به گفته دیده‌بان حفاظت از داده‌های ایتالیا، ChatGPT OpenAI قوانین حریم خصوصی را نقض می‌کند

اداره حفاظت از داده های ایتالیا (DPA) به این نتیجه رسیده است که چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI، ChatGPT، قوانین حفاظت از داده ها را نقض می کند و به نگرانی های مربوط به جمع آوری داده های شخصی و حفاظت از سن اشاره می کند.

DPA تحقیقی را درباره شیوه‌های حفظ حریم خصوصی داده‌های ChatGPT آغاز کرد و شواهدی مبنی بر نقض مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) پیدا کرد.

ایتالیا در مورد نگرانی‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها در ارتباط با ChatGPT موضع محکمی اتخاذ کرده بود و به اولین کشور غربی تبدیل شد که در مارس ۲۰۲۳ چت بات را مسدود کرد.

تقریباً چهار هفته بعد پس از اینکه OpenAI ادعا کرد که به مسائل مطرح شده رسیدگی کرده است، مجدداً برقرار شد. با این حال، DPA به فعالیت حقیقت یاب خود ادامه داد و منجر به نتیجه گیری اخیر نقض حریم خصوصی داده ها شد.

این تخلفات به جمع آوری انبوه داده های کاربر مرتبط است که برای آموزش الگوریتم ChatGPT استفاده می شود.

DPA همچنین نگران قرار گرفتن کاربران جوانتر در معرض محتوای نامناسب تولید شده توسط ربات چت است. بر اساس GDPR، شرکت‌هایی که قوانین حفاظت از داده‌ها را نقض می‌کنند، می‌توانند تا ۴ درصد از گردش مالی جهانی خود را جریمه کنند.

DPA ایتالیا با هیئت حفاظت از داده های اروپا همکاری می کند، که در آوریل ۲۰۲۳ یک گروه ویژه برای نظارت بر ChatGPT ایجاد کرد.

ضمن استقبال از اقدامات OpenAI در طول بازگرداندن ChatGPT، DPA خواستار انطباق بیشتر شد، از جمله اجرای یک سیستم تأیید سن و یک کمپین اطلاعاتی برای ایتالیایی‌ها برای انصراف از پردازش داده‌های شخصی برای الگوریتم‌های آموزشی.

OpenAI که ارتباط نزدیکی با غول فناوری مایکروسافت دارد، هنوز به یافته های اخیر پاسخ نداده است. مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی روی OpenAI کرده و هوش مصنوعی را در محصولات خود مانند موتور جستجوی Bing و برنامه های Office 365 ادغام کرده است.

مهلت ۳۰ روزه برای OpenAI برای ارائه دفاعیات خود در برابر یافته های DPA تعیین شده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/openais-chatgpt-breaches-privacy-rules-says-italian-data-protection-watchdog-13670152.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *