به ۱۱۵ سال زندان؟ از کلاهبرداری تا پولشویی، SBF در هر ۷ مورد مجرم شناخته شد

به ۱۱۵ سال زندان؟  از کلاهبرداری تا پولشویی، SBF در هر ۷ مورد مجرم شناخته شد

در محاکمه جنایی معروف سام بنکمن-فرید، موسس صرافی ارزهای دیجیتال FTX و Alameda Research، بانکمن فرید در هر هفت اتهام مجرم شناخته شد. این اتهامات شامل کلاهبرداری، توطئه و پول شویی است که ناشی از طرحی است که از مشتریان امپراتوری کریپتو وی از میلیاردها دلار کلاهبرداری کرده است.

این حکم پنجشنبه شب صادر شد و هیئت منصفه پس از چهار ساعت و نیم بحث و بررسی مجرم بودن بانکمن-فرید را تشخیص دادند. طبق گزارش رویترز و کوین دسک، متهم احتمالاً ممکن است با چندین دهه زندان روبرو شود و طبق گزارش رویترز و کوین دسک، محکومیت برای ۲۸ مارس ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

نزول سریع بانکمن-فرید از رده های بالای دنیای ارزهای دیجیتال با ترازنامه معیوب Alameda که توسط CoinDesk در نوامبر ۲۰۲۲ فاش شد، آغاز شد که منجر به وحشت در صنعت و نگرانی در مورد نقدینگی FTX شد.

یک “هرم فریب”

دادستانی به رهبری دانیل ساسون، دستیار دادستان ایالات متحده، ادعا کرد که Bankman-Fried آنچه را که آنها به عنوان “هرم فریب” نامیده اند علیه مشتریان FTX هماهنگ کرده است و بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش را بدون رضایت آنها تصاحب کرده است.

FTX که زمانی یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان بود، سقوط چشمگیری را تجربه کرد و باعث ایجاد اثرات موج‌دار در سراسر ارزهای دیجیتال و بخش‌های مالی، از جمله ورشکستگی شبکه و افزایش نظارت‌های نظارتی شد.

این محاکمه که پنج هفته به طول انجامید، به وقایع منتهی به فروپاشی FTX و شرکت تجاری مرتبط با آن پرداخت. وزارت دادگستری آمریکا تقریباً ۱۱ ماه پیش این متهم ۳۱ ساله را متهم کرده بود.

۷ موردی که می تواند Bankman-Fried را برای مدت طولانی دور کند

در محاکمه جنایی در ناحیه جنوبی نیویورک، بانکمن-فرید به این اتهامات متهم شد:

تعداد ۱ و ۲: کلاهبرداری سیمی/توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی علیه مشتریان FTX. Bankman-Fried متهم به کلاهبرداری از مشتریان با اجازه دادن به Alameda برای استفاده از وجوه آنها شد.

تعداد ۳ و ۴: کلاهبرداری سیمی/توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی علیه وام دهندگان آلامدا: اتهامات شامل ترازنامه های اصلاح شده ارسال شده به شرکت هایی بود که آلامدا به دنبال دریافت میلیون ها دلار از آنها بود.

تعداد ۵: توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از اوراق بهادار علیه سرمایه گذاران FTX. بانکمن-فرید متهم به ارائه نادرست سلامت مالی شرکت به سرمایه گذاران بود.

تعداد ۶: توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری کالایی علیه مشتریان FTX. اتهام توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از کالاهای مرتبط با وجوه دزدیده شده مشتریان بود.

تعداد ۷: توطئه برای ارتکاب پولشویی. این اتهام شامل اتهامات مربوط به انتقال وجوه مشتریان به حساب های آلامدا برای سرمایه گذاری و کمک های مالی سیاسی بود.

افشاگری های تلخ در دادگاه

این محاکمه آشفتگی و فریب را در ماه های آخر قبل از فروپاشی FTX و همچنین امتیازاتی که Alameda Research، شرکت دیگر Bankman-Fried از آن برخوردار بود، آشکار کرد. قابل ذکر است که به Alameda یک خط اعتباری ۶۵ میلیارد دلاری که از حساب های مشتریان FTX برای سرمایه گذاری های مخاطره آمیز و مشارکت های سیاسی مشتق شده بود، اعطا شد.

انتظار می‌رود پیامدهای این آزمایش تأثیری پایدار بر صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد، زیرا عموم مردم و سرمایه‌گذاران به طور یکسان از میزان تقلب و سوء رفتار در FTX و Alameda Research مطلع می‌شوند.

در حالی که حداکثر مجازات برای جنایات او حدود ۱۱۵ سال زندان تخمین زده شده بود، کارشناسان اکنون طبق گزارش CoinDesk، محدوده معتدل تری از ۱۰ تا ۲۰ سال را پیشنهاد می کنند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/jailed-for-115-years-from-wire-fraud-to-money-laundering-sbf-found-guilty-on-all-7-counts-13341152.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *