تایوان چهار شرکت فناوری را به ظن کمک به هواوی و چین در توسعه تراشه های پیشرفته مورد بررسی قرار می دهد.

دولت تایوان تحقیقاتی را در مورد چهار شرکتی که در یک گزارش رسانه‌ای از آنها به عنوان مبادلات تجاری با شرکت‌های چینی مرتبط با هواوی تحت تحریم ایالات متحده نام برده شد، آغاز کرده است. این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای بررسی فعالیت‌های این شرکت‌ها در چین و ارزیابی اینکه آیا آنها با شرایط تأییدیه‌های سرمایه‌گذاری اولیه آنها که توسط دولت تایوان اعطا شده است، مطابقت دارند یا خیر، انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد تایوان، وانگ می‌هوا، اعلام کرده است که این تحقیقات به دقت بررسی خواهد کرد که آیا فعالیت‌های این شرکت‌ها در چین با شرایط تعیین‌شده در طول فرآیند تصویب مطابقت دارد یا خیر. با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه غول فناوری چین، این تحقیقات پاسخی به نگرانی‌های مربوط به نقض احتمالی یا اختلاف در فعالیت‌های تجاری مرتبط با هواوی است. علاوه بر این، تایوان در حال بررسی اجرای مقررات سختگیرانه‌تر مربوط به فناوری‌های کلیدی است.

او گفت: «در غیر این صورت، بالاترین جریمه مجاز تا ۲۵ میلیون دلار ترانزیت (۷۷۵۳۰۰ دلار) است.

وانگ جزئیاتی درباره قوانینی که این شرکت ها ممکن است زیر پا گذاشته باشند، ارائه نکرد. او در اوایل این هفته گفت که آنها درگیر کارهای ارزان قیمتی مانند مدیریت فاضلاب بودند.

یک گزارش خبری بلومبرگ در این هفته اعلام کرد که این شرکت ها با شرکت های مرتبط با هواوی برای ایجاد زیرساخت برای کارخانه های تولید تراشه کار کرده اند.

شرکت‌ها – Topco Scientific، L&K Engineering، United Integrated Services، و Cica-Huntek Chemical Technology تایوان – همگی هرگونه تخلفی را رد کرده‌اند.

هوآوی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. چین در میانه تعطیلات طولانی روز ملی خود است.

وانگ همچنین گفت که دولت تایوان به زودی قوانین سخت گیرانه تری را در مورد “فناوری های کلیدی” با در نظر گرفتن رویه بین المللی معرفی خواهد کرد، او بدون اشاره به جزئیات.

این غول مخابراتی چینی در چهار سال گذشته از دستیابی به قطعات و فناوری از شرکت های آمریکایی بدون تایید منع شده است.

در حالی که بسیاری از شرکت‌های فناوری تایوانی، از جمله تراشه‌ساز TSMC (2330.TW)، در چین فعالیت دارند، دولت تایوان تولید حساس‌ترین فناوری را در این کشور ممنوع کرده و تمام سرمایه‌گذاری‌های فناوری شرکت‌های خود را در آنجا به دقت زیر نظر دارد.

چین تایوان را قلمرو خود می داند و در سال های اخیر فعالیت های نظامی خود را در اطراف جزیره افزایش داده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/news-analysis/taiwan-to-investigate-four-tech-firms-for-suspicion-of-helping-huawei-china-in-developing-advanced-chips-13212982.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *