بهترین سال‌ها برای خرید (و سال‌هایی که باید از آنها دوری کنید)

خیلی چیزها تغییر کرده است دو دهه از زمانی که تویوتا پریوس را عرضه کرد. در حالی که تسلا ممکن است آن را به عنوان خودروی مناسب برای دوستداران فناوری و مصرف کنندگان آگاه به محیط زیست جایگزین کرده باشد، برای بسیاری که به دنبال یک خودروی هیبریدی هستند، همچنان یک گزینه محبوب باقی مانده است. ممکن است در شرایط امروزی پیشرفته‌ترین یا سریع‌ترین یا حتی هیجان‌انگیزترین نباشد، اما پریوس برای رانندگی اقتصادی عالی است. از همین رو اکثر دارندگان پریوس با وجود تمام نفرت ها، ماشین را دوست دارند.

با خرید پریوس اشتباه کردن کار سختی است. به هر حال، این تویوتا قابل اعتمادی است که یکی از بهترین مایل ها در هر گالن را در بین هر خودروی هیبریدی انجام می دهد. به طور کلی، آن را نیز در لیست رتبه بندی می شود ارزان ترین و مطمئن ترین تویوتاهایی که می توانید تهیه کنید. با این حال، برخی از سال‌های پریوس وجود دارند که به سادگی با قابلیت اطمینان بهتر ساخته شده‌اند – و برخی دیگر نه چندان.

به خاطر داشته باشید که همه خودروها ممکن است برای شما مشکل ایجاد کنند، اما تعمیر و نگهداری منظم و رانندگی مسئولانه باعث افزایش طول عمر پریوس حتی در سال های بد می شود. در اصل، برخی از این مسائل را می توان مدیریت کرد، برخی دیگر را می توان حل کرد، و می توانید از این دانش برای به دست آوردن یک معامله خوب در یک پریوس استفاده کنید. اگر هنوز حتی تهدید مسائل طراحی را نمی‌خواهید، این سال‌های پریوس هستند که باید از آن اجتناب کنید و سال‌هایی برای خرید هستند.

چه مدل پریوسی باید بخرید؟

در بیش از ۲۰ سالی که تویوتا Prii را ساخته است (واقعیت جالب: این جمع رسمی پریوس است، طبق گفته تویوتا، چندین سال وجود دارد که می توانید سال های پریوس خوبی در نظر بگیرید. این پنج مورد قابل اعتمادترین هستند:

  • ۲۰۰۳: اگر بودجه کمی دارید و فقط می‌خواهید چیزی تا حد امکان ارزان‌تر به شما کمک کند، می‌توانید روی این مدل سال حساب کنید. این آخرین نسخه از نسل اول پریوس است و به اندازه سایر نسل های بعدی بزرگ نیست. همچنین به تمام مسائلی که در سال های گذشته تولید وجود داشت، می پردازد.
  • ۲۰۱۴/۲۰۱۵: اگر کمی پول بیشتری برای خرید یک پریوس نسل سوم دارید، باید یک ۲۰۱۴ بخرید. مدل ۲۰۱۴ به طور کامل تمام مسائل مربوط به موتور و مصرف روغن را که چهار تا پنج سال قبل در تویوتاها رایج بود، برطرف می کند. اقتصادی تر شدن همچنین، ۲۰۱۵ شامل همه اینها به علاوه یک دوربین پشتیبان در چندین تریم است.
  • ۲۰۱۸: در بین نسل پنجم پریوس، مدل ۲۰۱۸ با توجه به قدمت کمترین مشکل را دارد. با وجود اینکه پنج سال است که در بازار وجود دارد، شکایات خودرو تنها چهار مشکل کاربر را گزارش کرده است که همه آنها شبیه به یک رویداد جداگانه هستند. همچنین، نسل پنجم پریوس بسیاری از ویژگی های به روز شده ایمنی و تکنولوژیکی راحتی را ارائه می دهد.
  • ۲۰۲۱: پریوس ۲۰۲۱ جدید است، اما به اندازه کافی قدیمی است که بتوان دوام آن را حدس زد. تاکنون کمترین شکایت در مورد این مدل وجود دارد.

از چه سال های مدل پریوس باید اجتناب کنید؟

اکنون که می دانید کدام یک را باید بخرید، نکته مهم این است که سال های مدلی را که باید تا حد امکان اجتناب کنید، بدانید. به ترتیب عرضه، این شش مدل پریوس بدترین استفاده شده برای خرید هستند:

  1. ۲۰۰۷: این سال برای پریوس با مشکل شایع چراغ جلو مشخص می شود. برخی از رانندگان شکایت داشتند که چراغ‌های جلو گاهی اوقات در حین رانندگی خاموش می‌شوند که می‌تواند واقعاً خطرناک باشد. این خودرو همچنین در مجموع چهار فراخوان داشته است که برخی از مشکلات مربوط به پمپ آب و شفت فرمان را نشان می‌دهد.
  2. ۲۰۰۸: پریوس پس از سال ۲۰۰۷ پیشرفت نکرد، زیرا چراغ‌های جلوی نامناسب نسل قبلی خود را به ارث برد. بدتر از آن، یک مشکل نیمه رایج با مصرف بیش از حد روغن نیز داشت.
  3. ۲۰۱۰: برخی می گویند پریوس ۲۰۱۰ بدترین مدل در خط تولید است. شکایات خودرو به آن مهر «مثل طاعون بپرهیز» داده است. این موتور دارای روغن سوزان، مشکلات رایج چراغ های جلو و مشکلات ترمز گزارش شده توسط NHTSA است. پریوس ۲۰۱۰ دارای ۱۰ فراخوان رسمی (و همچنین هزاران شکایت به NHTSA) بود که تعدادی از آنها نشان می داد که موتور هیبریدی ممکن است گاهی اوقات باعث توقف خودرو شود.
  4. ۲۰۱۱: در حالی که سال ۲۰۱۱ به بدی سال ۲۰۱۰ نبود، اما همچنان مملو از مسائل مشابه بود: موتوری که روغن مصرف می کند، ترمزهای غیرقابل اعتماد و سوختن ناگهانی و غیرقابل توضیح چراغ های جلو.
  5. ۲۰۱۲: تویوتا به دنبال دو مدل قبلی خود، تمام مشکلاتی را که در سال ۲۰۰۸ شروع شد به طور کامل برطرف نکرده بود. بار دیگر، این یک مدل دیگر پریوس با مشکلات روغن، ترمز و نور است. با این حال، در این مورد بسیار کمتر از مدل‌های قبل از آن رایج است.
  6. ۲۰۱۶: در میان Prii های جدیدتر، ۲۰۱۶ را می توان به عنوان بدترین نسخه در نظر گرفت. تویوتا خودروهای پریوس امسال را با شیشه جلویی مستعد ترک خوردگی مجهز کرد. به جای این مورد، چیزی کمی جدیدتر (مانند ۲۰۱۸) بخرید.


منبع: https://www.slashgear.com/1456941/years-to-buy-toyota-prius/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *