به نمونه کامل سیارک Bennu با شکوه تمام نگاه کنید

چه کسی دوست ندارد مجموعه سنگ های سرد خود را به نمایش بگذارد؟ ناسا بود هفته گذشته پس از چند ماه مبارزه با آن، و اکنون، نگاهی به آنچه در داخل است به اشتراک می گذارد. آژانس فضایی روز جمعه تصویری با وضوح بالا از مکانیسم جمع‌آوری نمونه لمسی (TAGSAM) منتشر کرد که تمام غبار و سنگ‌های OSIRIS-REx را که از سطح سیارک خراشیده شده بود، نشان داد.

تصویر حجیم است، بنابراین می توانید برای مشاهده جزئیات دقیق نمونه، بزرگنمایی کنید. نسخه کامل را بررسی کنید . مواد فراوانی وجود دارد که دانشمندان و به عنوان عضو تیم OSIRIS-REx با آنها کار کنند. در سپتامبر گفت، آنها قصد دارند از تکنیک های ریز تحلیلی نهایت استفاده را ببرند تا “واقعاً آن را از هم بپاشند، تقریباً تا مقیاس اتمی”. سیارک بنو، که تخمین زده می‌شود حدود ۴٫۵ میلیارد سال عمر داشته باشد، ممکن است سرنخ‌هایی از شکل‌گیری منظومه شمسی و چگونگی ورود بلوک‌های سازنده حیات به زمین داشته باشد.

دانشمندان قبلاً نشانه‌هایی از کربن و آب را در مواد اضافی که در قسمت بیرونی TAGSAM یافتند، کشف کرده‌اند. در حالی که آنها امیدوار بودند حداقل ۲٫۱ اونس (۶۰ گرم) سنگ سنگی از سیارک به دست آورند، OSIRIS-REx توانست خیلی بیشتر را بگیرد. تیم فقط ۲٫۴۸ اونس (۷۰٫۳ گرم) از مواد “پاداش” انباشته شده روی سخت افزار نمونه بدست آورد. ناسا قصد دارد دو سال آینده را صرف تجزیه و تحلیل بخش‌هایی از نمونه کند، اما اکثریت آن برای مطالعات آینده حفظ خواهد شد و با دانشمندان دیگر به اشتراک گذاشته خواهد شد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/take-a-look-at-the-full-asteroid-bennu-sample-in-all-its-glory-161309568.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/take-a-look-at-the-full-asteroid-bennu-sample-in-all-its-glory-161309568.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *