تام تام و مایکروسافت با یکدیگر همکاری می کنند تا هوش مصنوعی مولد را به خودروها بیاورند

تام تام به تازگی یک «دستیار خودرو محاوره‌ای کاملاً یکپارچه و مجهز به هوش مصنوعی» را معرفی کرده است که در آینده نزدیک در پلتفرم‌های اطلاعات سرگرمی داشبورد ظاهر می‌شود. این شرکت ادعاهای جسورانه‌ای را برای هوش مصنوعی ارائه کرده است و گفته است که “تعامل صوتی پیچیده‌تری” ارائه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور طبیعی برای پیمایش، یافتن ایستگاه‌ها در مسیر، کنترل سیستم‌های داخل هواپیما، باز کردن پنجره‌ها و تقریباً هر چیز دیگری که پیدا می‌کنند، صحبت کنند. . خودتان هنگام رانندگی این کار را انجام دهید.

این شرکت که بیشتر به خاطر پلتفرم‌های GPS شناخته می‌شود، برای توسعه این دستیار هوش مصنوعی با مایکروسافت همکاری کرد. این فناوری از مدل‌های زبان بزرگ OpenAI، علاوه بر محصولات مایکروسافت مانند Azure Cosmos DB و Azure Cognitive Services استفاده می‌کند. Cosmos DB یک پایگاه داده چند مدلی است و Cognitive Services مجموعه‌ای از APIها برای استفاده در برنامه‌های هوش مصنوعی است، بنابراین این باید یک دستیار توانمند باشد که از آخرین پیشرفت‌ها استفاده می‌کند.

تام تام وعده می دهد که دستیار صوتی با انواع رابط های ارائه شده توسط سازندگان بزرگ خودرو ادغام خواهد شد و بیان می کند که شرکت خودروسازی مالکیت برند خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین این می تواند در خودروهای تولیدکنندگان مختلف ظاهر شود. این شرکت هیچ همکاری قطعی با سازندگان خودروهای شناخته شده را اعلام نکرده است، اما این فناوری در TomTom ادغام خواهد شد. کابین دیجیتال اختصاصی، یک پلت فرم باز و مدولار اطلاعات سرگرمی داخل خودرو.

این اولین بار نیست که یک شرکت سعی می کند یک LLM را در داخل یک ماشین قرار دهد. در ژوئن، مرسدس بنز یک برنامه بتا سه ماهه را اعلام کرد که مدل های ChatGPT را در وسایل نقلیه انتخابی گنجانده است. این ابزار نیز اهرمی است سرویس Azure OpenAI مایکروسافت. TomTom هوش مصنوعی را در CES در ماه ژانویه به نمایش می گذارد، بنابراین ما در مورد نحوه عملکرد واقعی آن در آن مرحله بیشتر خواهیم دانست.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tomtom-and-microsoft-team-up-to-bring-generative-ai-to-automobiles-063002000.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/tomtom-and-microsoft-team-up-to-bring-generative-ai-to-automobiles-063002000.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *