بیت کوین در بالاترین سطح خود در ۲ سال گذشته، به ۵۰۰۰۰ دلار رسید. دلیل این افزایش ناگهانی چیست؟

بیت کوین در بالاترین سطح خود در ۲ سال گذشته، به ۵۰۰۰۰ دلار رسید.  دلیل این افزایش ناگهانی چیست؟

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو، برای اولین بار در دو سال گذشته از مرز ۵۰۰۰۰ دلار عبور کرد. این نقطه عطف قابل توجه زمانی رخ می دهد که خوش بینی در مورد کاهش بالقوه نرخ بهره در اواخر سال و پس از تأیید نظارتی برای صندوق های قابل معامله در مبادلات ایالات متحده (ETF) که قیمت بیت کوین را ردیابی می کنند، افزایش می یابد.

بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال شاهد افزایش ۱۶٫۳ درصدی ارزش بیت کوین بوده است. روز دوشنبه، بیت کوین به اوج ارزش خود از ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ رسید و در ساعت ۱۲:۵۶ بعد از ظهر به وقت شرقی به ۴۹,۸۹۹ دلار رسید که نشان دهنده افزایش ۴٫۹۶ درصدی در روز بود و ارزش آن در حدود ۵۰,۰۰۰ دلار نوسان داشت.

آنتونی ترنچف، یکی از بنیانگذاران پلتفرم وام‌دهی کریپتو Nexo، ۵۰۰۰۰ دلار را نقطه عطفی برای بیت‌کوین توصیف کرد. او این دستاورد را به راه‌اندازی ETF‌های نقدی در ماه گذشته نسبت داد، که نه تنها در ابتدا نتوانست بیت‌کوین را به بالاتر از این سطح روانی کلیدی برساند، بلکه منجر به فروش ۲۰ درصدی شد.

حرکت مثبت فراتر از بیت کوین گسترش یافت و سهام مرتبط با ارزهای دیجیتال نیز روز دوشنبه افزایش یافت. سهام کوین‌بیس ۴٫۹ درصد افزایش یافت، در حالی که استخراج‌کنندگان رمز ارز Riot Platforms و Marathon Digital به ترتیب ۱۰٫۸ درصد و ۱۱٫۹ درصد افزایش یافتند. علاوه بر این، شرکت نرم افزاری MicroStrategy، یک خریدار برجسته بیت کوین، شاهد افزایش ۱۰٫۲ درصدی سهام خود بود.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ، نیز شاهد افزایش ارزش خود بود و با ۴٫۱۲ درصد افزایش به ۲۶۰۷٫۵۷ دلار رسید.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر سیگنال هایی در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بودند، شاخص های سهام جهانی روند مشابهی را با افزایش اندک در روز دوشنبه نشان دادند. تحلیلگران و انتظارات بازار مالی، ماه می را به عنوان شروع احتمالی کاهش نرخ بهره در سال جاری پیشنهاد می کنند.

به گفته ماتئو گرکو، تحلیلگر تحقیقاتی در شرکت سرمایه گذاری فین تک فینکیا اینترنشنال، افزایش اخیر قیمت بیت کوین در درجه اول به افزایش جریان ورودی به ETF های نقدی بیت کوین نسبت داده می شود. تصویب اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده توسط رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده در ۱۰ ژانویه، نقطه عطف مهمی برای صنعت ارزهای دیجیتال بود.

گرکو کاهش سرعت خروج از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) را برجسته کرد که تأییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را برای تبدیل به ETF دریافت کرد. در همین حال، ETF های BTC Spot شاهد مجموع ورودی خالص تقریباً ۱٫۲ میلیارد دلار بودند که بالاترین ورودی هفتگی از زمان راه اندازی آنها بود.

تحلیلگران رشد قابل توجهی در جریان ورودی به صندوق های ETF جدید را پیش بینی می کنند که تنها در سال جاری از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار متغیر است.

بازار همچنین مشتاقانه منتظر تصمیم در مورد هفت برنامه معلق برای ETF های مرتبط با قیمت لحظه ای اتر است که انتظار می رود تا ماه می توسط SEC ارائه شود.

سرمایه گذاران از نزدیک بر نصف شدن بیت کوین که در آوریل انتظار می رود، نظارت می کنند، فرآیندی که برای کاهش نرخ انتشار بیت کوین طراحی شده است. هاوینگ های قبلی منجر به افزایش قابل توجهی در ارزش بیت کوین شده است.

بن لایدلر، استراتژیست بازارهای جهانی در eToro، بر اهمیت این پیشرفت‌ها تاکید کرد و اظهار داشت که این پیشرفت‌ها برای بازار ارزهای دیجیتال، که کوچک‌ترین، جوان‌ترین و خرده‌فروش‌ترین طبقه دارایی باقی می‌ماند، مهم هستند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/bitcoin-at-its-highest-in-2-years-hits-50000-what-is-the-reason-behind-this-sudden-surge-13719282.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *