تحقیقات بمب‌گذاری ادعا می‌کند که تسلا سال‌ها از نقص‌های جدی خودرو می‌دانست

تحقیقات بمب‌گذاری ادعا می‌کند که تسلا سال‌ها از نقص‌های جدی خودرو می‌دانست

در سناریوهایی که مسائل مربوط به فرمان و سیستم تعلیق سر زشت خود را برانگیخت، که صدها شکایت وجود دارد، تسلا ادعا کرد که استفاده سهل‌آمیز و سوء استفاده از طرف مالک خودرو باعث ایجاد نقص‌ها شده است. این گزارش با استناد به سوابق داخلی می‌افزاید که تسلا از مسائل مربوط به قابلیت اطمینان و استحکام مواد که بخش‌هایی را که عنصر اساسی اتصالات تعلیق هستند، رنج می‌برد، می‌دانست: کنترل بازوها، محورهای محرک و قفسه‌های فرمان. به طور نگران کننده ای، قطع برق فرمان سناریوهایی را ایجاد کرد که در آن فرمان از وسط رانندگی خارج شد و منجر به موقعیت های نزدیک به تصادف و به خطر افتادن جان افراد داخل خودرو شد.

طبق گزارش‌ها، مهندسان تسلا از قطعات تعلیق آلیاژ آلومینیوم آگاه بودند که بدون اینکه خودرو در موقعیتی چالش‌برانگیز قرار گیرد که شرکت اغلب آن را به عنوان سوء استفاده طبقه‌بندی می‌کند، از وسط می‌شکند. تسلا که به نام خرابی‌های پیوند عقب نیز شناخته می‌شود، طبق گزارش‌ها، نزدیک به چهارصد مورد از چنین نقص‌هایی را در چین برطرف کرد، اما هیچ‌گاه آن را به طور عمومی اعلام نکرد و به طور مخفیانه حداقل چهار بار قطعات را دوباره طراحی کرد. یکی از کارمندان تسلا این شکست ها را “برای مشتری وحشتناک” می دانست. تسلا به پیشنهادات مشتریان برای فراخوان توجهی نکرد و تنها تحت فشار مقامات چینی بود که این شرکت دستورالعمل فراخوانی را صادر کرد که با چهار سال تأخیر انجام شد.

این گزارش می افزاید: «تسلا از این استراتژی انکار و تأخیر استفاده کرد زیرا هزینه های بالون تعمیرات گارانتی آن، سودآوری شرکت را تهدید می کرد. گفته می شود تسلا ۲۶۳ میلیون دلار در تلاش برای احترام به تعمیرات و سرویس های زیر گارانتی برای مشکلات فوق الذکر هزینه کرده است. قابل ذکر است که حقایق و شکایات کشف شده در آخرین تحقیقات تاکنون در دعاوی مشتریان علیه تسلا در ایالات متحده ذکر نشده است. NHTSA همچنین در حال بررسی مسائلی است که در گزارش رویترز توضیح داده شده است، و درها را برای تحقیقات رسمی چند روز پس از فراخوان گسترده ای که نزدیک به دو میلیون خودرو را پوشش می دهد.


منبع: https://www.slashgear.com/1475700/bombshell-tesla-investigation-serious-car-defects/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *