مطمئناً، وقتی می‌خواهید تمیز کنید، باید آب و محلول تمیزکننده را اضافه کنید و پس از اتمام کار، باقی مانده‌ها را دور بریزید، اما همین. رومبا هوشمندی کافی برای مراقبت از بقیه را دارد، بدون اینکه به طور تصادفی فرش شما را در طول مسیر مرطوب کند. پایه خود خالی شونده موجود هنوز هم مفید است زیرا زباله های جاروبرقی را که ربات می گیرد را می مکد، اما فقط بدانید که از آب اضافی برای شما مراقبت نمی کند.

جدای از قابلیت های اضافه شده در پاک کردن، Combo اساسا فقط یک Roomba j7+ است و این چیز بدی نیست. این یکی از جاروبرقی‌های ربات مورد علاقه ما بوده است، از زمانی که به لطف جلوگیری از موانع بهبود یافته، قدرت مکش قوی، فناوری نقشه‌برداری دقیق خانه و زمان اجرا مناسب ظاهر شد. استفاده از اپلیکیشن موبایل iRobot، که می‌توانید از طریق آن کارها را شروع و زمان‌بندی کنید، نقشه خانه خود را ویرایش کنید و موارد دیگر را انجام دهید، آسان است و حتی می‌توانید دستگاه را با استفاده از دستورات الکسا یا دستیار گوگل کنترل کنید. سخت ترین چیزی که در مورد آن بلعیده می شود (علاوه بر اینکه هنگام تخلیه زباله ها در پایه تمیز مانند موتور جت به نظر می رسد) قیمت بالای ۱۱۰۰ دلاری آن است.

iRobot نسبتاً به سرعت متوجه این هشدار شد و اخیراً سری Roomba j5 را برای رفع آن معرفی کرده است. را Roomba Combo j5 و ترکیبی j5+ قیمت دستگاه ها به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ دلار است و بزرگترین تفاوت بین آنها و برادران j7 آنها این است که کاربران باید سطل هایشان را عوض کنید زمانی که به جای جاروبرقی وقت تمیز کردن است. پیشرفته‌تر از این دو، Roomba Combo j5+، می‌تواند مناطق ممنوعه‌ای را که در برنامه تنظیم کرده‌اید به‌عنوان مناطقی که در حین پاک کردن باید از آن اجتناب کنید، شناسایی کند، به علاوه اجتناب از موانع پیشرفته. ما هنوز اینها را به طور کامل آزمایش نکرده‌ایم، اما انتظار داریم که عملکردی مشابه با سری j7 Combo داشته باشند. بنابراین تا زمانی که با کمی کار دستی بیشتر در هنگام تمیز کردن خوب هستید، سری j5 Combo می‌تواند گزینه خوبی باشد اگر می‌خواهید مقداری پول صرفه‌جویی کنید.

جاروبرقی و جاروبرقی ربات دوم: Shark AI Ultra 2-in-1 Vacuum and Mop

دلیل اصلی ماشین کوسه انتخاب نایب قهرمان ما ماهیت دستی تر آن است. این دستگاه دارای دو سطل زباله است، یکی فقط برای جاروبرقی و دیگری برای جاروبرقی و پاک کردن که دارای مخزن آب و یک پد شستشو قابل جدا شدن است. وقتی می‌خواهید کف‌ها را تمیز کنید، باید به سطل زباله مناسب بروید و پس از هر کار، سطل زباله به‌طور خودکار در پایه تمیز خالی نمی‌شود، زیرا مخزن در آن وجود دارد. به جای آن باید به صورت دستی آن را خالی کنید، اما به هر حال باید این کار را برای تمیز کردن و پر کردن مخزن آب برای آماده شدن برای کار بعدی انجام دهید.

علیرغم اینکه دستگاه رباتیک کوسه و جاروبرقی کارآمدتر بود، بازبینی لذت بخش بود. راه‌اندازی آن به همان سرعت و سادگی یکی از جاروبرقی‌های روباتی استاندارد این شرکت بود، و اولین اجرای آن نقشه‌ای از خانه شما ایجاد می‌کند که سپس می‌توانید با نام اتاق‌ها برچسب بزنید، مناطق ممنوعه و مناطق فرش شده و موارد دیگر را ویرایش کنید. حتی می توانید انتخاب کنید که ربات قبل از انجام هر گونه پاک کردن واقعی ابتدا یک دویدن خشک انجام دهد، بنابراین می توانید مطمئن شوید که وارد مناطق فرش شده ای که در نقشه خانه خود مشخص کرده اید، نمی شود. در آزمایش من، ربات به طور دقیق از این مناطقی که من تنظیم کردم دور ماند و من در واقع دوست دارم کنترل کمی روی مکان رفتن دستگاه داشته باشم. اما البته، این کار دیگری است که باید به صورت دستی انجام دهید، و این کار را با استفاده از فناوری داخلی iRobot انجام می دهد.

توانایی‌های تمیز کردن کوسه مبتنی بر آب و محلول اساسی است، اما بسیار بهتر از این است که خودتان یک سطل تمیز کنید. ترکیبی از چوب سخت و کاشی‌ها پس از عبور کوسه از روی آن‌ها با پد تمیز کردن به طرز محسوسی تمیزتر به نظر می‌رسید. می دانم که هر چند وقت یک بار باید بخارشوی کف خود را بیرون بیاورم تا واقعاً تمیزی عمیقی داشته باشم، اما توانایی های کوسه برای دویدن های دو هفته ای بیش از اندازه کافی است – و غلبه بر راحتی عدم نیاز به انجام آن توسط خودتان سخت است. .

دستگاه شارک چند چیز دیگر نیز دارد: ایستگاه تخلیه خودکار بدون کیسه است، به این معنی که شما مجبور نخواهید بود در طول زمان برای کیسه های اضافی مانند دستگاه های iRobot پول بیشتری خرج کنید. استفاده از برنامه تلفن همراه آن آسان است و تازه‌کارها می‌توانند به سرعت آن را دریافت کنند. و شاید مهمتر از همه، قیمت این دستگاه ۷۰۰ دلار باشد. این هنوز مقدار خوبی از تغییر است، اما بسیار ارزان تر از Roomba j7+ Combo است.

بهترین جاروبرقی ربات برتر: iRobot Roomba s9+

را Roomba s9+ مسلماً برای اکثر مردم بیش از حد است – اما اگر یکی از بهترین جاروبرقی های موجود نباشد چیزی نیست. به محض اینکه جعبه را باز کنید متوجه ویژگی های ممتاز آن خواهید شد. s9+ بزرگترین و در عین حال جذاب‌ترین روبو-واکی است که من امتحان کردم، با طراحی گوشه‌پسند، لهجه‌های مسی و پایه‌ای با ارتفاع ۱٫۵ فوت. راه اندازی سریع و آسان بود و دستگاه فقط چند دقیقه طول کشید تا به Wi-Fi خانه من و برنامه iRobot متصل شود.

در حالی که s9+ از ویژگی ناوبری دقیق مانند j7 جدید برخوردار نیست، چیزی به نام «درایور مراقب» دارد که از یک حسگر سه بعدی برای شناسایی و تمیز کردن اطراف اشیا استفاده می کند. به نظر می رسد تفاوت اصلی این است که s9+ به طور خاص برای جلوگیری از مدفوع حیوانات خانگی سیم کشی نشده است، بنابراین اگر دوستان پشمالو در اطراف خانه دارید، این را در نظر داشته باشید. با این حال، با قدرت مکش ۴۰ برابری یک Roomba استاندارد، s9+ در تمیز کردن موهای حیوانات خانگی عالی عمل می کند.

همچنین هنگام تمیز کردن صدای آن از j7 بیشتر است، اما آزاردهنده نیست، و به لطف مکش اضافی، متوجه تمیزی عمیق تری در فرش هایم شدم. و هنگام انتقال از مثلاً موکت به کف چوبی سخت، حالت تمیز کردن خود را به طور خودکار تغییر می دهد.

حتی این جاروبرقی ۱۰۰۰ دلاری ربات در حین تمیز کردن به چند پایه میز برخورد کرد، اما به طور قابل توجهی بهتر از سایر دستگاه ها بود که در اطراف مبلمان من حرکت می کرد و وقتی گیر می کرد خودش را اصلاح می کرد. همچنین سریع‌تر از J7 حرکت می‌کند، بنابراین می‌توانست کمی بیشتر از آپارتمان من را بپوشاند قبل از اینکه مجبور به بازگشت به پایه برای شارژ پس از حدود یک ساعت تمیز کردن شود. من همچنین از اینکه متوجه شدم s9+ هنگام خالی کردن سطل زباله در پایه تمیز به اندازه جاروبرقی j7 صدای بلندی ندارد شگفت زده شدم.

با یکسان بودن تجربه برنامه iRobot در همه Roombas، s9+ به دلیل ویژگی‌های ظریف و ظریف خود مانند طراحی زیبا، پایه تمیز با ظاهری زیبا، هوش تمیز کردن عالی و قدرت مکش بالا متمایز است. جدای از مکش اضافی، همه آن‌ها به جای موارد ضروری، چیزهای خوبی هستند، بنابراین اکثر مردم – از جمله شما! – احتمالاً به Roomba s9+ نیازی ندارید. این فانتزی ترین ربات جاروبرقی است که iRobot ارائه کرده است، اما با Roomba j7 کیفیت مشابهی خواهید داشت در حالی که چند صد دلار کمتر هزینه می کنید.

افتخار: Roborock S7+

S7+ رده بالا Roborock به دلیل قدرت پاک کنندگی و تعداد ویژگی های پیشرفته آن شایسته ذکر است. اول، S7+ یک ترکیب جاروبرقی است، و پد تمیز کردن آن به طور خودکار زمانی که دستگاه به فرش می رسد، خود را از مسیر خارج می کند. این بدان معناست که می‌توانید کل خانه‌تان را تمیز کنید، جاروبرقی و تمیز کردن آن در نقاط مناسب، بدون اینکه توجه بیشتری به آن کنید (علاوه بر اینکه مخزن آب ۳۰۰ میلی‌لیتری آن را در ابتدا پر کنید).

دستگاه گران قیمت فرآیند راه اندازی طولانی تری دارد زیرا پایه خود خالی شدن آن در دو قطعه است. شما باید پایین پایه را، جایی که Robo-vac شارژ می شود، با استفاده از چند پیچ ​​و ابزاری که به پایین پایه متصل می شود، به قسمت بالایی سطل زباله وصل کنید. Roborock همه چیزهایی را که برای انجام این کار نیاز دارید در جعبه فراهم می کند، بنابراین اگرچه کمی زمان بیشتری می برد، اما هنوز یک فرآیند آسان است.

چیزی که در ابتدا برای من چندان آسان نبود، اتصال +S7 به برنامه Roborock بود. جاروبرقی در اتصال به شبکه وای فای خانه من مشکل داشت، اما من توانستم آن را به برنامه Mi Home که اصلی ترین برنامه همراه هوشمند خانه شیائومی است وصل کنم (شیائومی یک سرمایه گذار در Roborock است). در مورد کنترل‌های robo-vac تفاوت زیادی بین این دو برنامه وجود ندارد، اما S7+ برای کار با برنامه Roborock طراحی شده است. پس از عیب یابی با یک نماینده Roborock، توانستم با تنظیم مجدد جاروبرقی کارخانه مشکل را برطرف کنم و این به من اجازه داد تا آن را به درستی به برنامه Roborock متصل کنم.

همانطور که گفته شد، برنامه Roborock تقریباً به اندازه برنامه های iRobot، Shark و دیگران نیست. صفحه اصلی نقشه خانه شما را به همراه سطح باتری، زمان تمیز کردن، منطقه تمیز کردن بر حسب فوت و دکمه‌هایی نشان می‌دهد که به شما امکان می‌دهند به سرعت کار تمیز کردن را شروع کنید و سطل زباله را خالی کنید. همچنین می‌توانید اتاق‌ها یا مناطق خاصی را برای تمیز کردن انتخاب کنید، اما بقیه گزینه‌های کنترل در منوی قابل دسترسی با نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای برنامه قرار دارند. همه چیز کمی مدفون است و این ممکن است استفاده از S7+ را برای مبتدیان ربات خلاء سخت‌تر کند.

وقتی صحبت از عملکرد تمیز کردن به میان می آید، Roborock S7+ در مکیدن خاک اطراف خانه من کار بسیار خوبی انجام داد. جاروبرقی علاوه بر ویژگی‌های معمول مانند برنامه‌های تمیز کردن، هدف‌گیری منطقه و موارد دیگر، مواردی مانند قفل کودک نیز دارد که دکمه‌های فیزیکی دستگاه را غیرفعال می‌کند. تنظیمات مختلف تخلیه خودکار برای انتخاب؛ “Pin and Go” که به شما امکان می دهد روی نقشه خانه خود ضربه بزنید تا ربات را به یک مکان خاص بفرستید. و کنترل های جهت دستی تا بتوانید دستگاه را مانند یک ماشین اسباب بازی حرکت دهید. اگر می‌خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، این جاروبرقی رباتی نیست که می‌توانید آن را به دست آورید – و اگر ۱۰۰۰ دلار بر روی آن کم کنید، ممکن است به خوبی بخواهید – اما همچنان یک دستگاه جاروبرقی قدرتمند با چند امتیاز اضافی است. .

بهترین جاروبرقی ربات ارزان قیمت: Roomba 694

Roomba 694 279 دلاری iRobot به دلیل قدرت تمیز کنندگی خوب و اپلیکیشن موبایلی با کاربری آسان، یک گزینه جاروبرقی خوب برای اکثر افراد است. ما در اینجا خیلی عمیق به آن نمی پردازیم زیرا یک راهنمای کامل برای آن داریم ربات جاروبرقی ارزان با توصیه های اضافی اما همین کافی است که بگوییم، ۶۹۴ تمام موارد ضروری را که از یک جاروبرقی روبات انتظار دارید، همراه با تمام راحتی هایی که با برنامه موبایل iRobot ارائه می شود، در اختیار شما قرار می دهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-robot-vacuums-130010426.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-robot-vacuums-130010426.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *