بهترین کروم‌بوک‌هایی که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ بخرید

بازار Chromebook در چند سال گذشته به قدری رشد کرده است که انتخاب بهترین Chromebook برای شما ممکن است دشوار باشد. ترکیبی از چندین سال به روز رسانی نرم افزار و تولید کنندگان لپ تاپ با قدرت بیشتر، کیفیت ساخت بهتر و عمر باتری طولانی به این معنی است که تعداد زیادی دستگاه سیستم عامل Chrome خوب وجود دارد که به خوبی درایورهای روزمره کار می کنند. اما نکاتی وجود دارد که باید هنگام خرید Chromebook به خاطر داشته باشید و برخی از آنها منحصر به این لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل Chrome هستند. ما در طول سال‌ها تعدادی از Chromebookها را بررسی کرده‌ایم و امیدواریم این راهنما بتواند به شما کمک کند تا بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید، به علاوه اطلاعاتی در مورد انتخاب‌های برتر فعلی ما به شما ارائه دهد.

سیستم عامل Chrome چیست و چرا باید از آن در ویندوز استفاده کنم؟

این احتمالاً سوال شماره یک در مورد کروم بوک ها است. لپ‌تاپ‌های ویندوزی ارزان‌قیمت زیادی در بازار وجود دارد، پس چرا به فکر سیستم عامل کروم باشیم؟ خوشحالم که پرسیدی برای من، ماهیت ساده و تمیز سیستم عامل کروم یک نقطه فروش بزرگ است. سیستم عامل کروم بر اساس مرورگر کروم گوگل است، به این معنی که اکثر برنامه هایی که می توانید اجرا کنید مبتنی بر وب هستند. هیچ bloatware یا برنامه ناخواسته‌ای برای حذف نصب وجود ندارد، مانند آنچه اغلب در لپ‌تاپ‌های ویندوزی استفاده می‌کنید، در عرض چند ثانیه راه‌اندازی می‌شود و تقریباً به همان سرعت می‌توانید به طور کامل تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید.

البته، سادگی نیز برای برخی از کاربران یک ایراد بزرگ است. اگر یک ویرایشگر ویدیو یا توسعه دهنده نرم افزار هستید، ناتوانی در نصب نرم افزار بومی می تواند مشکل ساز باشد. اما افراد زیادی نیز وجود دارند که بیشتر کار خود را در یک مرورگر وب انجام می دهند. اما گوگل و شرکای نرم افزاری آن هر سال در پشتیبانی از ویژگی های پیشرفته تر بهتر می شوند. مثلا گوگل ابزارهای ویرایش ویدیو اضافه شده است به برنامه Google Photos در دستگاه‌های Chromebook – جایگزین Adobe Premiere نمی‌شود، اما باید برای بسیاری از افراد مفید باشد.

گوگل همچنین پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را در کروم‌بوک‌ها اضافه کرده است که میزان نرم‌افزارهای موجود را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. کیفیت بسیار متفاوت است، اما به این معنی است که می‌توانید با Chromebook کارهای بیشتری فراتر از برنامه‌های مبتنی بر وب انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید برنامه Netflix را نصب کنید و ویدیوها را برای تماشای آفلاین ذخیره کنید. سایر برنامه های اندروید مانند Microsoft Office و Adobe Lightroom نیز به طرز شگفت انگیزی توانایی دارند. بین برنامه های اندروید و بهبود کلی در برنامه های وب، کروم بوک ها چیزی بیش از یک مرورگر هستند.

کروم بوک ها چه کاری را به خوبی انجام می دهند؟

سه لپ‌تاپ Chromebook روی هم قرار گرفته‌اند و کمی باد می‌زنند، روی محافظ میز روی میز چوبی.
ناتان اینگراهام / انگجت

به زبان ساده، مرور وب و در واقع هر چیز مبتنی بر وب. مرور، پخش موسیقی و ویدیو و استفاده از سایت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی از رایج‌ترین کارهای روزانه است که مردم در Chromebook انجام می‌دهند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، آنها همچنین با سرویس های Google مانند Photos، Docs، Gmail، Drive، Keep و غیره به خوبی کار می کنند. بله، هر رایانه ای که بتواند Chrome را اجرا کند نیز می تواند این کار را انجام دهد، اما ماهیت سبک وزن سیستم عامل گوگل کروم آن را به یک پلت فرم پاسخگو و پایدار تبدیل می کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، سیستم عامل کروم می‌تواند برنامه‌های اندروید را اجرا کند، بنابراین اگر کاربر اندروید هستید، پیوندهای خوبی بین پلتفرم‌ها پیدا خواهید کرد. می‌توانید اکثر برنامه‌های مشابهی را که روی تلفنتان هستند در Chromebook دریافت کنید و اطلاعات را بین آنها همگام کنید. همچنین می‌توانید از برخی از تلفن‌های Android به‌عنوان کلید امنیتی برای Chromebook خود استفاده کنید یا فوراً لپ‌تاپ خود را برای استفاده از داده تلفن همراه متصل کنید.

گوگل همچنان امنیت را به عنوان یک متمایزکننده اصلی برای کروم‌بوک‌ها معرفی می‌کند، و من فکر می‌کنم که قطعاً عاملی است که ارزش بررسی دارد. اولین خط دفاعی به روز رسانی خودکار است. به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل Chrome به سرعت در پس‌زمینه دانلود می‌شوند و برای نصب آخرین نسخه، راه‌اندازی مجدد سریع کافی است. گوگل می گوید که هر صفحه وب و برنامه در کروم بوک در جعبه ایمنی خود نیز اجرا می شود، بنابراین هر گونه تهدید امنیتی برای آن برنامه وجود دارد. در نهایت، سیستم عامل کروم دارای یک بررسی خودکار به نام تأیید شده بوت است که هر بار که دستگاهی راه اندازی می شود اجرا می شود. فراتر از همه اینها، این واقعیت ساده که معمولاً نمی‌توانید برنامه‌های سنتی را روی Chromebook نصب کنید، به این معنی است که راه‌های بسیار کمتری برای دسترسی بازیگران بد به سیستم وجود دارد.

در مورد اینکه چه زمانی از آنها اجتناب کنید، پاسخ ساده است: اگر به شدت به یک برنامه بومی خاص برای ویندوز یا مک متکی هستید، احتمال اینکه دقیقاً همان گزینه را در Chromebook پیدا نکنید، وجود دارد. این بیشتر در زمینه هایی مانند ویرایش عکس و ویدیو صادق است، اما می تواند در حقوق یا امور مالی نیز صادق باشد. بسیاری از کسب‌وکارها با نرم‌افزار G مجموعه Google اجرا می‌شوند، اما تعداد بیشتری از آنها هنوز شرایط خاصی دارند که ممکن است Chromebook با آنها مطابقت نداشته باشد. اگر از کاربران آیفون هستید، راه ادغام آسان آیفون با iPad یا Mac را نیز از دست خواهید داد. برای من، نقطه ضعف بزرگ عدم ​​دسترسی به iMessage در Chromebook است.

در نهایت، کروم‌بوک‌های بازی در همه جا حاضر نیستند، اگرچه در حال تبدیل شدن به یک دستگاه هستند اندکی گزینه معقول تر با ظهور بازی های ابری. در اواخر سال ۲۰۲۲، گوگل و برخی از شرکای سخت افزاری تلاش خود را برای ساخت کروم بوک با آن اعلام کردند بازی ابری در ذهن از منظر سخت افزاری، این بدان معناست که لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بزرگتر که نرخ تازه سازی بالاتری دارند و همچنین بهینه سازی آن لپ تاپ ها برای کار با سرویس هایی مانند NVIDIA GeForce Now، Xbox Game Pass و Amazon Luna. بدیهی است که برای استفاده از این خدمات به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت، اما خبر خوب این است که انجام بازی های مدرن در کروم بوک غیرممکن نیست. شما می‌توانید بازی‌های اندروید را از فروشگاه Google Play نصب کنید، اما این چیزی نیست که بیشتر مردم وقتی می‌خواهند بازی‌ها را روی لپ‌تاپ بازی کنند، به آن فکر می‌کنند.

تغییر احتمالی دیگری در افق وجود دارد، زیرا Valve و Google در تلاش هستند تا کاتالوگ عظیم Steam را به کروم‌بوک‌ها بیاورند. در حال حاضر، Steam تنها به عنوان آلفا اولیه در تعداد معدودی از دستگاه‌های با مشخصات بالاتر در دسترس است، اما بسیار بهتر از آنچه انتظار داشتم کار می‌کند. مطمئناً، هنوز هم نمی‌توانید سخت‌گیرانه‌ترین بازی‌ها را روی لپ‌تاپ‌های اصلی اجرا کنید، اما کاتالوگ Steam آنقدر وسیع است که عناوین زیادی روی کروم‌بوکی که من آن را با آن آزمایش کردم، کار می‌کردند. امیدواریم که Steam به زودی در دستگاه های بیشتری پشتیبانی شود. اما لیست در حال حاضر تا حدودی محدود است.

مهمترین مشخصات یک کروم بوک چیست؟

Acer Chromebook Spin 713
ناتان اینگراهام / انگجت

سیستم‌عامل Chrome سبک وزن است و معمولاً روی سخت‌افزار نسبتاً متوسط ​​به خوبی اجرا می‌شود، بنابراین مهم‌ترین چیزی که باید به دنبال آن باشید، قدرت پردازنده یا فضای ذخیره‌سازی نباشد. با این حال، من همچنان توصیه می‌کنم یک کروم بوک با پردازنده نسبتاً جدید اینتل، ایده‌آل نسل دهم یا جدیدتر اینتل i3 تهیه کنید. اکثر کروم‌بوک‌های غیراینتل که من امتحان کرده‌ام، عملکرد فوق‌العاده قوی نداشته‌اند، اما این در حال تغییر است – با ارزیابی بیشتر این کروم‌بوک‌ها، آن‌هایی را توصیه می‌کنیم که قدرت کافی برای تبدیل شدن به رایانه‌های روزمره خوب را دارند.

در مورد رم، ۸ گیگابایت باید هدف باشد، مگر اینکه به دنبال یک مدل مقرون به صرفه باشید و بدانید که نیازهای شما نسبتاً متوسط ​​است. فضای ذخیره سازی مکان دیگری است که در آن نیازی به خرج کردن زیاد نیست. ۶۴ گیگابایت تقریباً برای همه خوب است. اگر قصد دارید فایل‌های زیادی را به صورت محلی ذخیره کنید یا Chromebook خود را با برنامه‌های Linux یا Android بارگیری کنید، ۱۲۸ گیگابایت دریافت کنید. اما با توجه به ارزش آن، هرگز احساس نکردم که ممکن است هنگام استفاده از سیستم عامل کروم، فضای ذخیره‌سازی من تمام شود.

مواردی مانند صفحه کلید و کیفیت نمایشگر بدون شک مهمتر از مشخصات محض هستند. خبر خوب این است که می‌توانید کروم‌بوک‌های ارزان‌تری را پیدا کنید که همچنان صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید بسیار خوبی دارند که از تایپ کردن در تمام طول روز بر روی آن‌ها بدتان نمی‌آید. بسیاری از کروم‌بوک‌های ارزان‌قیمت همچنان با نمایشگرهای کوچک و با وضوح پایین عرضه می‌شوند، اما در این مرحله دلیلی وجود ندارد که به چیزی کمتر از ۱۰۸۰p بسنده کنیم. (اگر به دنبال یک کروم بوک بسیار قابل حمل و ۱۱ اینچی هستید، احتمالاً صفحه نمایش کمتری خواهید داشت.) بدیهی است که کیفیت صفحه کلید کمی ذهنی تر است، اما گزینه های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد که قوی را ارائه می دهند. تجربیات تایپ کردن

Google یک خط‌مشی به‌روزرسانی خودکار برای کروم‌بوک‌ها دارد، و اگرچه این یک مشخصات نیست، اما ارزش آن را دارد که قبل از خرید آن را بررسی کنید. اساساً، کروم‌بوک‌ها به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولی را برای حدود شش سال از تاریخ عرضه‌شان به‌طور خودکار دریافت می‌کنند (اگرچه می‌تواند از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت باشد). این صفحه پشتیبانی تاریخ انقضای به‌روزرسانی خودکار تقریباً برای هر Chromebook را فهرست می‌کند، اما یک قانون کلی خوب این است که برای به حداکثر رساندن پشتیبانی خود، جدیدترین دستگاهی را خریداری کنید.

چقدر باید خرج کنم؟

کروم‌بوک‌ها بسیار ارزان شروع شدند و قیمت‌های فهرست اغلب کمتر از ۳۰۰ دلار بود. اما از آنجایی که آنها به جریان اصلی تبدیل شدند، از نت‌بوک‌هایی که اساساً مدرن بودند به لپ‌تاپ‌هایی که می‌خواهید در تمام طول روز از آنها استفاده کنید، تبدیل شده‌اند. به این ترتیب، قیمت ها در چند سال اخیر کمی افزایش یافته است. در این مرحله، اگر می خواهید یک راننده روزانه قوی داشته باشید، باید حداقل ۴۰۰ دلار هزینه کنید. هنوز گزینه‌های اقتصادی زیادی وجود دارد که ممکن است به عنوان دستگاه‌های ثانویه مناسب باشند، اما کروم‌بوک‌هایی که می‌توانند یک لپ‌تاپ تمام روز و روزانه باشند، قیمت کمی بیشتر خواهند داشت.

کروم‌بوک‌های ممتاز زیادی نیز وجود دارند که به ۱۰۰۰ دلار نزدیک می‌شوند یا حتی از آن فراتر می‌روند، اما من توصیه نمی‌کنم آنقدر هزینه کنید. به طور کلی، با استفاده از مواد درجه یک بیشتر، و همچنین داخلی قدرتمندتر و فضای ذخیره سازی اضافی، طراحی بهتری برای شما به ارمغان می آورد. البته گاهی برای نام برند هم هزینه می کنید. اما، مشخصاتی که قبلاً توضیح دادم معمولاً کافی است. گفته می شود، اگر پول چیزی نیست، چند گزینه واقعاً شگفت انگیز وجود دارد.

همچنین ببینید:

بهترین Chromebook مقرون به صرفه: Lenovo IdeaPad Flex 5i

لنوو چندین سال است که برخی از بهترین کروم‌بوک‌های مقرون به صرفه را که می‌توانید بخرید، تولید می‌کند IdeaPad Flex 5i یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه است که تقریباً هر آنچه را که می‌توانید در یک کروم‌بوک اولیه بخواهید ارائه می‌کند. صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی لمسی ۱۰۸۰p بسیار روشن و نسبتاً واضح است. ای کاش نسبت تصویر بلندتر از ۱۶:۹ بود، اما در کروم بوک ها بسیار رایج است. این لنوو کروم بوک با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i3 کار می کند و دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. در حالی که پردازنده شروع به نشان دادن سن خود می کند، هنوز باید برای اکثر وظایف کافی باشد. هشت ساعت عمر باتری برای یک لپ تاپ در این رنج قیمت بسیار خوب است و صفحه کلید با نور پس زمینه برای چنین دستگاه مقرون به صرفه ای عالی است. کلاهک های کلید زیر انگشتانم کمی کوچک هستند، اما این تنها شکایت واقعی من است.

موارد دیگری که به نفع Flex 5i هستند عبارتند از اینکه دارای هر دو پورت USB-C و USB-A، اسلات کارت microSD و قفل امنیتی است. با سه پوند و ۰٫۶۶ اینچ ضخامت، سبک ترین یا باریک ترین گزینه موجود نیست، اما با توجه به قیمت، کاملاً معقول است. در نهایت، Flex 5i تا ژوئن ۲۰۲۹ به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت می‌کند، بنابراین می‌توانید این رایانه را خریداری کنید و سال‌های آینده آن را تحت پوشش داشته باشید.

در نهایت، Ideapad Flex 5i برای بسیاری از خریداران کروم‌بوک به نقطه مطلوبی رسیده است و سطحی از کیفیت و عملکرد را ارائه می‌کند که در این قیمت بسیار نادر است. گفته می‌شود، با توجه به اینکه این لپ‌تاپ بیش از یک سال است که عرضه شده است، ما منتظر جایگزینی از Lenovo و همچنین گزینه‌های قابل مقایسه عرضه شده توسط سایر سازندگان هستیم.

Lenovo Flex 5i دیگر مستقیماً از Lenovo در دسترس نیست، اما معمولاً می توانید آن را در آمازون با قیمت حدود ۴۰۰ دلار پیدا کنید (تا لحظه نگارش این مقاله، با قیمت ۳۶۸ دلار به فروش می رسد). این یک ارزش برجسته است.

بهترین Chromebook ممتاز: Acer Chromebook Spin 714

کروم بوک اسپین ۷۱۴ ایسر مدت‌هاست که یکی از بهترین گزینه‌های Chromebook ممتاز موجود است، و به‌روزرسانی امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. این یک تغییر ساده در مدل ۲۰۲۲ است، اما با توجه به اینکه کامپیوتر چقدر خوب است، من هیچ مشکلی در توصیه آخرین نسخه ندارم. ما هنوز آن را تست نکرده ایم، اما ایسر به زودی یک مدل بررسی برای ما خواهد داشت.

Spin 714 دارای صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی با وضوح ۱۹۰۰×۱۲۰۰ است. نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بالاتر از پنل‌های ۱۰۸۰p در اکثر کروم‌بوک‌ها است. من از طرفداران پر و پا قرص صفحه‌نمایش‌های بلندتر لپ‌تاپ هستم، و اگرچه این دستگاه به اندازه چند کروم‌بوک با نسبت ۳:۲ موجود در بازار لوکس نیست، اما همچنان صفحه‌نمایش راحت و باکیفیتی است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه جدید، وب‌کم ۲K موجود در Spin 714 است. در دنیایی که همه ما بیشتر از آنچه می‌خواهیم تماس‌های ویدیویی انجام می‌دهیم، داشتن دوربینی که شما را به یک نقطه تار کاهش نمی‌دهد، قطعاً قدردانی می‌شود.

در مورد بقیه سخت افزارها، پردازنده نسل سیزدهم Core i5 اینتل باید برای اکثر کارها قدرت کافی داشته باشد و صفحه کلید و ترک پد مدل ۲۰۲۲ اگر بهترین نباشند، محکم هستند. همین امر را می توان در مورد عمر باتری نیز گفت: من حدود هفت ساعت از Spin 714 در روال عادی روزانه خود استفاده کردم. این استثنایی نیست، اما مطابق با چیزی است که من در سایر کروم‌بوک‌های مجهز به i5 دیده‌ام. رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی سخاوتمندانه ۲۵۶ گیگابایتی سخت افزار را تکمیل می کند. آخرین مدل Spin 714 در صفحه پشتیبانی گوگل فهرست نشده است، اما مدل سال گذشته تا ژوئن ۲۰۳۰ پشتیبانی می شود. پنجره آخرین مدل باید تا ژوئن ۲۰۳۱ ادامه داشته باشد.

امتیاز دیگر این است که سخت افزار آن با مشخصات توصیه شده گوگل برای اجرای Steam مطابقت دارد، بنابراین گیمرها ممکن است بخواهند آن را امتحان کنند و ببینند چه بازی هایی را می توانند نصب کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، Spin 714 دارای یک لولای ۳۶۰ درجه است که به شما امکان می دهد از لپ تاپ در حالت تبلت استفاده کنید. من طرفدار این طراحی قابل تبدیل نیستم – نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد از یک تبلت ۳ پوندی استفاده کند، اما ایسر یک قلم داخلی برای دست‌نویسی یادداشت‌ها یا طراحی در برنامه‌هایی مانند Chrome Canvas داخلی تعبیه کرده است. .

آخرین اسپین ۷۱۴ ۷۰۰ دلار قیمت دارد – برای رایانه ای با این مشخصات و کیفیت ساخت، قیمت غیر منطقی نیست. برای اکثر افراد، مدل لنوو کافی خواهد بود. اما، اگر یک چند کار جدی هستید، صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید بهتری می‌خواهید، یا فقط کامپیوتری می‌خواهید که تا حد امکان دوام داشته باشد، Acer Spin 714 به راحتی قابل توصیه است. زمانی که مدل آزمایشی خود را از ایسر دریافت کردیم، این راهنما را به‌روزرسانی می‌کنیم تا بتوانیم به‌روزرسانی‌هایی را به‌ویژه در مورد عمر باتری ارائه دهیم.

بهترین Chromebook با صفحه نمایش بزرگ: Acer Chromebook 516 GE

ایسر را معرفی کرد Chromebook 516 GE در پاییز ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تلاش گوگل برای ایجاد دستگاه های مناسب برای بازی های ابری، اما نیازی نیست که یک گیمر باشید. برای قدردانی از این لپ تاپ. با ۶۵۰ دلار، یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز دریافت خواهید کرد. سرویس بازی GeForce NVIDIA اکنون از تصاویری تا ۴K با فرکانس ۱۲۰ هرتز در سطح Ultimate پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید این مزایا را ببینید. این لپ‌تاپ از Steam نیز پشتیبانی می‌کند و دلیل دیگری است که ممکن است گیمرها علاقه مند به امتحان آن باشند. اما حتی افراد غیر گیمر نیز باید از صفحه نمایش واضح و شفاف و سخت افزار پیشرفته ۵۱۶ GE لذت ببرند.

همچنین شامل پردازنده نسل دوازدهم Core i7 1240P اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. با توجه به اندازه لپ تاپ، خوب است که ایسر در اینجا از پورت ها کم نگذاشته است: درگاه HDMI، USB-C، USB-A، اترنت و جک هدفون وجود دارد. این صفحه‌کلید دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی مناسب برای گیمر است که می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید، اما مهم‌تر از آن، فقط یک صفحه‌کلید محکم و راحت است، چه در حال انجام بازی‌ها یا فقط تایپ گزارش‌ها باشید. ترک پد بزرگ و پاسخگو است.

وزن ۵۱۶ GE نیز ۳٫۷۵ پوند است که برای لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش ۱۶ اینچی بسیار سبک است. از بین سخت افزار قدرتمند، طراحی جامد، ترک پد و صفحه کلید خوب و صفحه نمایش عالی، هرکسی که کروم بوک بزرگتر می خواهد احتمالا از این مدل راضی خواهد بود. در مورد پشتیبانی، گوگل می گوید که ۵۱۶ GE تا ژوئن ۲۰۳۰ به دریافت به روز رسانی ها ادامه خواهد داد.

افتخار: HP Dragonfly Pro Chromebook

اگر فقط زیباترین کروم بوکی را که می توانید بخرید، با مشخصات و طراحی قفسه بالایی می خواهید، ۹۹۹ دلار است. HP Dragonfly Pro Chromebook ممکن است نیازهای شما را برآورده کند برای شروع، صفحه نمایش کاملا برجسته است. این صفحه نمایش ۱۴ اینچی لمسی ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است که حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت را دارد.

در همین حال، صفحه کلید و ترک پد، احتمالاً بهترین هستند که اخیراً آزمایش کرده‌ام. صفحه کلید هنگام تایپ کردن صدای کلیک بسیار رضایت بخشی دارد. این صفحه‌کلید مکانیکی نیست، اما به طرز اطمینان‌بخشی محکم به نظر می‌رسید و زمانی که شروع به ضربه زدن به این لپ‌تاپ کردم، نیازی به دوره تنظیم واقعی نبود. ترک پد بزرگ عالی است، با پاسخ دهی عالی و یک کلیک ثابت. همچنین یک خواننده اثر انگشت وجود دارد تا بتوانید قفل لپ‌تاپ را بدون رمز عبور باز کنید، یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز که آرزو می‌کنم در کروم‌بوک‌های بیشتری ببینم.

از منظر مشخصات، Dragonfly Pro دارای پردازنده نسل دوازدهم Core i5 i5-1235U است – نه جدیدترین، اما با این وجود قدرت زیادی دارد. این با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی مطابقت دارد، و من قطعاً متوجه شدم رم اضافی تفاوتی در پاسخگویی در سراسر برد ایجاد می کند.

از دیگر ویژگی‌های خوب می‌توان به وب‌کم ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد، دوربینی که بیشتر از آنچه در اکثر لپ‌تاپ‌ها می‌بینید، چه در این بازه قیمتی باشند و چه نباشند. HP این کار را بدون استفاده از یک قاب بزرگ انجام داد – قاب بالایی ضخیم‌تر از لبه‌های کناری است، اما نه آنقدر که لپ‌تاپ احساس عدم تعادل کند. و تنظیم اسپیکر چهارگانه Bang & Olufsen به طرز تکان دهنده ای خوب است. با صدای تنظیم شده روی ۳۳ درصد، لپ تاپ به اندازه کافی بلند بود تا دفتر من را پر کند، و همچنین تعادل نسبتا خوبی داشت، با بیس برجسته، جدایی استریو شگفت انگیز و بلندی های واضح. اینها قطعا برخی از بهترین اسپیکرهای لپ تاپ هستند که تا به حال شنیده ام.

گفته می شود، در اینجا یک اخطار بزرگ وجود دارد. عمر باتری HP Dragonfly Pro ضعیف است – کمتر از ۵ ساعت، که برای یک لپ تاپ ۹۹۹ دلاری بسیار ناامید کننده است. این به اندازه کافی بد است که من برای توصیه این دستگاه به این طرف و آن طرف رفتم. افرادی که زیاد سفر نمی‌کنند و بیشتر کارهایشان را پشت میز کارشان انجام می‌دهند، ممکن است اهمیتی ندهند، اما در این صورت، چرا به زحمت می‌افتیم یکی از نازک‌ترین و سبک‌ترین کروم‌بوک‌های موجود را تهیه کنیم؟

نقطه ضعف دیگر این است که در اینجا پورت های متنوعی دریافت نمی کنید – فقط چهار USB-C و بدون جک هدفون. این یک معامله‌شکن کامل نیست، زیرا من اغلب نمی‌بینم که زیاد به کروم‌بوک‌هایم متصل می‌شوم، اما باز هم قطعاً ارزش دانستن دارد.

در غیر این صورت استفاده از این لپ تاپ بسیار لذت بخش است، زیرا بسیار خوب ساخته شده، قدرتمند است و دارای صفحه کلید و صفحه نمایش عالی است. من قطعاً آن را به همه با این مشکلات باتری توصیه نمی‌کنم، اما اگر یکی از زیباترین کروم‌بوک‌هایی را که می‌توانید بخرید می‌خواهید و زمان زیادی را دور از شارژر نمی‌گذرانید (و درآمد قابل تصرف زیادی دارید)، احتمالاً از Dragonfly Pro لذت خواهید برد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-chromebooks-160054646.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-chromebooks-160054646.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *