تحقیقات نشان می دهد که جویندگان کار واقعاً به اخلاق و ارزش های مدیر عامل اهمیت می دهند

در بازار کار امروز، جایی که کارگران بسیار ماهر کمیاب هستند و مهارت های تخصصی تقاضای زیادی دارندکارفرمایان با چالش پر کردن موقعیت های شغلی مواجه هستند.

این وضعیت باعث ایجاد رقابت شدید شده است – که اغلب به عنوان “جنگ برای استعداد– در بین شرکت ها برای جذب و حفظ بهترین کارکنان.

برای برجسته شدن در این نبرد برای استعدادهای جدید، سازمان ها باید به جویندگان کار مراجعه کنند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که کارفرمایان به طور مؤثر ارزش‌های اخلاقی خود را به افراد خارجی منتقل کنند.

این مهم است زیرا نسل جوان کارگران ارزش قائل هستند مسئولیت اجتماعی، شفافیت و رفتار اخلاقی از کارفرمایان بالقوه خود

شک و تردید در مورد CSR

تحقیقات نشان می دهد که جویندگان کار واقعاً به اخلاق و ارزش های مدیر عامل اهمیت می دهند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

شرکت ها به طور تاریخی تعهد خود را به ارزش های اخلاقی از طریق تلاش های مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) نشان داده اند.

نمونه هایی از این تلاش ها عبارتند از تعهد استارباکس به تامین اخلاقی قهوه خود، درختکاری و پروژه های اجتماعی Tentree، تعهد پاتاگونیا برای دادن یک درصد از فروش به سازمان های محیط زیست و برنامه داوطلبانه BNP Paribas.

با این حال، عموم مردم به طور فزاینده ای نسبت به CSR تردید دارند. بسیاری از ابتکارات CSR به عنوان تلاش های گمراه کننده برای اخلاقی جلوه دادن.

تحقیقات نشان داده است تعدادی از دلایل برای ایناز جمله: تفاوت بین کسب و کار و دلیلی که آنها حمایت می کنند، شهرت قبلی شرکت و استفاده از رویکردهای واکنشی در مقابل رویکردهای پیشگیرانه برای CSR.

بنابراین چگونه شرکت ها می توانند اخلاق خود را به بهترین نحو به خارجی ها نشان دهند؟ چه چیزی می تواند پیامی قوی تر از اقدامات CSR ارسال کند؟

در ما تحقیقات آتیما این سوالات را مطالعه کردیم و چیز شگفت‌انگیزی پیدا کردیم – رهبری اخلاقی مدیر عامل برای جویندگان کار مهم‌تر از طرح‌های CSR شرکت است، حتی پس از در نظر گرفتن عوامل معمولی مانند حقوق و تناسب.

چرا نامزدها به اخلاق مدیر عامل اهمیت می دهند؟

تحقیقات ما نشان می‌دهد که وقتی مدیران عامل ارزش‌های اخلاقی شخصی خود را نشان می‌دهند، افراد را تشویق می‌کنند که بخواهند برای سازمان‌شان کار کنند.

ما سه مطالعه مختلف انجام دادیم و چند دلیل برای این موضوع پیدا کردیم. اولاً، جویندگان کار احتمالاً معتقدند که شرکت مدیر عامل اخلاقی با کارکنان خود منصفانه رفتار می کند. دوم، جویندگان کار احتمالاً معتقدند که شرکت مدیر عامل به جامعه و محیط زیست اهمیت می دهد.

در نهایت، جویندگان کار تمایل دارند که وقتی درباره مدیر عامل یا مدیر عامل شرکت می‌آموزند، احساس هیبت، تحسین و الهام را تجربه کنند. موسسحسن اخلاقی این منجر به چیزی به نام اعتلای اخلاقی. اعتلای اخلاقی، احساسات مثبتی هستند که زمانی به وجود می آیند که فردی شاهد رفتار غیرعادی اخلاقی شخص دیگری باشد.
جای تعجب نیست که ما دریافتیم که به دلایل فوق، نامزدهای شغلی که به شدت به عنوان افراد اخلاقی شناخته می شوند، بیشتر جذب سازمان مدیر عامل اخلاقی می شوند.

سیسکو: مطالعه موردی

برخی از مدیران عامل قبلاً به اهمیت رهبری اخلاقی مدیر عامل در محل کار پی برده اند و از آن برای جذب مؤثر کارگران برتر استفاده می کنند. به عنوان مثال، در دوران تصدی وی به عنوان مدیرعامل سیسکو، جان چمبرز بر ایجاد نیروی کار متنوع و فراگیر از طریق ابتکارات استراتژیک استخدام متمرکز بود.

چمبرز مشارکت با دانشگاه ها را دنبال کرد و در آن شرکت کرد حرفه نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی برای جذب گروه‌های کم‌نمایش، از جمله زنان و اقلیت‌ها، به صنعت فناوری ایجاد شد.

او همچنین بر اهمیت ایجاد یک فرهنگ فراگیر که در آن کارکنان می توانند شکوفا شوند و دیدگاه های منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارند، تاکید کرد.

چمبرز قصد داشت سیسکو را به یک کارفرمای منتخب برای طیف متنوعی از افراد با استعداد تبدیل کند و به این شرکت کمک کند تا استخر استعداد خود را گسترش دهد و موقعیت خود را در بازار تقویت کند.

راهکارهای جذب نیروی کار

بر اساس یافته‌های پژوهشی ما، راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که سازمان‌ها می‌توانند به طور موثر از رهبری اخلاقی مدیر عامل خود برای جذب کارگران خوب استفاده کنند.

۱٫ از تاکید بیش از حد بر ابتکارات CSR خودداری کنید. در حالی که برجسته کردن تعهد یک شرکت به ارزش‌ها و شیوه‌های اخلاقی بسیار مهم است، همچنین مهم است که از تاکید بیش از حد بر ابتکارات CSR تا جایی که بتوان آن را “سبزشویی” تلقی کرد، اجتناب کرد. در عوض، مدیران باید بر روی ابتکارات واقعی و تاثیرگذار تمرکز کنند که با ارزش‌ها و مأموریت شرکت همسو باشد.

۲٫ از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. مدیران می توانند از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ ارزش های اخلاقی مدیران عامل خود استفاده کنند. این را می توان با پست کردن منظم در مورد جوایز، دستاوردها، وبلاگ ها، ارائه ها یا سایر محتوای مرتبط که به طور خاص رهبری اخلاقی مدیر عامل را برجسته می کند، انجام داد.

۳٫ از محتوای ویدیویی استفاده کنید. استراتژی های استخدام می تواند شامل ویدئوهایی از مدیران عامل باشد که در مورد ارزش های اخلاقی شخصی خود صحبت می کنند و چگونه ارزش های شرکت خود را شکل می دهند. این محتوا را می توان در وب سایت شرکت، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و در طول رویدادهای استخدام برای ارائه نمایشی بصری از اخلاق مدیر عامل استفاده کرد.

۴٫ ارتباط بین اخلاق مدیر عامل و ابتکارات CSR را برجسته کنید. این را می توان با به اشتراک گذاشتن داستان ها یا مطالعات موردی که نشان می دهد چگونه اعتقادات اخلاقی شخصی مدیر عامل تصمیمات و ابتکارات CSR شرکت را هدایت می کند به دست آورد. نامزدهای شغلی می بینند که چگونه اخلاق مدیر عامل و ارزش های سازمان در ابتکارات CSR آن منعکس می شود و برای پیوستن به شرکت برای ایجاد تأثیر مثبت الهام می گیرند.

با اجرای این استراتژی‌ها و برقراری ارتباط مؤثر با ارزش‌های اخلاقی مدیران عامل خود، سازمان‌ها می‌توانند خود را در بازار متمایز کنند و نامزدهای برتری را جذب کنند که ارزش‌های مشابهی دارند.گفتگو

مینا آندیاپاندانشیار گروه منابع انسانی و مدیریت، دانشگاه مک مستر; Madelynn Stackhouseاستادیار دانشکده تجارت و اقتصاد برایان، دانشگاه کارولینای شمالی – گرینزبوروو تونده اوگونفوورادانشیار، رفتار سازمانی و منابع انسانی، دانشگاه کلگری

این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.


منبع: https://thenextweb.com/news/research-shows-job-seekers-really-do-care-about-a-ceos-ethics-and-values

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *