بومی‌سازی زیرساخت‌های راهبردی و هوشمندسازی صنایع در یک همکاری ۳ جانبه

بومی‌سازی زیرساخت‌های راهبردی و هوشمندسازی صنایع در یک همکاری ۳ جانبه

در راستای افزایش سهم ارزش‌ افزوده محصولات دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور، تأمین نیازهای مالی زیست‌بوم نوآوری و فراهم کردن زمینه‎‌های توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی به‌ویژه الکترونیک و میکروالکترونیک، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ای میان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد شد.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه صبح امروز سه‌شنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۲ با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه صندوق نوآوری، معاونت علمی و ایرانسل به منظور پاسخگویی اثربخش به نیازهای فناورانه در زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش عمق بومی‌سازی در توسعه و تولید زیرساخت‌های حیاتی و گلوگاهی هسته شبکه، غلبه بر محدودیت‌های تحریمی، امنیت و صیانت از داده‌ها و اطلاعات، ایجاد زمینه‌های استقلال و اقتدار در توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی برای نیل به سوی تحول دیجیتال و صنعت نسل چهارم و همچنین رونق کسب‌وکارهای مرتبط در سطح ملی منعقد شده است.

یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه تسهیل و حمایت از ایجاد، توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی صنعت به‌ویژه الکترونیک و میکروالکترونیک در زیرساخت‌های حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مذکور با اولویت نیاز اعلامی یا موضوع مشارکت در طراحی و تولید یا سرمایه‌گذاری ایرانسل از دیگر مواردی بود که طرفین درباره آن به تفاهم رسیدند.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد شرکت ایرانسل از ظرفیت موجود در اعتبار مالیاتی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در جهت حمایت از تحقیق و توسعه و ساخت نمونه محصول در کلان‌پروژه‌ها و حمایت از تکمیل زنجیره ارزش، توسعه محصولات جدید و افزایش مقیاس و تولید انبوه محصولات دانش‌بنیان استفاده کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد ظرفیت صادرات محصولات و دارایی‌های فکری تولید شده و توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت مخابرات و ارتباطات کشور در چارچوب حمایت‌ها و ضوابط بنیاد ملی نخبگان نیز از دیگر موارد منعقد در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402082317092/%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *