تاکسی های هوایی سوپرنال هیوندای ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۸ بلند شوند


هیوندای سوپرنال جدیدترین طراحی خود را برای تاکسی هوایی در CES 2024 نمایشگاه تجاری فناوری این هفته در لاس وگاس.

تاکسی‌های هوایی و خودروهای پرنده سال‌هاست که در نمایشگاه CES سروصدا کرده‌اند، اما دیدن شرکت بزرگی مانند هیوندای که آن را جدی می‌گیرد و با طراحی‌ها پیش می‌رود، دلگرم‌کننده است. فکر می کردم این جالب ترین چیزی بود که در CES امسال دیدم.

تاکسی هوایی سوپرنال یک هواپیمای عمودی برخاست و فرود الکتریکی یا eVTOL است. S-A2 یک طراحی نسل دوم است. هیوندای کره جنوبی اولین برنامه S-A1 eVTOL خود را در نمایشگاه CES در ژانویه ۲۰۲۰ رونمایی کرد.

این هواپیما چهار سرنشین خواهد داشت. می تواند با سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت حرکت کند و دارای هشت روتور است که می توانند بچرخند. دارای چهار در جلوی بال و چهار در عقب برای تعادل خود در یک تیک آف عمودی است. موتورها در حین پرواز ۴۵ دسی بل و در هنگام برخاستن یا فرود ۶۵ دسی بل بی صدا خواهند بود. به اندازه یک ماشین ظرفشویی بی صدا است. در هنگام برخاستن می تواند از صفر تا ۶۰ مایل در ساعت برود.

VertiPort

تاکسی های هوایی سوپرنال هیوندای ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۸ بلند شوند
VertiPort برای Supernal در CES 2024.

امسال، این شرکت یک VertiPort یا مفهومی برای مکان‌هایی در لس‌آنجلس که می‌توانید در آن تاکسی هوایی بگیرید، به نمایش گذاشت. به عنوان بخشی از گروه موتور هیوندای، این شرکت فقط در حال توسعه یک هواپیما نیست. این یک راه حل تحرک ایجاد می کند. نیل مارشال، رئیس تولید و مدیریت برنامه در سوپرنال، به من گفت که در حال ایجاد یک راه حل تحرک است. تاکسی هوایی تمام الکتریکی بردی بین ۲۵ تا ۴۰ مایل خواهد داشت و هر سفر به جای یک ساعت با ماشین، فقط چند دقیقه طول می کشد.

مارشال گفت: «این شکل جدیدی از تاکسی است، شکل جدیدی از تحرک.

نیل مارشال، رئیس بخش تولید و مدیریت برنامه در سوپرنال.

این سفرها پرش‌های کوتاهی به مکان‌هایی مانند مرکز شهر لس‌آنجلس یا وودلند هیلز خواهد بود، به اندازه‌ای طولانی است که در یک سواری ۴۰ دقیقه‌ای از ترافیک عبور کند، اما احتمالاً برای تکمیل آخرین مایل از VertiPort تا مقصد نهایی سوار، به راه‌حلی برای اشتراک‌گذاری نیاز دارد.

مارشال به‌جای ساخت یک ماشین پرنده، فکر می‌کند که ماشین سواری و تاکسی هوایی با توجه به زیرساخت‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، راه‌حل بهتری برای تحرک ایجاد می‌کنند. در ابتدا، تاکسی های هوایی را رزرو خواهید کرد. اما در برخی مواقع شما فقط می توانید بروید و پروازهایی را بگیرید که ممکن است ۱۰ یا ۲۰ دقیقه فاصله دارند.

اتاق کنترل

نظارت بر ترافیک هوایی بر فراز لس آنجلس

مارشال همچنین اتاق کنترل پیشنهادی را نشان داد که در آن ترافیک تاکسی های هوایی نظارت و مدیریت می شود.

تاکسی های هوایی به یک راه حل ترافیک هوایی نیاز دارند و آنها باید از فضای تجاری تجاری فرودگاه هایی مانند LAX دور بمانند. بنابراین آنها مسیرهای جاده‌ها را دنبال می‌کنند و باعث می‌شوند تا در مسیر و سر راه دیگر تاکسی‌های هوایی قرار نگیرند. پرواز از یونیورسال استودیو به وودلند هیلز می تواند ۳۸ دقیقه طول بکشد و بر فراز جاده ها پرواز کند. اما ممکن است در زمان اوج مصرف خودرو بیش از یک ساعت طول بکشد.

تاکسی هوایی آینده سوپرنال.

سوپرنال در حال صحبت با FAA و ناسا در مورد چگونگی ایجاد مسیرهای مناسب است. تاکسی های هوایی باید هوا را با وسایلی مانند پهپادها به اشتراک بگذارند. مارشال در نهایت معتقد است یک سیستم کنترل ترافیک هوایی که به کنترل کننده های انسانی وابسته نباشد بهترین راه حل خواهد بود.

مارشال گفت: «این فقط در مورد توسعه یک هواپیما نیست. “این در مورد توسعه یک راه حل تحرک است. ما به مایل اول و آخرین مایل نگاه می کنیم.”

داخل تاکسی هوایی سوپرنال.

تاکسی های هوایی که به یک سمت می روند، می توانند در یک ارتفاع پرواز کنند و آنهایی که به سمت دیگری می روند، می توانند در ارتفاع دیگری پرواز کنند. ارتفاع احتمالاً در محدوده ۱۵۰۰ فوتی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که هر سواری چقدر هزینه دارد. اما مارشال گفت که می تواند خدمات خود را از سال ۲۰۲۸ آغاز کند.

عقیده GamesBeat وقتی صنعت بازی را پوشش می دهد “جایی که اشتیاق با تجارت روبرو می شود.” این یعنی چی؟ ما می خواهیم به شما بگوییم که اخبار چقدر برای شما اهمیت دارد — نه فقط به عنوان یک تصمیم گیرنده در یک استودیوی بازی، بلکه به عنوان یک طرفدار بازی. خواه مقالات ما را می خوانید، به پادکست های ما گوش می دهید یا ویدیوهای ما را تماشا می کنید، GamesBeat به شما کمک می کند تا در مورد صنعت بیاموزید و از تعامل با آن لذت ببرید. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/games/hyundais-supernal-air-taxis-could-take-off-as-early-as-2028/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *