بیت کوین یک تریلیون دلاری شد؛ ادامه رشد پادشاه رمزارزها

بیت کوین امروز باردیگر رشد کرد تا بیشترین رکورد قیمتی خود در دو سال اخیر را ثبت کند و ارزش بازارش به بیش‌ از یک‌تریلیون دلار برسد. تحلیلگران روند صعودی قیمت بیت کوین را به آغاز به‌ کار موفقیت‌آمیز صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) نسبت داده‌اند.

بر‌اساس گزارش CNBC، قیمت بیت کوین امروز ۵ درصد رشد کرد و به ۵۱٬۹۲۹٫۸۹ دلار رسید. در ساعات اولیه‌ی روز، قیمت پادشاه رمزارزها حتی عدد ۵۲٬۰۷۹ دلار را هم ثبت کرده بود که بیشترین رکورد قیمتی در دو سال اخیر محسوب می‌شود. بیشترین رکورد قیمتی تاریخ بیت کوین، ۶۸٬۹۸۲٫۲۰ دلار است که در اواخر ۲۰۲۱ ثبت شد.

در‌حال‌حاضر، ارزش بازار بیت کوین یا به‌عبارت‌دیگر، ارزش تمام بیت کوین‌های در‌گردش به بیش از یک‌تریلیون دلار می‌رسد. این نخستین‌بار از سال ۲۰۲۱ است که ارزش بازار بیت کوین از یک‌تریلیون دلار عبور می‌کند.

یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین‌، افزایش تقاضا برای این رمزارز به‌دلیل راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس آمریکا است. تنها در روز گذشته، ۶۵۱ میلیون دلار بیت کوین به ETF‌های این رمزارز وارد شد.

مقاله‌های مرتبط

از زمان شروع‌ به‌ کار صندوق‌های قابل‌معامله در بورس، چیزی حدود ۹٫۵ میلیارد دلار سرمایه وارد بازار بیت کوین شده است. در دو هفته‌ی اخیر نیز، بیش‌ از ۷۱ درصد پول‌های سرمایه‌گذاری‌شده روی بیت‌ کوین ازطریق ETF‌ها وارد بازار شده‌اند.

ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۵۷ درصد رشد کرد؛ چون از همان زمان خیلی‌ها منتظر صدور مجوز صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بودند. به‌محض صدور مجوز، قیمت بیت کوین کاهش یافت؛ اما از اواخر ماه گذشته‌ی میلادی، رشد بیت کوین مجدداً شروع شد.


منبع: https://www.zoomit.ir/cryptocurrency/416702-bitcoin-one-trillion-market-cap-2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *