بهترین دوربین های بدون آینه در سال ۲۰۲۴

پس از سال‌ها کاهش به دلیل گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد که بازار دوربین در حال افزایش است – برای اولین بار، Canon شاهد رشد جامد در سال ۲۰۲۳٫ و مانند سال ۲۰۲۲، سال گذشته شاهد عرضه مدل‌های جدید متعددی از سونی، کانن، فوجی فیلم، نیکون و پاناسونیک بودیم که دارای سرعت‌های سریع‌تر، فوکوس بهتر، ویدیوی بهبودیافته و موارد دیگر بودند. بیشتر آنها بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند و بسیاری از آنها بیش از ۲۰۰۰ دلار هستند – این بازار سودآوری است که مورد علاقه تولیدکنندگان است.

اگر می‌خواهید برای ایجاد YouTube، ویدیوهای سفر، ورزش، عکس‌های خانوادگی و موارد دیگر یکی بخرید، اما مطمئن نیستید کدام یک را تهیه کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در این راهنما، با تمام جدیدترین مدل ها و مهمتر از همه، اینکه کدام دوربین می تواند چه کاری انجام دهد، آشنا می شوید شما می خواهم آن را انجام دهد.

چرا دوربین بدون آینه روی گوشی هوشمند من وجود دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری بدون آینه و دلیل تسخیر آن بر دنیای دوربین، بررسی کنید راهنمای دوربین قبلی ما برای توضیح، یا ما را تماشا کنید ویدیوی پیشرفته در مورد این موضوع برای یک شیرجه عمیق تر.

شاید بپرسید چرا وقتی گوشی هوشمند من عکس های عالی می گیرد، دوربین بگیریم؟ در یک کلام، فیزیک. سنسورهای بزرگتر در دوربین‌های بدون آینه نور بیشتری را به داخل می‌دهند و شما انتخاب گسترده‌ای از لنزها با اپتیک بسیار برتر دارید. در جایی که گوشی‌های هوشمند یک f/stop دارند، دوربین‌ها دارای تعداد زیادی هستند که به شما کنترل نوردهی بیشتری می‌دهد. همچنین بوکه طبیعی و نه تولید شده توسط هوش مصنوعی، عکاسی سریع‌تر، شاتر فیزیکی، نتایج ویدیویی حرفه‌ای‌تر و غیره دریافت می‌کنید. گوشی‌های هوشمند مهارت‌های هوش مصنوعی چشمگیری دارند که به آسان‌تر کردن عکاسی کمک می‌کند، اما همین.

امروزه اگر قصد خرید دوربین جدید را دارید، بدون آینه بهترین راه است. هم کانن و هم نیکون اخیراً اعلام کردند که توسعه دوربین‌های DSLR جدید را متوقف می‌کنند، صرفاً به این دلیل که بسیاری از مزایای این دسته از بین رفته‌اند، همانطور که در یک مقاله توضیح دادم. ویدئوی اخیر. با تمام تحقیق و توسعه آنها در حال حاضر بدون آینه، اینجاست که شما به روزترین فناوری را پیدا خواهید کرد.

دوربین های کامپکت هنوز به عنوان یک دسته بندی وجود دارند، اما به سختی. پاناسونیک در گذشته چندین مدل خوب ساخته است، اما اخیراً اعلام کرده است که در آینده فقط بر روی مدل‌های بدون آینه ویدئو محور تمرکز خواهد کرد. و ما اخیراً هیچ مورد جدیدی از Canon یا Nikon ندیده ایم. فقط سونی و فوجی فیلم هنوز مشعل جمع و جور را حمل می کنند، دومی با خود مدل X100 ولت ۱۴۰۰ دلاریکه تبدیل شده است پیدا کردن بسیار سخت است. اکثر مدل های کامپکت اخیر سونی، مانند ZV-1Fبرای وبلاگ نویسان طراحی شده است.

در دوربین بدون آینه به دنبال چه چیزی باشیم

اندازه سنسور

حالا بیایید در مورد ویژگی هایی که در دوربین بدون آینه نیاز دارید صحبت کنیم. چیزی که بیشترین تأثیر را بر عکاسی (و بودجه) شما می گذارد اندازه سنسور است. بزرگ‌ترین فرمت متوسط ​​است، اما فقط در دوربین‌های گران‌قیمت Hasselblad، Fujifilm و Leica استفاده می‌شود، بنابراین برای این راهنما از آن‌ها صرف نظر می‌کنیم. (به من مراجعه کنید فوجی فیلم GFX 100S و Hasselblad X2D بررسی برای اطلاعات بیشتر.)

گران‌ترین دسته‌ای که در اینجا درباره آن بحث خواهیم کرد، فول فریم است که عمدتاً توسط حرفه‌ای‌ها و آماتورهای جدی استفاده می‌شود. مدل ها از همه برندهای اصلی به جز فوجی فیلم، از جمله سونی، کانن، نیکون و پاناسونیک در دسترس هستند. این فرمت بهترین کیفیت تصویر، قابلیت نور کم و عمق میدان را با قیمت‌های حدود ۱۰۰۰ دلار ارائه می‌دهد. با لنزهای مناسب، می‌توانید پس‌زمینه‌های تار زیبایی داشته باشید، اما فوکوس خودکار حیاتی‌تر است. لنزها نیز گرانتر هستند.

دوربین‌های APS-C که در مدل‌های فوجی‌فیلم، سونی، نیکون و کانن ارائه می‌شوند، یک سایز پایین‌تر هستند. دوربین‌ها و لنزها ارزان‌تر از فول‌فریم هستند، اما همچنان «بوکه» تار، قابلیت عکاسی در نور کم مناسب و وضوح نسبتاً بالا را دریافت می‌کنید. با اندازه سنسوری معادل فیلم ۳۵ میلی متری، برای فیلمبرداری ایده آل است.

Micro Four Thirds که توسط پاناسونیک و Olympus استفاده می شود، کوچکترین اندازه سنسور اصلی برای دوربین های بدون آینه است. بوکه و قابلیت جمع آوری نور کمتری نسبت به APS-C ارائه می دهد، اما امکان دوربین ها و لنزهای کوچکتر و سبک تر را فراهم می کند. برای ویدیو، محو کردن پس‌زمینه برای جداسازی سوژه دشوارتر است، اما کنترل فوکوس آسان‌تر است.

سنسور Fujifilm X-T4 APS-C
استیو دنت/Engadget

وضوح سنسور

نکته بعدی که باید در نظر گرفت وضوح سنسور است. دوربین‌های با رزولوشن بالا مانند دوربین ۶۱ مگاپیکسلی فول‌فریم سونی A7R V یا دوربین ۴۰ مگاپیکسلی APS-C X-H2 فوجی‌فیلم تصاویر دقیقی ارائه می‌کنند – اما پیکسل‌های کوچک به این معنی است که برای فیلم‌برداری یا عکاسی در نور کم ایده‌آل نیستند. مدل‌های با وضوح پایین‌تر مانند GH5s 10.3 مگاپیکسلی پاناسونیک یا A7S III 12.1 مگاپیکسلی سونی در فیلم‌برداری و عکس‌برداری با ISO بالا عالی هستند، اما فاقد جزئیات برای عکس‌ها هستند.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر ذهنی است، اما دوربین های مختلف نتایج کمی متفاوت تولید می کنند. برخی از عکاسان رنگ پوست کانن را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر رنگ های فوجی فیلم را دوست دارند. بهتر است نمونه عکس ها را بررسی کنید تا ببینید کدام مدل مناسب استایل شماست.

رسیدگی

در مورد هندلینگ چطور؟ Fujifilm X-T5 دارای تعداد زیادی شماره گیری دستی برای دسترسی به کنترل های عکسبرداری است، در حالی که A6600 سونی بیشتر به منوها متکی است. انتخاب اغلب به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما شماره گیری ها و دکمه های دستی می توانند به شما کمک کنند تنظیمات را راحت تر پیدا کنید و سریعتر عکس بگیرید. برای لنزهای سنگین، به دوربینی با دستگیره بزرگ نیاز دارید.

راهنمای دوربین Nikon Z7 II Engadget
استیو دنت/Engadget

کیفیت ویدیو

ویدیو مهم تر از همیشه است. اکثر دوربین ها حداقل ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ارائه می دهند، اما برخی از مدل ها اکنون ۴K تا ۱۲۰p را با وضوح ۶K و حتی ۸K ارائه می دهند. اگر به نتایجی حرفه ای نیاز دارید، دوربینی با قابلیت ۱۰ بیت یا حتی RAW به همراه پروفایل های گزارش برای به حداکثر رساندن محدوده دینامیکی انتخاب کنید.

پایدارسازی

لرزشگیر درون بدنه که دوربین را حتی در صورت حرکت ثابت نگه می دارد، یکی دیگر از گزینه های مهم برای فیلمبرداری و عکاسی در نور کم است. همچنین باید مشخصات منظره یاب الکترونیکی (EVF) را در نظر بگیرید. وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی، قضاوت عکس‌ها را آسان‌تر می‌کند، به‌ویژه در محیط‌های آفتابی.

طراحی کلی و ویژگی های اضافی

سایر ویژگی‌های مهم عبارتند از نمایشگرهایی که برای فیلم‌برداری یا عکس‌های سلفی به سمت بالا می‌چرخند، به همراه مواردی مانند عمر باتری، تعداد و نوع اسلات‌های کارت حافظه، پورت‌ها و اتصال بی‌سیم. انتخاب لنز نیز کلیدی است، زیرا برخی از برندها مانند سونی حق انتخاب بیشتری نسبت به سایرین دارند. برای اکثر انتخاب های ما، به خاطر داشته باشید که باید حداقل یک لنز بخرید.

انتخاب های Engadget

اکنون، بیایید نگاهی به بهترین دوربین‌های انتخابی خود برای سال ۲۰۲۴ بیندازیم. ما این انتخاب را به چهار دسته بودجه تقسیم کرده‌ایم: زیر ۸۰۰ دلار، زیر ۱۵۰۰ دلار، زیر ۲۵۰۰ دلار و بیش از ۲۵۰۰ دلار. ما آن دسته قیمت ها را انتخاب کردیم زیرا بسیاری از دوربین های اخیر به طور منظمی در آنها جای می گیرند. تولیدکنندگان تا حد زیادی پایین بودن بازار را رها کرده اند، بنابراین مدل های بدون آینه کمتر از ۵۰۰ دلار بسیار کم هستند.

بهترین دوربین های بدون آینه زیر ۸۰۰ دلار

بهترین انتخاب من در مقوله بودجه، ۲۴٫۲ مگاپیکسل ۶۸۰ دلاری Canon است R50، یک مدل چشمگیر با توجه به قیمت. این دوربین می‌تواند در حالت شاتر الکترونیکی با حداکثر سرعت ۱۵ فریم در ثانیه عکس بگیرد و ۴K 10 بیتی تا ۳۰p را با سوپرنمونه‌برداری و بدون برش ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش کاملاً مفصلی دارد و برخلاف سایر دوربین های این دسته، منظره یاب الکترونیکی دارد. این دوربین از فوکوس خودکار Dual Pixel Canon با حالت تشخیص سوژه استفاده می کند و حتی یک فلاش پاپ آپ نیز دارد. تنها ایراد آن عدم وجود لنز با کیفیت مناسب است که به اندازه خود دوربین مقرون به صرفه باشد.

بهترین گزینه بعدی شما یک مدل قدیمی تر، ۲۰٫۷ مگاپیکسلی است Olympus OM-D E-M10 Mark IV، زیرا بهترین ترکیب از ویژگی های عکاسی و فیلم را ارائه می دهد. سرعت عکاسی تا ۱۵ فریم بر ثانیه، ویدیوی ۴K 30p یا HD 120p را دریافت می‌کنید، و این یکی از معدود دوربین‌های این رده قیمتی با تثبیت‌کننده داخلی پنج محوره است. برای سفر قابل حمل و سبک است و لنزهای آن جمع و جور و مقرون به صرفه هستند. اشکالات سیستم فوکوس خودکار است که به سرعت یا دقیق رقبا نیست و اندازه سنسور کوچک است.

اگر شما یک خالق هستید، سونی ۲۴٫۲ مگاپیکسلی است ZV-E10 یک گزینه بودجه قوی است. این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۴K شارپ و کم‌نمونه‌شده را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با برش ۱٫۲۳x (یا ۱۰۸۰p با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه) بگیرد و از سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده مبتنی بر هوش مصنوعی سونی با تشخیص چهره و چشم استفاده می‌کند. همچنین دارای چند ویژگی خاص سازنده مانند Product Showcase و سوئیچ بوکه است که پس‌زمینه را تا حد ممکن تار می‌کند تا سوژه شما برجسته شود. یکی دیگر از ویژگی های خوب میکروفون با کیفیت بالا است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به میکروفون خارجی ولوگ کنید. اشکالات اصلی عدم وجود EVF و کرکره نوردی است.

یکی دیگر از گزینه های خالق خوب که برای عکاسی بهتر است این است Lumix G100 پاناسونیک. همانند ZV-E10، می‌تواند ویدیوی ۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه (برش ۱٫۴۷x) فیلمبرداری کند، اگرچه ۱۰۸۰p محدود به ۶۰ فریم در ثانیه است. با این حال، برخلاف رقیب سونی، G100 دارای ۳٫۶۸ میلیون نقطه EVF و سرعت عکسبرداری ۱۰ فریم در ثانیه است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش کاملاً مفصلی و لرزش‌گیر هیبریدی ۵ محوره اشاره کرد.

دو مدل با ۲۰٫۹ مگاپیکسل نیکون شروع می شوند. APS-C Z30، یک دوربین بدون آینه دیگر که برای ولاگرها و سازندگان طراحی شده است. ۴K با استفاده از تمام عرض سنسور، ۱۲۰ فریم بر ثانیه آهسته در ۱۰۸۰p، نمایشگر بازشو و فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی مجهز به هوش مصنوعی ارائه می دهد. اشکالات آن عدم وجود EVF و فوکوس خودکار است که مطابق با استانداردهای سونی نیست. و در نهایت، یکی دیگر از گزینه های بودجه خوب است Canon EOS M50 Mark IIنسخه کمی تازه‌شده M50 با ویژگی‌هایی مانند صفحه بازشو، ضربه زدن برای ضبط و فوکوس، به‌علاوه ویدیوی ۴K با برش ۱٫۵ برابری.

بهترین دوربین های بدون آینه زیر ۱۵۰۰ دلار

انتخاب برتر جدید من اینجاست APS-C A6700 26 مگاپیکسلی سونیبه لطف فوکوس خودکار عالی، سرعت بالا، کیفیت تصویر عالی و قابلیت فیلمبرداری. می‌توانید با فوکوس خودکار پیوسته با سرعت ۱۲ فریم در ثانیه عکس بگیرید، و عملکرد ثابت در نور کم و کیفیت تصویر عالی را با ۱۴ استاپ محدوده دینامیکی ارائه می‌دهد. همچنین عملکرد ویدیویی باورنکردنی را با بسیاری از ویژگی های قرض گرفته شده از FX30 سونی، مانند کیفیت S-Log3 10 بیتی و تثبیت کننده درون بدن، ارائه می دهد.

دوربین های فول فریم معمولاً از ۲۰۰۰ دلار به بالا شروع می شدند، اما اکنون دو مدل جدید با قیمت ۱۵۰۰ دلار وجود دارد. بهترین با اختلاف کاملاً جدید کانن است EOS R8 – اساسا یک R6-II lite. این دوربین دارای فوکوس خودکار Dual Pixel عالی Canon با هوش مصنوعی تشخیص سوژه است و می‌تواند تا ۴۰ فریم در ثانیه عکس‌های پشت سر هم بگیرد. به همان اندازه با ویدیو قوی است و از ۴K 10 بیتی نمونه برداری شده تا حداکثر ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. R8 همچنین یک صفحه نمایش تاشو ارائه می دهد که آن را برای ولاگرها عالی می کند. اشکال اصلی عدم تثبیت درون بدن است.

یکی دیگر از گزینه های قابل اعتماد Canon APS-C 32.5 مگاپیکسلی است EOS R7. سرعت عکاسی بسیار سریع تا ۳۰ فریم در ثانیه با استفاده از شاتر الکترونیکی، تصاویر با وضوح بالا که مکمل رنگ پوست هستند و فوکوس خودکار عالی است. همچنین ویدیوی ۴K واضح با عمق رنگ ۱۰ بیتی ارائه می‌کند که فقط با شاتر نورد بیش از حد خدشه‌دار می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به تثبیت‌کننده ۵ محوره، دو اسلات کارت پرسرعت، عمر باتری خوب و موارد دیگر اشاره کرد.

انتخاب بهتری برای ویدیو است S5 فول فریم پاناسونیک. این یکی از کم‌هزینه‌ترین دوربین‌های فول‌فریم موجود است، اما همچنان ویدیوی ۱۰ بیتی ۴K 60p را ارائه می‌دهد. همچنین تثبیت کننده تصویر موثر، دو اسلات کارت با سرعت بالا و صفحه نمایش بازشو ارائه می دهد. نقاط منفی سنسور کوچک Micro Four Thirds و فوکوس خودکار تشخیص کنتراست است

چندین دوربین در این رده شایسته تذکر هستند، از جمله دوربین ۳۰٫۳ مگاپیکسلی کانن. EOS R، علیرغم انتشار بیش از چهار سال پیش، هنوز یک گزینه اقتصادی عالی برای ویدیوهای ۴K و به ویژه عکاسی است. گزینه های خوب دیگر عبارتند از سریع و زیبا Olympus OM-D E-M5 III و A6600 سونی، که سرعت عکسبرداری بسیار سریع و بهترین فوکوس خودکار را در کلاس خود ارائه می دهد. در نهایت، ۲۴٫۳ مگاپیکسلی نیکون Z5 یکی دیگر از گزینه های خوب برای دوربین های فول فریم در این رده قیمتی است، به ویژه برای عکاسی، زیرا کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد.

بهترین دوربین های بدون آینه زیر ۲۵۰۰ دلار

بیشترین گزینه ها را در این محدوده قیمت پیدا خواهید کرد سونی A7 IV بار دیگر این اتهام را رهبری کرد. وضوح تصویر از ۲۴ مگاپیکسل A7 III به ۳۳ مگاپیکسل افزایش یافته است و در کل کیفیت تصویر بسیار بهبود یافته است. ویدیو اکنون با رقبای خود با کیفیت ۴K تا ۶۰p با کیفیت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ برابری می کند. فوکوس خودکار هم برای فیلم‌برداری و هم برای عکس‌برداری فوق‌العاده است و تثبیت‌کننده درون بدنه عملکرد خوبی دارد. بزرگترین اشکالات کرکره نوردی است که استفاده از کرکره الکترونیکی را محدود می کند، به علاوه قیمت نسبتاً بالا.

اگر می خواهید کمی کمتر هزینه کنید، محصول جدید سونی است A7C II نسخه فشرده A7 IV با همان سنسور ۳۳ مگاپیکسلی است. فوکوس خودکار کمی بهتر است، زیرا A7C II دارای یک واحد پردازش هوش مصنوعی جدید است که در A7 IV وجود ندارد. در غیر این صورت، ویژگی ها تقریباً مشابه هستند.

بهترین گزینه بعدی این است EOS R6 II، دوربین اصلی بدون آینه هیبریدی کانن که ترکیبی عالی از ویژگی های عکاسی و فیلمبرداری را ارائه می دهد. سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی جزئیات بیشتری را نسبت به مدل قبلی ارائه می‌کند و اکنون می‌توانید عکس‌های RAW را با سرعت ۴۰ فریم بر ثانیه در حالت شاتر الکترونیکی بگیرید. مشخصات ویدیو به همان اندازه ثابت است، با سنسور کامل ۴K که از ۶K تا ۶۰ فریم بر ثانیه سوپرنمونه شده است. فوکوس خودکار به لطف تشخیص گسترده سوژه سریعتر و همه کاره تر از همیشه است. اگرچه هنوز کاملاً مطابق با استانداردهای سونی نیست و microHDMI و عدم وجود اسلات CFexpress ایده آل نیستند.

اگر با یک سنسور کوچکتر APS-C مشکلی ندارید، آن را بررسی کنید فوجی فیلم X-H2S. این دوربین دارای یک سنسور ۲۶٫۱ مگاپیکسلی با نورپردازی فوق‌العاده سریع است که امکان عکس‌برداری سریع ۴۰ فریم بر ثانیه را به همراه ویدیوهای ۴K 120p با حداقل شاتر نورد فراهم می‌کند. می‌تواند ویدیوی ۱۰ بیتی ProRes را به صورت داخلی ضبط کند، دارای ۷ استاپ تثبیت‌کننده درون بدنه و یک EVF پیشرو در کلاس است. بله، برای دوربین APS-C 2500 دلار گران است، اما از طرف دیگر، ارزان‌ترین دوربین سنسوری است که وجود دارد. نقطه ضعف دیگر فوکوس خودکار است که در سطح کانن و سونی نیست.

فیلمبرداران باید به فول فریم پاناسونیک نگاه کنند S5 II و S5 III. آنها اولین دوربین این شرکت با فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی هستند که برای تبدیل فوکوس “لرزش” و سایر مشکلات به گذشته طراحی شده است. می‌توانید ویدیوهای واضح ۴K 30p با نمونه‌برداری از عرض کامل سنسور، یا ۴K 60p از اندازه برش‌شده APS-C، همه در رنگ‌های ۱۰ بیتی بگیرید. حتی تصویربرداری ۵٫۹K 30p را به همراه خروجی خارجی RAW 5.9K به ضبط کننده Atomos ارائه می دهد. همچنین یک صفحه نمایش بازشو برای ولوگ و تثبیت کننده پنج محوره درون بدنه به روز شده دریافت می کنید که بهترین در صنعت است. کیفیت عکس نیز به لطف سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با بهره دوگانه خوب است. نقطه ضعف اصلی سرعت انفجار آهسته است.

بهترین ارزش در یک دوربین اخیر این است فوجی فیلم X-T5. سنسور ۴۰ مگاپیکسلی APS-C، فیلمبرداری ۶٫۲K در ۳۰p/4K 60p ویدئوی ۱۰ بیتی، تثبیت کننده تصویر ۷ مرحله ای و سرعت عکسبرداری تا ۲۰ فریم در ثانیه را ارائه می دهد. این پر از صفحه و دکمه های مکانیکی با طرح سنتی فوجی فیلم است. نقاط ضعف صفحه نمایش فقط شیب دار و سیستم فوکوس خودکار است که نمی تواند با سیستم های سونی و کانن هماهنگی داشته باشد. اگر می خواهید مشخصات ویدیویی بهتری با کمی پول بیشتر داشته باشید، X-H2 فوجی دارای حسگر مشابه X-T5 است، اما ویدیوی ۸K 30p و صفحه نمایش برگردان را ارائه می دهد.

جوایز افتخاری در این دسته به قیمت ۲۰۰۰ دلاری کاملاً جدید تعلق می گیرد نیکون Zfقدرتمندترین دوربین بازگشتی نیکون تاکنون. کیفیت تصویر عالی با برخی از بالاترین محدوده دینامیکی، همراه با مشخصات ویدئویی جامد و هندلینگ عالی ارائه می دهد.

بهترین دوربین های بدون آینه بیش از ۲۵۰۰ دلار

در نهایت، در اینجا بهترین دوربین ها اگر آسمان از نظر قیمت محدود باشد، آورده شده است. انتخاب برتر جدید من در این بخش، انتخاب جدید است نیکون Z8، زیرا اکثر ویژگی های Z9 باورنکردنی را با قیمت بسیار پایین تری ارائه می دهد. همانند دومی، دارای یک سنسور انباشته ۴۵٫۷ مگاپیکسلی است که آنقدر سریع است که نیازی به شاتر مکانیکی ندارد، بهترین فوکوس خودکار نیکون تا حد زیادی و کیفیت تصویر فوق العاده. ویدیو نیز در سطح بالایی قرار دارد، با رزولوشن ۸K 30p داخلی و ۸K 60p RAW از طریق درگاه HDMI. اشکالات اصلی عدم وجود صفحه نمایش مفصل و قیمت بالا است، اما اگر به سرعت، وضوح و قابلیت های ویدیویی بالا نیاز دارید، گزینه بسیار خوبی است.

سنسور انباشته شده ۵۰ مگاپیکسلی سونی A1 شاید دوربین کمی بهتر باشد، اما هزینه آن بسیار بیشتر است. با این حال، با سرعت عکسبرداری ۳۰ فریم در ثانیه و فوکوس خودکار سریع که به ندرت عکسی را از دست می دهد، در عملکرد حاکم است. با فیلمبرداری ۸K و ۴K 120p، تثبیت‌کننده داخلی و سریع‌ترین و با بالاترین وضوح EVF در بازار، از این موضوع پشتیبانی می‌کند. تنها ایراد واقعی عدم وجود صفحه نمایش برگردان و البته همین قیمت است.

اگر سرعت و آخرین تکنولوژی مهم است، سونی A9 III اولین دوربین شاتر جهانی است و به تازگی به فروش رسیده است. سرعتی باورنکردنی با ۱۲۰ فریم در ثانیه پشت سر هم، همراه با مشخصات ویدئویی در سطح حرفه ای و بهترین از همه، بدون شاتر نورد ارائه می دهد.

مساوی برای موقعیت های بعدی هستند سونی A7S III و A7R V. A7R V با یک سنسور ۶۱ مگاپیکسلی، برای چنین مدل با وضوح بالایی (۱۰ فریم در ثانیه) تصاویر واضح و زیبایی را با سرعت بسیار قابل قبولی می گیرد. دارای فوکوس خودکار سریع و قابل اعتماد، واضح ترین منظره یاب موجود در بازار و تثبیت کننده درون بدنه است که نسبت به A7R IV بسیار بهبود یافته است. ویدئو حتی بهبود یافته است، با گزینه‌های ۸K و ۱۰ بیتی در حال حاضر، البته با شاتر نورد قابل توجهی. با این حال، اگر به ویدیو نیاز ندارید، A7R IVa سونی عمدتاً همین کار را انجام می‌دهد، از نظر عکس‌برداری، و چند صد دلار کمتر هزینه دارد.

در همین حال، A7S III 12 مگاپیکسلی، بهترین دوربین فیلمبرداری اختصاصی است، با کیفیت فوق العاده ویدیویی ۴K تا ۱۲۰ فریم در ثانیه، صفحه نمایش برگردان و فوکوس خودکار پیشرو در دسته. همچنین تثبیت کننده ۵ محوری درون بدنه، اندازه نسبتا جمع و جور و هندلینگ عالی را ارائه می دهد. در حالی که سنسور ۱۲ مگاپیکسلی جزئیات زیادی از عکس را ارائه نمی دهد، بهترین دوربین برای عکاسی در نور کم است.

و اگر دوربین ورزشی بدون آینه می خواهید، دوربین ۲۴ مگاپیکسلی کانن را بررسی کنید EOS R3. با فعال کردن فوکوس خودکار می‌تواند با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه عکس‌های پشت سر هم بگیرد و برای هر حرکت سریعی عالی است. این یک گزینه بسیار قوی برای ویدیو نیز است، و ۶K با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در حالت RAW LTE Canon یا ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه ارائه می دهد. فوکوس خودکار Dual Pixel Canon عالی است و ۸ استاپ کاهش لرزش، صفحه نمایش برگردان و حتی فوکوس خودکار تشخیص چشم را ارائه می دهد. بزرگترین نقطه ضعف برای خریدار معمولی قیمت ۶۰۰۰ دلاری آن است، بنابراین در واقع برای حرفه ای ها به عنوان جایگزینی برای ۱DX Mark III DSLR طراحی شده است.

افتخار ۴۵ مگاپیکسلی Canon است EOS R5. با هزینه بسیار کمتر، به لطف سرعت عکاسی ۲۰ فریم در ثانیه و فوکوس خودکار سریع رعد و برق، تقریباً با A1 همگام است. همچنین ویدیوهای ۸K و ۴K 120p را ارائه می دهد، در حالی که سونی را با ضبط RAW داخلی بهتر می کند. نقطه ضعف بزرگ آن گرمای بیش از حد است، زیرا نمی توانید ۸K بیش از ۲۰ دقیقه عکاسی کنید و مدتی طول می کشد تا به اندازه کافی خنک شود تا بتوانید دوباره عکاسی را شروع کنید. یکی دیگر از گزینه های محکم است S1H پاناسونیک، یک دوربین بدون آینه مورد تایید نتفلیکس که می تواند فیلمبرداری ۶K و تصویربرداری RAW را انجام دهد. اگر به وضوح بیشتری نیاز دارید و بهترین کیفیت ساخت ممکن را می خواهید، Z9 45.7 مگاپیکسلی نیکون دارای ویژگی های مشابه با Z8 است اما محکم تر ساخته شده و دوربین استودیویی بهتری است.

اکنون گرفتار شده‌اید، مدل‌های جدید ضخیم و سریع وارد بازار شده‌اند، از جمله پرچمدار R1 کانن که مدت‌ها شایعه شده بود. ما به محض ورود آنها پوشش کاملی از آنها خواهیم داشت، بنابراین برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها به Engadget.com بمانید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-mirrorless-cameras-133026494.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-mirrorless-cameras-133026494.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *