بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای سال ۲۰۲۳

چند سالی است که لپ‌تاپ‌های بازی یکی از جذاب‌ترین رایانه‌های شخصی هستند. آنها به طور طبیعی نازک‌تر و سبک‌تر شده‌اند – اما همچنین بسیار قوی‌تر و کارآمدتر شده‌اند که هم برای کار و هم برای بازی مناسب هستند. آنها برخی از نوآوری های جسورانه مانند لولاهای چرخان و قابلیت سفارشی سازی تقریباً شبیه دسکتاپ را اتخاذ کرده اند. لپ‌تاپ‌های بازی جایی هستند که سازندگان رایانه شخصی می‌توانند ماجراجویانه باشند.

اگر در بازار یک کامپیوتر جدید و جدید حرفه ای هستید و دوست دارید چند دور Apex Legends را در مواقعی بازی کنید، ممکن است منطقی تر باشد که به جای ایستگاه کاری Apple MacBook Pro یا موارد مشابه، به سراغ نوت بوک بازی بروید. . همچنان قدرت زیادی برای رمزگذاری ویدیو و رندر سه بعدی خواهید داشت، به علاوه ممکن است هزینه کمتری بپردازید. ما به شما کمک می‌کنیم بفهمید که بهترین لپ‌تاپ بازی برای شما کدام است، از گزینه‌های مقرون به صرفه مانند Dell G15 گرفته تا نوت‌بوک‌های ممتاز مانند Razer Blade 15 و هر چیز دیگری.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای سال ۲۰۲۳
دویندرا هاردوار/Engadget

در لپ تاپ گیمینگ به دنبال چه چیزی باشید

قیمت

سفر خرید لپ تاپ شما با مقدار پولی که مایل به خرج کردن هستید شروع می شود و به پایان می رسد. جای تعجب نیست خبر خوب: گزینه های زیادی برای گیمرها از هر نوع وجود دارد بودجه. به طور خاص، ما شاهد برخی از انتخاب‌های عالی برای بازی‌های رایانه‌های شخصی سطح پایه با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار هستیم، مانند سری G15 دل. لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت در این رنج قیمت، مطمئناً نسبت به مدل‌های گران‌تر کمی ضعیف‌تر خواهند بود و احتمالاً از رم، فضای ذخیره‌سازی و قدرت کلی کم می‌کنند. اما اکثر لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر باید بتوانند اکثر بازی‌های ویدیویی را که با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شوند، انجام دهند، که حداقل چیزی است که از هر سیستمی می‌خواهید.

وقتی به دنبال بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ در فضای میان‌رده باشید، با قیمت‌های ۱۰۰۰ دلار و بالاتر، همه چیز جالب می‌شود. در آن مرحله، شما شروع به پیدا کردن رایانه های شخصی مانند این خواهید کرد ASUS Zephyrus ROG G14، یکی از نوت بوک های بازی مورد علاقه ما. به طور کلی، می توانید منتظر کیفیت ساخت بسیار بهتری نسبت به لپ تاپ های ارزان قیمت (قاب های فلزی!)، قدرت گرافیکی بهبود یافته و رم و فضای ذخیره سازی کافی برای رسیدگی به سخت ترین بازی ها باشید. این‌ها ماشین‌های بازی هستند که ما به اکثر مردم توصیه می‌کنیم، زیرا آنها شما را سال‌ها قبل از اینکه نگران ارتقاء آن باشید، به بازی و کار کردن ادامه می‌دهند.

اگر می‌خواهید حدود ۱۸۰۰ دلار یا بیشتر هزینه کنید، می‌توانید گزینه‌های برتر مانند Razer’s Blade را در نظر بگیرید. منتظر کیس های صیقلی بی عیب و نقص، سریع ترین سخت افزار موجود در بازار و طرح های بسیار نازک باشید. آسمان در اینجا محدودیت است: Alienware’s uber Area 51m قابل شخصی سازی جانور بسیار بزرگی است که می تواند تا ۴۷۰۰ دلار قیمت داشته باشد. تعداد کمی از مردم به دستگاهی با سطح بالا نیاز دارند، اما اگر شما یک گیمر هستید که پول نقد اضافی برای سوزاندن دارید، ممکن است ارزش نگاهی دقیق به برخی از این سیستم‌های گران‌تر را داشته باشد.

مبدا Evo16

CPU و GPU

پاسخ به این سوال قبلاً نسبتاً ساده بود: فقط یک تراشه اینتل با پردازنده گرافیکی NVIDIA تهیه کنید. اما طی چند سال اخیر AMD بازی خود را با پردازنده‌های نوت بوک Ryzen افزایش داده است که برای انجام چندین کار به طور همزمان مناسب‌تر هستند (مانند پخش جریانی به توییچ در حالی که احمق‌ها را در فورتنایت نابود می‌کنند). اینتل با تراشه های نسل ۱۲ و ۱۳ چشمگیر خود پاسخ داد، اما خوب است که جایگزین های مناسب Ryzen AMD در دسترس باشد، به خصوص که آنها اغلب ارزان تر از مدل های مشابه اینتل هستند.

با این حال، زمانی که صحبت از کارت‌های ویدئویی به میان می‌آید، AMD همچنان در حال پیشرفت است. پردازنده گرافیکی Radeon RX 6000M آن عملکرد فوق العاده ای در نوت بوک هایی مانند ROG Strix G15 ایسوس، اما در مورد ویژگی های جدیدتر مانند ردیابی پرتو از NVIDIA عقب است. (ما همچنان منتظر تست گرافیک موبایل سری Radeon 7000 جدید AMD هستیم.) حداقل یک نوت بوک مجهز به Radeon می تواند به عملکرد کلی بازی های گرافیکی NVIDIA RTX 3070 و ۳۰۸۰ نزدیک شود.

اگر می‌خواهید خرید خود را در آینده ثابت کنید، یا فقط مشتاقید ببینید که ردیابی پرتوی چقدر می‌تواند بازی‌های شما را بهتر جلوه دهد، احتمالاً با یک کارت گرافیک NVIDIA بهتر هستید. آنها در سیستم های بسیار بیشتری قرار دارند و واضح است که آنها از فناوری ردیابی پرتو بهینه بهتری برخوردار هستند. پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX NVIDIA همچنین دارای فناوری DLSS این شرکت هستند که از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت بازی‌ها با وضوح بالاتر استفاده می‌کند. این به شما اجازه می‌دهد تا بازی مشابهی را انجام دهید سرنوشت ۲ در ۴K با نرخ فریم سریعتر. اگر می‌خواهید از یک مانیتور با نرخ تازه‌سازی بالا استفاده کنید، مفید است.

این روزها هنوز لپ‌تاپ‌های زیادی با پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر سری RTX 30 NVIDIA پیدا خواهید کرد و همچنان عملکرد فوق‌العاده‌ای به شما ارائه می‌دهند. اما برای ایمن بودن، احتمالاً ارزش انتخاب سیستم‌های جدیدتر RTX 40 را دارد، زیرا آنها از فناوری جدیدتر DLSS 3 پشتیبانی می‌کنند و تعداد زیادی ارتقاء عملکرد را ارائه می‌دهند. (اگر به دنبال بهترین معاملات هستید، احتمالاً می توانید لپ تاپ های قاتل RTX 3070 را در آنجا پیدا کنید.) RTX 4050 سطح مبتدی یک شروع خوب است، اما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از ۴۰۶۰ یا ۴۰۷۰ استفاده کنید. هدف شما این است که نرخ فریم خود را در صفحه نمایش های سریع تر به حداکثر برسانید. RTX 4080 و RTX 4090 هر دو فوق العاده قدرتمند هستند، اما معمولا سیستم ها را برای اکثر کاربران بسیار گران می کنند.

شایان ذکر است که کارت های گرافیک موبایل NVIDIA به طور مستقیم با سخت افزار دسکتاپ قدرتمندتر آن قابل مقایسه نیستند. سازندگان رایانه‌های شخصی همچنین می‌توانند ولتاژ را تغییر دهند تا عملکرد بازی در یک کیس نازک‌تر بهتر شود. اساساً، این لپ‌تاپ‌ها ممکن است جایگزین دسکتاپ نباشند – تعجب نکنید اگر نوت‌بوک‌هایی را ببینید که عملکرد بسیار متفاوتی دارند، حتی اگر همه آنها به یک GPU مجهز باشند.

Razer Blade 15

صفحه نمایش و نرخ تازه سازی

هنگام قضاوت در مورد نوت‌بوک‌های بازی، اندازه صفحه‌نمایش نقطه خوبی برای شروع است. به طور کلی، لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی بهترین تعادل بین غوطه‌وری و قابلیت حمل خواهند بود، در حالی که مدل‌های بزرگ‌تر ۱۷ اینچی سنگین‌تر هستند، اما طبیعتا صفحه نمایش بیشتری را به شما می‌دهند. برخی از نوت بوک های بازی ۱۳ اینچی مانند Razer Blade Stealth وجود دارند، اما به طور متناقض اغلب در نهایت برای آن ها بیشتر از گزینه های کمی بزرگتر ۱۵ اینچی هزینه می کنید. ما همچنین شاهد تعداد زیادی گزینه ۱۴ اینچی هستیم، مانند Zephyrus G14 و Blade 14 که عموماً بهتر از لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی هستند در حالی که هنوز هم قابل حمل هستند.

اما این روزها چیزهای زیادی فراتر از اندازه صفحه نمایش وجود دارد که باید در نظر گرفت. برای یکی: نرخ‌های تازه‌سازی. اکثر مانیتورها صفحه نمایش خود را ۶۰ بار در ثانیه یا با فرکانس ۶۰ هرتز به صورت عمودی تازه می کنند. این یک استاندارد در حال استفاده از تلویزیون های سیاه و سفید NTSC است. اما در چند سال گذشته، نمایشگرها به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. اکنون، صفحه نمایش های ۱۲۰ هرتزی ۱۰۸۰p حداقل چیزی است که در هر نوت بوک بازی می خواهید – و پنل های سریع تر ۱۴۴ هرتز، ۲۴۰ هرتز و حتی ۳۶۰ هرتز وجود دارد. همه اینها در خدمت یک چیز است: اینکه همه چیز روی صفحه نمایش شما تا حد امکان صاف به نظر برسد.

برای بازی‌ها، نرخ تازه‌سازی بالاتر همچنین به از بین بردن پاره شدن صفحه و سایر مصنوعاتی که می‌توانند مانع برگزاری جشن frag شما شوند، کمک می‌کند. و برای هر چیز دیگری، فقط به یک تجربه تماشای بهتر منجر می شود. حتی پیمایش یک صفحه وب روی یک مانیتور ۱۲۰ هرتزی یا سریعتر با صفحه نمایش ۶۰ هرتزی کاملاً متفاوت است. به جای دیدن دیواری پر از متن و عکس، همه چیز یکپارچه حرکت می کند، گویی در حال باز کردن یک مجله کاغذی براق هستید. فراتر رفتن از ۱۲۰ هرتز باعث می‌شود گیم‌پلی حتی پاسخگوتر به نظر برسد، که برای برخی از بازیکنان یک مزیت جزئی به آنها می‌دهد.

گیگابایت Aero 15
استیو دنت/Engadget

برای پیچیده‌تر کردن همه چیز، باید مراقب G-SYNC NVIDIA و FreeSync AMD نیز باشید. هر دو فناوری‌های همگام‌سازی تطبیقی ​​هستند که می‌توانند نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش را با نرخ فریم بازی شما مطابقت دهند. همچنین به کاهش پارگی صفحه و روان‌تر شدن بازی کمک می‌کند. آنها را در بالای یک مانیتور با نرخ تجدید بالا در نظر بگیرید. آنها ضروری نیستند، اما هنوز هم می توانند کمی بهبود بصری ارائه دهند.

همچنین ببینید:

یک چیز دیگر: بیشتر این پیشنهادات مربوط به صفحه نمایش LCD است نه OLED. در حالی که OLED یک انتخاب فوق العاده برای تلویزیون ها است، اما در مورد لپ تاپ های بازی کمی پیچیده تر است. آنها عمدتاً به ۶۰ هرتز محدود می شوند، اگرچه برخی از مدل ها ۹۰ هرتز را ارائه می دهند. با این حال، نرمی صفحه نمایش ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتزی را نخواهید دید. نمایشگرهای OLED معمولاً به‌عنوان پنل‌های ۴K یا ۳٫۵K عرضه می‌شوند – برای اجرای بازی‌ها به‌صورت بومی با آن رزولوشن، به انرژی زیادی از GPU نیاز دارید. آنها با بهترین سطوح مشکی و کنتراست موجود در بازار، باورنکردنی به نظر می رسند، اما ما فکر می کنیم که اکثر گیمرها با LCD بهتر هستند.

ایسوس ROG G14
دویندرا هاردوار/Engadget

موارد دیگری که هنگام خرید لپ تاپ مخصوص بازی باید به خاطر بسپارید:

  • حداقل ۱۶ گیگابایت رم دریافت کنید. و اگر می‌خواهید در حین استریم چندین کار چندوظیفه‌ای را انجام دهید، ۳۲ گیگابایت قابل تامل است.

  • ذخیره سازی هنوز یک نگرانی بزرگ است. این روزها، من توصیه می‌کنم یک SSD 1 ترابایتی M.2 را انتخاب کنید، که باید فضای کافی برای دستکاری چند عنوان بزرگ مانند Destiny 2 را داشته باشد. لپ‌تاپ‌ها همچنین فضایی برای هارد دیسک‌های استاندارد SATA دارند که بسیار ارزان‌تر از M.2 هستند و می‌توانند اطلاعات بیشتری را در خود نگه دارند.

  • قبل از خرید یک سیستم را در دست بگیرید. من توصیه می‌کنم بهترین لپ‌تاپ بازی را از یک خرده‌فروش با یک خط‌مشی ساده بازپرداخت مانند آمازون یا Best Buy برای خود بخرید. اگر آن را دوست ندارید، همیشه می توانید آن را به راحتی برگردانید.

  • لوازم جانبی را فراموش نکنید! برای بهترین عملکرد، شما نیاز دارید یک موش خوب، صفحه کلید و هدفون.

بهترین لپ تاپ گیمینگ در کل: ASUS ROG Zephyrus G14

اگر تا الان نمی توانید بگویید، ما واقعا آن را دوست داریم زفیروس جی ۱۴. این به‌طور تکان‌دهنده‌ای جمع‌وجور است، تنها ۳٫۵ پوند وزن دارد، و دارای تراشه‌های Ryzen جدید AMD است که با گرافیک Radeon 6000M جفت شده‌اند (ما مدل Ryzen 9 با RX 6700M را با قیمت ۱۴۰۰ دلار توصیه می‌کنیم). در حالی که صفحه نمایش ۱۴ اینچی آن کمی کوچکتر از سایر توصیه های ما است، عالی به نظر می رسد و دارای نرخ تازه سازی سریع ۱۴۴ هرتز است. ما همچنین طراحی یکپارچه‌سازی با آینده آن را دوست داریم (برخی از پیکربندی‌ها دارای LED‌های کوچک در پنل پشتی آن برای زیبایی بیشتر هستند) که همچنان پورت‌های زیادی را در خود جای می‌دهد. در حالی که G14 از زمانی که عرضه شد، قیمت آن افزایش یافته است، هنوز هم یکی از بهترین نوت بوک های بازی در سراسر جهان است، به خصوص که ایسوس بالاخره یک وب کم داخلی اضافه کرد.

بررسی کامل ما درباره ASUS ROG Zephyrus G14 را بخوانید

بهترین لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه: Dell G15

ما از زمانی که سری G5 دل برای اولین بار در چند سال پیش ظاهر شد، طرفداران آن بوده‌ایم و همچنان بهترین لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه موجود است. اکنون دوبله شده است G15این لپ‌تاپ از کمتر از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود و اگرچه قدرتمندترین لپ‌تاپ بازی نیست، اما از آخرین سخت‌افزارها مانند پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل و کارت‌های سری RTX 40 NVIDIA بهره می‌برد. (همچنین می توانید پیدا کنید تراشه های AMD Ryzen در برخی مدل‌ها.) این لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه کمی سنگین است و بیش از پنج پوند وزن دارد، اما در غیر این صورت یک نوت بوک محکم است. و حتی اگر RTX 4060 را مشخص کنید، می‌توانید آن را در قلمرو بازی‌های میان رده بیاورید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ پریمیوم: Razer Blade 15

Razer همچنان به کار خیره‌کننده‌ای در ارائه سخت‌افزار بی‌نظیر در بسته‌ای شیک که باعث حسادت کاربران مک می‌شود، ادامه می‌دهد. این تیغه ۱۵ تقریباً همه چیزهایی را که برای بازی‌های عالی می‌خواهید، از جمله RTX 4080 NVIDIA، پردازنده‌های مرکزی نسل سیزدهم اینتل و صفحه‌نمایش سریع quad-HD دارد. توصیه ما؟ مدلی را با صفحه نمایش Quad HD 165 هرتزی و پردازنده گرافیکی RTX 4060 با قیمت ۲۵۰۰ دلار در نظر بگیرید. شما به راحتی می‌توانید با خرید یک نوت‌بوک ارزان‌تر مقداری پول پس‌انداز کنید، اما آن‌ها به اندازه Blade ظاهر نخواهند داشت.

بررسی کامل ما از Razer Blade 15 را بخوانید

گزینه خوب دیگر: Acer Predator Triton 500 SE

در حالی که ما برخی از مفاهیم وحشی‌تر از Acer را دیده‌ایم، مانند Triton 900 مجهز به لولا ۳۶۰ درجه، تریتون ۵۰۰ یک گزینه نان و کره مقرون به صرفه تر است. امسال، صفحه نمایش ۱۶ اینچی آن افزایش یافته است و تجربه ای فراگیر از بازی را به شما می دهد. نسبتاً نازک است، کمی بیش از پنج پوند وزن دارد و می‌توان آن را به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 NVIDIA مجهز کرد. کیفیت ساخت Acer مانند همیشه مستحکم است و بسیاری از ویژگی های استانداردی که در یک نوت بوک بازی به آن نیاز دارید را دارد.

بررسی کامل لپ‌تاپ گیمینگ Acer Predator Triton 500 SE را بخوانید

بهترین لپ تاپ ۱۸ اینچی بازی: Alienware m18

ام ۱۸ Alienware بزرگ‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ آن تا به حال است، و تقریباً همه چیزهایی را که ما می‌خواهیم از جمله یک بسته بندی دارد واقعا صفحه نمایش بزرگ این می‌تواند به سریع‌ترین پردازنده‌های اینتل و AMD و همچنین سریع‌ترین پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA (از جمله ۴۰۹۰) مجهز شود. پیکربندی پایه آن با RTX 4060 نیز به طرز شگفت انگیزی برای لپ تاپ ۱۸ اینچی مقرون به صرفه است که از ۲۱۰۰ دلار شروع می شود. ما همیشه لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری m Alienware را دوست داشته‌ایم، اما امسال این لپ‌تاپ‌های باکیفیت‌تر، با خنک‌کننده بهتر و طراحی کمی شیک‌تر هستند. همچنین می توانید کلیدهای مکانیکی CherryMX را انتخاب کنید که تجربه بازی و تایپ مانند دسکتاپ را ارائه می دهد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ با صفحه نمایش دوگانه: ASUS ROG Zephyrus Duo 16

می‌دانید که آیا واقعاً به یک لپ‌تاپ با دو صفحه‌نمایش نیاز دارید یا خیر: شاید یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی کافی نباشد، یا می‌خواهید یک راه‌اندازی موبایلی نزدیک‌تر به دسکتاپ چند مانیتوری داشته باشید. اگر اینطور است، Zephyrus Duo 16 بهترین لپ تاپ برای شماست این قدرتمند است و صفحه نمایش ۱۴ اینچی اضافی آن می تواند به راحتی به شما امکان چند کار را در حین انجام دهد بازی وظیفه شناسانه کار می کند همچنین دارای آخرین سخت افزاری است که می خواهید، مانند تراشه های Ryzen جدید AMD و پردازنده های گرافیکی RTX 4000 NVIDIA. مطمئناً به هیچ وجه قابل حمل نیست، اما یک چند وظیفه ای واقعی اهمیتی نخواهد داد.

بررسی کامل لپ تاپ گیمینگ ASUS ROG Zephyrus Duo 16 را بخوانید

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-gaming-laptops-172033838.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-gaming-laptops-172033838.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *