به‌محض خروج از اروپا، سایدلود آیفون غیرفعال می‌شود

اپل با انتشار iOS17.4 قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا را به اجرا درآورد که شامل پشتیبانی از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین یا به قول اپل «بازارگاه‌ اپلیکیشن جایگزین» می‌شود و به کاربران گوشی آیفون اجازه می‌دهد برای اولین بار برنامه‌ها را از منابعی خارج از اپ استور دانلود کنند.

اپل در بیانیه‌ای تأیید کرده است که سایدلود (بارگیری جانبی برنامه‌ها) تنها محدود به کاربران اتحادیه‌ی اروپا است و اگر برای مدت طولانی از اتحادیه‌ی اروپا خارج شوید، فروشگاه‌های اپلیکیشنی که برای دستگاه خود دانلود کرده‌اید، دیگر کار نخواهند کرد.

خالق مک بوک و آیپد می‌گوید برای اینکه سیستمش شما را واجد شرایط بداند، کشور یا منطقه‌ی اپل آیدی شما باید به یکی از این کشورها تنظیم شود: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

تنظیم منطقه‌ی اپل آیدی به کشورهای یاد شده کافی نیست و باید به‌صورت فیزیکی در آن کشورها حضور داشته باشید. اپل، موقعیت جغرافیایی دستگاه را بررسی و مکان دقیق شما را ثبت می‌کند.

اپل می‌گوید برای سفرهای کوتاه، مهلت مشخصی به کاربران داده می‌شود؛ اما برای اقامت طولانی‌تر در خارج از اتحادیه‌ی اروپا، دسترسی به بازارهای اپلیکیشن لغو خواهد شد. اپل اعلام نکرده که مهلتی که به کاربر می‌دهد چقدر است.

اگر به‌خاطر اقامت طولانی‌مدت در یک کشور خارج از اتحادیه‌ی اروپا سایدلود برای کاربر غیرفعال شود، او با بازگشت به کشور مبدأ مجدداً می‌تواند از سایدلود بهره ببرد.

اپل قوانین بسیار سرسختانه‌ای برای سایدلود در نظر گرفته که ممکن است تمایل توسعه‌دهندگان به توسعه‌ی فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را از بین ببرد. درحال حاضر هیج فروشگاه اپلیکیشن متفرقه‌ای برای آیفون منتشر نشده است.


منبع: https://www.zoomit.ir/os/417759-ios-17-4-app-stores-stop-working-outside-europe/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *