بینایی هوش مصنوعی و قایق های نجات خودران می توانند آینده جستجو و نجات در دریا باشند

کمتر کسی خطرات کار در اقیانوس را بهتر از سم مایال می داند. مایال که یک ملوان از کودکی بود، شاهد چندین تصادف خائنانه در خارج از ساحل بوده است – که برخی از آنها کشنده بوده است.

این همان چیزی است که دستان جوان را به تاسیس Zelim در سال ۲۰۱۷ کشاند. هدف فن آوری این استارتاپ این است که جستجو و نجات با کنترل از راه دور را عادی کند – مردم را از خطر دور نگه دارد و در نهایت زندگی را نجات دهد.

Zelim، مستقر در ادینبورگ، اخیراً قراردادی را با غول بادی Ocean Winds امضا کرده است تا آن را آزمایش کند. هوش مصنوعیفناوری تشخیص فرد-روی کشتی در یک مزرعه بادی شناور در سواحل پرتغال.

با استفاده از فیلم‌های دوربین مداربسته یا هواپیماهای بدون سرنشین، این فناوری – که ZOE نامیده می‌شود – می‌تواند افراد، کشتی‌ها و سایر اشیاء را در زمان واقعی و در دریاهای طوفانی پیدا و ردیابی کند. در حال حاضر این کار را با دقت ۹۰ درصد انجام می دهد، اگرچه هر چه سیستم بیشتر آزمایش شود، دقیق تر می شود.

بینایی هوش مصنوعی و قایق های نجات خودران می توانند آینده جستجو و نجات در دریا باشند
سیستم تشخیص ZOE می تواند فردی را در عرض چند ثانیه تشخیص دهد و زنگ خطر را اعلام کند. اعتبار: Zelim

مدیر ارشد فناوری Zelim گفت: «پیدا کردن فردی که در دریا دچار پریشانی است، اغلب یک بازی شانسی است، به خصوص وقتی امواج، اسپری دریا، تاریکی و سرعت حرکت مردم در جریان را در نظر بگیرید. داگ لوتیان.

او گفت: «ما می‌بینیم که ZOE یک شبکه ایمنی در اطراف دارایی‌های فراساحلی ارائه می‌کند، جایی که اگر کسی در آب قرار بگیرد، شناسایی می‌شود و یک هشدار فوری ارسال می‌شود و در نتیجه امکان نجات سریع و کارآمد را فراهم می‌کند.»

مزارع بادی جدید فراساحلی در سراسر جهان در حال ظهور هستند، زیرا اروپا تلاش می کند تا تولید انرژی خود را کربن زدایی کند. این بدان معناست که کارگران بیشتری در دریا، علاوه بر کسانی که قبلاً در صنایعی مانند نفت و گاز، تحقیقات دریایی و ماهیگیری مشغول به کار هستند.

اما دور از ساحل، گاهی اوقات تیم های جستجو و نجات ساعت ها طول می کشد تا به افرادی که در دریا افتاده اند برسند. و در دریاهای طوفانی که اکثر تصادفات رخ می دهد، امدادگران نیز جان آنها را به خطر می اندازند.

رندر سه بعدی از قایق نجات خودمختار “نگهبان”. اولین تعاملات این صنعت در حال حاضر در دست توسعه است. اعتبار: Zelim

به همین دلیل است که Zelim علاوه بر تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی، در حال توسعه یک قایق نجات بدون سرنشین است که قادر به نجات افراد غرق شده است. بصورت خودگردان. این کشتی دارای سیستم تشخیص ZOE است و به گونه ای طراحی شده است که از یک کشتی مادر پرتاب شود یا به طور دائم در یک مزرعه بادی دریایی مستقر شود.

این قایق که قادر به نجات ۹ نفر در یک زمان است، مجهز به یک سیستم تسمه نقاله انحصاری است که قربانیان را بدون نیاز به کمک انسانی روی عرشه حمل می کند. سیستم موسوم به Swift می تواند تنها در ۳۰ ثانیه کسی را از آب خارج کند.

سوئیفت همچنین می‌تواند به قایق‌های نجات خدمه متصل شود و این استارت‌آپ در حال کار روی گسترش آن به کشتی‌های بزرگ‌تر نیز است. سیستم نوار نقاله در حال حاضر است آزمایشات در حال انجاماز جمله با اداره بندر میلفورد هاون (MHPA)، یکی از بزرگترین بنادر انرژی در بریتانیا.

Zelim همچنین با چندین شرکت انرژی فراساحلی برای تکمیل فناوری هوش مصنوعی خود کار می کند. مدل یادگیری ماشینی بر روی بیش از پنج میلیون تصویر از افراد واقعی در آب آموزش داده شده است که توسط گارد ساحلی ایالات متحده ارائه شده است.

آزمایش‌هایی مانند آزمایشی با Ocean Winds در پرتغال به آموزش و بهبود مدل‌های شناسایی این استارت‌آپ کمک می‌کند و می‌تواند سکوی پرشی برای توسعه یک سیستم کاملاً کنترل از راه دور برای جستجو و نجات دریایی فراهم کند.


منبع: https://thenextweb.com/news/ai-autonomous-lifeboats-offshore-search-and-rescue

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *