بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۳

ممکن است بخواهید به زودی لپ تاپ خود را با فروش و معاملاتی که در راه است ارتقا دهید، اما انتخاب بهترین لپ تاپ برای شما ممکن است گیج کننده باشد. هرگز برندها، ویژگی‌ها و پیکربندی‌های بیشتری برای در نظر گرفتن وجود نداشته است، و تعداد زیادی ورودی جدید در این فضا وجود دارد – از جمله جدیدترین مک بوک پرو از اپل در حالی که این انتخاب می تواند طاقت فرسا باشد، همچنین به این معنی است که تنوع زیادی در آنجا وجود دارد، بنابراین اگر کمی تحقیق و جستجو کنید احتمالاً می توانید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. پس از آزمایش و بررسی ده‌ها جدیدترین لپ‌تاپ، ما به انتخاب‌های برتر برای بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانید در حال حاضر بخرید، همراه با توصیه‌هایی برای خرید که امیدواریم به ابهام‌زدایی از بازار برای شما کمک کند، آمده‌ایم.

قبل از خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم

قیمت

احتمالاً تصوری از بودجه خود در اینجا دارید، اما فقط برای اینکه بدانید، اکثر لپ تاپ های مدرن با مشخصات برتر این روزها می توانند حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برای شما هزینه داشته باشند. این بدان معنا نیست که شما یک سیستم خوب با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار پیدا نخواهید کرد. و اگر خیلی گران است، شما همچنان گزینه های قابل احترامی در محدوده ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار خواهید داشت، اما ممکن است با پردازنده های قدیمی تر، کندتر و صفحه نمایش کم نور عرضه شوند. من مدل ارزان‌قیمت مورد علاقه‌مان را در این جمع‌بندی بهترین لپ‌تاپ گنجانده‌ام، اما ما فهرستی از آنها داریم لپ تاپ های مقرون به صرفه تر که می توانید آن را نیز بررسی کنید.

سیستم عامل: Apple، Windows یا Chrome OS

پس از بررسی میزان پولی که می خواهید خرج کنید، سیستم عامل لپ تاپ معمولاً اولین چیزی است که باید آن را محدود کنید. مثل همیشه، تصمیم گیری برای افرادی که یک مک بوک اپل را ترجیح می دهند کمی آسان تر است. اکنون که این شرکت تراشه های سری M خود را به کل مجموعه خود آورده است – تنها ملاحظات واقعی شما بودجه، اندازه صفحه نمایش و میزان قدرت مورد نیاز شما است.

با این حال، در تیم ویندوز، تغییر به سمت تراشه‌های مبتنی بر ARM چندان هموار نبوده است. اگرچه لپ‌تاپ‌های اپل توانسته‌اند در عین حفظ (و در برخی موارد بهبود) عملکرد با سیلیکون خود، افزایش زیادی در عمر باتری داشته باشند، سازندگان رایانه‌های شخصی به دلیل کاستی‌های ویندوز محدود شده‌اند. مایکروسافت سال گذشته ویندوز ۱۱ را منتشر کرد و قرار است روی دستگاه های مجهز به ARM بهتر اجرا شود. از آنجا که برای اولین بار از این لپ تاپ ها، مانند ThinkPad X13s لنوو یا تبلت های ۱۰ واتی، هنوز برای بررسی در دسترس قرار نگرفته اند، نمی توانیم بگوییم که سیستم چقدر خوب اجرا می شود. البته، می‌توانید روی رایانه‌های شخصی مبتنی بر ARM به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید، اما در حال حاضر، استفاده از پردازنده‌های اینتل یا AMD ایمن‌تر است.

بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۳
دویندرا هاردوار / انگجت

قابلیت اتصال

فراموش نکنیم که سیستم عامل سوم و نسبتاً محبوب لپ تاپ وجود دارد: سیستم عامل کروم. اگر بیشتر کار خود را در مرورگر انجام می‌دهید (تحقیقات آنلاین زیادی، ایمیل‌ها و Google Drive)، ممکن است Chromebook گزینه مناسب و اغلب مقرون به صرفه‌تر باشد.

در مورد سایر مواردی که هنگام خرید بهترین لپ تاپ باید به آنها توجه کنید، لازم به ذکر است که برخی از جدیدترین مدل های عرضه شده در سال جاری جک هدفون را حذف کرده اند. اگرچه به نظر می رسد این روند هنوز رایج نیست، اما یادآوری خوبی است که بررسی کنید دستگاه تمام اتصالات مورد نیاز شما را دارد (در غیر این صورت، باید برای خرید آداپتورهای لازم برنامه ریزی کنید). اکثر لپ‌تاپ‌ها در سال ۲۰۲۲ WiFi 6 یا ۶E و بلوتوث ۵٫۰ یا بالاتر را ارائه می‌کنند، که اگر روترها و دستگاه‌های سازگاری داشته باشید، به معنای اتصالات سریع‌تر و پایدارتر است. در حالی که پوشش ۵G امسال گسترده‌تر است، نیاز به پشتیبانی برای آن بستگی به میزان سفر شما دارد.

اندازه نمایشگر

جایی که قصد دارید لپ تاپ خود را ببرید نیز به تصمیم گیری در مورد اندازه کمک می کند. بسیاری از شرکت‌ها در سال گذشته دستگاه‌های ۱۴ اینچی جدیدی را راه‌اندازی کردند که بین لپ‌تاپ‌های فوق‌قابل حمل و بزرگ‌تر ۱۵ اینچی قرار داشت. برای اکثر مردم، یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی میانه خوبی است. اما اگر نگران وزن هستید و لپ تاپ قابل حمل تری می خواهید، مدل ۱۲ یا ۱۳ اینچی بهتر خواهد بود. کسانی که خواهان پردازنده های قدرتمندتر و نمایشگرهای بزرگتر هستند، نسخه های ۱۵ یا ۱۶ اینچی را ترجیح می دهند.

همچنین ببینید:

بهترین لپ تاپ در کل: MacBook Air M2

به عنوان یک کاربر ویندوز، من تمایلی به نام گذاری یک مک بوک اپل به عنوان بهترین لپ تاپ کلی ندارم. اما من نمی توانم انکار کنم که انتقال اپل به سیلیکون خودش ماشین هایش را بهتر کرده است. آخرین مک بوک ایر M2 دنباله ای شایسته برای M1 که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و طراحی تازه و عملکردی را به ارمغان آورد که همه کاربران از آن استقبال خواهند کرد.

این بدان معنا نیست که M1 یک ماشین کند بود – برعکس. ما متوجه شدیم که آن به طرز چشمگیری سریع است، و M2 فقط بر روی آن عملکرد عالی ساخته می شود. احتمالاً برای مک بوک ایر زیاده روی می کند، اما این بدان معناست که هم برای کار و هم برای بازی به اکثر مردم خدمت می کند. به علاوه، عمر باتری قابل توجه ۱۶٫۵ ساعته آن باید برای هر کسی کافی باشد تا بتواند یک روز کار و سپس مقداری کار کند.

در مورد طراحی آن، ما دوست داریم که اپل رویکرد نازک تری را در اینجا در پیش گرفت و شکل گوه ای مدل قبلی را کنار گذاشت. مک بوک ایر M2 همچنین دارای صفحه نمایش ۱۳٫۶ اینچی Liquid Retina است که تنها با بریدگی بالایی که وب کم ۱۰۸۰p آن را نگه می دارد، قطع می شود. راه‌اندازی چهار بلندگوی آن نیز بهبود یافته است، و همه این تغییرات کوچک سخت‌افزاری به دستگاهی می‌انجامد که ظاهر و احساس متفاوت‌تری نسبت به مدل قبلی‌اش دارید.

ایر ۱۳ اینچی مطمئناً راهی برای هر کسی است که قابل حمل بودن را بیش از هر چیز دیگری می داند. با این حال، اگر املاک و مستغلات صفحه نمایش کمی بیشتر برای شما وسوسه انگیز است، روی آن نخوابید مک بوک ایر M2 15 اینچی. این لپ تاپ جدید تمام کارهایی را که مدل ۱۳ اینچی انجام می دهد به خوبی انجام می دهد، در حالی که صفحه نمایش بزرگتری را برای کار در یک بسته هنوز هم به شما ارائه می دهد. این مشکل اپل را که رم و فضای ذخیره‌سازی کمی کمتر از آنچه در مدل پایه آن ترجیح می‌دهیم (۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت SSD) کنار نمی‌گذارد، اما این مانع آن نمی‌شود. این یکی از بهترین مک‌بوک‌هایی است که اخیراً استفاده کرده‌ایم و به طرفداران سری Air پیکربندی جدیدی می‌دهد تا در نظر بگیرند.

بررسی کامل ما از MacBook Air M2 13 اینچی را بخوانید

بهترین لپ تاپ ویندوز: Dell XPS 13 Plus

انتخاب برتر ما برای بهترین لپ‌تاپ ویندوزی، مدت‌هاست که دل به خوبی گرد آمده است سری XPS 13 و بهترین لپ تاپ برای هر کسی که مک نمی خواهد باقی می ماند. بله XPS 13 Plus جدید فاقد جک هدفون است و ما هنوز جک هدفون را وارد نکرده ایم. اما XPS 13 یک لپ‌تاپ کاملاً گرد است و هنوز هم یکی از بهترین رایانه‌های شخصی موجود است.

مانند پیشینیان خود، Dell XPS 13 Plus صفحه‌نمایش OLED دوست‌داشتنی با حاشیه‌های بسیار نازک و صفحه‌کلید جادار و راحت را ارائه می‌کند. همچنین دارای یک طراحی مینیمالیستی جدید است که مدرن تر به نظر می رسد. من در مورد ردیف کلیدهای خازنی در بالا به جای کلیدهای عملکرد سنتی مطمئن نیستم، اما مطمئن هستم که پردازنده های Intel Core نسل دوازدهم این لپ تاپ عملکرد سالمی را نسبت به مدل قبلی ارائه می دهند.

اگر در مورد تغییراتی که Dell در XPS 13 ایجاد کرده مطمئن نیستید، یا اگر قطعاً به جک هدفون نیاز دارید، نسل‌های قدیمی هنوز گزینه‌های خوبی هستند. همچنین وجود دارد سری Samsung Galaxy Book 2 Proکه دارای صفحه نمایش های OLED زیبا و وب کم های واضح تر در فریم های نازک و سبک هستند. من همچنین لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت را دوست دارم و جدیدترین نسخه عملکرد عالی، تطبیق پذیری و عمر باتری خوب را ارائه می دهد، البته در طراحی قدیمی.

بررسی کامل Dell XPS 13 Plus ما را بخوانید

بهترین لپ تاپ گیمینگ: Razer Blade 15

گیمرها باید به دنبال ماشین‌هایی با کیفیت ساخت خوب، صفحه‌نمایش واکنش‌گرا و انتخاب پورت‌های کافی برای لوازم جانبی مورد علاقه‌شان باشند که به بهترین شکل به آنها کمک کند تا دشمنان مجازی‌شان را شکست دهند. همکار من Devindra Hardawar به جزئیات بیشتری در مورد عملکرد بازی و مواردی که باید در آن در نظر گرفت می‌پردازد راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ، که باید آن را بخوانید تا در مورد CPU ها و GPU های مختلف، حداقل مشخصات و موارد دیگر اطلاعات کسب کنید. انتخاب ما برای بهترین لپ تاپ بازی این است Razer Blade 15. این یک مدل رده بالا و گران‌ترین مورد در این لیست است، اما شما یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی چهارگانه HD با نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز، پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل و گرافیک NVIDIA GeForce RTX سری ۴۰ دارید. پیکربندی‌های مختلفی بسته به ترجیح شما در دسترس است، از جمله یک نسخه Full HD 360 هرتز و یک نسخه ۴K 144 هرتز. این سری تیغه همچنین یکی از براق‌ترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های بازی است.

کسانی که به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه هستند باید این موضوع را در نظر بگیرند ASUS ROG Zephyrus G14که بود مدل مورد علاقه ما سال گذشته دلیل اصلی پایین آمدن آن این است که به روز رسانی ۲۰۲۲ تقریباً ۶۰۰ دلار گران تر است. با این حال، این لپ‌تاپ هنوز هم یک لپ‌تاپ گیمینگ محکم است، با نمایشگر عالی، پد لمسی جادار و پورت‌های فراوان علی‌رغم مشخصات نازک‌اش.

بررسی کامل ما از Razer Blade 15 را بخوانید

بهترین Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5i Chromebook

Chromebook مورد علاقه ما است کروم بوک Flex 5 Lenovo، که یکی از طرفداران سیستم عامل کروم ساکن Engadget، Nathan Ingraham آن را به عنوان “ارزش فوق العاده” توصیف کرد. این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی لمسی فول اچ‌دی، صفحه‌کلید عالی و پردازنده‌ی نسل دهم اینتل Core i3، اصول اولیه را به خوبی نشان می‌دهد. رم ۴ گیگابایتی و SSD 64 گیگابایتی آن ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما در آزمایش ما Flex 5 علیرغم این محدودیت مقاومت خود را حفظ کرد. همچنین دیدن یک پورت USB-A و دو پورت USB-C، هشت ساعت عمر باتری و یک لولای ۳۶۰ درجه که استفاده از Flex 5 را به عنوان تبلت آسان می کند، بسیار خوب است. این یک امتیاز است، به خصوص اکنون که سیستم عامل کروم از برنامه های اندروید پشتیبانی می کند.

اگرچه Flex 5 تا به حال دو سال از عمر آن می گذرد، این کروم بوک Lenovo یک معامله خوب با قیمت حدود ۴۰۰ دلار است. در واقع، گاهی اوقات می توانید آن را با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار در فروش بیابید، که آن را به گزینه ای عالی برای افرادی تبدیل می کند که به دنبال یک دستگاه مبتنی بر مرورگر با بودجه کم هستند.

بهترین لپ تاپ ارزان: HP Pavilion Aero 13

اگر به دنبال یک لپ تاپ مقرون به صرفه با قیمت حدود ۸۰۰ دلار هستید، بهترین گزینه برای شماست HP Pavilion Aero 13. با قیمت حدود ۷۹۹ دلار (یا اغلب کمتر در هنگام فروش)، صفحه‌نمایش فول اچ‌دی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و حاشیه‌های به‌طور شگفت‌آور نازک، و همچنین صفحه‌کلید راحت و پد لمسی جادار دریافت خواهید کرد. نکته مهم، Aero 13 با پردازنده AMD سری Ryzen 5000 و گرافیک Radeon، عملکرد خوب و اجزای نسبتاً قدرتمندی را در مقایسه با سایرین در این رنج قیمت ارائه می دهد. بعلاوه، این انتخاب برای بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه دارای مجموعه ای سخاوتمندانه از پورت ها و عمر باتری تمام روز است.

بررسی کامل HP Pavilion Aero را بخوانید

بهترین لپ تاپ قابل تبدیل: مایکروسافت سرفیس پرو ۹

برای کسانی که نیاز دارند لپ‌تاپ‌هایشان گهگاهی تبلت شود، سری Surface Pro بهترین لپ‌تاپ ۲ در ۱ است. در مقایسه با نوت‌بوک‌های دارای لولای چرخان، تبلت‌های پایه دار اغلب بسیار باریک‌تر و سبک‌تر هستند. این سرفیس پرو ۹ آخرین مدل لپ تاپ ۲ در ۱ مایکروسافت است و اگر مدتی است که به سرفیس توجه کرده اید، فقط بدانید که نسخه اینتل این دستگاه را به جای مدل ARM تهیه کنید. در تست ماما دریافتیم که نسخه ۵G ARM پرو ۹ بسیار کندتر از یک پرچمدار قابل تبدیل است و این بیشتر به این دلیل است که بسیاری از برنامه های ویندوز که به راحتی در سخت افزار x86 اینتل در دسترس هستند باید شبیه سازی شوند تا روی ARM سفارشی مایکروسافت کار کنند. SoC. با در نظر گرفتن حداقل ۱۰۰۰ دلار برای هر مدل سرفیس پرو ۹، ممکن است پیکربندی را نیز دریافت کنید که تا حد امکان محدودیت‌های کمتری داشته باشد.

در حالی که ما در مورد ارگونومی کلی Pro 9 مشکل داریم، بدون شک یکی از باریک ترین و سبک ترین جایگزین های لپ تاپ است که می توانید تهیه کنید. جذاب است و صفحه نمایش ۱۳ اینچی زیبایی دارد و ما هنوز هم Type Cover مایکروسافت را یکی از بهترین ها می دانیم. با این حال، آنها برای شما هزینه اضافی خواهند داشت، بنابراین آماده باشید که ۱۰۰ تا ۱۸۰ دلار دیگر برای یکی بپردازید. قلم اسلیم ۲ مایکروسافت یکی دیگر از ویژگی های برجسته است و برای هر کسی که عاشق نقاشی است یا ترجیح می دهد یادداشت های دست نویس بگیرد، قلمی است که باید خریداری شود. به طور کلی، اگر دستگاهی می‌خواهید که بتواند از لپ‌تاپ بودن به تبلت تبدیل شود، سرفیس پرو ۹ اینتل یکی از بهترین گزینه‌های شماست. البته اگر با اکوسیستم اپل ازدواج کرده اید، باید آیپد پرو را در نظر بگیرید.

بررسی کامل ما از Microsoft Surface Pro 9 را بخوانید

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-laptops-120008636.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-laptops-120008636.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *