بهترین گرافیک سال: Digital Foundry برترین بازی های سال ۲۰۲۳ خود را رتبه بندی می کند

اخیراً تیم Digital Foundry به صورت آنلاین برای بحث در مورد بهترین گرافیک بازی در سال ۲۰۲۳ با الکس باتاگلیا، جان لینمن و الیور مکنزی ملاقات کردند تا عناوین مورد علاقه خود را نامزد کنند. چیزی که در مورد فهرست – که در انتهای مقاله به طور کامل بازتولید شده – توجه من را جلب کرد، چند عنوان بود نبودند آنهایی که مرزهای مطلق فناوری گرافیک را از نظر ویژگی ها جابجا می کردند. در عوض، بازی‌های انتخاب‌شده – و به‌ویژه گزینه‌های بالاترین رتبه – آن‌هایی بودند که هوشمندانه طراحی شده‌اند تا هم گیم‌پلی را ارائه دهند و هم از سخت‌افزار (اغلب محدود) که روی آن‌ها اجرا می‌شدند، نهایت استفاده را ببرند.

من احساس می کنم Hi-Fi Rush و Super Mario Bros. Wonder نمونه های کاملی از این هستند. هر دو بازی نسخه‌های اول شخص بودند که خود را با حسی جسورانه و ثابت از سبک متمایز می‌کردند، با محیط‌های رنگارنگ و تخیلی پر از شخصیت‌هایی با حرکات اغراق‌آمیز که بر ژست‌های خاص تأکید می‌کردند. به‌ویژه در Hi-Fi Rush، این امر با ظاهر سایه‌دار و انیمیشن تخریب‌شده «دو نفره» که بازی را می‌سازد، بیشتر می‌شود. مثل یک کارتون قابل پخش احساس کنید.

در هر دو مورد، سبک‌های گرافیکی و انیمیشن انتخاب شده، با کنترل‌های واکنش‌گرا و دنیایی زنده و نفس‌گیر که به اعمال شما واکنش نشان می‌دهد، به زیبایی به گیم‌پلی کمک می‌کند. واکنش های دشمن و گل در Super Mario Bros. Wonder یا دنیا به آرامی همراه با موسیقی در Hi-Fi Rush می لرزد.


در اینجا بحث گرافیک ۹۰ دقیقه ای بازی سال ۲۰۲۳ به میزبانی جان لینمن و با حضور الکس باتاگلیا و الیور مکنزی ارائه شده است.

و علیرغم عرضه بر روی دو مورد از محدودترین پلتفرم‌ها از نظر اسب بخار در دسترس – Xbox Series S و Nintendo Switch – هر دو بازی به اهداف عملکردی خود رسیدند و امکان گیم‌پلی پاسخگوی مداوم را فراهم می‌کردند به گونه‌ای که بسیاری از نسخه‌های کنسول مدیریت نمی‌کردند – به ویژه در سوییچ، که امسال شاهد تعدادی انتشار شاید بیش از حد جاه طلبانه بود. مهمتر از آن، این دو عنوان بدون تکیه زیاد بر تکنیک‌های بازسازی تصویر برای مقابله با وضوح پایه پایین، به این مهم دست یافتند، تکنیکی که در سال ۲۰۲۳ در همه پلتفرم‌ها به شدت مورد استفاده قرار گرفت – و تکنیکی که باعث شد بسیاری از نسخه‌های کنسولی به شدت از نظر وضوح و وضوح ضعیف باشند. کیفیت کلی تصویر

سه اسلات برتر لیست امسال ما به Cyberpunk 2077 رسید RT OverdriveAvatar: Frontiers of Pandora و Alan Wake 2. همه این بازی ها ترکیب می شوند گرافیک شیک و کاربردی با واقعی تکنیک‌های ردیابی پرتو فشار مرزیبا دو مورد از سه موردی که از ردیابی کامل مسیر در رایانه شخصی پشتیبانی می کنند – اساساً به طور کامل سیستم های نورپردازی تقلبی را که سال ها در عناوین شطرنجی استفاده می شد با یک جایگزین واقعی که “فقط کار می کند” جایگزین می کند.

حتی در آغاز سال ۲۰۲۳، من انتظار نداشتم که بسیاری از بازی های AAA با ردیابی مسیر با موفقیت به روز شوند، زیرا بازسازی های یکپارچهسازی با مسیر تاثیرگذار که در چند سال گذشته روی رایانه های شخصی دیده ایم، هنوز با نگرانی های عملکردی گسترده همراه هستند. . واضح است که توسعه‌دهندگان متعهد و سازندگان کارت‌های گرافیک پیشرفت زیادی در اینجا داشته‌اند و این ارزش تجلیل را دارد. من احساس می‌کنم استودیوهای بازی در مقایسه با تلاش‌های اولیه که اغلب تنها با پیشرفت‌های جزئی وفاداری، عملکرد را کاهش می‌دهند، در ایجاد ظاهری زیباتر این ارتقاهای RT بهتر شده‌اند.

در صورت استفاده صحیح، این تکنیک‌های RT و PT می‌توانند به‌عنوان یک ضرب‌کننده نیرو نیز عمل کنند و به استودیوهای کوچک‌تر اجازه می‌دهند بدون نیاز به کادر فنی و هنری عظیم، یک بازی عالی را ارائه دهند، به عنوان مثال با حذف نیاز به قرار دادن دستی چراغ‌های اضافی در یک صحنه برای دریافت آن. یک نگاه دلخواه ما اثر مشابهی را در یکی دیگر از ۱۰ انتخاب برتر، RoboCop: Rogue City، دیدیم که از Unreal Engine 5 از ویژگی‌های Lumen، Nanite و VSMs (نقشه سایه‌های مجازی) استفاده می‌کرد تا محیط‌هایی با ظاهری فوق‌العاده واقعی و پر از جزئیات را با بودجه AA تولید کند.

همانطور که به سال ۲۰۲۴ نگاه می کنیم، امیدوارم سایر توسعه دهندگان و ناشران از موفقیت ها و شکست های فنی سال ۲۰۲۳ درس بگیرند. بهترین بازی های سال از دیدگاه من، بازی هایی بودند که زمان بلوغ را داشتند و گرافیک را انتخاب کردند. تکنیک‌ها و فن‌آوری‌های هوشمندانه برای خدمت به گیم‌پلی و ضربه زدن به اهداف عملکرد، نه برعکس.

هیچ یک از این تصمیمات واضح یا آسان نیستند، به خصوص در بحبوحه توسعه، اما حداقل نشانه هایی وجود دارد که استودیوها در مسیر درست حرکت می کنند. به هر حال، پایان سال ۲۰۲۳ مطمئناً صلاحیت فنی (و برتری) بیشتری نسبت به آغاز و میانه سال داشت. با خوش شانسی، شاهد ادامه این روند در سال آینده خواهیم بود، و حتی شاید برخی کنسول ها و سخت افزارهای گرافیکی جدید برای جذاب نگه داشتن چیزها…


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2023-best-graphics-of-the-year-2023-digital-foundrys-top-games

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *