تبلیغات سیاسی در فیس بوک، اینستاگرام برای افشای استفاده از هوش مصنوعی الزامی است

OpenAI به تازگی آخرین مدل زبان بزرگ خود (LLM) را معرفی کرد. GPT-4 توربو. XAI ایلان ماسک اخیراً از چت ربات هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است. گروک. و سامسونگ هم هست پریدن بر روی واگنهمچنین با مدرک LLM خود، گاوس. علاوه بر همه اینها، تولیدکنندگان ویدئو و تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می دهند. با ایجاد محتوای بیشتر و بیشتر در وب توسط هوش مصنوعی، برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از کاربران می‌خواهند که بدانند چه زمانی رسانه توسط هوش مصنوعی ایجاد شده یا تغییر می‌کند.

آخرین شرکتی که با مجموعه ای از سیاست ها در مورد محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی وارد عمل شده است، متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام است. و مجموعه قوانین جدید آن استانداردی را بر روی پلتفرم های آن، به ویژه برای تبلیغ کنندگان سیاسی، تعیین می کند.

در یک پست وبلاگ متا روز چهارشنبه اعلام کرد که سیاست جدیدی دارد که تبلیغ‌کنندگان سیاسی را مجبور می‌کند تا زمانی که یک تبلیغ فیس‌بوک یا اینستاگرام «به‌صورت دیجیتالی ایجاد یا تغییر کرده‌اند، از جمله از طریق استفاده از هوش مصنوعی»، افشا کنند. این شامل “هر تصویر یا ویدئو واقعی واقعی یا صدای واقعی است که به صورت دیجیتالی ایجاد یا تغییر داده شده است.” این خط مشی مربوط به همه مسائل اجتماعی، تبلیغات انتخاباتی یا سیاسی خواهد بود.

بر اساس خط مشی جدید متا، زمانی که آگهی یک فرد واقعی و موجود را به تصویر می‌کشد که «کاری را که نگفته یا انجام نداده است می‌گوید یا انجام می‌دهد» به افشای یک آگهی نیاز است. علاوه بر این، اگر تبلیغی حاوی فردی تخیلی و در عین حال واقعی باشد، باید شامل افشاگری نیز باشد. همین امر در مورد هر تبلیغ سیاسی که از فیلم های ساخته شده از یک رویداد واقعی استفاده می کند یا فیلم یک رویداد واقعی را دستکاری می کند، صدق می کند.

متا می‌گوید: استفاده‌هایی از هوش مصنوعی یا دستکاری دیجیتالی وجود دارد که نیازی به افشا ندارد. اما این‌ها فقط برای استفاده‌هایی هستند که «برای ادعا، ادعا یا موضوع مطرح‌شده در آگهی بی‌اهمیت یا بی‌اهمیت هستند». متا نمونه هایی از این استثناها را ارائه می دهد، مانند تنظیم اندازه تصویر، برش تصویر، تصحیح رنگ و وضوح تصویر. این شرکت همچنین تکرار می‌کند که هرگونه دستکاری دیجیتالی با استفاده از هر یک از این نمونه‌ها که ادعاها یا مسائل موجود در آگهی را تغییر می‌دهد، باید افشا شود.

و البته، این تبلیغات ایجاد شده یا تغییر یافته با هوش مصنوعی همگی همچنان تابع قوانین فیس بوک و اینستاگرام در مورد محتوای فریبنده یا خطرناک هستند. شرکای حقیقت‌سنجی این شرکت همچنان می‌توانند این تبلیغات را برای اطلاعات نادرست یا محتوای فریبنده رتبه‌بندی کنند.

هوش مصنوعی در انتخابات آتی سال آینده، مانند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، بیش از هر زمان دیگری عامل برجسته ای خواهد بود. حتی متا هم اکنون آن را دارد خود مدل زبان بزرگ و همچنین یک ربات چت هوش مصنوعی تولید – محصول. با ادامه تکامل این فناوری‌ها، خوانندگان می‌توانند مطمئن باشند که شرکت‌های آنلاین بیشتری مجموعه‌ای از استانداردهای شرکتی یا پلتفرم را تولید می‌کنند. با آن انتخابات در افق، به نظر می رسد متا در حال تنظیم قوانین اساسی برای تبلیغات سیاسی است.

سیاست جدید هوش مصنوعی متا به طور رسمی در سال ۲۰۲۴ اجرا می شود و به تبلیغ کنندگان در سراسر جهان مربوط می شود.


منبع: https://mashable.com/article/meta-ai-political-ads-disclosure-policy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *