به لطف پیشرفت گوگل، Pixel Buds آینده می تواند ضربان قلب را ردیابی کند

گوگل در پست اخیر خود در وبلاگ تحقیقاتی خود نشان می دهد که راهی برای تشخیص ضربان قلب افراد از طریق آن کشف کرده است هدفون های ANC (حذف کننده نویز فعال)..

این روش را آدیوپلتیسموگرافی (مثلاً سه بار سریع) یا به اختصار APG می نامند. روشی که کار می کند به گفته غول فناوریاین است که هدفون های ANC “سیگنال کاوشگر اولتراسوند با شدت کم” را از طریق بلندگوها ارسال می کنند. سیگنال سپس در مجرای گوش بازتاب می‌کند و اکو را برای دریافت توسط “میکروفون‌های بازخورد روی برد” ارسال می‌کند. پژواک ها تحت تأثیر “جابجایی ریز پوست کانال گوش و ارتعاشات ضربان قلب” قرار می گیرند.

این شرکت توانست هم ضربان قلب را در سیگنال بازخورد و هم تغییرات ضربان قلب را تشخیص دهد. آنها می توانستند تشخیص دهند که قلب تند می تپد یا کند. گوگل در پست خود توضیح می دهد که مجرای گوش به لطف همه رگ های خونی که از نزدیک در سراسر آن قسمت از بدن نفوذ می کنند، “محلی ایده آل برای سنجش سلامتی” است.

به لطف پیشرفت گوگل، Pixel Buds آینده می تواند ضربان قلب را ردیابی کند

(اعتبار تصویر: Google Research)

به طرز شگفت آوری دقیق

به عنوان بخشی از تحقیقات خود، گوگل دو دور مطالعه را با ۱۵۳ شرکت کننده انجام داد. نتایج آنها نشان می دهد که هدفون های ANC قادر به تشخیص دقیق ضربان قلب با حاشیه خطای کم در حدود ۳٫۲۱ درصد بودند. ظاهراً، این دستگاه‌ها می‌توانند حتی با پخش موسیقی و نشت صدای بیرون، وظیفه خود را انجام دهند. همه کارها یکسان است.

APG کامل نیست زیرا ممکن است به شدت توسط حرکت بدن مختل شود که می تواند اجرای آن را در دستگاه های آینده بسیار محدود کند. با این حال، گوگل امیدوار است زیرا معتقد است این فناوری برای هدفون‌های هدفون مناسب‌تر از الکتروکاردیوگرام استاندارد شما (ECG) است. دلیل اینکه مورد دوم به هدفون اضافه نشده است این است که “هزینه، وزن، مصرف انرژی، [design] پیچیدگی، و چالش‌های عامل شکل، از پذیرش گسترده جلوگیری می‌کند.

کاری در حال پیشرفت

حال سوال این است که آیا APG را در نسل بعدی Pixel Buds خواهیم دید یا هر هدفون دیگری در این زمینه؟ شاید. مطمئناً پتانسیل زیادی برای کاربران آگاه به سلامتی دارد که می‌خواهند ضربان قلب خود را ثبت کنند اما ممکن است نخواهند متعهد به خرید پیکسل واچ ۲ یا یک گروه تناسب اندام به علاوه، این شرکت ادعا می‌کند که توانسته هدفون‌های ANC را با «به‌روزرسانی ساده نرم‌افزاری» از APG پشتیبانی کند. پس انتظار چیست؟

خوب، هنوز کار در حال پیشرفت است. اگر شما بخوانید مقاله کامل در Google Researchگام های اصلی بعدی بهبود عملکرد APG در تمرینات سخت شامل، اما نه محدود به پیاده روی، وزنه برداری و بوکس است. همچنین، تیم سازنده APG امیدوار است که این یافته‌ها در آزمایش‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

گوگل توضیح می‌دهد که هدفون‌های ANC از «میکروفون‌های بازخورد و بازخورد» برای عملکرد استفاده می‌کنند. این میکروفون‌ها این پتانسیل را دارند که «فرصت‌های جدیدی» را برای کاربردهای دیگر در پزشکی از نظارت بر تنفس فرد گرفته تا تشخیص بیماری‌های گوش باز کنند.

تا زمانی که بیشتر بدانیم، حتماً فهرست TechRadar را بررسی کنید بهترین ردیاب های تناسب اندام برای سال ۲۰۲۳.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/audio/earbuds-airpods/future-pixel-buds-could-get-heart-rate-tracking-thanks-to-google-breakthrough

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *