تحت محاصره: شبکه عظیمی از حساب‌های جعلی چینی برای مختل کردن هند راه‌اندازی شد، نظرسنجی‌های ۲۰۲۴ آمریکا افشا شد

تحت محاصره: شبکه عظیمی از حساب‌های جعلی چینی برای مختل کردن هند راه‌اندازی شد، نظرسنجی‌های ۲۰۲۴ آمریکا افشا شد

در گزارش تهدید سه ماهه اخیر منتشر شده توسط متا، شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ، فاش شد که متا با موفقیت شبکه بزرگی از بیش از ۴۷۰۰ حساب جعلی را که از چین سرچشمه می گرفت، منحل کرده است. این حساب‌ها با تظاهر به آمریکایی‌ها و هندی‌ها، فعالانه در انتشار اطلاعات گمراه‌کننده درباره موضوعات تفرقه‌انگیز مرتبط با سیاست ایالات متحده و روابط ایالات متحده و چین و همچنین سیاست هند مشارکت داشتند.

در حالی که متا به صراحت این پروفایل ها را به مقامات چینی در پکن مرتبط نکرد، این شرکت نگرانی خود را در مورد افزایش چنین شبکه هایی که از چین سرچشمه می گیرند، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات سال ۲۰۲۴ ایالات متحده ابراز کرد. بر اساس گزارش متا، چین اکنون به عنوان سومین منبع جغرافیایی بزرگ چنین شبکه های فریبنده ای است که پس از روسیه و ایران قرار دارد.

شبکه فریبنده چینی، همانطور که در گزارش ذکر شد، به موضوعات مختلفی مانند سقط جنین، مسائل جنگ فرهنگی و کمک به اوکراین پرداخته است. این حساب‌ها از عکس‌های پروفایل و نام‌هایی استفاده می‌کردند که از کاربران قانونی در سراسر جهان به سرقت رفته بود و پست‌های یکدیگر را به اشتراک می‌گذاشتند و لایک می‌کردند. قابل ذکر است، به نظر می‌رسد که برخی از محتواها مستقیماً از X، قبلاً توییتر، کپی شده‌اند.

در میان فعالیت‌های این حساب‌ها، برخی از آنها برای کپی کلمه به کلمه پست‌های سیاستمداران آمریکایی، اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه، از جمله چهره‌هایی مانند نانسی پلوسی، گرچن ویتمر، ران دیسانتیس، مت گیتز و جیم جردن، یافت شدند. متا تاکید کرد که این شبکه هیچ موضع ایدئولوژیکی ثابتی از خود نشان نداد.

گزارش متا سوالاتی را در مورد اهداف این شبکه مطرح کرد و گفت: «معلوم نیست که آیا این رویکرد برای تقویت تنش‌های حزبی، ایجاد مخاطب در میان حامیان این سیاستمداران، یا برای اینکه حساب‌های جعلی که محتوای معتبر را به اشتراک می‌گذارند واقعی‌تر به نظر برسد، طراحی شده است.

خط‌مشی‌های اعتدال این شرکت به شدت «رفتار غیراصیل هماهنگ» را ممنوع می‌کند و به پست‌هایی از گروه‌هایی از حساب‌ها که با هویت‌های جعلی برای گمراه کردن کاربران کار می‌کنند، اشاره می‌کند. در حالی که محتوای اشتراک‌گذاری شده توسط این شبکه‌ها اغلب به داستان‌های خبری دقیق اشاره می‌کند، متا تاکید کرد که هدف دستکاری افکار عمومی، ایجاد تفرقه و تقویت مصنوعی دیدگاه‌های خاص است.

به گزارش متا، این شبکه گسترده چینی قبل از جلب توجه کاربران واقعی خنثی شد. بن نیمو، سرپرست تحقیقات در مورد رفتارهای غیراصولی در متا، اظهار داشت که این شبکه‌ها «هنوز برای ایجاد مخاطب تلاش می‌کنند، اما آنها یک هشدار هستند»، با تأکید بر تلاش‌های مداوم بازیگران تهدید خارجی برای تأثیرگذاری بر افراد آنلاین قبل از انتخابات آتی.

علاوه بر شبکه بزرگ چینی، متا همچنین دو شبکه کوچکتر را کشف کرد – یکی از چین با تمرکز بر هند و تبت، و دیگری از روسیه که عمدتاً به زبان انگلیسی در مورد حمله به اوکراین و تبلیغ کانال های تلگرامی پست می گذاشت. در این گزارش تاکید شده است که شبکه‌های روسی که قبلاً از زمان انتخابات ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار گرفته بودند، تمرکز خود را به درگیری اوکراین معطوف کرده‌اند و تلاش می‌کنند حمایت بین‌المللی از کیف را تضعیف کنند.

در تحولی قابل توجه، متا تاکید کرد که دولت ایالات متحده در ماه جولای به دنبال یک حکم فدرال مربوط به یک پرونده حقوقی متمم اول، به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد شبکه های نفوذ خارجی با شرکت را متوقف کرد. این تصمیم در حال حاضر توسط دادگاه عالی در حال بررسی است و به بحث گسترده تر در مورد همکاری بین دولت ایالات متحده و شرکت های فناوری و تأثیر بالقوه آن بر آزادی بیان کاربران رسانه های اجتماعی کمک می کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/meta-exposes-huge-network-of-chinese-fake-accounts-set-up-to-disrupt-india-us-2024-polls-13462072.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *