بهترین وب کم ها برای سال ۲۰۲۳

این که آیا شما کار از خانه اکثر اوقات الان یا رفتن به دفتر چند روز در هفته، به احتمال زیاد شما هر هفته از وب کم خود استفاده می کنید — اگر نه، روزانه. تماس‌های ویدئو کنفرانس در زوم، تیم‌های مایکروسافت و سایر پلتفرم‌ها در حال حاضر بخشی استاندارد از زندگی بسیاری از افراد است، و در حالی که دوربین‌های داخلی لپ‌تاپ و رایانه‌های رومیزی بهتر می‌شوند، هنوز نمی‌توانند به وب‌کم‌های خارجی که دارای بالاترین سطح بالاتری هستند، توجه کنند. وضوح، فوکوس خودکار بهتر و ویژگی های اضافی مانند تصحیح نور و موارد دیگر. آنها همچنین برای کسانی که هستند ضروری هستند پخش ویدئو در یوتیوب، توییچ و سایر سایت هایی که نیاز دارند کیفیت تصویرشان تا حد امکان خوب باشد. مشاوره خرید تخصصی ما به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مناسب است.

اما مانند بسیاری از لوازم جانبی رایانه شخصی، دسته بندی از میان گزینه های موجود و یافتن بهترین وب کم برای نیازهای خود می تواند دشوار باشد. ما آن را دریافت کردیم، بنابراین دسته‌ای از جدیدترین وب‌کم‌ها را آزمایش کردیم تا ببینیم کدامیک ارزش پول شما را دارند تا بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین خرید برای شما کدام است.

عواملی که باید قبل از خرید وب کم در نظر بگیرید

وضوح و میدان دید

در حالی که برخی از کامپیوترهای جدیدتر دارای وب کم ۱۰۸۰p هستند، اکثر دوربین های داخلی دارای وضوح ۷۲۰p هستند، بنابراین باید به دنبال وب کم خارجی بهتر از آن باشید. وب کم های FHD کیفیت ویدیویی بهتری را در اختیار شما قرار می دهند. در حالت ایده آل، شما به دنبال چیزی هستید که بتواند ۱۰۸۰p در ۶۰fps یا ۳۰fps را کنترل کند. اگر قصد دارید یک وب کم ۷۲۰p ارزان قیمت داشته باشید، مطمئن شوید که از حداقل ۳۰ فریم در ثانیه یا حتی بهتر از ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. با این حال، اگر نگرانی اصلی شما کیفیت تصویر بهتر در حین تماس های ویدیویی است، ۱۰۸۰p راه حلی است.

برخی از وب‌کم‌ها می‌توانند با کیفیت ۴K عکس‌برداری کنند، اما این برای اکثر مردم بیش از حد است. ناگفته نماند که اکثر سرویس های ویدئو کنفرانس مانند زوم، گوگل میت و اسکایپ حتی از ویدیوی ۴K پشتیبانی نمی کنند. وقتی صحبت از پخش جریانی به میان می‌آید، Twitch ویدیوهای ۱۰۸۰p را به حداکثر می‌رساند، اما YouTube اضافه کرد پخش زنده ۴K در سال ۲۰۱۶٫ در نهایت، با استفاده محدود از عکس های وب کم ۴K، اکثر مردم می توانند با یک دوربین ۱۰۸۰p خوب کار کنند.

میدان دید (FOV) کنترل می کند که چه مقدار می تواند در کادر زمانی که در حال ضبط هستید قرار بگیرد. اکثر وب‌کمی‌هایی که آزمایش کردم دارای میدان دید پیش‌فرض حدود ۷۸ درجه بودند، که من و به اندازه‌ای از پس‌زمینه‌ام برای اثبات اینکه واقعاً به سازماندهی دفتر خانه‌ام نیاز دارم، مجذوب شد. در وب‌کم‌های ارزان‌تر، معمولاً میدان‌های دید باریک‌تری (حدود ۶۰ درجه) خواهید دید، و این لزوماً بد نیستند. آنها به اندازه پس‌زمینه شما را نشان نمی‌دهند، اما این بدان معناست که نمی‌توانید تعداد زیادی از دوستان یا اعضای خانواده را در هنگام برگزاری جشن‌های تولد زوم در کادر بفشارید. از طرف دیگر، وب‌کم‌های گران‌تر ممکن است به شما اجازه دهند که میدان دید را حتی بیشتر از حد متوسط ​​تنظیم کنید.

بهترین وب کم ها برای سال ۲۰۲۳
والنتینا پالادینو / Engadget

فوکوس خودکار و سایر ویژگی های “خودکار”.

وب‌کم‌های دارای فوکوس خودکار کیفیت تصویر را بدون کار زیاد شما واضح نگه می‌دارند. شما باید بتوانید به اطراف حرکت کنید، جلو و عقب بروید و در تمام مدت تمرکز داشته باشید. برخی از مدل‌های وب‌کم مستقل به شما امکان می‌دهند در صورت نیازهای خاص، فوکوس را نیز به صورت دستی تنظیم کنید. دستگاه‌های با فوکوس ثابت کمتر راحت هستند، اما مقرون به صرفه‌تر هستند.

قاب‌بندی خودکار نیز در همین راستا است، ویژگی‌ای که اکنون برخی از وب‌کم‌های سطح بالا ارائه می‌کنند. مشابه ویژگی سنتر استیج اپل، دوربین به‌طور خودکار تنظیم می‌شود تا شما را حتی در حین حرکت در مرکز کادر نگه دارد. این ویژگی قبلاً فقط در وب‌کم‌های برتر موجود بود، اما اکنون می‌توانید آن را در دستگاه‌های زیر ۲۰۰ دلار پیدا کنید.

همچنین سایر ویژگی‌های «خودکار» را که در مشخصات وب‌کم ذکر شده‌اند، مشاهده خواهید کرد، که مهم‌ترین آنها اصلاح خودکار نور است. این تنظیمات دوربین را برای جبران یک اتاق کم نور تنظیم می کند. اگر نور روشن ندارید یا اغلب در مکان هایی که نمی توانید نور را کنترل کنید تماس بگیرید، این ویژگی ارزشمند خواهد بود.

میکروفون ها

اکثر وب‌کم‌ها دارای میکروفون‌های داخلی هستند که بسته به تنظیمات شما، ممکن است از میکروفون‌های رایانه‌تان به شما نزدیک‌تر باشند. بررسی کنید که آیا مدل مورد نظر شما دارای میکروفون مونو یا استریو است، زیرا مدل دوم بهتر است. برخی حتی از فناوری کاهش نویز برای بلند و شفاف نگه داشتن صدای شما استفاده می کنند. در حالی که علاقه مندان به صدا و پخش کننده ها می خواهند در یک سرمایه گذاری کنند میکروفون مستقلاکثر دیگران می توانند با استفاده از میکروفون داخلی وب کم به این کار دست پیدا کنند.

طرح

وقتی صحبت از طراحی وب‌کم خارجی به میان می‌آید، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی وجود ندارد. بیشتر دستگاه‌های گرد یا مستطیلی هستند که روی مانیتور یا صفحه لپ‌تاپ شما می‌چسبند. برخی از آنها توانایی چرخاندن یا پیچ شدن روی پایه سه پایه را دارند و برخی دیگر می توانند به سادگی روی میز شما در کنار رایانه شما بنشینند. اما اگر واقعاً دوست ندارید که مردم به بینی شما خیره شوند، دومی ایده آل نیست. توصیه می کنیم وب کم خود را روی مانیتور خود ببرید و مطمئن شوید که در سطح چشم یا کمی بالاتر از آن قرار دارد.

چند وب‌کم با افزودن سخت‌افزارهای اضافی مانند چراغ‌های داخلی و پوشش لنز، فراتر از آن هستند. اولی می تواند به شما کمک کند در یک اتاق تاریک متمایز شوید، در حالی که دومی باعث می شود تا هکرها نتوانند بدون اطلاع شما از طریق وب کم شما را مشاهده کنند.

قیمت

اکثر وب‌کم‌های خارجی که به اندازه کافی خوب هستند تا یک پله بالاتر از دوربین داخلی رایانه شما باشند، بین ۶۰ تا ۱۵۰ دلار قیمت دارند. اگر وبکم دارای وضوح تصویر داخلی لپ تاپ شما است، باید به سایر مشخصات مانند تصحیح نور خودکار، میدان دید وسیع تر یا کابل اتصال بسیار طولانی که می تواند کیفیت یا سهولت بیشتری را ارائه دهد، دقت کنید. استفاده

خرج کردن ۱۵۰ دلار یا بیشتر به این معنی است که ممکن است ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند وضوح ۴K، گزینه‌های ضبط عمودی و افقی، میکروفون‌های استریو، تنظیمات ویدیویی قابل تنظیم و موارد دیگر را دریافت کنید. اما مگر اینکه هر روز ساعت‌ها را صرف تماس‌های ویدیویی کنید یا چندین بار در هفته پخش جریانی داشته باشید، می‌توانید با یک وب‌کم مقرون به صرفه کنار بیایید و با خیال راحت از بسیاری از این گزینه‌های سطح بالا صرفنظر کنید.

بهترین وب کم به طور کلی: Logitech Brio 500

را لاجیتک بریو ۵۰۰ در اصل نسخه ارتقا یافته ای از C920s HD Pro محبوب است. این دوربین با کیفیت یکسانی فیلمبرداری می کند – تا ۱۰۸۰p 30 فریم در ثانیه – اما میدان دید وسیع تری دارد، زوم ارتقا یافته، اصلاح خودکار نور بهبود یافته، آرایه میکروفون بهتر و کابل اتصال USB-C. بزرگترین تفاوتی که در آزمایش بریو ۵۰۰ متوجه شدم، بهبود اصلاح نور بود. وقتی پرده‌ها بسته هستند یا باران می‌بارد، دفتر خانه‌ام می‌تواند بسیار شبیه به غار باشد، اما وقتی با من تماس ویدیویی داشته باشید، نمی‌دانید. فناوری RightLight 4 لاجیتک در روشن کردن کل شات زمانی که در یک محیط کم نور یا تاریک هستید کار بسیار خوبی را انجام می دهد.

این وب‌کم لاجیتک با نرم‌افزار LogiTune کار می‌کند که به شما امکان می‌دهد تنظیمات دوربین مانند میدان دید، فوکوس خودکار، کنتراست، روشنایی و موارد دیگر را سفارشی کنید، به علاوه به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های Show Mode و RightSight را فعال کنید. اولی به شما امکان می‌دهد فقط با کج کردن دوربین به سمت پایین، چیزهایی را روی میز خود ارائه دهید، در حالی که دومی به طور خودکار شما را در حین تماس حتی اگر در اطراف حرکت کنید، در کادر نگه می‌دارد. RightSight بسیار شبیه به ویژگی سنتر استیج اپل در دستگاه‌های iOS کار می‌کند و بیشتر افراد احتمالاً بیشتر از حالت Show Mode از این ویژگی استفاده خواهند کرد. اگر ترجیح می‌دهید موارد را ثابت‌تر نگه دارید (یا کنترل کنید که چه مقدار از پس‌زمینه شما قابل مشاهده است)، می‌توانید به جای فعال کردن RightSight، میدان دید ۹۰، ۷۸ یا ۶۵ درجه را انتخاب کنید.

لاجیتک همچنین طراحی Brio 500 را به روز کرد. این محصول از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است و در سه رنگ مختلف ارائه می شود که می توانید با سایر لوازم جانبی لاجیتک مطابقت دهید. دوربین به صورت مغناطیسی به پایه خود متصل می شود و در صورت نیاز به تنظیم موقعیت آن به راحتی از یک طرف به طرف دیگر می چرخد، به علاوه برای حفظ حریم خصوصی بیشتر در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، یک پوشش داخلی لنز دارد. به طور کلی، بهترین ترکیبی از ویژگی‌های ضروری و ویژگی‌های اضافی مفید را در بین هر وب‌کمی که ما آزمایش کردیم، دارد.

اما ۱۳۰ دلار ممکن است برای برخی از افراد برای خرید وب کم هزینه زیادی باشد. ما فکر می کنیم که ارزش آن را دارد اگر در درجه اول یک کارگر هیبریدی یا دورکار هستید، اما گزینه ارزان تری برای کسانی که بودجه کمی دارند وجود دارد. را لاجیتک بریو ۳۰۰ دارای بسیاری از ویژگی های اصلی مشابه Brio 500: وضوح ۱۰۸۰p، تصحیح نور خودکار، شاتر خصوصی داخلی و اتصال USB-C. با این حال، پشتیبانی از HDR، میدان دید قابل تنظیم، حالت نمایش یا میکروفون های همه جهته را دریافت نخواهید کرد (اگرچه یک میکروفون کاهش نویز خودش را دارد). این یک نسخه کاهش یافته از Brio 500 است و فقط ۷۰ دلار قیمت دارد.

بهترین وب کم دوم: Anker PowerConf C200

مکعب مانند آنکر وب کم PowerConf C200 دارای مزایای بسیاری مشابه با انتخاب برتر ما، همراه با چند ویژگی اضافی است. راه اندازی به همان اندازه آسان است – کافی است آن را به رایانه یا ایستگاه اتصال خود وصل کنید و شروع به استفاده از آن کنید. شما می توانید نرم افزار AnkerWork را برای ویرایش مواردی مانند روشنایی، وضوح و نسبت کنتراست دانلود کنید، اما من فقط تمام پیش فرض ها را حفظ کردم.

همچنین با این نرم افزار می توانید وضوح و میدان دید دوربین را نیز کنترل کنید. وبکم C200 به طور پیش فرض دارای وضوح ۲K است، اما در صورت تمایل می توانید آن را به ۱۰۸۰p، ۷۲۰p یا حتی ۳۶۰p کاهش دهید. همین امر در مورد میدان دید نیز صدق می‌کند: پیش‌فرض ۹۵ درجه است، اما من سطح خود را به ۷۸ درجه کاهش دادم تا همکارانم از دید وسیع‌تری از دفتر خانه‌ام کثیف‌تر چشم پوشی کنند.

من بلافاصله تحت تأثیر کیفیت ویدیوی C200 قرار گرفتم: ۲K احتمالاً بیشتر از نیاز مردم است (۱۰۸۰p باید به خوبی انجام شود)، اما وضوح و وضوح بیشتر لمس خوبی است. فوکوس خودکار وب‌کم بسیار سریع است و دیافراگم بزرگ‌تر f/2.0 نور بیشتری را جذب می‌کند تا در تنظیمات تاریک‌تر نیز روشن بمانید.

علاوه بر پوشش داخلی لنز که می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی آن را ببندید، C200 دارای میکروفون‌های استریو دوگانه است که در واقع کار خوبی برای ضبط صدای شما با صدای بلند و واضح انجام می‌دهند. همچنین می‌توانید در تنظیمات AnkerWork پیکاپ صوتی جهت یا همه جهته را انتخاب کنید، در صورتی که چند نفر در انتهای شما صحبت می‌کنند، حالت دوم بهتر است.

بزرگترین شکایت من در مورد وب کم C200 این است که تنظیم زاویه آن زمانی که روی صفحه نمایش شما قرار می گیرد کمی دست و پا گیر است. برخلاف اکثر وب‌کم‌ها، Anker’s گردن کوتاهی ندارد که دوربین را به پایه قابل تنظیم آن وصل کند – این فقط یک قطعه پلاستیکی درشت است که مجبور شدم از هر دو دست برای تنظیم آن استفاده کنم. همچنین C200 دارای کابل USB است که بسیار کوتاهتر از سایرین است. اگر وب‌کم را مستقیماً به لپ‌تاپ خود وصل می‌کنید، مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر مبدل میز ایستاده یا تنظیمات پیچیده‌تری داشته باشید که به کابل‌های طولانی نیاز دارد، چندان انعطاف‌پذیر نیست.

بهترین وب کم برای استریم: Razer Kiyo Pro Ultra

Razer ساخت Kiyo Pro Ultra برای پخش جریانی و این بلافاصله به محض اینکه وب کم را از جعبه خارج می کنید آشکار می شود. این است بزرگ قاب دایره‌ای آن سه اینچ قطر و حدود دو اینچ ضخامت دارد. این وب‌کم از زبان طراحی دیگر وب‌کم‌های Kiyo پیروی می‌کند، اما قطعاً بزرگ‌ترین وب‌کم است و احتمالاً به این دلیل است که Razer چیزهای زیادی را در این دوربین جانبی گذاشته است. این دوربین دارای بزرگترین سنسور در بین سایر وب‌کم‌های Kiyo است (دقیقاً ۱/۱٫۲ اینچ)، و شرکت ادعا می‌کند که بزرگترین سنسور در بین وب‌کم‌های دیگر است. Pro Ultra همچنین دارای لنز دیافراگم F/1.7 است که نور زیادی را وارد می کند و تصویری فوق العاده واضح را به همراه دارد. مطمئناً بهترین کیفیت تصویر را در بین تمام وب‌کم‌هایی که آزمایش کردم ارائه می‌کند، که جای تعجب نیست زیرا می‌تواند فیلم خام ۴k/30fps (یا ۱۰۸۰p/60fps) را ثبت کند.

پخش‌کننده‌ها نه تنها از کیفیت بالای تصویری که از این دوربین دریافت می‌کند، قدردانی می‌کنند، بلکه از پشتیبانی HDR، محو کردن پس‌زمینه با ذوق و فوکوس خودکار ردیابی چهره که به‌سرعت از حالت صفر کردن روی صورت آن‌ها به هر شیئی که ممکن است به بینندگان خود نشان دهند، تبدیل می‌شود. با نرم افزار Razer’s Synapse نیز کار می کند، بنابراین می توانید تصویر خود را مطابق میل خود سفارشی کنید، مواردی مانند زوم، حرکت، شیب، ISO و سرعت شاتر را تغییر دهید. فقط بدانید که Synapse فقط بر روی دستگاه‌های ویندوز کار می‌کند، بنابراین اگر از macOS یا Linux استفاده می‌کنید، در تنظیمات پیش‌فرض گیر خواهید داشت.

Kiyo Pro Ultra با نرم افزار Open Broadcaster Software (OBS) و XSplit سازگار است، بنابراین اکثر پخش کننده ها می توانند آن را جعبه گشایی کرده و حق تولید محتوا را دریافت کنند. همچنین قدردانی می‌کنیم که می‌توانید قاب دوربین را بچرخانید تا لنز را به صورت فیزیکی بچرخانید و در مواقع نیاز حریم خصوصی بیشتری به شما بدهد. بدون شک، Kiyo Pro Ultra یکی از قدرتمندترین وب‌کم‌هایی است که ما امتحان کرده‌ایم و حتی ممکن است برای استریم‌کنندگانی که تازه شروع به کار کرده‌اند بیش از حد باشد (انتخاب نهایی ما ممکن است برای آن دسته از افراد بهتر باشد)، اما تولیدکنندگان محتوای جدی و حرفه‌ای ویدیوی با کیفیت را دوست خواهند داشت. و گزینه های سفارشی سازی که دریافت می کنند. اگر سطح کیفیت مشابه و توانایی تغییر تنظیمات در مک را می خواهید، Elgato’s Facecam Pro یک وب کم جایگزین خوب است. قیمت آن به اندازه Razer Kiyo Pro Ultra است، می‌تواند ویدیو با سرعت ۴K/60fps ضبط کند و نرم‌افزار Camera Hub آن روی macOS و Windows کار می‌کند.

بهترین وب کم برای پخش جریانی دوم: Logitech Streamcam

از بین تمام وب کم هایی که آزمایش کردم، بیشترین لذت را از استفاده از آنها داشتم استریم کم لاجیتک. در حالی که کمی عجیب است که بگوییم من با چنین فناوری بی ضرری “خوشحال شدم”، اما دیدم استریم کم از بسیاری جهات قابل توجه است. اول از همه، کیفیت ویدیو عالی است، با وضوح ۱۰۸۰p/60fps. جزئیات لباس من خیلی بهتر ظاهر می شد و چه دوست داشتم یا نه، برخی از بافت های روی پوستم هم همینطور بود. Streamcam همچنین یکی از بهترین وب‌کم‌هایی بود که در مورد بازتولید رنگ آزمایش کردم.

حتی زمانی که در شرایط کم نور عکاسی می کنید، همه این امتیازات ثابت می مانند. ویژگی نوردهی خودکار Streamcam تاریکی دفتر من را در روزهای تاریک با عملکرد عالی در نور کم جبران کرد. و بهترین نوع فوکوس خودکار را دارد – نوعی که هرگز در عمل متوجه آن نمی شوید.

میکروفون‌های همه‌جهت دوگانه در لاجیتک استریم‌کم صدای من را در طول تماس‌های ویدیویی بلند و واضح می‌رسانند. اگر اغلب استریم می‌کنید و خود را بدون میکروفن خارجی می‌بینید، خوب است بدانید که می‌توانید با میکروفون‌های داخلی Streamcam به سرعت از پس آن برآیید. میکروفون ها همچنین دارای نویز کاهش دهنده برای حفظ فونت و مرکز صدای شما هستند.

تا آنجا که طراحی پیش می رود، استریم کم کمی بزرگتر از دوربین استاندارد شما است. این یک مربع بزرگ تقریباً مربعی است که به راحتی می توان آن را روی یک مانیتور قرار داد یا روی سه پایه نصب کرد و ویژگی منحصر به فرد طراحی آن توانایی آن در عکاسی عمودی یا افقی است. من فرمت خود را در قالب استاندارد ۱۶:۹ نگه داشتم، اما برخی از تولیدکنندگان محتوا و پخش‌کننده‌ها که اغلب در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنند، قالب ۹:۱۶ را که برای اینستاگرام و تیک‌تاک بهترین است، دوست دارند. لاجیتک همچنین مطمئن شد که Streamcam برای OBS، XSplit و Streamlabs بهینه شده است، بنابراین می‌توانید مستقیماً از آن برای جلسه زنده بعدی خود استفاده کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-webcams-123047068.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-webcams-123047068.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *