بهترین SSD ها برای PS5

ده ماه پس از پلی استیشن ۵ به قفسه های فروشگاه، سونی به روز رسانی نرم افزاری را منتشر کرد که شکاف گسترش فضای ذخیره سازی کنسول را باز کرد. در اصل، PS5 تنها ۶۶۷ گیگابایت فضا برای ذخیره بازی های شما ارائه می دهد، بدون هیچ راهی برای افزایش آن. در حالی که این برای برخی از گیمرها (مثل من) خوب بود، برخی دیگر (مثل پسرم) مجبور شدند تقریباً روزانه یک شعبده بازی را انجام دهند که شامل حذف مکرر و بارگیری مجدد بازی ها به دلیل فضای ذخیره سازی کم SSD کنسول و نیاز آشکار به داشتن ثابت است. دسترسی به همه چیز ندای وظیفه بازی

اکنون، می توانید با نصب یک SSD استاندارد PCIe Gen4 x4 M.2 NVMe، فضای ذخیره سازی موجود PS5 خود را افزایش دهید. اگر این نام های اختصاری باعث عقب نشینی شما شده است، نگران نباشید، خواهید دید که همه چیز پیچیده نیست، و اگر می خواهید بدانید که بهترین SSD ها برای PS5 کدام هستند، می توانید برای انتخاب های برتر ما به پایان بروید. .

بیشتر بخوانید: اینها بهترین SSD های سال ۲۰۲۳ هستند

چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارم؟

بهترین SSD ها برای PS5
آرون سوپوریس / انگجت

PS5 درایوهای داخلی با ظرفیت بین ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت را می پذیرد. اگر قبلاً یک پلی استیشن ۵ دارید، به احتمال زیاد تصور معقولی از میزان فضای ذخیره سازی برای کتابخانه بازی خود دارید. اگر یک SSD با یک PS5 جدید می‌خرید یا برای شخص دیگری خرید می‌کنید، تشخیص آنچه ممکن است برای یک تجربه با کارایی بالا نیاز داشته باشید دشوارتر است.

بازی‌های PS5 به‌طور متوسط ​​کمی کوچک‌تر از معادل‌های PS4 خود هستند و معمولاً بین ۳۰ گیگابایت تا ۱۰۰ گیگابایت را اشغال می‌کنند، با برخی استثناهای قابل توجه (و بسیار محبوب). اگر از طرفداران سری Call of Duty هستید، نصب کنید Modern Warfare II و منطقه جنگی ۲٫۰ به بیش از ۲۰۰ گیگابایت نیاز خواهد داشت. به عبارت دیگر، نصب کامل Call of Duty تقریبا یک سوم حافظه داخلی PS5 را اشغال می کند. با این حال، اگر طرفدار CoD نیستید، به احتمال زیاد می توانید بین ۶ تا ۱۰ بازی را قبل از اینکه با مشکل مواجه شوید، در داخل PS5 خود ذخیره کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید سرعت اینترنت شما است. اگر در منطقه ای با پهنای باند کند زندگی می کنید، منطق “فقط می توانید دوباره آن را دانلود کنید” واقعاً جواب نمی دهد. در خانه قدیمی‌ام، یک بارگیری ۱۰۰ گیگابایتی حدود هشت ساعت طول کشید، در این مدت تماشای همزمان Twitch یا مثلاً انتشار مقاله‌هایی درباره ارتقای SSD‌های PS5 دشوار بود. دور نگه داشتن بازی‌ها در زمان‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را بازی کنید منطقی است.

در واقع هیچ فایده ای برای استفاده از درایو ۲۵۰ گیگابایتی وجود ندارد. از نظر اقتصادی، درایوهای ۲۵۰ گیگابایتی چندان ارزان‌تر از درایوهای ۵۰۰ گیگابایتی نیستند، و عملاً فضای زیادی برای زندگی بازی‌های مدرن وجود ندارد. درایوهای ۵۰۰ گیگابایتی که قیمتی در حدود ۸۰ تا ۱۴۰ دلار دارند، شرط مناسبی هستند، اما نکته جالب برای اکثر آنها انتخاب یک درایو با ظرفیت بالا با ظرفیت ۱ ترابایت است که باید بین ۱۶۰ تا ۲۵۰ دلار کار کند. این میزان فضای ذخیره سازی PS5 را که برای بازی ها در دسترس دارید، بیش از دو برابر خواهد کرد. (برای مقایسه، کارت توسعه رسمی سری Xbox 1 ترابایت Seagate به قیمت ۲۲۰ دلار.)

اگر پول دارید، درایوهای ۲ ترابایتی گاهی اوقات صرفه جویی نهایی در هر گیگابایت را ارائه می دهند و اغلب زمانی که مدل های دیگر موجود نیستند پیدا می شوند. مگر اینکه پول نقد داشته باشید و بخواهید انعطاف‌پذیر باشید، باید از مدل‌های ۴ ترابایتی خودداری کنید، زیرا در نهایت به ازای هر گیگابایت بیشتر از درایوهای ۱ ترابایتی یا ۲ ترابایتی پرداخت می‌کنید.

نکته پایانی: در حالی که PS5 825 گیگابایتی تنها ۶۶۷ گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد، این تا حد زیادی به دلیل ذخیره سازی ذخیره سازی برای سیستم عامل و حافظه پنهان است. اگر یک SSD 1 ترابایتی نصب کنید، با یک حاشیه خطا، ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی برای بازی ها در دسترس خواهید داشت.

آیا می توانید بازی های PS5 را روی SSD خارجی بازی کنید؟

SSD سامسونگ T5
سامسونگ

قیمت این هارد های اکسترنال بسیار پایین تر از SSD های داخلی رده بالا است، اما محدودیت هایی در مورد کاری که می توانید با آنها انجام دهید وجود دارد. یک SSD خارجی از طریق USB به PS5 شما متصل می شود و فقط برای اجرای بازی های ویدیویی PS4 یا ذخیره عناوین PS5 مناسب است. اگر چیزی جز بهترین اینترنت پرسرعت دارید – سریع‌تر است که یک بازی PS5 را از “ذخیره سرد” در یک درایو خارجی خارج کنید تا بارگیری مجدد آن – یا فقط می‌خواهید تعداد زیادی بازی PS4 داشته باشید، این کار مفید است. به دست

با توجه به محدودیت‌هایی که در اینجا وجود دارد، نیازی به مدل با بالاترین عملکرد ندارید، اگرچه برای بهبود سرعت انتقال و زمان بارگذاری باید SSD را به جای HDD انتخاب کنید. هر درایو قابل حمل اولیه از یک برند معتبر انجام می شود، با Crucial X6 و Samsung T5 گزینه هایی هستند که ما امتحان کرده ایم و می توانیم توصیه کنیم.

کارت های SSD سازگار با PS5

پاسخ رسمی به این سوال «SSD M.2 Socket 3 (Key M) Gen4 x4 NVME SSD» است. اما حتی در این توصیف به ظاهر خاص، هنوز چیزهای بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفت. الزامات اصلی سونی برای سازگاری به سرعت، خنک کننده و ابعاد فیزیکی مربوط می شود.

برای سرعت سونی می گوید درایوها باید قادر به خواندن متوالی با سرعت ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه باشند. آزمایشات اولیه نشان داد که PS5 درایوهایی با سرعت ۴۸۰۰ مگابایت بر ثانیه را می پذیرد و بازی هایی که به طور منظم از SSD استفاده می کنند – مانند Ratchet & Clank: Rift Apart – هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. تقریباً تنها چیزی که PS5 کاملاً رد می کند، چیزی است که با مشخصات Gen4 x4 مطابقت ندارد.

با این حال، به نظر ما، استفاده از یک درایو کندتر از مشخصات، خطری است که اگر قبلاً آن درایو را در اطراف خود ندارید، ارزش آن را ندارد. فقط به این دلیل که هنوز مشکلی پیدا نکرده ایم، به این معنی نیست که بازی هایی در آینده مشکل ساز نخواهند بود. تفاوت قیمت بین این درایوهای Gen4 بسیار کندتر و درایوهایی که مشخصات سونی را برآورده می کنند زیاد نیست، و همچنین می توانید تمام پایه های خود را پوشش دهید.

کمی پیچیده تر از سرعت خنک کننده و اندازه است. اکثر SSD های جدید خوب هستند. PS5 می‌تواند SSD‌هایی با عرض ۲۲ میلی‌متر و تقریباً هر طولی را در خود جای دهد (به‌طور دقیق، ۳۰ میلی‌متر، ۴۲ میلی‌متر، ۶۰ میلی‌متر، ۸۰ میلی‌متر یا ۱۱۰ میلی‌متر). اکثر درایوهایی که پیدا می کنید ۲۲ میلی متر عرض و ۸۰ میلی متر طول دارند، بنابراین هیچ مشکلی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که این سیستم می تواند یک درایو با عرض ۲۵ میلی متر را در خود جای دهد، اما این عرض باید شامل راه حل خنک کننده باشد. سونی می‌گوید که SSD‌ها به «اتلاف مؤثر گرما با ساختار خنک‌کننده مانند هیت سینک» نیاز دارند. حداکثر ارتفاع پشتیبانی شده توسط اسلات سونی ۱۱٫۲۵ میلی متر است که تنها ۲٫۴۵ میلی متر می تواند “زیر” درایو باشد. این قبلاً به این معنی بود که برخی از محبوب‌ترین SSD‌های هیت سینک‌شده Gen4، از جمله Corsair’s MP600 Pro LPX و Sabrent’s Rocket 4 Plus، در اسلات گسترش حافظه PS5 قرار نمی‌گیرند. از زمانی که Engadget برای اولین بار این راهنما را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، اکثر سازندگان NVMe، از جمله سامسونگ، مدل‌های مخصوص پلی‌استیشن را ارائه کرده‌اند که به این ملاحظات توجه می‌کنند.

گفته می‌شود، اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، درایوهای خالی اغلب بسیار ارزان‌تر هستند و یافتن راه‌حل خنک‌کننده‌ای که برای PS5 مناسب باشد، امری بی‌اهمیت است.

تنها جزء یک NVMe SSD که واقعاً به خنک‌سازی نیاز دارد، کنترلر است که بدون هیت سینک با خوشحالی یک استیک (بسیار کوچک) را می‌پزد. اکثر SSD ها فقط در یک طرف دارای تراشه هستند، اما حتی در SSD های دو طرفه، احتمالاً کنترلر در بالا قرار دارد، زیرا سازندگان می دانند که برای دفع بهتر گرما باید در آنجا قرار گیرد. بنابراین، به فروشنده قطعات کامپیوتری دلخواه خود بروید و اساساً هر چیزی را که با ابعاد توصیه شده مطابقت دارد، انتخاب کنید. یک عبارت جستجوی خوب “هیت سینک لپ تاپ NVME” است، زیرا این هیت سینک ها به گونه ای طراحی می شوند که در محدوده لپ تاپ های بازی قرار بگیرند، که حتی محدودتر از PS5 هستند. آنها همچنین معمولاً ارزان تر از آنهایی هستند که با عنوان “هیت سینک PS5” برچسب گذاری شده اند.

یک توصیه این است هیت سینک مسی ۷ دلاری، که با مواد رابط حرارتی چسبنده به SSD متصل می شود. این به خوبی کار می کند، و واقعاً، با انجام تست های استرس روی رایانه شخصی، ما نتوانستیم چیزی فلزی پیدا کنیم که دما را تحت کنترل نداشته باشد. هنگامی که در حال جستجو هستید، فقط مطمئن شوید که راه حلی که برای آن استفاده می کنید دارای ابعادی بیش از ۲۵ میلی متر عرض یا ۸ میلی متر ارتفاع از جمله مواد رابط حرارتی نیست و روش نصب ساده ای دارد که باعث ایجاد سردرد نمی شود.

حالا، اگر همه اینها خیلی خسته کننده بود، در اینجا چند توصیه آماده برای بهترین SSD برای PS5 وجود دارد:

بهترین SSD برای PS5: Corsair MP600 Pro LPX

بهترین SSD ارزان قیمت برای PS5: Crucial P5 Plus

گزینه خوب دیگر: Samsung 980 Pro

گزینه خوب دیگر: سابرنت راکت ۴ پلاس

گزینه خوب دیگر: PNY XLR8

گزینه خوب دیگر: WD Black SN850

نحوه نصب SSD در PS5

قبل از تلاش برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر به PS5، مطمئن شوید که فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارید آخرین نرم افزار سونی نصب شده است. هنگامی که به روز هستید، نصب یک SSD PS5 نسبتاً ساده است. سونی یک پیچ گوشتی فیلیپس یا ضربدری شماره ۱ را توصیه می کند، اما این علم موشک نیست. هر پیچ گوشتی متقاطع با اندازه مشابه خوب عمل می کند.

۱٫ همه چیز را خاموش کنید تا پایه جدا شود

اسلات سونی پلی استیشن 5 SSD
Engadget

با خاموش کردن PS5 شروع کنید، همه چیز را از برق بکشید، پایه را بردارید و آن را به قسمت زیرینش برگردانید. اگر PS5 معمولی دارید، این درایو دیسک است. اگر نسخه دیجیتال دارید، آن طرفی است که بریدگی لوگوی پلی استیشن را ندارد.

سونی یک راهنمای ویدیویی برای جدا کردن قاب بیرونی دارد اینجا، اما نکته اصلی این است که به آرامی گوشه های مخالف را بلند کرده و پانل را به سمت انتهای صاف کنسول بلغزانید. این یک مهارت وجود دارد و به تلاش یا قدرت بسیار کمی نیاز دارد. اگر آن را دریافت نکردید، به جای اینکه آن را مجبور کنید، فقط دست خود را دوباره تنظیم کنید و دوباره امتحان کنید. یکی از اعضای تیم ویدیوی ما با انجام این کار در گذشته توانست یکی از برگه‌های واحد بررسی ما را بشکند، بنابراین… بله، مجبورش نکنید.

۲٫ به درایو bay دسترسی پیدا کنید

اسلات اس اس دی پلی استیشن 5
آرون سوپوریس/Engadget

هنگامی که همه چیز را باز کردید، یک تکه فلز مستطیلی را خواهید دید که یک پیچ آن را در جای خود نگه داشته است. آن پیچ را بردارید و می توانید به محفظه درایو دسترسی پیدا کنید.

پنج سوراخ را در داخل خواهید دید که هر کدام با طول درایو SSD استانداردی که قبلا ذکر کردم شماره گذاری شده است. شماره ۱۱۰ دارای یک درج فلزی و پیچ در داخل خواهد بود. باید پیچ ​​را با یک پیچ گوشتی باز کنید و سپس با انگشتان خود پیچ ​​را باز کنید و به سوراخ مربوطه منتقل کنید. چشمان شما باید به شما بگوید کدام یک برای درایو شما مناسب است، اما به احتمال زیاد ۸۰ خواهد بود.

۳٫ شکاف در SSD

ارتقاء SSD سونی پلی استیشن 5
Engadget

سپس SSD خود را بردارید – مال من یک ۹۸۰ Pro است که در روز پرایم روز خریدم و یک قطعه آلومینیومی ۲ دلاری به بالا وصل شده است – و آن را در آن قرار دهید. شیار در نزدیکترین لبه به عدد “۳۰” قرار دارد و SSD ها کلید شده اند. فقط از یک جهت مناسب است، بنابراین باز هم هیچ نیرویی لازم نیست. اگر در حال لغزش نیست، آن را به زور وارد نکنید. متوجه خواهید شد که SSD صاف نمی‌نشیند – این خوب است و همانطور که در نظر گرفته شده است.

۴٫ جای درایو را دوباره به داخل پیچ کنید

ارتقاء SSD سونی پلی استیشن 5
Engadget

هنگامی که SSD در جای خود قرار گرفت، پیچی را که از درج جدا کردید بردارید، آن را با بریدگی کوچک انتهای SSD خود ردیف کنید و به سمت پایین فشار دهید تا با درج مطابقت کند. پیچ را چند دور بچرخانید – لازم نیست خیلی سفت شود – و کارتان تمام است.

درپوش فلزی را عوض کنید و آن را پیچ کنید و سپس پوسته خارجی پلاستیکی را دوباره روی آن بکشید. هنگامی که برای اولین بار PS5 را روشن می کنید، از شما می خواهد که درایو را فرمت کنید. این کار را بکن اکنون با موفقیت فضای ذخیره سازی کنسول خود را گسترش داده اید و می توانید اقدام به دانلود و انتقال بازی ها به آن کنید. من شخصاً تمام بازی‌های PS4 را به همراه کلیپ‌ها و اسکرین شات‌هایم به درایو جدید منتقل کردم. SSD داخلی PS5 همیشه سازگارترین است، بنابراین من چیزهای مهم خود را در آنجا نگه می دارم.

ما این راهنما را به‌روزرسانی می‌کنیم زیرا SSD‌های بیشتری به بازار می‌آیند و روی میز تست ما می‌آیند، بنابراین در صورت نیاز آن را نشانه‌گذاری کنید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/best-ps5-ssd-expansion-upgrade-150052315.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/best-ps5-ssd-expansion-upgrade-150052315.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *