بهترین دستگاه های پخش جریانی که می توانید در سال ۲۰۲۴ بخرید

یک دستگاه پخش جریانی جدید می‌تواند تجربه تماشای یک برنامه تلویزیونی جدید یا دوی ماراتن فیلم‌های مورد علاقه‌تان را دوباره احساس کند. شاید شما یک تلویزیون قدیمی دارید که می تواند از یک دستگاه انتخاب استفاده کند، یا از طرفداران سیستم عامل داخلی همراه با تلویزیون هوشمند خود نیستید. پخش جریانی دانگل‌هایی مانند آمازون و روکو، به‌علاوه ست‌اپ باکس‌هایی مانند Apple TV 4K، در این مرحله همه‌جا وجود دارد، اما بررسی تفاوت‌های بین آنها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ما چندین دستگاه پخش جریانی را در طول سال‌ها آزمایش و بررسی کرده‌ایم و اینها هشت مورد از برترین انتخاب‌های ما در حال حاضر هستند. ما همچنین برخی از توصیه‌های خرید مفید را در زیر ادغام کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام دستگاه پخش سرگرمی برای شما مناسب است.

چه کسی به دستگاه پخش نیاز دارد؟

شایان ذکر است که اگر فقط از چند سرویس استریم استفاده می کنید (مثلاً Netflix و Amazon Prime Video)، ممکن است نیازی به پخش کننده پخش مستقل نداشته باشید. اکثر تلویزیون‌های مدرن با مجموعه‌ای از برنامه‌ها عرضه می‌شوند که معمولاً شامل محبوب‌ترین سرویس‌های پخش است. برخی از تلویزیون‌ها و نوارهای صوتی بر روی سیستم‌عامل‌های داخلی Roku یا Fire TV اجرا می‌شوند که مجموعه‌ای قوی از برنامه‌ها را بدون نیاز به دستگاه جداگانه ارائه می‌دهند.

اما اگر تلویزیون شما در سمت قدیمی‌تر است، اضافه کردن یک استیک استریم بدیهی است که بسیار ارزان‌تر از هزینه کردن برای یک تلویزیون هوشمند جدید است. همچنین، یک پخش کننده پخش اختصاصی معمولاً به خدمات و برنامه های پخش بسیار بیشتری دسترسی دارد، در حالی که محتوا اغلب به صورت شهودی ارائه می شود. برخی از دستگاه ها ویژگی های جستجوی بهتری از جمله کنترل صوتی را نیز ارائه می دهند. به ویژه برش‌های بند ناف از این نوع سخت‌افزار استریم سود می‌برند، زیرا خدمات تلویزیون زنده مانند Sling TV و Hulu Live همیشه در رابط‌های اصلی تلویزیون در دسترس نیستند.

نحوه انتخاب دستگاه پخش جریانی

مهمترین چیزهایی که باید هنگام انتخاب دستگاه پخش رسانه در نظر داشته باشید، پلتفرم، قیمت و آنچه قبلاً در خانه خود دارید است. در حال حاضر، محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم عبارتند از Roku، Fire TV آمازون، Apple TV و Google TV (که یک پوشش بالای Android TV است). همه آنها مجموعه مشابهی از خدمات پخش را ارائه می دهند که تفاوت اصلی آنها رابط کاربری است. به عنوان مثال، Roku دارای یک طرح شبکه اولیه است، در حالی که Fire TV و Google TV بر توصیه های شخصی تأکید دارند.

قیمت دستگاه های استریم معمولاً از حدود ۳۰ دلار شروع می شود و تا ۲۰۰ دلار می رسد. چوب‌ها یا دانگل‌ها معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند، در حالی که ست‌اپ باکس‌ها گران‌تر هستند. دلیل اصلی انتخاب جعبه استریم به جای دانگل این است که به اتصال اترنت نیاز دارید. برخی از مدل ها همچنین دارای ویژگی های اضافی مانند پورت های اترنت و اتصالات بی سیم سریعتر هستند. (مثلاً ست تاپ باکس های Roku دارای Dolby Vision هستند، در حالی که میله های آن فاقد آن هستند.) یکی دیگر از مزایای ستاپ باکس این است که سریعتر از پردازنده های تلویزیون قدیمی هستند و به مرور زمان ارتقاء آنها آسان تر است.

برخی از ویژگی های تفاوت نیز وجود دارد. Fire TV از الکسا برای فرمان‌های صوتی استفاده می‌کند، در حالی که Google TV از Google Assistant استفاده می‌کند. در واقع، وقتی صحبت از دستگاه‌هایی از آمازون، گوگل و اپل می‌شود، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که متعلق به یک اکوسیستم قبلی است. بنابراین اگر قبلاً یک کاربر متعهد iTunes هستید، تلویزیون اپل نسبت به Fire TV منطقی‌تر خواهد بود. اگر در حال حاضر تعداد زیادی گجت الکسا در راه اندازی خانه هوشمند خود دارید، یک دستگاه Fire TV ممکن است برای شما منطقی باشد. البته این یک قانون سخت و سریع نیست: اگر بیشتر به یک سرویس استریم وابسته هستید تا خرید یا اجاره نمایش، سوال اکوسیستم چندان مرتبط نیست. بعداً در این راهنما به جزئیات هر سیستم خواهیم پرداخت.

در زیر چند توصیه برای بهترین استیک های پخش جریانی و سایر گزینه های مقرون به صرفه آورده شده است. ما همچنین پیشنهاداتی را برای جعبه‌های تنظیم و دستگاه‌هایی که برای گیمرها طراحی شده‌اند گنجانده‌ایم.

بهترین استیک پخش: Roku Streaming Stick 4K

این Roku Streaming Stick 4K، به‌علاوه نسخه‌های قبلی مانند Streaming Stick+، مدت‌هاست که مورد علاقه Engadget بوده است، و دلیل خوبی هم دارد: بسیاری از ویژگی‌ها را در یک بسته کوچک و مقرون به صرفه قرار می‌دهد. این یک رابط کاربری ساده همراه با گسترده ترین گزینه های پخش تلویزیونی دارد. تنها کاری که برای تنظیم آن باید انجام دهید این است که آن را به ورودی HDMI تلویزیون خود وصل کنید و کابل برق را به پورت USB تلویزیون وصل کنید. پس از آن، می توانید بقیه مراحل نصب را از طریق رابط تلویزیون و ریموت Roku به پایان برسانید.

همانطور که گفته شد، Roku دارای انتخاب زیادی از محتوا است. به گفته این شرکت، شما می توانید از بین بیش از ۵۰۰۰۰۰ فیلم و قسمت تلویزیونی پخش جریانی را انتخاب کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مفید، عملکرد جستجوی جهانی Roku است که می‌تواند نمایش‌ها را در پلتفرم‌های مختلف بدون اولویت دادن به دیگری پیدا کند. در مقابل، پلتفرم استریم آمازون نتایج جستجو را از سرویس ویدیوی Prime خودش در اولویت قرار می دهد.

Roku Streaming Stick 4K همچنین از Apple AirPlay 2 پشتیبانی می کند، بنابراین برای کسانی که می خواهند از مک یا دستگاه های iOS استریم کنند عالی است. علاوه بر این، Roku Streaming Stick 4K از ۴K، جریان HDR و Dolby Vision پشتیبانی می کند.

ما به خصوص ویژگی گوش دادن خصوصی Roku را دوست داریم که به شما امکان می‌دهد با استفاده از هدفون به برنامه‌ها گوش دهید، که اگر نمی‌خواهید مزاحم سایر اعضای خانواده‌تان شوید مفید است. می توانید این کار را از طریق برنامه Roku TV انجام دهید که هم در iOS و هم برای اندروید موجود است. این برنامه همچنین به عنوان جایگزینی برای کنترل از راه دور فیزیکی کار می کند. این به ویژه برای وارد کردن اطلاعات ورود و رمز عبور مفید است، که انجام آن با صفحه کلید تلفن هوشمند بسیار ساده تر از شکار و نوک زدن با استفاده از کنترل از راه دور است.

علاوه بر کنترل از راه دور، Roku Streaming Stick 4K همچنین به دستورات صوتی پاسخ می دهد که می توانید از آن برای جستجوی هندزفری برای نمایش های مورد علاقه خود، تنظیم صدا یا فعال کردن زیرنویس استفاده کنید.

نفر دوم: Chromecast با Google TV

برای سال‌ها، Chromecast گوگل یک دانگل بدون کنترل از راه دور بود. این به سادگی برای پخش برنامه ها از تلفن یا لپ تاپ شما به تلویزیون استفاده می شد. به روز شده است Chromecast با Google TVبا این حال، کاملا متفاوت است. نه تنها اکنون دارای یک کنترل از راه دور اختصاصی است، بلکه یک رابط منوی کاملاً جدید به همراه هوشمندهای Google Assistant را ارائه می دهد. در حالی که Roku ممکن است انتخاب کلی ما باشد، Google Chromecast برای کسانی که به رابط شخصی‌تر و کنترل‌های صوتی قوی‌تر علاقه دارند، بهترین است.

نکته برجسته کروم کست جدید گوگل تی وی است که در واقع نسخه اصلاح شده اندروید تی وی است. صفحه اصلی بر اساس عادات تماشای شما شخصی سازی می شود. چرخ فلکی چرخشی از نمایش‌های تلویزیونی پرطرفدار، انتخاب‌های برتر و همچنین سرصفحه‌های دسته‌بندی مانند «ادامه تماشا» و «پرطرفدار در Google» وجود دارد. ما به‌ویژه از ردیف «ادامه تماشا» قدردانی می‌کنیم، زیرا یک میانبر سریع برای دریافت برنامه‌هایی که قبلاً تماشا می‌کردید – حدس زدید – ارائه می‌دهد.

همچنین توصیه های ایجاد شده توسط الگوریتم مانند “نمایش در مورد بیگانگان” یا “نمایش در مورد قتل” وجود دارد. آنچه خوب است این است که بیشتر نمایش های پیشنهادی از سرویس هایی هستند که قبلاً در آنها مشترک شده اید. اگر مشترک YouTube TV هستید، از تب Live TV که به عنوان راهنمای کانال برای این سرویس عمل می کند، قدردانی خواهید کرد. با این حال، گوگل گفته است که این تب در نهایت باید با سایر سرویس‌های تلویزیون زنده مانند Sling یا Hulu Live کار کند.

ما همچنین دوست داریم که Google TV اطلاعات زیادی در مورد یک نمایش یا فیلم خاص ارائه دهد، مانند رتبه بندی Rotten Tomatoes و همه راه های مختلفی که می توانید آن را تماشا کنید. همچنین می‌توانید آن را مستقیماً از صفحه نمایش به فهرست تماشای خود اضافه کنید، صرف نظر از اینکه در چه سرویس پخش تلویزیونی است. با این حال، اجاره یا خرید نمایش را فقط می‌توانید از فروشگاه Google Play Movies & TV انجام دهید.

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما در دستگاه پخش جریانی جدید گوگل، یکپارچه سازی Assistant است. می توانید پرس و جوهای کلی مانند درخواست پیش بینی آب و هوای پنج روزه داشته باشید. از همه بهتر، پرسش‌های زمینه‌ای مانند «فیلم‌هایی را با بیل موری بیابید» و «مستندهای جنایی واقعی را به من نشان بده» همگی نتایج بسیار مرتبطی را نشان می‌دهند. همچنین می‌توانید با فرمان‌های صوتی، از جمله روشن و خاموش کردن آن و تنظیم صدا، تلویزیون را کاملاً هندزفری کنترل کنید.

Chromecast با Google TV از ۴K HDR و همچنین Dolby Vision پشتیبانی می کند. با این حال، از پروتکل AirPlay 2 اپل پشتیبانی نمی کند، بنابراین با مک و دستگاه های iOS کاملا سازگار نیست. همچنین در حال حاضر ویدیوهای Apple TV+ یا iTunes را حمل نمی کند. همچنین باید توجه داشته باشیم که بر خلاف سایر استیک‌های استریم، آخرین Google Chromecast نمی‌تواند با پورت USB تلویزیون تغذیه شود. به جای آن باید از آداپتور برق ۷٫۵ واتی موجود استفاده کنید.

بهترین دستگاه پخش بودجه: Amazon Fire TV Stick Lite

اگر قیمت از اهمیت بالایی برخوردار است و به ۴K نیاز ندارید، Fire TV Stick Lite آمازون جایگزین مناسبی است با قیمت ۳۰ دلار، یکی از ارزان‌ترین استیک‌های استریم در بازار است (همچنین اغلب با تخفیف نیز همراه است). این دستگاه از پخش جریانی FHD با HDR پشتیبانی می کند و مانند برادران رده بالای خود، با یک کنترل صوتی الکسا ارائه می شود.

یکی از دلایلی که این “لایت” در نظر گرفته می شود این است که این Fire TV Stick خاص نمی تواند تلویزیون شما را کنترل کند. همچنان باید از کنترل از راه دور تلویزیون برای روشن و خاموش کردن آن یا تنظیم صدای آن استفاده کنید. این مسئله چندان مهمی نیست، به خصوص اگر به شما کمک کند چند دلار صرفه جویی کنید. در مقایسه، استاندارد Fire TV Stick معمولا با قیمت ۴۰ دلار به فروش می رسد، در حالی که Fire TV Stick 4K هزینه ۵۰ دلار است.

Fire TV آمازون تقریباً از تمام سرویس‌های پخش اصلی، از جمله Netflix، Hulu، HBO Max، YouTube، YouTube TV و Hulu و غیره پشتیبانی می‌کند. صفحه Live ویژگی Twitch out of box را دارد. در حالی که نمی‌توانید از الکسا برای کنترل تلویزیون استفاده کنید، Fire TV Stick Lite به شما امکان می‌دهد از الکسا برای جستجوی نمایش‌ها و پرسیدن سؤالات عمومی مانند پیش‌بینی آب‌وهوا یا آخرین امتیازات تیم ورزشی مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

Fire TV Stick Lite با وجود قیمت پایین، یک دانگل استریم مناسب است. به همراه رابط Fire TV به روز شده ارائه می شود که ویژگی هایی مانند نمایه های کاربر، نوار پیمایش منوی اصلی جدید با توصیه های نمایش، به علاوه لیست پیمایشی از برنامه های پخش مورد علاقه شما را اضافه می کند.

این چیدمان به اندازه Google TV شهودی نیست و پیچیده تر از Roku است، اما هنوز هم به اندازه کافی آسان است که بفهمید. با این حال، رابط کاربری تمایل دارد محتوای Amazon Prime Video را در اولویت قرار دهد و تبلیغات بسیار بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌های استریم وجود دارد. این بهترین دستگاه پخش جریانی موجود نیست، اما اگر تلویزیون هوشمند ندارید و می‌خواهید یک دستگاه قدیمی‌تر را به‌روزرسانی کنید و در عین حال کمتر هزینه کنید، بهترین خرید است.

با کمی پول بیشتر، می توانید به یکی از آنها ارتقا دهید Fire TV Stick 4K یا Fire TV Stick 4K Max. هر دو دارای ۴K، HDR، Dolby Vision و Dolby Atmos هستند، اما Max از WiFi 6 پشتیبانی می‌کند و پردازنده سریع‌تری دارد.

بودجه دوم: Roku Express

این روکو اکسپرس دارای رابط کاربری مشابه Streaming Stick+ است، اما در عوض در یک ست تاپ باکس جمع و جور قرار دارد. از ۴K یا HDR پشتیبانی نمی کند و کنترل از راه دور فاقد دکمه فرمان صوتی است. اما اگر تنها چیزی که می‌خواهید یک دستگاه پخش HD با قابلیت HD است، اکسپرس برای این کار مناسب است. با این حال، اگر بر داشتن ۴K اصرار دارید، آن را در نظر بگیرید Roku Express 4K+که با قیمت ۴۰ دلار به فروش می رسد. این بسیار شبیه به Express است، با این تفاوت که از ۴K، HDR و AirPlay پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای یک کنترل صوتی است. این به خوبی می تواند ارزش پول اضافی را داشته باشد.

بهترین ست تاپ باکس: Roku Ultra

این سال فوق العاده دارای همان ویژگی های Streaming Stick و سپس برخی از آنها است. طیف گسترده ای از محتوا، رابط کاربری ساده و پشتیبانی از پخش ۴K HDR، AirPlay2 و دستورات صوتی وجود دارد. علاوه بر این، Ultra پشتیبانی از Dolby Vision را به همراه HDR 10+، اتصالات USB، اسلات microSD برای رسانه های خارجی و اتصال اترنت اضافه می کند.

مانند Streaming Stick 4K+، Ultra با Voice Remote Pro Roku عرضه می شود. این کنترل از راه دور همچنین دارای چند کلید میانبر قابل برنامه ریزی است که می توانید آنها را به دستورات خاصی مانند “راه اندازی YouTube” یا “Play music classical” نگاشت کنید. از همه مهمتر، Ultra دارای یک ریموت یاب است در صورتی که آن را در بین بالشتک های مبل خود گم کنید. Ultra قطعاً توانمندترین دستگاه Roku موجود در بازار است، اما باید برای آن هزینه بسیار بیشتری بپردازید.

بهترین دستگاه پخش پریمیوم: Apple TV 4K

برای کسانی که می خواهند یک گزینه کمی بالاتر داشته باشند و دستگاه های اپل زیادی دارند، Apple TV 4K می تواند ارزش یک ولخرجی را داشته باشد این می تواند در ۴K HDR و Dolby Vision پخش شود، به علاوه از AirPlay 2 برای پخش از دستگاه های Mac و iOS پشتیبانی می کند. پلتفرم tvOS دارای رابط کاربری جذاب و تمیزی است که استفاده از آن نیز آسان است. همچنین یک ویژگی «One Screen» وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها و طرح‌بندی آن‌ها را در چند تلویزیون اپل همگام‌سازی کنید و می‌توانید از سیری برای جستجوی برنامه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. و از زمانی که اپل کنترل از راه دور سیری همراه با جعبه را اصلاح کرد، پیمایش بین برنامه‌ها، پیمایش در محتوا و به طور کلی یافتن سریع چیزی که به دنبالش هستید بسیار آسان‌تر شده است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، Apple TV همچنین تنها ستاپ باکسی است که با کل اکوسیستم اپل کار می کند. این بدان معناست که می‌توانید از Apple TV برای خرید و اجاره فیلم از iTunes، دسترسی به موسیقی و پادکست، بازی‌های Apple Arcade و اجرای برنامه‌هایی مانند Fitness+، مجموعه کلاس‌های تمرینی اپل استفاده کنید.

به ویژه دارندگان آیفون احتمالاً از داشتن تلویزیون اپل سود می برند. می‌توانید هنگام راه‌اندازی گوشی خود را روی جعبه نگه دارید تا تمام تنظیمات خود را منتقل کنید و رمزهای عبور را مستقیماً از طریق برنامه Remote وارد کنید، که خود به راحتی از طریق مرکز کنترل iOS قابل دسترسی است.

بهترین دستگاه پخش برای گیمرها: NVIDIA Shield TV Pro

برای کسانی که یک دستگاه همه کاره می خواهند که به شما امکان پخش فیلم، راه اندازی یک سرور رسانه ای PLEX و بازی کردن را بدهد، در نظر بگیرید NVIDIA’s Shield TV Pro. در حال حاضر Android TV را اجرا می کند که در این مرحله کمی قدیمی است، اما احتمال ارتقا آن به Google TV در آینده وجود دارد.

به لطف پردازنده توانمند Tegra X1+، NVIDIA Shield TV Pro می‌تواند با کیفیت ۴K پخش شود و همچنین می‌تواند ویدیوهای ۷۲۰p و ۱۰۸۰p را به ۴K با شبکه عصبی هوش مصنوعی این شرکت پخش کند. همچنین از Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می کند، دارای ۳ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و دو پورت USB-C است. علاوه بر این، یک پورت اترنت گیگابیتی، یک سوکت HDMI و یک اسلات کارت microSD وجود دارد. از آنجایی که روی اندروید اجرا می شود، می توانید از آن برای اجرای اکثر بازی های فروشگاه گوگل پلی استفاده کنید.

دلیل اصلی انتخاب NVIDIA Shield TV Pro نسبت به سایر دستگاه ها این است که به شما امکان دسترسی به سرویس بازی ابری GeForce Now NVIDIA را می دهد. تا زمانی که اتصال اینترنتی نسبتاً سریعی دارید، می‌توانید بازی‌های رایانه‌ای سطح بالا را که به صورت آنلاین در Shield TV Pro شما پخش می‌شوند، بازی کنید.

بهترین کنسول بازی برای استریم: Xbox Series X

حتی اگر هم پلی استیشن ۵ سونی و هم Xbox Series X می تواند ویدئو را پخش کند، ما فکر می کنیم ایکس باکس بهترین کنسول بازی برای این کار است. می‌تواند بلوری‌های ۴K را پخش کند و از همه برنامه‌های پخش ویدیوی معمولی از جمله Apple TV+ و Disney+ پشتیبانی می‌کند. با این حال، PS5 نمی تواند Disney+ را با کیفیت ۴K یا Dolby Atmos پخش کند، که اگر بخواهید تماشا کنید ناامید کننده است. ماندالوریان با تمام شکوه سینمایی اش

خوشبختانه، این مورد در مورد Xbox Series X صدق نمی کند. علاوه بر این، Xbox Series X (و S) همچنین از Dolby Vision برای پخش ویدیو پشتیبانی می کند، که مخصوصا برای افرادی که تلویزیون های جدیدتری دارند عالی است. البته، ایکس باکس یک ماشین بازی بسیار عالی است و دسترسی به Game Pass، سرویس اشتراک مایکروسافت را که دارای کتابخانه بزرگی از عناوین است، ارائه می دهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-streaming-devices-media-players-123021395.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-streaming-devices-media-players-123021395.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *