تام تام و مایکروسافت دستیار رانندگی با هوش مصنوعی راه اندازی می کنند

هوش مصنوعی اینترنت را تغییر داده است به طرق مختلف و اساسی در سال گذشته. به زودی، ممکن است نحوه رانندگی ما نیز تغییر کند.

روز سه شنبه، شرکت ناوبری خودرو TomTom اعلام کرد که در حال توسعه یک هوش مصنوعی دستیار رانندگی در کنار مایکروسافت. این دستیار صوتی مبتنی بر سرویس OpenAI Azure مایکروسافت است که در ژانویه منتشر شد.

رانندگان می توانند به طور طبیعی با وسیله نقلیه خود مکالمه کنند و از دستیار مجهز به هوش مصنوعی بخواهند تا به یک مکان خاص حرکت کند، ایستگاه های خاصی را در طول مسیر خود پیدا کند و سیستم های سواری را به صورت صوتی کنترل کند تا مثلاً دما را افزایش دهد، پنجره ها را باز کند یا تغییر دهد. ایستگاه‌های رادیویی، می‌خواند بیانیه مطبوعاتی تام تام. “همه با یک تعامل واحد.”

مایک شوفز، مدیر ارشد درآمد تام تام، گفت: «همراه با مایکروسافت، چشم انداز مشترک ما این است که نوآوری را با هوش مصنوعی مولد هدایت کنیم و راه حل های بهتری را به مشتریان خود ارائه دهیم. “با بهره گیری از تخصص ناوبری و فناوری خود، راه جدیدی را برای مردم ایجاد می کنیم تا با وسایل نقلیه خود تعامل داشته باشند. با ادغام هر دو شرکت بهترین کارها در یک راه حل، ما تجربه داخل خودرو را تغییر می دهیم و رانندگان را قادر می سازند تا بپرسند. ماشین آنها برای هر چیزی و اعتماد کنید که آن را تحویل می دهد.”

این اولین ادغام دستیار صوتی هوش مصنوعی نیست که در خودروها دیده ایم. اوایل امسال مرسدس یک برنامه بتا را معرفی کرد که ChatGPT را با سیستم کنترل صوتی MBUX خودرو یکپارچه می کند. این برنامه سه ماهه نیز توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود. در همین حال الکسا، اپل ایرپلی، اندروید اتو، و سیری همچنین در بازی دستیار صوتی شرکت کرده‌اند، اگرچه شایان ذکر است که هوش مصنوعی آنها مانند نمونه‌های مورد حمایت مایکروسافت مولد نیست.

در بیانیه مطبوعاتی TomTom اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است این دستیار صوتی جدید در دسترس عموم قرار گیرد، ارائه نشده است. Mashable با TomTom تماس گرفته است و در صورت دریافت پاسخ، این مقاله را به روز خواهیم کرد.

به روز رسانی: ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱۲:۲۱ بعد از ظهر EST یکی از سخنگویان به Mashable گفت: «تام تام و مایکروسافت هوش مصنوعی محاوره‌ای را در نمایشگاه CES در لاس وگاس در ماه ژانویه برای شرکت‌های سازنده جهانی و سایر طرف‌های علاقه‌مند به نمایش خواهند گذاشت. “در حالی که زمان تولید خودرو در صنعت خودرو طولانی است، دستیار صوتی ما با در نظر گرفتن یکپارچگی آسان در حال توسعه است و زمان ورود به بازار را تسریع می کند. بنابراین ما هنوز نمی توانیم تاریخ مشخصی ارائه دهیم، اما مایلیم رانندگان را ببینیم. در اسرع وقت از این کار بهره مند شوید.”


منبع: https://mashable.com/article/tomtom-microsoft-ai-driving-assistant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *