به گفته شرکت اینترنتی، کابل دریای سرخ توسط لنگر بر اثر حمله کشتی حوثی ها قطع شد

به گفته شرکت اینترنتی، کابل دریای سرخ توسط لنگر بر اثر حمله کشتی حوثی ها قطع شد

چندین کابل ارتباطی زیردریایی در دریای سرخ روز شنبه قطع شد که به طور موقت یک چهارم همه را تحت تأثیر قرار داد. داده ها ترافیک بین آسیا و اروپا جریان دارد.

برخی شورشیان حوثی را به دلیل خرابکاری عمدی در کابل ها مقصر می دانند. این گروه که در هفته های اخیر چندین حمله به کشتی های باری در دریای سرخ انجام داده است، هر گونه مسئولیتی را رد کرده است.

با این حال، تصویر واقعی کمی پیچیده تر به نظر می رسد. به گفته شرکت اینترنتی آلمانی DE-CIX که بر روی یکی از کابل های آسیب دیده ظرفیت اجاره می کند، آسیب دیده است ناشی از لنگر یک کشتی که شورشیان حوثی به آن حمله کرده بودند. کشتی تجاری روبیمار متعلق به بریتانیا صبح شنبه پس از اصابت موشک حوثی ها در ۱۸ فوریه غرق شد.

دکتر توماس کینگ، CTO در DE-CIX توضیح داد: “طبق اطلاعاتی که ما داریم، در مقطعی، خدمه کشتی را رها کردند و لنگر انداختند تا کشتی بدون سرنشین از کنترل خارج نشود.” متأسفانه، لنگر مقاوم نبود و غرق شده، لنگر را از بستر دریا کشید و پیش از غرق شدن کشتی، سه خط آسیب‌دیده را پاره کرد.»

کابل‌های زیردریایی سیگنال‌ها و پیام‌های مخابراتی را در سراسر اقیانوس با سرعتی نزدیک به نور ارسال می‌کنند. ۱۶ کابل فیبر نوری که ۱۷ درصد از کل بین المللی را تشکیل می دهد اینترنت ترافیک داده، در امتداد بستر دریای سرخ اجرا شود.

کینگ گفت، مانند نحوه عملکرد این منطقه به عنوان شریان تجارت جهانی، “از منظر مخابراتی، دریای سرخ یک نقطه عصبی است که اروپا و آسیا را به هم متصل می کند.”

اختلالات این چنینی چگونه بر اینترنت تأثیر می گذارد؟

در حالی که قطع کابل های داده دریای سرخ ممکن است بهانه ای برای یک سناریوی آخرالزمانی از نوع فروپاشی اینترنت به نظر برسد، واقعیت آنقدرها هم چشمگیر نیست.

اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنت شبکه های خود را با در نظر گرفتن چنین خرابی هایی می سازند، به طوری که اگر یک کابل قطع شود، جریان داده به طور خودکار به خط نزدیک دیگری هدایت می شود و اتصال حفظ می شود.

از نظر تأثیر بر کاربران اینترنت در اروپا و آسیا، اگر ارائه دهندگان خدمات اینترنت و اپراتورها شبکه های خود را به صورت اضافی و در نتیجه انعطاف پذیر ساخته باشند، کاربران اینترنت نباید هیچ گونه اختلالی را تجربه کنند. پادشاه.

با این حال، این به محل زندگی شما نیز بستگی دارد. در ژوئن ۲۰۲۲، آسیا-آفریقا-اروپا ۱ – یک خط اینترنت ۲۵۰۰۰ کیلومتری که از هنگ کنگ به فرانسه می رود – با شکست مواجه شد و میلیون ها نفر را از اینترنت قطع کرد. برای ساعت ها.

در حالی که این اتصال ظرف یک روز برقرار شد، برخی از کارشناسان این کار را انجام داده اند هشدار داد در مورد آسیب پذیری زیرساخت های زیر دریا در برابر حملات تروریستی.

ماه گذشته، دولت بین‌المللی یمن هشدار داد که جنبش حوثی‌های مورد حمایت ایران ممکن است علاوه بر حمله به کشتی‌ها در دریا، کابل‌های زیردریایی را نیز خراب کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/red-sea-cable-cut-by-anchor-from-houthi-ship-attack-says-internet-firm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *