بهترین دوشاخه های هوشمند در سال ۲۰۲۴

دوشاخه های هوشمند اعضای کلیدی هر راه اندازی خانه متصل هستند. آن‌ها با یک کلید روشن/خاموش ساده، هوشمندی را به دستگاه‌هایی مانند لامپ‌ها، قهوه‌سازها، فن‌ها و هر چیز دیگری اضافه می‌کنند. پس از اتصال، می‌توانید برنامه‌ای تنظیم کنید که یک لامپ درست قبل از غروب آفتاب روشن شود، یا یک ساعت قبل از خواب، رطوبت‌ساز را روشن کنید. همچنین می‌توانید روتین‌ها را برنامه‌ریزی کنید، مانند خاموش شدن همه چراغ‌ها هنگام گفتن شب بخیر به الکسا. اما همانطور که در تست‌های خود آموختیم، برخی از آنها در حفظ اتصال و کار با انواع دستیارهای صوتی بهتر از دیگران هستند و راه‌اندازی برخی از آنها پیچیده است. بر اساس ماه‌ها آزمایش، اینها بهترین انتخاب‌های ما برای بهترین دوشاخه‌های هوشمند ارزش پول شما هستند.

هنگام خرید دوشاخه هوشمند چه نکاتی را باید در نظر گرفت

قبل از خرید، به شما کمک می کند تا بدانید که یک دوشاخه هوشمند چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد. آنها با چیزهایی که دارای کلید روشن/خاموش هستند بهترین کار را دارند و برای لامپ ها و سایر چراغ ها عالی هستند. اگر می خواهید یک پنکه برقی قبل از رسیدن به خانه مقداری هوا را به اطراف منتقل کند، یک دوشاخه هوشمند می تواند به شما کمک کند. می‌توانید شب قبل یک قهوه‌ساز اولیه را با تفاله و آب پر کنید و صبح در یک قابلمه تازه از خواب بیدار شوید. و به جای اینکه یک تصفیه کننده هوا در تمام طول روز کار کند، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که زمانی که دور هستید کار کند. اما هر دستگاهی که نیاز به برنامه ریزی بیشتر دارد یا نیاز به حالت آماده به کار دارد، ایده آل نیست.

راه اندازی و استفاده کنید

افزودن دوشاخه هوشمند به خانه نسبتاً ساده است. در ابتدا از برنامه سازنده برای اتصال استفاده خواهید کرد، پس از آن می توانید دوشاخه را به اکوسیستم خانه هوشمند سازگار اضافه کنید. هم اپلیکیشن برند و هم اپلیکیشن خانه هوشمند شما به شما امکان می‌دهند که دوشاخه را نامگذاری کنید، برنامه‌ریزی کنید و برنامه‌هایی را “روال” تنظیم کنید که چندین دستگاه هوشمند را همزمان کنترل می‌کند. اما همانطور که می توانید حدس بزنید، برنامه سازنده فقط به شما امکان می دهد محصولات آن برند را کنترل کنید. اگر می‌خواهید یک دوشاخه از Kasa TP-Link، یک لامپ از Cync جنرال الکتریک و یک دوربین از Wyze استفاده کنید، باید از یک پلت فرم خانه هوشمند استفاده کنید، به این معنی که باید سازگاری را در نظر بگیرید.

سازگاری

دستگاه‌های خانه هوشمند از طریق پروتکل‌های بی‌سیم متصل می‌شوند و اغلب از بیش از یک پروتکل برای برقراری ارتباط با تلفن، بلندگوی هوشمند، روتر و در برخی موارد با یکدیگر استفاده می‌کنند. اکثر دوشاخه های هوشمند از Wi-Fi استفاده می کنند، اما برخی از آنها اخیراً به کار گرفته شده اند موضوعیک استاندارد بی سیم نسبتا جدید که برای حل مشکلات سازگاری بین برندها و تولیدکنندگان مختلف و در عین حال بهبود امنیت و قابلیت اطمینان طراحی شده است.

تعداد بیشتری از این دوشاخه‌های هوشمند به بازار می‌آیند و در حال حاضر، اکثر دستگاه‌های Matter از طریق Wi-Fi، بلوتوث و یک شبکه مش کم مصرف به نام Thread کار می‌کنند. Matter به کنترل‌کننده‌ای نیاز دارد که در خانه بماند، مانند هاب یا بلندگوی هوشمند، تا وقتی بیرون از خانه هستید، چیزها را مدیریت کند.

در مورد بلوتوث، بیشتر دوشاخه ها، از جمله همه دوشاخه های Matter، از پروتکل برد کوتاه برای راه اندازی دستگاه برای اولین بار استفاده می کنند. برخی از آن‌ها می‌توانند در غیاب گزینه دیگری به کار بر روی بلوتوث ادامه دهند، اما اتصال آنقدرها قابل اعتماد نیست و نمی‌توانید دوشاخه را هنگامی که خارج از خانه هستید، یا شاید حتی در طرف دیگر، کنترل کنید. آپارتمان.

از آنجایی که Matter نسبتاً جدید است، ممکن است در نظر گرفتن سیستم سازنده ای که بیشتر از آن استفاده می کنید، راحت تر باشد. چهار پلتفرم اصلی خانه هوشمند «مارک» وجود دارد: Alexa آمازون، Google Home، HomeKit اپل و SmartThings سامسونگ. دو مورد اول با گسترده‌ترین برندها کار می‌کنند و با دستگاه‌های iOS و Android سازگار هستند. HomeKit نه تنها دسترسی اپلیکیشن ها را به دستگاه های اپل محدود می کند، بلکه با پلاگین های کمتری نیز سازگار است. همچنین می‌توانید به نرم‌افزارهای منبع باز مانند Home Assistant روی بیاورید یا از قابلیت‌های بزرگ‌تر استفاده کنید IFTTT اگر می‌خواهید، مثلاً وقتی اوبر رسید، چراغ‌هایتان خاموش شود. برای اهداف آزمایشی خود، به چهار بازیکن بزرگ پایبند بودیم. تقریباً هر پلاگینی که ما به آنها نگاه کردیم، به وضوح بیان کردند که با کدام پلتفرم ها کار می کند، هم در صفحات بسته بندی و هم در صفحه محصول خرده فروشی.

البته، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید به یک دستیار خانگی بچسبید. ممکن است یک Echo Dot در زیرزمین، یک هوم پاد در اتاق نشیمن و یک Google Nest Mini در آشپزخانه داشته باشید که هر کدام دستگاه‌های سازگار خود را کنترل می‌کنند. شما فقط باید پلتفرم خانه هوشمند مناسب را با دستگاه مناسب جفت کنید (و سپس فقط به یاد داشته باشید که کدام بلندگو چه چیزی را کنترل می کند).

بهترین دوشاخه های هوشمند در سال ۲۰۲۴
عکس از امی اسکورهایم / Engadget

هاب ها و دوشاخه های هوشمند

همه انتخاب‌های برتر ما که در اینجا توصیه می‌شوند نیازی به هاب ندارند و مستقیماً به روتر Wi-Fi خانه شما متصل می‌شوند. این بدان معناست که اگر از قبل اینترنت بی‌سیم و گوشی هوشمند یا تبلت دارید، می‌توانید به معنای واقعی کلمه آن را وصل کنید. استثناء Homekit اپل است. اگر می خواهید یک پلاگین سازگار را با آن پلتفرم جفت کنید ، به یک بلندگو HomePod ، Apple TV یا یک آی پد نیاز دارید که در خانه شما بماند تا هنگام دور بودن ، شاخه ها را کنترل کند.

برخی از دوشاخه های هوشمند صرف نظر از اینکه از کدام پلتفرم استفاده می کنید، به هاب نیاز دارند. برای راهنمای خود، ما روی سادگی (و هزینه کمتر) گزینه‌هایی تمرکز کردیم که به تنهایی کار می‌کنند، اما دستگاه‌های وابسته به هاب ممکن است در شرایط خاصی منطقی باشند. برخی از شرکت‌ها، مانند Aqara، طیف وسیعی از محصولات خانه‌های هوشمند را تولید می‌کنند و به دوربین‌ها و دوشاخه‌های سنتی‌تر، سایه‌بان‌های خودکار، حسگرهای پنجره، قفل‌های هوشمند و مانیتورهای کیفیت هوا را اضافه می‌کنند. اگر قصد دارید همه چیز را روی یک برند انجام دهید و قصد دارید تعداد زیادی از دستگاه‌های متصل را دریافت کنید، یک هاب می‌تواند شبکه Wi-Fi شما را از شلوغی بیش از حد جلوگیری کند و راه‌اندازی یکپارچه‌تر را با اتصال مطمئن ارائه دهد.

ما تست کردیم پلاگین آقارا و هاب و در حالی که ما دریافتیم که اتصال خوب است و برنامه اختصاصی آن به طور مفید قابل تنظیم است، توصیه کردن ترکیبی نزدیک به ۱۰۰ دلار به هر کسی که قصد ندارد یک راه اندازی کامل خانه هوشمند Aqara را داشته باشد دشوار است.

اشتراک گذاری

هنگامی که یک دوشاخه با پلت فرم و دستیار صوتی انتخابی شما راه اندازی شد، هر کسی می تواند فقط با صحبت کردن، دوشاخه را کنترل کند. اگر شخص دیگری بخواهد با تلفن خود همه چیز را کنترل کند، اوضاع پیچیده تر می شود. Google این کار را آسان‌تر کرده و به شما امکان می‌دهد تنها با ضربه زدن روی دکمه + در برنامه Home، شخص دیگری را دعوت کنید. هر کسی را که دعوت کنید به دستگاه های متصل شما – از جمله دوربین – دسترسی کامل خواهد داشت، بنابراین این فقط برای افرادی است که بیشتر به آنها اعتماد دارید.

HomeKit اعطای دسترسی به برنامه را به شخص دیگری آسان می کند، اما مانند بسیاری از چیزهای اپل، فقط برای سایر کاربران iOS کار می کند. آمازون فقط به شما اجازه می دهد تا دسترسی به اکو خود را به اشتراک بگذارید، نه دستگاه های متصل خانه خود را.

بسیاری از تولیدکنندگان دوشاخه هوشمند به شما اجازه می دهند با دعوت از شخص دیگری از طریق ایمیل، کنترل را از طریق برنامه خود به اشتراک بگذارید. اما این فقط به دستگاه های آن برند دسترسی می دهد. امیدواریم با گسترش Matter، ویژگی‌های چند ادمین گسترده‌تر شوند.

چگونه بهترین دوشاخه های هوشمند را آزمایش کردیم

قبل از اینکه تصمیم بگیریم کدام دوشاخه‌های هوشمند را آزمایش کنیم، مارک‌هایی را در نظر گرفتیم که کارکنان Engadget بهترین تجربیات را چه در ظرفیت بررسی و چه از نظر شخصی داشته‌اند. ما همچنین سایر بررسی های آنلاین را بررسی کردیم. سپس عواملی مانند قیمت، سازگاری و محبوبیت نسبی را بررسی کردیم. من ده دوشاخه هوشمند داخلی و چهار نسخه در فضای باز را از هشت سازنده دریافت کردم.

من هر یک را با استفاده از برنامه اختصاصی خود راه اندازی کردم، سپس آن را به همه پلتفرم های خانه هوشمند سازگار اضافه کردم. با وصل کردن تعدادی لامپ و چراغ‌های رشته‌ای، دوشاخه‌ها را با استفاده از iPhone 11، Galaxy S10e، Echo Dot، HomePod mini و Nest Mini آزمایش کردم. من از طریق برنامه ها و از طریق دستورات صوتی به دوشاخه ها دسترسی پیدا کردم و آنها را در خانه و دور از آن کنترل کردم. من برنامه‌ریزی‌ها و روال‌ها را برنامه‌ریزی کردم و دوشاخه‌ها را به پریزهای مختلف، از جمله پریزهای زیرزمین تا محدوده سنج منتقل کردم. برای دستگاه های فضای باز، آنها را به یک پریز در گاراژ (تقریباً ۸۵ فوت از روتر Wi-Fi من) و یک پریز متصل به پشت خانه وصل کردم.

در اینجا هر دوشاخه هوشمندی که قبل از تصمیم گیری در انتخاب های برتر ما آزمایش شده است آورده شده است:

*Emporia دوشاخه های هوشمند خود را که قبل از ۱ آگوست ۲۰۲۳ خریداری کرده بودند به دلیل خطر احتمالی آتش سوزی فراخوان داد، اگرچه هیچ حادثه ای گزارش نشد. دوشاخه ها از آن زمان برای حل این مشکل به روز شده اند و دوباره به فروش می رسند. ما نسخه اصلاح شده را برای به روز رسانی آتی این راهنما آزمایش خواهیم کرد.

تذکرات ارجمند

GE Sync Indoor

نگرانی اصلی من با پلاگین همگام سازی روشی است که زمان‌بندی در برنامه اختصاصی کار می‌کند. به جای برنامه ریزی زمانی که یک پریز باید بچرخد برشما به آن می گویید چه موقع باید برگردد خاموش. علی‌رغم تمام تلاش‌هایم، نتوانستم بفهمم چگونه لامپ متصل به Cync را طوری برنامه‌ریزی کنم که در غروب آفتاب روشن شود، همانطور که با هر دوشاخه دیگر انجام دادم. به غیر از این، برنامه بسیار ظریف است، راه اندازی آسان است و قابلیت اطمینان آن در جای خود است. این فقط با الکسا و گوگل هوم کار می کند، نه HomeKit یا SmartThings، اما با قیمت ۱۵ دلار، چند دلار ارزان تر از پلاگین Wyze این سازگاری یکسانی دارد.

بهترین شاخه های هوشمند در فضای باز

اکثر مردم احتمالاً از دوشاخه های فضای باز برای دو چیز استفاده می کنند: نور پاسیو و چراغ های رشته ای تعطیلات. این دستگاه‌ها برای فضای باز طراحی شده‌اند و دارای رتبه حفاظتی IP64 یا بالاتر هستند، به این معنی که در برابر گرد و غبار غیرقابل نفوذ هستند و می‌توانند از پاشیدن آب ناشی از باران و آبپاش‌ها جلوگیری کنند. آنها به دلایل واضح دارای برد Wi-Fi بیشتری نسبت به دوشاخه های داخلی هستند و بسیاری از آنها دارای پریزهای دوگانه با کنترل فردی بر روی هر یک هستند.

راه‌اندازی مانند دوشاخه‌های داخلی است: از تلفن خود برای کمک به دوشاخه برای یافتن Wi-Fi شما با استفاده از برنامه اختصاصی خود استفاده می‌کنید. تنها بخش مشکل این است که تلفن شما را در محدوده بلوتوث دوشاخه قرار دهید (که از آن برای راه اندازی اولیه استفاده می کند) و در محدوده Wi-Fi در همان زمان. مجبور شدم به طرز ناخوشایندی در یک نقطه مثلثی در وسط راه راه بایستم تا ارتباط درست برقرار شود. پس از راه‌اندازی، دوشاخه‌ها با استفاده از روتر شما برای کنترل صدا و برنامه ارتباط برقرار می‌کنند و نیازی نیست تلفن شما نزدیک دوشاخه باشد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-smart-plug-131542429.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-smart-plug-131542429.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *