به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ روشی امن‌تر برای برقراری تماس‌های تلفنی در اختیار شما قرار می‌دهد

واتس اپ در حال ارائه یک ویژگی امنیتی جدید برای اندروید و iOS برنامه‌های موبایلی که مانع از دسترسی بازیگران بد به آدرس IP شما می‌شوند.

وضعیتی که پلتفرم به آن می پردازد کمی پیچیده است، پس یک لحظه با ما همراه باشید. با توجه به “بیشترین محصولات فراخوان” واتس اپ، از ارتباط مستقیم همتا به همتا بین دو نفر استفاده کنید. این امکان “انتقال سریعتر داده ها و کیفیت تماس بهتر” را فراهم می کند، اما به دستگاه های شرکت کننده نیاز دارد که “آدرس IP یکدیگر” را بدانند، بنابراین بسته های داده برای حفظ اتصال به عقب و جلو فرستاده می شوند. با این حال، اگر یک بازیگر بد تخصص فنی مناسبی داشته باشد، می‌تواند یکی از این بسته‌ها را رهگیری کند و اطلاعات حساسی درباره هدف خود مانند “موقعیت جغرافیایی گسترده یا ارائه‌دهنده اینترنت” به دست آورد.

برای رفع این مشکل، WhatsApp Protect IP Address in Calls را پیاده‌سازی می‌کند، ابزاری که تماس‌های تلفنی شما را از طریق سرورهای شرکت به سرویس منتقل می‌کند. این تضمین می‌کند که مجرمان سایبری احتمالی که در آنجا کمین کرده‌اند، نتوانند آدرس IP شما یا دیگران را ببینند. البته، تماس‌ها رمزگذاری‌شده سرتاسر باقی می‌مانند.

گرفتاری وجود دارد. از آنجایی که از اتصال مستقیم اجتناب می کنید، فعال کردن این ویژگی کیفیت تماس را کاهش می دهد. آنقدر شفاف نخواهد بود که اگر همتا به همتا بود.

حفاظت از حریم خصوصی تخصصی

بحث های آنلاین در مورد اینکه آیا حتی ممکن است برای کسی یک آدرس IP از طریق تماس تلفنی به دست آورد یا خیر وجود دارد.

با این حال، اکثر شرکت‌های ارتباطات بریتانیا می‌گویند: «نه، اینطور نیست». Ocean Telecom ادعا می کند این امکان وجود دارد که تماس از طریق یک اتصال VoIP (Voice over Internet Protocol) انجام شود، چیزی که واتس اپ برای سرویس خود از آن استفاده می کند. یک تکنیک خاص به نام «استشمام بسته» وجود دارد که در آن یک مجرم سایبری می‌تواند بسته داده‌ای حاوی اطلاعات حساس را رهگیری کند.

اما همانطور که قبلاً گفتیم، این نیاز به مقدار خاصی از تخصص فنی دارد. این کاری نیست که هر کسی بتواند انجام دهد و یا این قابلیتی نیست که همه از آن استفاده کنند.

واتس‌اپ در ایمیلی که برای ما ارسال کرده است بیان می‌کند که Protect IP Address در تماس‌ها برای “بیشترین کاربرانی که از حفظ حریم خصوصی آگاه هستند” در نظر گرفته شده است که می‌خواهند تماس‌ها را از طریق سرورها ارسال کنند. سطح استاندارد امنیت در WhatsApp برای اکثر مردم کافی است

به محض اینکه پچ به گوشی شما رسید مراقب آن باشید. دستورالعمل‌های نحوه فعال کردن این ابزار را می‌توانید در پلتفرم پیدا کنید وب سایت رسمی مرکز راهنمایی. می توانید آن را در بخش پیشرفته از منوی تنظیمات برنامه پیدا کنید.

به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ روشی امن‌تر برای برقراری تماس‌های تلفنی در اختیار شما قرار می‌دهد

(اعتبار تصویر: WhatsApp)

ما با واتس اپ تماس گرفتیم و پرسیدیم که آیا برنامه ای برای گسترش این به روز رسانی به واتس اپ در دسکتاپ یا وب وجود دارد و همچنین چرا ارسال تماس های تلفنی از طریق سرور کیفیت تماس را کاهش می دهد. در صورت شنیدن این خبر به روز می شود.

اگر به دنبال دیگر پلتفرم‌های با امنیت بالا هستید، فهرست TechRadar را بررسی کنید بهترین برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده برای اندروید ۲۰۲۳.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/phones/new-whatsapp-update-gives-you-a-more-secure-way-to-make-phone-calls

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *