به گفته تحلیلگران، چشم انداز سرمایه گذاری VC اروپا در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود

سال ۲۰۲۳ یک سال سخت مالی برای اروپایی ها بوده است استارت آپ ها – حتی به عنوان “افسرده ترین” در مقدار خروجی VC در یک دهه. در میان عدم قطعیت و یک محیط اقتصاد کلان خیره کننده، فعالیت VC و ارزش معاملات نیز بدون تعجب کاهش یافت.

اما چه خواهد شد منابع مالی اکوسیستم در سال ۲۰۲۴ به نظر می رسد؟ و مهمتر از آن، آیا برای استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران به طور یکسان باعث امیدواری خواهد شد؟

بر اساس تجزیه و تحلیل Pitchbook، نه حجم و نه ارزش IPOهای دارای پشتوانه VC در سال آینده بهبود معناداری نخواهد داشت. در شرایطی که عوامل اقتصاد کلان بر بازارهای عمومی سنگینی می‌کنند، ذینفعان محتاط هستند زیرا در سال ۲۰۲۳ فهرست‌های کمتری با ارزش‌گذاری پایین‌تر مشاهده شد – روندی که انتظار می‌رود ادامه یابد.

این امر می‌تواند شرکت‌ها را به تکیه بر روش‌های مختلف برای گسترش فرارهای نقدی، مانند کاهش هزینه‌ها، ادغام، دورهای پیگیری از موجود سوق دهد. سرمایه گذاران، یا حتی انواع دیگر تامین مالی مانند بدهی ریسک پذیر. اما استارت‌آپ‌های بالقوه سودآور همچنان می‌توانند ارزش‌گذاری‌هایی را بر روی IPOهایی با سرمایه‌گذارانی که مایل به پرداخت چند برابر بیشتر هستند، ببینند.

به گفته تحلیلگران، چشم انداز سرمایه گذاری VC اروپا در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

از جنبه مثبت، سطوح جذب سرمایه VC حداقل با سال ۲۰۲۳ مطابقت خواهد داشت. بازیابی آغاز شده است، که عمدتاً توسط بودجه های بزرگتر پشتیبانی می شود. این می تواند سرمایه سرمایه گذاری را قادر سازد از سطوح رکود سال گذشته فراتر رود – که به طور بالقوه با تعداد بیشتر بسته شدن صندوق های کوچکتر تا سال ۲۰۲۴ تقویت می شود.

در همین حال، انتظار می‌رود جمع‌آوری کمک‌های مالی در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ کمتر باشد، که علیرغم مشاهده کمترین تعداد سرمایه‌گذاری در بیش از یک دهه اخیر، از نظر سرمایه جمع‌آوری‌شده رکورد یک سال رکورددار است. کلید این عملکرد در این است که سه صندوق بزرگ بسته شده با ۵۰٫۲ میلیارد یورو جذب شده اند که ۴۴٫۴ درصد از کل را شامل می شود.

در سال ۲۰۲۴، تحلیلگران Pitchbook انتظار دارند کل سرمایه جذب شده توسط سه صندوق اصلی به ۴۵ میلیارد یورو برسد، به این معنی که اگر جمع آوری کمک مالی کلی اروپا به زیر ۱۰۰ میلیارد یورو کاهش یابد، آنها به رکورد تمرکز سرمایه خواهند رسید.

از نظر منطقه‌ای، به نظر می‌رسد که بریتانیا همچنان پیشرو در سرمایه خصوصی (هم VC و هم PE) خواهد بود، اما آلمان و فرانسه می‌توانند شکاف را با ارزش معاملات ترکیبی خود در سال ۲۰۲۴ کاهش دهند.

در حالی که دو کشور عضو اتحادیه اروپا در حال تقویت سیاست‌هایی برای تقویت اکوسیستم فناوری خود هستند، نامشخص بودن چشم‌انداز سیاسی در بریتانیا ممکن است سرمایه‌گذاران را از تصمیم‌گیری‌های مهم قبل از ایجاد چشم‌انداز قانونی شفاف‌تر منصرف کند. در عین حال، سرمایه گذاران ممکن است کشورهای کمتر اشباع با رقبای کمتر را نیز هدف قرار دهند.


منبع: https://thenextweb.com/news/europes-vc-funding-landscape-will-look-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *