بهترین مانیتورهای بازی در سال ۲۰۲۳

انتخاب بهترین ها صفحه نمایش رایانه برای نیازهای شما در حال حاضر بسیار دشوار است با توجه به اینکه چه تعداد از آنها را انتخاب کنید. اما به محض اینکه تصمیم می گیرید که برای بازی مناسب می خواهید، همه چیز پیچیده تر می شود. مجموعه ای از عوامل اضافی را که باید در نظر بگیرید اضافه کنید – نرخ به روز رسانی، اندازه صفحه، NVIDIA G-Sync، AMD FreeSync و موارد دیگر – و کمی بیشتر از آنچه فکر می کردید باید تحقیق کنید. ما قصد داریم در این راهنما به برخی از بزرگترین سوالات مربوط به دریافت بهترین مانیتور بازی پاسخ دهیم و در این راه به شما کمک کنیم بهترین مانیتور بازی را متناسب با بودجه خود پیدا کنید.

عواملی که باید قبل از خرید مانیتور گیمینگ در نظر بگیرید

LCD در مقابل OLED

هنگام خرید یک مانیتور گیمینگ جدید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با صفحه نمایشی که دارای پنل LCD یا OLED است استفاده کنید. برای اکثر مردم، این انتخاب به قیمت کاهش می یابد. مانیتورهای بازی OLED به طور قابل توجهی گرانتر از همتایان LCD خود هستند. اما حتی اگر پول نگران کننده نباشد، ممکن است انتخاب آنطور که فکر می کنید ساده نباشد.

نمایشگرهای LCD در سه نوع مختلف عرضه می شوند: نماتیک پیچ خورده (TN)، تراز عمودی (VA) یا سوئیچینگ درون صفحه (IPS). بدون اینکه خیلی فنی باشیم، هر نوع پانل مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارد. در بیشتر موارد، شما می‌خواهید از نمایشگرهای TN اجتناب کنید، مگر اینکه پول نقد در بند نباشید یا مانیتوری با سریع‌ترین نرخ تازه‌سازی ممکن بخواهید. صفحه نمایش های TN بدترین زوایای دید، نسبت کنتراست و رنگ های دسته را دارند. پس از سال‌ها استفاده از مانیتور IPS و آزمایش یک نمایشگر OLED برای این راهنما، نمی‌توانم به پنل TN برگردم.

تفاوت بین پانل های VA و IPS ظریف تر است. از لحاظ تاریخی، مانیتورهای بازی VA نسبت به نمونه‌های TN و IPS زمان پاسخ‌دهی پیکسل‌های آهسته‌تری را نشان می‌دهند که منجر به لکه‌دار شدن تصویر ناخوشایند می‌شود. با این حال، در سال های اخیر بهبود یافته است. پنل‌های VA اغلب نسبت کنتراست بهتری نسبت به هر دو صفحه نمایش TN و IPS دارند. آنها به طور چشمگیری بهتر از خواهر و برادر IPS خود در این زمینه نیستند، اما زمانی که نسبت کنتراست نقطه قوت ذاتی LCD ها نیست، هر ذره کمک می کند.

از سوی دیگر، پنل‌های IPS از نظر دقت رنگ عالی هستند و بسیاری از آن‌ها نرخ تازه‌سازی و زمان پاسخگویی را ارائه می‌کنند که به سرعت سریع‌ترین پنل‌های TN است. اکثر مانیتورهای بازی LCD موجود در بازار امروزی دارای پنل IPS هستند، اگرچه اغلب صفحه نمایش های VA را در مانیتورهای فوق عریض می بینید.

از بسیاری جهات، OLED فناوری برتر نمایشگر است. چیزی دگرگون کننده در مورد توانایی دیودهای ساطع کننده نور آلی برای تولید رنگ سیاه واقعی وجود دارد. به زبان ساده، هر بازی زمانی بهتر به نظر می رسد که نور پس زمینه ای برای پاک کردن جزئیات سایه وجود نداشته باشد. علاوه بر این، اگر یک مانیتور OLED بخرید، می‌توانید چیزی را تجربه کنید که گیمرهای رایانه شخصی مدتی است که از آن غافل شده‌اند: بازی HDR مناسب.

متأسفانه صفحه نمایش های OLED دارای چند اشکال قابل توجه نیز هستند. یکی از موارد مهم خوانایی متن است. تقریباً همه OLED ها دارای طرح بندی های زیر پیکسلی هستند که حاشیه های متنی قابل توجهی را در ویندوز ایجاد می کنند. این مشکلی نیست که هنگام بازی مشاهده کنید، اما به این معنی است که آنها برای بهره وری بهترین نیستند.

یکی دیگر از موضوعات – و موضوع مورد علاقه همه افراد برای گفتگو هر زمان که OLED ها به نمایش در می آیند – سوختن است. دیودهای ساطع کننده نور ارگانیک در صورتی که یک تصویر را برای مدت طولانی نمایش دهند، ممکن است “گیر” کنند. هر مانیتور گیمینگ OLED که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ بخرید دارای ویژگی‌هایی است که برای جلوگیری از سوختن و سایر مشکلات حفظ تصویر طراحی شده‌اند، اما این نمایشگرها آنقدر در بازار نبوده‌اند که بدانیم چگونه با تمام عناصر ساکن همراه هستند. پنجره ها. وقتی این معایب را در نظر می گیریم، OLED ها برای بازی عالی هستند اما برای استفاده روزمره از رایانه کمتر ایده آل هستند.

اندازه صفحه نمایش، وضوح و نسبت ابعاد

بهترین مانیتورهای بازی در سال ۲۰۲۳
عکس از Igor Bonifacic / Engadget

پس از تصمیم گیری در مورد بحث LCD در مقابل OLED، می توانید به اندازه مانیتور بازی آینده خود فکر کنید. ترجیحات شخصی و محدودیت های فضای بازی شما در اینجا نقش مهمی ایفا می کند، اما چند ملاحظات فنی نیز وجود دارد. توصیه می‌کنم در مورد اندازه در ارتباط با وضوح و نسبت تصویر فکر کنید.

یک مانیتور ۱۴۴۰p 78 درصد بیشتر از یک صفحه نمایش ۱۰۸۰p پیکسل دارد و یک صفحه نمایش ۴K بیش از دو برابر بیشتر از یک پنل QHD پیکسل دارد. با افزایش اندازه مانیتور، تراکم پیکسل کاهش می یابد، مگر اینکه وضوح را نیز افزایش دهید. به همین دلیل، نقاط شیرینی بین اندازه و وضوح وجود دارد. به عنوان مثال، خرید مانیتور FHD بزرگتر از ۲۴ اینچ یا QHD بزرگتر از ۲۷ اینچ را توصیه نمی کنم. برعکس، عناصر متن و رابط در یک مانیتور ۴K می‌توانند بدون پوسته پوسته شدن در پانل‌های کوچکتر از ۳۲ اینچ کوچک به نظر برسند.

شما همچنین باید هزینه های عملکرد اجرای بازی ها با وضوح بالاتر را در نظر بگیرید. جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی سطح پایه می‌توانند اکثر بازی‌های مدرن را به راحتی با کیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. آنها حتی می توانند برخی از عناوین رقابتی را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و بالاتر ارائه دهند – اما آنها را مجبور به اجرای همان بازی ها با کیفیت ۱۴۴۰p و بالاتر می کنند و مطمئناً با مشکل مواجه خواهید شد. و همانطور که در یک لحظه خواهید دید، نرخ فریم بالا به طور مداوم برای استفاده حداکثری از آخرین نمایشگرهای بازی حیاتی است.

اگر بودجه شما اجازه می دهد، ۱۴۴۰p بهترین تعادل را بین وضوح بصری و عملکرد بازی ارائه می دهد. در مورد ۱۰۸۰p و ۴K، من فقط مورد اول را در نظر می‌گیرم که بودجه کمی داشته باشید یا به طور انحصاری شوترهای رقابتی مانند بازی کنید. ارزش گذاری و Overwatch 2. برای اکثر مردم، تجربه کاربری و مزایای بهره وری QHD بسیار بیشتر از دستاوردهای عملکردی است که از صفحه نمایش با وضوح پایین به دست می آورید.

قبل از پایان سال گذشته، من می‌گفتم ۴K رزولوشن مناسبی برای بازی‌های رایانه شخصی نیست، اما سپس NVIDIA با آن عرضه شد. پردازنده گرافیکی سری ۴۰. با آن کارت های ویدئویی ارائه شده توسط شرکت DLSS 3 فناوری تولید فریم، می‌توان ادعا کرد که این فناوری بالاخره برای اجرای بازی‌های ۴K با نرخ فریم معقول وجود دارد، به‌خصوص اگر به طور انحصاری بازی‌های تک‌نفره بزرگ و AAA مانند کنترل و Cyberpunk 2077 یا از بازی های استراتژیک مانند سری Total War لذت ببرید. با این حال، حتی با تولید فریم، به یک GPU مانند آن نیاز خواهید داشت ۱۰۹۹ دلار RTX 4080 یا ۱۵۹۹ دلار RTX 4090 برای درایو نمایشگر ۴K به علاوه، مانیتورهای بازی ۴K نسبت به همتایان ۱۴۴۰p خود قیمت بیشتری دارند.

اگر مانیتور OLED می خواهید، انتخاب های شما محدودتر است. تنها در پایان سال گذشته بود که ال جی شروع به تولید پنل های OLED 27 اینچی کرد. علاوه بر این، اولین دسته از مانیتورهای بازی ۳۲ اینچی ۴K OLED تا سال آینده نمی رسد. چند شرکت دارند مانیتورهای فوق عریض منتشر کرد با پنل‌های QD-OLED سامسونگ، اما انتظار می‌رود که برای یکی از آن‌ها حق بیمه سنگینی بپردازید.

در مورد ultrawide، توجه داشته باشید که همه بازی‌ها از نسبت تصویر ۲۱:۹ پشتیبانی نمی‌کنند و تعداد کمتری از آنها همچنان از ۳۲:۹ پشتیبانی می‌کنند. هنگام خرید یک مانیتور منحنی، یک عدد Radius یا “R” کمتر، منحنی تهاجمی تر را نشان می دهد. بنابراین، یک مانیتور ۱۰۰۰R خمیدگی بیشتری نسبت به ۱۸۰۰R دارد.

نرخ به روز رسانی و زمان پاسخ

و در نهایت برای چیزهای سرگرم کننده. تمام دلیل خرید یک مانیتور گیمینگ توانایی آن ها در کشیدن تصاویر بیشتر از نمایشگرهای سنتی کامپیوتر است. همانطور که برای صفحه‌نمایش جدید خرید می‌کنید، مدل‌هایی را خواهید دید که نرخ‌های تازه‌سازی مانند ۱۲۰ هرتز، ۲۴۰ هرتز و ۳۶۰ هرتز را تبلیغ می‌کنند. هر چه نرخ رفرش یک مانیتور بیشتر باشد، تعداد دفعات بیشتری می تواند تصویری را که روی صفحه نمایش می دهد در هر ثانیه به روز کند و در نتیجه تصویر متحرک نرم تری تولید کند. وقتی صحبت از بازی هایی مانند Overwatch، ارزش گذاری و لیگ افسانه هانرخ تازه‌سازی سریع‌تر می‌تواند به شما مزیت رقابتی بدهد، اما حتی بازی‌های تک‌نفره همه‌جانبه نیز می‌توانند از آن سود ببرند.

مانیتوری با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز در حرکت بهتر از مانیتوری با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز به نظر می رسد، اما بازدهی کاهشی دارد. در فرکانس ۶۰ هرتز، تصویری که در مانیتور خود می بینید هر ۱۶٫۶۷ میلی ثانیه به روز می شود. در ۱۲۰ هرتز، ۲۴۰ هرتز و ۳۶۰ هرتز، فاصله بین فریم‌های جدید به ترتیب به ۸٫۳۳ میلی‌ثانیه، ۴٫۱۷ میلی‌ثانیه و ۲٫۷۸ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، اگرچه یک مانیتور ۳۶۰ هرتزی می تواند ۵۰ درصد بیشتر از یک صفحه نمایش ۲۴۰ هرتزی در یک بازه زمانی معین نمایش دهد، شما فقط سرعت ۱٫۱۴ میلی ثانیه را بین فواصل فریم مشاهده خواهید کرد. و همه اینها به توانایی GPU شما در ارائه ۳۶۰ فریم در ثانیه ثابت بستگی دارد.

در نهایت، یک مانیتور سریع اگر کارت گرافیکی نداشته باشید که بتواند به آن ادامه دهد، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. به عنوان مثال، با یک مانیتور ۱۴۴۰p 360Hz، شما واقعاً به یک GPU مانند آن نیاز دارید. RTX 4070 یا RTX 4080 برای اشباع کردن نمایشگر در حین انجام بازی های رقابتی مانند Overwatch 2 و ارزش گذاری.

همچنین وضوح حرکت بیشتر از نرخ تازه‌سازی به تنهایی است. زمان‌های پاسخ‌دهی یا مدت زمانی که پیکسل‌ها از یک رنگ به رنگ دیگر منتقل می‌شوند و سپس دوباره برمی‌گردند، به همان اندازه مهم هستند. مانیتورهایی با زمان پاسخ آهسته تمایل دارند لکه‌هایی ایجاد کنند که بدون توجه به نوع بازی‌ای که انجام می‌دهید، حواس‌تان را پرت می‌کند. متأسفانه، زمان پاسخ‌دهی نیز یکی از جنبه‌های مبهم‌تر انتخاب بهترین مانیتور بازی برای نیازهای شماست.

بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که محصولاتشان دارای زمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه خاکستری به خاکستری (GtG) هستند، اما تاری حرکت را با استاندارد یکسانی کنترل نمی‌کنند. یکی از دلایل آن این است که بسیاری از شرکت ها تمایل دارند نتایج GtG را انتخاب کنند که باعث می شود نمایشگرهای آنها روی کاغذ بهتر به نظر برسد. انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئویی (VESA) اخیراً یک برنامه صدور گواهینامه جدید ایجاد کرد برای رفع این مشکل، اما سیستم درجه‌بندی سخت‌گیرانه است و تا آنجا که می‌توانم بگویم، استقبال زیادی از تولیدکنندگان نداشته است.

در حال حاضر، بهترین شرط شما این است که به منابعی مانند رتبه بندی ها و مانیتورها بدون جعبه هنگام خرید یک مانیتور بازی جدید هر دوی این رسانه‌ها آزمایش‌های گسترده‌ای را از هر صفحه‌ای که بررسی می‌کنند انجام می‌دهند و یافته‌ها و توصیه‌های خود را به‌گونه‌ای ارائه می‌کنند که به راحتی قابل درک باشد.

FreeSync در مقابل G-Sync

بهترین مانیتور بازی
عکس از Igor Bonifacic / Engadget

مهم نیست که سیستم شما چقدر قدرتمند است، گاهی اوقات نمی تواند یک نرخ فریم ثابت را حفظ کند. در واقع، هنگام اجرای بازی های گرافیکی فشرده، باید انتظار نوسانات نرخ فریم را داشته باشید Cyberpunk 2077 و کنترل. برای آن لحظات، شما یک صفحه نمایش بازی با همگام سازی تطبیقی ​​می خواهید. در غیر این صورت، ممکن است با پارگی صفحه مواجه شوید.

فن‌آوری‌های همگام‌سازی تطبیقی ​​دارای چند طعم هستند. دو موردی که به احتمال زیاد با آنها روبرو خواهید شد AMD FreeSync و NVIDIA G-Sync هستند و هر کدام مجموعه ای از سطوح عملکردی خاص خود را دارند. برای مثال، با G-Sync، آنها – از پایین ترین به بالاترین – G-Sync سازگار، G-Sync و G-Sync Ultimate هستند.

خبر خوب این است که نیازی نیست زیاد به این فکر کنید که یک صفحه نمایش از کدام فناوری همگام سازی تطبیقی ​​پشتیبانی می کند. در روزهای اولیه این فناوری، به ندرت مانیتور گیمینگی را مشاهده می‌کردیم که هم FreeSync و هم G-Sync را ارائه می‌کرد، زیرا گنجاندن مورد دوم به این معنی بود که یک سازنده باید نمایشگر خود را به یک پردازنده اختصاصی NVIDIA مجهز کند. که در سال ۲۰۱۹ تغییر کرد زمانی که شرکت خود را معرفی کرد گواهی سازگار با G-Sync. در سال ۲۰۲۳، اگر مانیتوری از FreeSync پشتیبانی کند، تقریباً مطمئناً با G-Sync نیز سازگار است، به این معنی که می‌توانید از بازی‌های بدون اشک لذت ببرید، چه از پردازنده گرافیکی AMD یا NVIDIA استفاده کنید.

در واقع، من تا آنجا پیش می روم که بگویم شما نباید تصمیم خرید خود را بر اساس سطح عملکرد همگام سازی تطبیقی ​​که یک مانیتور ارائه می دهد، بگیرید. در زمان نگارش این راهنما، لیست نمایشگرهای دارای گواهی G-Sync Ultimate کمتر از دوجین مدل است و برخی از آنها اکنون چند سال از عمر آنها می گذرد.

ورودی ها

تقریباً همه نمایشگرهای بازی در بازار در حال حاضر حداقل دارای یک اتصال DisplayPort 1.4 هستند و این همان درگاهی است که می خواهید برای اتصال مانیتور جدید خود به کارت گرافیک خود از آن استفاده کنید. اگر شما صاحب یک PS5 یا Xbox Series X/Sهمچنین ارزش آن را دارد که به دنبال مانیتورهایی باشید که دارای پورت های HDMI 2.1 هستند، زیرا به شما این امکان را می دهند که از کنسول نسل فعلی خود بیشترین بهره را ببرید.

چند کلمه در مورد HDR

همانطور که مانیتورهای بازی در سال‌های اخیر سریع و پاسخ‌گو شده‌اند، یک حوزه وجود دارد که پیشرفت به طرز ناامیدکننده‌ای کند بوده است: عملکرد HDR. اکثر مانیتورهای بازی که در حال حاضر به فروش می رسند، از جمله اکثر مدل های پیشرفته، فقط مطابق با VESA هستند. نمایشگر HDR 400 صدور گواهینامه به عنوان کسی که صاحب چنین مانیتوری است، اجازه دهید همین الان به شما بگویم که حتی ارزش روشن کردن HDR روی آن نمایشگرها را ندارد. شما فقط ناامید خواهید شد.

خبر خوب این است که همه چیز در حال بهتر شدن است، هرچند به کندی. انتشار از ویندوز ۱۱ کارهای زیادی برای بهبود وضعیت HDR در رایانه شخصی انجام داد، و بازی‌های بیشتری با حالت‌های HDR مناسب عرضه می‌شوند، نه فقط حالت‌هایی که روشنایی هایلایت را افزایش می‌دهند. متأسفانه، اگر می خواهید یک تجربه HDR مناسب در رایانه شخصی داشته باشید، باید برای یک مانیتور OLED هزینه کنید.

لوازم جانبی مانیتور بازی

اگر قصد دارید برای یک مانیتور بازی هزینه زیادی کنید، توصیه می کنم یک رنگ سنج مقرون به صرفه مانند آن انتخاب کنید. Spyder X Pro در کنار خرید جدید شما بسیاری از مانیتورهای بازی بدون کالیبره از جعبه بیرون می آیند، بنابراین رنگ آنها کاملاً مناسب به نظر نمی رسد. با کمک توصیه‌های آنلاین و نمایه‌های ICC که می‌توانید از وب‌سایت‌هایی مانند دانلود کنید، می‌توانید تصویر مناسبی دریافت کنید. رتبه بندی هااما هر پانل متفاوت است و به مجموعه تنظیمات خاص خود نیاز دارد تا به بهترین شکل ظاهر شود.

اگر می‌خواهید ارگونومی تنظیمات خود را بهبود ببخشید، من یک بازوی مانیتور را نیز توصیه می‌کنم. بسیاری از مانیتورهای بازی دارای پایه‌های زیرمجموعه هستند که طیف کاملی از تنظیمات مورد نیاز افراد را برای جلوگیری از وضعیت بد بدن ارائه نمی‌دهند. بازوی مانیتور می تواند با ارائه طیف وسیع تری از گزینه های ارتفاع، شیب و چرخش کمک کند. اکثر مانیتورهای بازی ۱۶:۹ با بازوهای مانیتور سازگار با VESA 100 کار می کنند. ویوو می سازد چند گزینه عالی مقرون به صرفه.

بهترین مانیتور بازی به طور کلی: LG 27GP850-B

برای اکثر مردم، LG 27GP850-B تمام مانیتور بازی آنها است. دارای یک پنل عالی ۲۷ اینچی، ۱۴۴۰p نانو IPS با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز و گزینه ای برای اورکلاک تا ۱۸۰ هرتز است. ۲۷GP850-B علاوه بر زمان پاسخگویی عالی پیکسل (به گفته ال‌جی ۱ متر GtG)، دارای ویژگی نور پس‌زمینه است که می‌تواند وضوح حرکت را برای GPUهایی که می‌توانند نرخ فریم بالای ۱۲۰ فریم بر ثانیه را حفظ کنند، بیشتر کند. همچنین دارای گواهی FreeSync Premium و G-Sync Compatible است.

اگر نمی توانید ۲۷GP850-B را در خرده فروشان محلی خود پیدا کنید، گزینه خوب دیگر این است که LG 27GL83A-B. اکنون چند سال از عمر آن می گذرد، اما نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز، زمان پاسخگویی سریع را ارائه می دهد و حداقل ۱۰۰ دلار کمتر از ۲۷GP850-B است. من از اواسط سال ۲۰۲۱ از نسخه Dell این نمایشگر استفاده کرده ام (متاسفانه دیگر در دسترس نیست) و تا زمانی که مانیتورهای OLED مقرون به صرفه نباشند، نمی توانم آن را جایگزین کنم.

بهترین مانیتور گیمینگ اقتصادی: ViewSonic XG2431

برای گزینه ای مقرون به صرفه تر از نمایشگرهای ال جی که در بالا ذکر شد، این را در نظر بگیرید ViewSonic XG2431. در حالی که قیمت آن در ماه های اخیر در نوسان بوده است، شما اغلب می توانید XG2431 را با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار پیدا کنید. این صفحه نمایش ۲۴ اینچی دارد و در سمت کوچکتر قرار دارد و تنها دارای یک پنل ۱۰۸۰p است. با این حال، نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز را ارائه می دهد. هنگامی که آن را با وضوح پایین تر ترکیب می کنید، XG2431 یک گزینه عالی برای گیمرهای رقابتی با بودجه است.

بهترین مانیتور بازی بدون در نظر گرفتن قیمت: LG 27GR95QE-B

اگر پول چیزی نیست و از ترکیبی از بازی های همهجانبه و رقابتی لذت می برید، ال جی ۲۷GR95QE-B مانیتوری است که در حال حاضر باید ضرب و شتم شود. مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی Ultragear OLED QHD ال‌جی دارای یک پنل OLED 27 اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰p با نرخ رفرش ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخگویی پیکسلی زیر ۱ میلی‌ثانیه. در حرکت، ۲۷GR95QE-B نسبت به ASUS PG27AQM که در زیر مشخص شده است، عملکردی بدتر دارد، اما در میان مانیتورهای مخصوص بازی، از نظر عملکرد HDR بی‌نظیر است.

۲۷GR95QE-B با تمام مشکلات معمول مرتبط با OLED ها، از جمله خوانایی متن و نگرانی های سوختگی که در بالا ذکر کردم، ارائه می شود. همچنین خیلی روشن نمی شود و حداکثر ۲۰۰ نیت است.

چند شرکت دیگر مانیتورهای ۲۷ اینچی OLED را با استفاده از همان پنل ۲۷GR95QE-B تولید می کنند. مهمتر از همه، ASUS با PG27AQDM. می‌تواند کمی روشن‌تر از ۲۷GR95QE-B باشد، اگرچه مدت زمان کافی برای آزمایش‌های طولانی‌مدت برای افراد برای تعیین تأثیر آن بر طول عمر پنل، منتشر نشده است.

بهترین مانیتور گیمینگ LCD با کیفیت بالا: ASUS PG27AQM

اگر فکر خرج کردن ۱۰۰۰ دلار برای مانیتور OLED که ممکن است روزی دچار سوختگی شود باعث توقف شما می شود، ایسوس PG27AQN یک گزینه رده بالا امن تر است. این یکی از سریع‌ترین مانیتورهای بازی در حال حاضر در بازار است که نرخ تازه‌سازی چشمگیر ۳۶۰ هرتز، زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه و پنل ۲۷ اینچی QHD را ارائه می‌دهد. همچنین همراه است ماژول Reflex NVIDIA، که می توانید از آن استفاده کنید تا ببینید چگونه ماوس، سخت افزار داخلی و نمایشگر شما به تاخیر کلی سیستم شما کمک می کند. با این حال، گران است، با قیمت ۱۰۴۹ دلار، اما با این قیمت، یکی از مانیتورهای بازی موجود در بازار را در حال حاضر دریافت می کنید.

یک گزینه فوق عریض سطح بالا: Alienware AW3423DWF

برای کسانی که روی یک مانیتور فوق عریض تنظیم می شوند، یکی از بهترین گزینه های موجود در حال حاضر این است AW3423DWF. من فرصتی برای آزمایش آن نداشتم، اما سردبیر ارشد Engadget Devindra Hardawar به صفحه نمایش QD-OLED Alienware امتیاز ۹۲ داده است هنگامی که او آن را در ماه مه گذشته بررسی کرد. با قیمت ۱۲۹۹ دلار، AW3423DWF به راحتی گران ترین صفحه نمایش در این لیست است، اما با این قیمت، یک مانیتور گیمینگ ۲۱:۹ با نرخ تازه سازی تا ۱۷۵ هرتز، نرخ پاسخ ۰٫۱ میلی ثانیه و عملکرد HDR True Black 400 دریافت می کنید. تنها چیزی که از دست می دهد پورت HDMI 2.1 است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-gaming-monitor-140008940.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-gaming-monitor-140008940.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *