به‌روزرسانی جدید ChromeOS برای دستگاه‌های Chromebook باعث می‌شود که آن را بیشتر شبیه به Android احساس کند

گوگل به طور رسمی کروم او اس ۱۱۷ را به صورت رسمی عرضه می کند Chromebook نزدیک شما با این به‌روزرسانی، غول فناوری خطوط بین Chromebook و اندرویدها همانطور که اولی اکنون طراحی مجدد Material You را پذیرفته است.

این سیستم به طور کامل دوباره کار نمی کند زیرا این وصله فقط بر بخش های خاصی مانند منوی تنظیمات سریع تأثیر می گذارد. در آنجا، خواهید دید که اکنون موارد به جای دایره در مستطیل های گرد بزرگ قرار گرفته اند. دکمه هایی برای فعال کردن Wi-Fi، بلوتوث و Cast Screen از جمله موارد دیگر وجود دارد. گوگل در پست اعلامیه خود بیان می کند که با قرار دادن همه چیز در یک فضای جمع و جور تلاش کرد تا “صفحه بندی کمتری” داشته باشد.

آنچه در تنظیمات سریع جدید می بینید به نوع Chromebook شما و همچنین نرم افزار نصب شده بستگی دارد. مثلا، در گزارش ۹To5Google، ورودی برای VPN وجود دارد. بر روی … ما Chromebook Spin 714گزینه ای برای ویژگی های دسترسی وجود دارد.

به‌روزرسانی جدید ChromeOS برای دستگاه‌های Chromebook باعث می‌شود که آن را بیشتر شبیه به Android احساس کند

(اعتبار تصویر: آینده)

مهم است که توجه داشته باشید که هر دو لغزنده میزان صدا و روشنایی بسیار بزرگتر از قبل هستند و کشیدن آنها بر روی صفحه لمسی Chromebook را آسان تر می کند. در کنار آنها دو ابزار جدید قرار دارد. نماد بالا برای Audio است. این جایی است که می توانید ورودی و خروجی را به ترتیب برای درگاه میکروفون و بلندگوها تغییر دهید. همچنین جایی است که می‌توانید زیرنویس‌های زنده را فعال کنید. زیر آن برای پیکربندی نمایشگر است. می توانید تم تاریک را در آنجا فعال کنید یا به صورت دستی نور شب را روشن کنید.

تنظیمات صوتی Chromebook دوباره طراحی شد

(اعتبار تصویر: آینده)

رنگ آمیزی پویا

در مرحله بعد، طرح زمینه رنگی پویا در حال پیاده سازی است. این به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر اساس هر کاغذدیواری‌ای که دارید، یکی از چهار رنگ برجسته را برای کمی جذابیت انتخاب کنند. اینها همچنین با تم روشن یا تاریک لپ تاپ شما سازگار هستند. یا می توانید آن را برای “رنگ های خنثی پایه” خاموش کنید. تغییرات قالب را می توان با باز کردن منوی تنظیمات و سپس کلیک کردن روی بخش شخصی سازی پیدا کرد. به پایین بروید تا «Set your wallpaper & style» را پیدا کنید. همین جاست.

Chromebook Dynamic Color

(اعتبار تصویر: آینده)

صحبت از رنگ‌ها شد، این شرکت با افزودن فیلترهایی برای افرادی که کوررنگ هستند، منوی دسترسی خود را ارتقا داده است. یکی برای دوترانومالی وجود دارد تا سبزها را بیشتر برجسته کند. برعکس، یک فیلتر پروتانومالی وجود دارد که قرمزها را زنده تر می کند. یا می توانید با فعال کردن فیلتر Grayscale همه رنگ ها را از Chromebook خود حذف کنید.

یک مورد اضافه دیگر در به روز رسانی وجود دارد که ارزش صحبت کردن را دارد و آن شارژ تطبیقی ​​برای مدیریت انرژی است. این امر سرعت شارژ را پس از رسیدن باتری به ۸۰ درصد کاهش می دهد تا به حفظ سلامت و توانایی آن در نگه داشتن شارژ در طول عمر دستگاه کمک کند. ۹To5Google بیان می‌کند که هر Chromebook وقتی این وصله را دریافت کند، این ابزار را دریافت نمی‌کند، و ما می‌توانیم آن را تأیید کنیم. در حالی که لپ تاپ ما طراحی مجدد Material You را داشت، شارژ تطبیقی ​​وجود نداشت.

دسترسی

سایر تغییرات قابل توجه در ChromeOS 117 عبارتند از چندین رفع امنیتی«ضبط تایم لپس در برنامه دوربین» و امکان پیوستن به تماس‌های ویدیویی مستقیماً از تقویم روی دستگاه.

مشخص نیست که چه زمانی عرضه کامل خواهد شد. گوگل بیان می‌کند که همه کروم‌بوک‌ها «فوراً واجد شرایط» برای به‌روزرسانی نیستند، اما در نهایت، آن‌ها این کار را خواهند کرد. پس از رسیدن پچ حتما مراقب آن باشید. می‌توانید ابتدا منوی تنظیمات را راه‌اندازی کنید و سپس «درباره ChromeOS» را در پایین انتخاب کنید.

اگر به دنبال ارتقاء هستید، توصیه می کنیم فهرست TechRadar را بررسی کنید بهترین Chromebook برای سال ۲۰۲۳.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/chromebooks/new-chromeos-update-for-chromebooks-makes-it-feel-more-like-android

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *