بهترین لپ تاپ های Core Ultra که به تازگی معرفی شده اند

اینتل به تازگی نسل جدید تراشه های خود را با نام رمز Meteor Lake معرفی کرد. اما این نام Core Ultra است که در تمام صفحات محصول می‌بینید، زیرا نام تجاری جدیدی است که اینتل از آن استفاده می‌کند. در هر صورت، احساس کمی دارد CES 2024 پیش‌نمایش، با بسیاری از تولیدکنندگان لپ‌تاپ که به‌روزرسانی‌ها و تازه‌سازی‌های لپ‌تاپ‌ها را به زودی اعلام می‌کنند.

در حالی که در اینجا چیز زیادی در راه طراحی های جدید پر زرق و برق یا ماشین های پرقدرت وجود ندارد که بتواند چیزی را به رخ بکشد. دریاچه شهابی واقعا می تواند انجام دهد، تنوع خوبی برای نشان دادن برخی از تنوع طرح های جدید که از تراشه ها استفاده می کنند وجود دارد.

Acer Swift Go 14

بهترین لپ تاپ های Core Ultra که به تازگی معرفی شده اند
لوک لارسن / روندهای دیجیتال

باید جدید رو تست کنم Acer Swift Go 14 قبل از عرضه، و حتی اگر این لپ تاپ پر زرق و برق در این لیست نیست، یک دلیل بسیار مهم وجود دارد که باعث کاهش آن می شود. قیمت. یک پیکربندی وجود دارد که با قیمت ۸۵۰ دلار به فروش می رسد و با صفحه نمایش OLED 2880 x 1800 عرضه می شود که بسیار کشنده است.

ای کاش ترک‌پد نرم‌تر و بدنه‌ای با حس پلاستیکی کمتری داشت، اما صفحه‌نمایش و گرافیک Arc به‌روز تراشه‌های Core Ultra جدید اینتل، آن را به یکی از مواردی تبدیل می‌کند که قیمت آن را بررسی کنید.

پیکربندی‌های مختلفی از Acer Swift Go 14 اکنون برای خرید در دسترس هستند که از ۸۵۰ دلار شروع می‌شوند.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon (Gen12)

لنوو

آه، وفادار قدیمی. ThinkPad X1 Carbon که اکنون در نسل دوازدهم خود قرار دارد، جزو اولین تراشه‌های Core Ultra جدید بوده است و این جای تعجب نیست. لنوو این لپ‌تاپ تجاری ممتاز را از زمان عرضه‌اش هر سال به‌روز نگه می‌دارد، و در حالی که طراحی آن تغییر چندانی نکرده است، تغییرات و بهبودهای کوچکی دائماً انجام می‌شود.

جدا از استفاده از یکی از تراشه های Core Ultra جدید، ThinkPad X1 Carbon Gen12 دارای دو ویژگی جدید و هیجان انگیز است که در آن وجود ندارد. مدل پارسال: ارتقا به پنل OLED 120 هرتزی به عنوان یک گزینه نمایشگر و علائم لمسی جدید در سراسر صفحه کلید برای کمک به دسترسی.

لنوو همچنین همان به‌روزرسانی‌ها را برای ThinkPad X1 2-in-1 Gen9 آورده است، اگرچه تا مارس ۲۰۲۴ در دسترس نخواهد بود. در همین حال، X1 Carbon پیکربندی‌های محدودی در این ماه با قیمت کمتر از ۳۰۰۰ دلار خواهد داشت.

Samsung Galaxy Book 4

سامسونگ

سامسونگ Meteor Lake را به کل سری گلکسی بوک ۴ خود آورده است، از جمله گلکسی بوک ۴ پرو و ​​گلکسی بوک ۴ اولترا، قدرتمندترین گزینه های این مجموعه. Galaxy Book 4 Ultra مجری این گروه است و با Core Ultra 9 و RTX 4070 عرضه خواهد شد. واضح است که سامسونگ می خواهد Galaxy Book 4 Ultra با مک بوک پروهای قدرتمندتر مانند MacBook Pro رقابت کند. به عنوان M3 Max.

در حالی که سامسونگ می گوید این سری ابتدا در ژانویه امسال در کره عرضه می شود و سپس به بازارهای دیگر عرضه می شود.

Asus Zenbook 14 OLED

ایسوس

این Asus Zenbook 14 قبلا یکی از بهترین لپ تاپ هایی که می توانید بخرید. این بهترین لپ‌تاپی است که می‌توانید با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار برای اکثر سال ۲۰۲۳ تهیه کنید، و گاهی اوقات با قیمت ۷۰۰ دلار نیز در دسترس است. این مدل جدید Core Ultra به همان اندازه خوب است و برخی از مزایای Meteor Lake مانند واحد پردازش عصبی (NPU) و گرافیک یکپارچه بسیار بهبود یافته را اضافه می کند. همچنان صفحه نمایش OLED فوق العاده را نیز دارد.

ایسوس همچنین هر سال تعداد زیادی لپ‌تاپ جدید را به نمایشگاه CES می‌آورد، بنابراین ما انتظار داریم به زودی تعداد بیشتری از لپ‌تاپ‌ها را ببینیم.

Lenovo IdeaPad Pro 5i Gen

لنوو

اکنون IdeaPad Pro 5i در نسل نهم خود یک لپ‌تاپ سازنده سطح پایه است و دارای برخی مشخصات سالم برای پشتیبان‌گیری از آن است. این بار همان OLED 120 هرتزی ThinkPad X1 Carbon را دارد و اکنون یک باتری بزرگتر و ۸۴ وات ساعتی دارد.

جالب اینجاست که IdeaPad Pro 5i Gen 9 یکی از لپ‌تاپ‌هایی است که در نهایت از تراشه‌های Core Ultra 9، قوی‌ترین تراشه‌های سری جدید اینتل پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، هر دو اندازه ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را می توان با پردازنده گرافیکی RTX 4050 پیکربندی کرد.

IdeaPad Pro 5i 16 اینچی از هم اکنون با قیمت اولیه ۱۱۵۰ دلار در دسترس است.

MSI Prestige 13 AI

لوک لارسن / روندهای دیجیتال

این یکی از تنها لپ تاپ های ۱۳ اینچی از برندهای بزرگ است که برای پشتیبانی از تراشه های جدید اینتل معرفی شده است. این به تنهایی آن را برجسته می‌کند و یکی از معدود لپ‌تاپ‌های فشرده ۱۳ اینچی است که صفحه‌نمایش OLED با وضوح ۲.۸K را به میز عرضه می‌کند. من هنوز هم آرزو می‌کنم که زبان طراحی کم‌رنگ‌تر و مدرن‌تر شود، اما این یک کیت محکم از برندی است که در خارج از دنیای بازی‌های رایانه شخصی شناخته شده نیست.

MSI همچنین دارای یک مدل ۱۶ اینچی است که دارای گرافیک مجزای RTX تا RTX 4070 و صفحه نمایش ۳٫۲K OLED است. جالب اینجاست که Prestige 16 در نهایت با Core Ultra 9 185H نیز عرضه خواهد شد.

قیمت Prestige 13 از ۱۰۴۹ دلار شروع می شود، در حالی که مدل ۱۶ اینچی از ۱۳۹۹ دلار شروع می شود.

Predator Triton Neo 16

ایسر

Predator Triton Neo 16 تنها لپ تاپ بازی در این لیست است که کمی عجیب است. نه زیاد لپ تاپ های بازی هنوز پشتیبانی از تراشه های Core Ultra Meteor Lake را اعلام کرده اند اگر نشت ها را باور کرد، برخی از نسل چهاردهم Raptor Lake Refresh اینتل را انتخاب می کنند. ما قبلاً دریاچه شهاب را می شناسیم برای تراشه های رومیزی سوکت دار عرضه نمی شود در سال ۲۰۲۴، و به نظر می رسد که برخی از لپ تاپ های بازی قدرتمندتر نیز برای Raptor Lake Refresh مناسب تر خواهند بود.

تریتون نئو ۱۶، با این حال، یکی از آنها نیست. این مدل جدید که نباید با Predator Helios Neo 16 اشتباه گرفته شود، یک نسخه اصلاح شده از Triton 500 SE این شرکت است که اکنون دارای صفحه نمایشی با وضوح ۳۲۰۰ x 2000 با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز است. با این حال، به نظر می رسد که گزینه OLED سال گذشته از بین رفته است.

اگرچه این لپ‌تاپ در نهایت گزینه‌ای برای Core Ultra 9 185H خواهد داشت، اما پیکربندی‌هایی با Core Ultra 7 15H یا Core Ultra 5 125H نیز در دسترس خواهد بود. این کمی تعجب آور است زیرا قدرت پایه این دو تراشه فقط ۲۸ وات است. در همین حال، آنها تا RTX 4070 را در بخش GPU ارائه می دهند.

اگرچه امروز معرفی شده است، اما Triton Neo 16 تا مارس ۲۰۲۴ برای خرید در دسترس نخواهد بود و قیمت آن از ۱۵۰۰ دلار شروع می شود.

توصیه های سردبیران







باید جدید رو تست کنم Acer Swift Go 14 قبل از عرضه، و حتی اگر این لپ تاپ پر زرق و برق در این لیست نیست، یک دلیل بسیار مهم وجود دارد که باعث کاهش آن می شود. قیمت. یک پیکربندی وجود دارد که با قیمت ۸۵۰ دلار به فروش می رسد و با صفحه نمایش OLED 2880 x 1800 عرضه می شود که بسیار کشنده است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/best-core-ultra-laptops-that-got-announced/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *