بهترین ربات جاروبرقی با بودجه سال ۲۰۲۳

اگر در حال خواندن این راهنما هستید، احتمالاً از قبل می دانید که می خواهید یک جاروبرقی ربات. اما، شاید پس از بررسی قیمت‌های آن‌ها، از خود می‌پرسید که آیا می‌توانید بدون تخلیه حساب بانکی خود یکی از آنها را دریافت کنید. پاسخ این است که بله، شما در واقع می توانید یک جاروبرقی مناسب ربات را بدون کاهش بیش از ۱۰۰۰ دلار خریداری کنید. همین چند سال پیش، تعداد زیادی جاروبرقی روباتی جامد و در عین حال مقرون به صرفه وجود نداشت. اما در حال حاضر، هرگز گزینه‌های ارزان‌تری برای جاروبرقی روبات‌ها برای انتخاب وجود نداشته است. پس از آزمایش ده‌ها جاروبرقی ربات در هر قیمتی، به این نتیجه رسیدیم که هر چیزی که ۳۰۰ دلار یا کمتر باشد، چیزی است که در این فضا ارزان است. در اینجا همه چیزهایی است که قبل از خرید جاروبرقی ربات در حالی که به بودجه خود پایبند هستید، به علاوه برترین انتخاب های ما، بدانید.

آیا جاروبرقی ربات ارزشش را دارد؟

از آنجایی که من ده ها جاروبرقی ربات را آزمایش کرده ام، اغلب از من می پرسند که آیا این ابزارها “ارزش آن را دارند” و من می گویم که پاسخ مثبت است. بزرگترین چیزی که آنها ارائه می دهند راحتی است: فقط یک جاروبرقی روباتی را روشن کنید و از آنجا دور شوید. بقیه موارد را دستگاه بر عهده خواهد داشت. اگر جاروبرقی یکی از کارهایی است که کمتر مورد علاقه شماست، یا فقط می خواهید زمان کمتری را برای مرتب نگه داشتن خانه خود صرف کنید، جاروبرقی رباتیک نیمه مستقل یک سرمایه گذاری عالی است.

چیزهای خوب دیگری نیز در مورد آنها وجود دارد، اما قبل از اینکه وارد بحث شویم، اجازه دهید بزرگترین معاوضه ها را در نظر بگیریم: قدرت کمتر، ظرفیت کمتر و انعطاف پذیری کمتر. آن دو اول دست به دست هم می دهند. جاروبرقی های روباتی بسیار کوچکتر از جاروبرقی های عمودی هستند که منجر به مکش کمتری می شود. آنها همچنین خاک کمتری را در خود نگه می دارند زیرا سطل های داخلی آنها کسری از اندازه یک قوطی وکیوم استاندارد یا کیسه است. و در حالی که Robo-Vac ها بدون سیم هستند، به این معنی است که آنها برده باتری های خود هستند و نیاز به اتصال در پایه شارژ دارند.

وقتی نوبت به انعطاف‌پذیری می‌رسد، جاروبرقی‌های روباتی کارها را متفاوت از موارد استاندارد انجام می‌دهند. می‌توانید برخی از آن‌ها را با گوشی هوشمند خود کنترل کنید، برنامه‌های تمیز کردن را تنظیم کنید و موارد دیگر، اما Robo-Vacها در درجه اول وظیفه تمیز کردن کف را دارند. از طرف دیگر، همتایان عمودی آن‌ها می‌توانند با ضمیمه‌های مختلفی همراه باشند که به شما اجازه می‌دهند کاناپه‌ها، پله‌ها، وسایل روشنایی و سایر مکان‌های صعب العبور را تمیز کنید.

در یک جاروبرقی ربات ارزان قیمت به دنبال چه چیزی باشید

هنگامی که به دنبال بهترین جاروبرقی ربات مقرون به صرفه هستید، یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید، انواع کفپوش هایی است که در خانه خود دارید. آیا بیشتر فرش، کاشی، لمینت، چوب سخت دارید؟ فرش‌ها نیاز به جاروبرقی با قدرت مکش بیشتری دارند که می‌توانند زباله‌های رانده شده به گوشه‌ها و سوراخ‌ها را جمع کنند. متأسفانه، معیار جهانی وجود ندارد که مکش توسط آن اندازه گیری شود. برخی از شرکت ها سطوح پاسکال (Pa) را ارائه می دهند و به طور کلی هر چه Pa بالاتر باشد، قوی تر است. اما سایر شرکت‌ها به سطوح Pa تکیه نمی‌کنند و به سادگی می‌گویند که ربات‌هایشان X-برابر قدرت مکش بیشتری نسبت به جاروبرقی‌های دیگر دارند.

بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که بهترین جاروبرقی ربات را برای تمیز کردن نوع کف خود دریافت می کنید؟ توضیحات محصول را بخوانید. به دنبال جزئیاتی در مورد توانایی آن در تمیز کردن کف‌ها و فرش‌های سخت باشید و ببینید آیا حالت حداکثری دارد که می‌توانید برای افزایش مکش از آن استفاده کنید. اگر به شما اندازه‌گیری Pa داده می‌شود، اگر کف‌هایتان بیشتر موکت شده است، به دنبال ۲۰۰۰Pa باشید.

اندازه نیز به دو دلیل مهم است: پاکسازی و ذخیره کثیفی. مشخصات ارتفاع ربات را بررسی کنید تا ببینید آیا می تواند زیر مبلمان خانه شما قرار بگیرد یا خیر. بیشتر ربات‌ها نمی‌توانند زیر کاناپه را تمیز کنند (مگر اینکه مبل بسیار بلند و عجیبی باشد)، اما برخی از آن‌ها می‌توانند زیر میزهای ورودی، میزهای خواب و موارد مشابه قرار بگیرند. در مورد ذخیره کثیفی، به ظرفیت میلی لیتری سطل زباله ربات توجه کنید – هرچه ظرفیت بیشتر باشد، جاروبرقی می تواند قبل از تخلیه آن، آلودگی بیشتری را جمع کند.

همچنین باید قابلیت‌های وای‌فای Robo-vac مورد نظرتان را دوباره بررسی کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید که این امر در همه دستگاه های خانه هوشمند داده شده است، اینطور نیست. برخی از مقرون به صرفه ترین مدل ها گزینه ای برای اتصال به شبکه وای فای خانگی شما ندارند. اگر یک ربات vac مانند این را انتخاب کنید، نمی توانید آن را با یک برنامه تلفن هوشمند یا با کنترل های صوتی هدایت کنید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که معمولاً برای روبات‌های متصل به وای‌فای محفوظ است، زمان‌بندی است، زیرا اکثر آنها از یک برنامه تلفن همراه برای تنظیم برنامه‌های تمیز کردن استفاده می‌کنند.

اما جاروبرقی‌های فاقد WiFi معمولاً با کنترل‌های از راه دور عرضه می‌شوند که تمام عملکردهای اساسی برنامه‌های همراه همراه، از جمله شروع، توقف و بازگشت به داک را دارند. و اگر در مورد احتمال هک کردن نگران هستید، یک ربات vac بدون دسترسی به شبکه WiFi شما بهترین گزینه است.

سنسورهای تشخیص شی و صخره از دیگر ویژگی‌های کلیدی هستند که باید به آنها توجه کرد. اولی به ربات کمک می‌کند در حین تمیز کردن مبلمان، به جای اینکه بی‌خیال راه خود را به داخل آن فشار دهد، در اطراف مبلمان حرکت کند. در همین حال، سنسورهای صخره از پایین آمدن جاروبرقی ربات از پله ها جلوگیری می کنند و آنها را به بهترین جارو برای خانه های چند سطحی تبدیل می کند.

چگونه تست می کنیم

وقتی در نظر می گیریم که کدام ربات را باید آزمایش کنیم، به مشخصات و لیست ویژگی های هر دستگاه و همچنین بررسی های آنلاین نگاه می کنیم تا یک ایده کلی از قابلیت های آن بدست آوریم. با هر جاروبرقی رباتی که بررسی می‌کنیم، آن را مطابق دستورالعمل تنظیم می‌کنیم و تا زمانی که ممکن است از آن استفاده می‌کنیم – حداقل، هر روز از هر جاروبرقی برای یک هفته استفاده می‌کنیم و چرخه‌های تمیز کردن را روزانه انجام می‌دهیم. ما مطمئن می‌شویم که دکمه‌های فیزیکی دستگاه روی آن، و هر ویژگی مبتنی بر برنامه مانند زمان‌بندی، نقشه‌برداری هوشمند و موارد دیگر را امتحان می‌کنیم.

از آنجایی که ما جاروبرقی ربات را در خانه‌های خود آزمایش می‌کنیم، موانعی مانند میز، صندلی و سایر مبلمان بر سر راه دستگاه وجود دارد – این به ما کمک می‌کند تا بفهمیم دستگاه چقدر توانایی اجتناب از موانع را دارد و ما عمداً وسایل کوچک‌تری را سر راه آن‌ها پرتاب می‌کنیم. مانند کفش، اسباب بازی حیوانات خانگی و غیره. با جاروبرقی‌های روباتی که شامل پایه‌های تمیز می‌شوند، ما ارزیابی می‌کنیم که صدای دستگاه در حین تخلیه محتویات داخل پایه چقدر است و تقریباً چقدر طول می‌کشد تا پایه کیسه (یا بدون کیسه) را با زباله پر کنیم.

بهترین جاروبرقی ربات ارزان قیمت: iRobot Roomba 694

هم iRobot و هم Shark با روبو-vac های مقرون به صرفه خود تحت تأثیر قرار گرفتند. اما ما فکر می کنیم iRobot’s Roomba 694 به دلیل قدرت تمیز کنندگی خوب و اپلیکیشن موبایل با کاربری آسان، بهترین جاروبرقی ارزان قیمت ربات برای اکثر مردم خواهد بود. Roomba 694 سال گذشته جایگزین Roomba 675 شد، اما به غیر از ظاهر به روز شده، کیفیت ساخت یکسانی دارد و اساساً همان خلاء است. اکنون با طراحی جدید تمام مشکی خود بسیار شیک‌تر به نظر می‌رسد و ظاهری شبیه به برخی از مدل‌های گران‌تر Roomba به آن می‌دهد. این دارای سه دکمه فیزیکی است – start، dock و spot – و به WiFi متصل می شود تا بتوانید آن را از طریق برنامه iRobot کنترل کنید. متأسفانه، ۲۷۴ دلار شما فقط جاروبرقی و قطعات ضروری آن را در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین در صورت نیاز به فیلتر یا برس جایگزین، باید فوراً هزینه را پرداخت کنید.

راه اندازی این جاروبرقی قدرتمند روبات ساده است: برنامه همراه را باز کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. پس از اتصال به شبکه وای فای خانگی، می‌توانید هر زمان که تمایلی به استفاده از دکمه‌های فیزیکی ندارید، از برنامه برای کنترل خلاء استفاده کنید. با این حال، عملکرد نقطه تمیز تنها به عنوان یک دکمه در دسترس است، که کمی سخت است.

برنامه iRobot یکی از بزرگترین نقاط فروش برای هر Roomba است. استفاده از آن به قدری آسان است که حتی شخصی که تجربه قبلی نداشته باشد می تواند به سرعت بر عملکردهای اساسی ربات مسلط شود. برنامه iRobot بیشتر کنترل‌های مربوطه را در صفحه اصلی قرار می‌دهد، بنابراین به ندرت (اگر هرگز) نیاز دارید در منوی آن برای انجام کارهایی مانند تنظیم برنامه تمیز کردن، پیمایش کنید.

توصیه می‌کنیم برنامه‌های تمیز کردن را تنظیم کنید تا واقعاً بیشترین استفاده را از دستگاه ببرید. به هر حال، این ربات‌ها نیمه مستقل هستند، پس چرا آن را نمی‌سازید تا به ندرت مجبور شوید با آنها تعامل داشته باشید؟ انجام این کار اطمینان حاصل می کند که Roomba به طور منظم از خانه شما عبور می کند، بنابراین شما همیشه با کف تمیز باقی خواهید ماند. Roomba 694 مخصوصاً در مکیدن خاک و زباله روی فرش های من و همچنین کف کاشی آشپزخانه و حمام من کار خوبی انجام داد. تنها کاری که من سعی می کنم قبل از تمیز کردن انجام دهم این است که کابل ها را از روی زمین شارژ کنم – Roomba اگر چیزی شبیه به آن را بمکد متوقف می شود و بیرون کشیدن کابل از برس های دستگاه نسبتاً آسان است، اما ترجیح می دهم این کار را نکنم. اگر بتوانم از آن اجتناب کنم باید این کار را انجام دهم.

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، Roomba 694 حدود ۴۵ دقیقه قبل از نیاز به اتصال و شارژ مجدد کار کرد. iRobot می‌گوید زمان اجرا بر اساس سطوح کف متفاوت است، اما تخمین زده می‌شود که ۶۹۴ در هنگام تمیز کردن کف‌های چوبی، عمر باتری ۹۰ دقیقه‌ای داشته باشد. در حالی که ۴۵ دقیقه ممکن است زمان کافی برای چرخیدن ربات در اکثر اتاق‌های آپارتمان من باشد، کسانی که خانه‌های بزرگ‌تری دارند ممکن است برای تمیز کردن همه جا منتظر شارژ مجدد آن باشند.

iRobot به دلیل خوبی در بازار خلاء خودکار نامی برای خود دست و پا کرده است. ماشین های آن صیقلی هستند، استفاده از آن بسیار ساده است و برنامه همراه آن عالی است. این سهولت استفاده (و شهرت نام iRobot) با قیمت درخواستی کمی بالاتر همراه است که بسیاری مایل به پرداخت آن هستند. اما اکنون گزینه های محکم زیادی وجود دارد که حتی سه سال پیش هم وجود نداشتند.

نفر دوم: کوسه یون RV765

این کوسه RV765 نسخه به روز شده RV761 است که قبلاً توصیه کرده بودیم. مانند Roomba 694، Shark RV765 طراحی کمی متفاوت و زمان کار طولانی تری نسبت به RV761 دارد، اما در غیر این صورت خلاء یکسان هستند. شما هنوز هم می توانید پیدا کنید RV761، اما اکنون که آخرین مدل موجود است، انجام این کار کمی دشوار است. اگرچه ما RV765 را آزمایش نکرده‌ایم، اما از آنجایی که نسخه قبلی را یک جاروبرقی مقرون‌به‌صرفه ربات می‌دانیم، احساس راحتی می‌کنیم که آن را توصیه کنیم.

یکی از مواردی که RV765 در مورد نسخه قبلی برطرف کرده است، طراحی زشت پیراهن بولینگ است. مدل جدید آن را برطرف می‌کند و ظاهری شیک‌تر و کاملاً مشکی را با سه دکمه برای اتصال، تمیز کردن و حالت حداکثر انتخاب می‌کند. می‌توانید فقط به دکمه‌ها تکیه کنید، اما به WiFi نیز متصل می‌شود تا بتوانید از برنامه Shark Clean استفاده کنید. در مورد مدت زمان طولانی تر، این فقط یک امتیاز است. RV761 حدود ۹۰ دقیقه قبل از نیاز به شارژ مجدد کار کرد، که زمان زیادی برای تمیز کردن آپارتمان دو خوابه من بود. ۳۰ دقیقه عمر باتری اضافی در RV765 به آن اجازه می دهد تا فضاهای بزرگتر را به طور موثرتری تمیز کند.

برخی از چیزهای دیگر که ما در مورد RV761 دوست داشتیم شامل ویژگی تمیز کردن نقطه آن است. چرخ های قابل تنظیم که بسته به “زمین” و موانع موجود در مسیر آن به طور خودکار بالا و پایین می روند. و برنامه همراه بصری آن که به شما امکان می دهد کارهای تمیز کردن را شروع و متوقف کنید، برنامه ریزی ها را تنظیم کنید و موارد دیگر.

بهترین جاروبرقی ربات ارزان قیمت: Anker Eufy RoboVac 11S Max

انکر ۲۵۰ دلار Eufy RoboVac 11S یکی از ارزان‌ترین جاروبرقی‌هایی بود که من آزمایش کردم، اما ثابت کرد که یکی از همه کاره‌ترین جاروبرقی‌ها است. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید: این جاروبرقی ربات WiFi ندارد، اما دارای یک کنترل از راه دور است که اکثر عملکردها و ویژگی های هوشمندی را که در یک برنامه پیدا می کنید (از جمله ویژگی برنامه ریزی) در اختیار شما قرار می دهد. Eufy همچنین شامل برس ها و فیلترهای اضافی در جعبه است.

“S” در نام این ربات به معنای باریک است و تقریباً نیم اینچ نازکتر از همه جاروبرقی های دیگری است که من آزمایش کردم. این نه تنها ۱۱S Max را سبک‌تر می‌کند، بلکه تنها چیزی بود که می‌توانست زیر میز ورودی من را تمیز کند. این مدل دارای یک کلید روشن و خاموش فیزیکی در قسمت زیرین خود به علاوه یک دکمه در بالای آن است که می توانید برای شروع تمیز کردن آن را فشار دهید. همیشه در حالت خودکار شروع به کار می کند، که فرآیند تمیز کردن را در خانه شما بهینه می کند، اما می توانید از کنترل از راه دور برای انتخاب یک حالت تمیز کردن خاص مانند تمیز کردن نقطه و لبه استفاده کنید.

۱۱S Max دارای سه حالت قدرت است – Standard، BoostIQ و Max – و من بیشتر اوقات حالت خود را روی BoostIQ نگه داشتم. مکش کافی برای تمیز کردن کفپوش‌های فرش شده‌ام به اندازه کافی فراهم می‌کرد و تنها چند خرده یا تکه زباله در گوشه‌ها یا فضاهای تنگ اطراف مبلمان از بین نمی‌رفت. جلسه تمیز کردن تقریباً یک ساعت و ۱۵ دقیقه در حالت BoostIQ به طول انجامید و جلوگیری از برخورد قابل توجهی دارد. مطمئناً به دیوارها و چند تکه مبلمان بزرگ برخورد کرد، اما این تنها جاروبرقی مقرون به صرفه ای بود که من امتحان کردم و به طور مداوم از تونل بازی گربه من که در وسط کف اتاق نشیمن ما زندگی می کند اجتناب کردم.

در مورد سطوح نویز، قطعاً می‌توانید تفاوت بین BoostIQ و Max را بشنوید، اما هیچ یک از این سه تنظیمات به‌طور توهین آمیزی بلند نیست. در واقع، من به سختی می‌توانستم ۱۱S Max را بشنوم زمانی که در طرف مقابل آپارتمان من بود که در حالت BoostIQ کار می‌کرد. خوشبختانه، بوق‌های هشدار خطا به اندازه‌ای بلند بود که وقتی مشکلی پیش آمد، به من اطلاع می‌داد، مثلاً دستگاه به‌طور تصادفی توسط یک کابل شارژ سرکش گیر کرد (که فقط چند بار اتفاق افتاد و در این فرآیند نه ربات و نه کابل آسیبی دیدند).

به طور کلی، Eufy RoboVac 11S Max با وجود نداشتن Wi-Fi، من را با هوشمندی خود تحت تأثیر قرار داد. فقدان اتصال بی سیم بدون شک بدترین چیز در مورد ربات است و این چیزهای زیادی می گوید. با این حال، در این مرحله، ۱۱S Max چند سال از عمر آن می گذرد، بنابراین اگر چیزی مشابه اما کمی جدیدتر می خواهید، می توانید RoboVac G20 را خریداری کنید. توصیه می کنیم دریافت کنید G20 هیبریدی ۲۸۰ دلاری اگر فقط به دنبال دستگاه Eufy با آخرین فناوری هستید، اما نمی خواهید هزینه زیادی کنید. قدرت مکش ۲۵۰۰ پاسکال، ناوبری پویا و اتصال WiFi با پشتیبانی از الکسا و دستورات صوتی Google Assistant دارد.

انتخاب ارتقاء: TP-Link Tapo RV10 Plus

TP-Link با RV10 Plus شد ترکیب vac-and-mop در اوایل سال جاری، و در حالی که قیمت استاندارد آن ۴۰۰ دلار است، فکر می‌کنیم ارزش ذکر کردن را دارد. این دستگاه جاروبرقی و جارو برقی می کند، که به خودی خود قابل توجه است زیرا دستگاه های ترکیبی زیادی در این رنج قیمت نمی بینید، یک برنامه همراه جامع و در عین حال نسبتاً آسان برای استفاده دارد. و آن را با یک پایه خود تخلیه می آید. تمام اینها را با این واقعیت تکمیل کنید که اغلب می توانید این دستگاه را با قیمت ۳۰۰ دلار یا کمتر در فروش پیدا کنید و یک جاروبرقی روباتی دارید که پول زیادی به شما می دهد.

در مقایسه با دیگر جاروبرقی‌های ارزان قیمت ربات موجود در این لیست، TP-Link کار مشابهی را در مکیدن زباله‌ها و تمیز کردن کف چوب‌های سخت و کاشی انجام داد. همچنین عمر باتری مناسبی دارد: پس از یک ساعت تمیز کردن، تنها به ۵۵ درصد کاهش یافت، بنابراین باید بتوانید تقریباً ۲ ساعت جلسات تمیز کردن را به طور منظم از این مدل دریافت کنید. پایه خود تخلیه تا ۷۰ روز زباله را نگه می دارد، اما توجه داشته باشید که از یک کیسه زباله اختصاصی که باید دوباره پر کنید

برنامه همراه TP-Link کنترل قابل توجهی بر روی ربات vac شما نیز فراهم می کند. شما به راحتی می توانید سطح قدرت مکش، سطح آبیاری را در زمان شستشو و تمیز کردن زمان تغییر دهید. یک صفحه اختصاصی “نگهداری” به شما امکان می دهد بدانید که چه مدت قبل از تعویض قطعاتی مانند برس های اصلی و جانبی، و تنظیمات اضافی مانند تمیز کردن نقطه، قفل کودک و تنظیمات تخلیه به شما امکان می دهد این جاروبرقی را واقعاً متعلق به خودتان کنید. به‌علاوه، برنامه همراه خانه سایر دستگاه‌های TP-Link IoT است، بنابراین می‌توانید با گجت‌های بیشتر این برند روی اکوسیستم خود بسازید و همه آنها را از یک برنامه کنترل کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-budget-robot-vacuums-133030847.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-budget-robot-vacuums-133030847.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *