ب ام و، هوندا و هیوندای همگی هنوز فکر می کنند خودروهای هیدروژنی چیز بزرگ بعدی هستند – در اینجا دلیل آن است

این سالها CES 2024 نمایش در لاس وگاس مملو از مدل های یادگیری زبان در ماشین بود دستیاران هوش مصنوعی و نمایشگرهای غول‌پیکر اطلاعات سرگرمی که به نظر می‌رسد فضای داخلی خودروی آینده ما را پر می‌کنند.

اما اکنون گرد و غبار فروکش کرده است، به نظر می رسد که موضوع هیدروژن و تمرکز مجدد بر وسایل نقلیه مسافربری با سلول سوختی یک نکته کلیدی بود که توسط توده ها نادیده گرفته شد.

غرفه مرکزی هیوندای در این نمایشگاه حول محور هیدروژن و تلاش این شرکت برای تولید انرژی پاک از مواد زائد مانند پلاستیک و زیست توده بود، اما همچنین تعهد خود را برای تامین انرژی خودروهای سنگین با H2 تایید کرد.

هیوندای بالاترین سهم بازار جهان را در فروش خودروهای هیدروژنی دارد، زیرا در سال ۲۰۱۸ نکسو را به صورت انبوه تولید و به بازار عرضه کرد. همچنین کامیون تولیدی XCIENT Fuel Cell را ارائه می دهد که می تواند ۴۰۰ کیلومتر را با یک سوخت گیری مدیریت کند.

اما در CES اعلام کرد که ابتکار HTWO آن بر تولید، ذخیره‌سازی، حمل و نقل و استفاده از هیدروژن در مناطق متعددی در سراسر گروه هیوندای، از جمله فولاد، ساخت‌وساز، تحرک هوایی، دریایی، رباتیک و مهم‌تر از همه، مسافر تمرکز خواهد کرد. ماشین.

ب ام و، هوندا و هیوندای همگی هنوز فکر می کنند خودروهای هیدروژنی چیز بزرگ بعدی هستند – در اینجا دلیل آن است

(اعتبار تصویر: هیوندای)

“ما می بینیم که هیدروژن یک بازیگر اصلی در صنعت کالاهای سنگین است، زیرا این فناوری با نیازهای کامیون های بزرگ مطابقت دارد. الگوهای رانندگی قابل پیش بینی نیز ایجاد زیرساخت های مورد نیاز را آسان تر می کند. آموخته های حاصل از این امر می تواند به طور بالقوه به وسایل نقلیه مسافربری آینده اطلاع دهد.” مارک فریمولر، معاون ارشد تجارت جهانی خودروهای تجاری در شرکت هیوندای موتور در نمایشگاه CES امسال به من گفت.

اگرچه هیوندای کاملاً آشکار کرد که هیدروژن تمرکز اصلی است، هوندا – یکی دیگر از طرفداران اولیه فناوری سلول سوختی هیدروژنی با مدل FCX Clarity خود – مشتاق بود اشاره کند که هیدروژن را نیز به عنوان یک عامل مهم در حمل‌ونقل آینده می‌داند.

“آنچه در ذهنم دارم این است که [battery] عصر EV اول است و مرحله بعدی خودروهای سلول سوختی است. اینوئه کاتسوشی، رئیس هوندا موتور اروپا گفت: دوران پیل سوختی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اتوموبیل.

هوندا کلیریتی

(اعتبار تصویر: هوندا)

Inoue در ادامه توضیح داد که حجم فروش نسبتا پایین FCX Clarity هوندا را می توان به زیرساخت ضعیف سوخت هیدروژنی و همچنین قیمت بالای خود مدل نسبت داد. اما او همچنین گفت که تا زمانی که زیرساخت‌ها ایجاد شود، هیدروژن هنوز هم بخشی از طرح تجاری است.

هوندا نیز مانند هیوندای ادعا می‌کند که در حال حاضر تلاش‌های تحقیقاتی هیدروژن خود را بر روی خودروهای تجاری و بخش‌های صنعتی متمرکز کرده است.

هیدروژن دوباره در دستور کار است

ب ام و اخیرا اعلام کرد که کارخانه پرچمدارش در مونیخ فقط از سال ۲۰۲۷ خودروهای برقی تولید می کند، اما خط مونتاژ انعطاف پذیر و برای سایر سوخت های جایگزین باز خواهد بود.

میلان ندلکوویچ، عضو هیئت مدیره BMW گفت: هیدروژن یک جایگزین مهم است تخت گاز. او افزود: “به همین دلیل است که ما ناوگانی از خودروهای هیدروژنی داریم که در حال آزمایش هستند و به همین دلیل به شدت در حال کار بر روی بهبود بیشتر فناوری هستیم. باید گزینه های جایگزین در نظر گرفته شود؛ به همین دلیل است که ما امکانات خود را در برابر هیدروژن و سایر فناوری ها انعطاف پذیر نگه می داریم.”

هیدروژن CES 2024

(اعتبار تصویر: هیوندای)

مدیران هیوندای و هوندا سال ۲۰۴۰ را به عنوان یک تخمین تقریبی برای زمانی که ممکن است شاهد پذیرش انبوه خودروهای سواری هیدروژنی باشیم، تبلیغ کردند. این بستگی به زیرساخت سوخت‌رسانی دارد که به حجم بحرانی برسد، و همچنین قیمت فناوری به سطح مطلوب‌تری برای مشتریان کاهش می‌یابد.

به همین دلیل، هوندا و هیوندای تایید کرده‌اند که تلاش‌های هیدروژنی خود را بر روی تقویت فرآیندهای تولید و جایگزینی دیزل به عنوان سوخت انتخابی برای کالاهای سنگین و خودروهای تجاری متمرکز کرده‌اند، اما این امر گویای این است که برخی از بزرگترین نام‌ها در خودروسازی آن را برای خودروهای سواری رد نکردیم.

به هر حال، موتورهای بدون آلایندگی نباید صرفاً به فناوری الکتریکی باتری متکی باشند، زیرا هیدروژن ذاتاً به لطف توانایی ذخیره سوخت فیزیکی در مخازن داخل هواپیما، برد رانندگی تمام الکتریکی و زمان سوخت‌گیری سریع‌تر را ارائه می‌دهد.

با وجود وعده از فناوری باتری حالت جامد نسل بعدی با ارائه چگالی انرژی چشمگیر، فشار وارده بر شبکه برق ممکن است برای تامین تقاضای شارژ مشکل داشته باشد و بعید است زمان های سوخت گیری با آنچه که توسط هیدروژن ارائه می شود به این زودی ها مطابقت داشته باشد.

هیدروژن CES 2024

(اعتبار تصویر: هیوندای)

مارک فریمولر هیوندای ادعا می کند که این یکی از دلایلی است که فناوری باتری خالص در صنعت کالاهای سنگین دشوار است، زیرا شارژ باتری های عظیم مورد نیاز باعث فشار بیش از حد بر روی شبکه های محلی می شود.

هنگامی که فناوری هیدروژن به بلوغ رسید و زیرساخت های سوخت گیری فرا رسید، سوخت جایگزین می تواند به سادگی گزینه دیگری روی میز مصرف کننده باشد و راهی برای خودروسازان برای دستیابی به اهداف خود تحمیلی بدون آلایندگی محلی باشد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/hybrid-electric-vehicles/bmw-honda-and-hyundai-all-still-think-hydrogen-cars-are-the-next-big-thing-heres-why

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *