"تراشه های سفارشی پس از سال ۲۰۲۵ مد خواهند بود": اینتل می‌تواند از عرضه‌های معمولی CPU در تلاشی دیوانه‌وار برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و رسیدن به رقبای خود دور شود – اما آیا این کافی خواهد بود؟

"تراشه های سفارشی پس از سال ۲۰۲۵ مد خواهند بود": اینتل می‌تواند از عرضه‌های معمولی CPU در تلاشی دیوانه‌وار برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و رسیدن به رقبای خود دور شود – اما آیا این کافی خواهد بود؟

در راه اندازی تراشه Meteor Lake در سال گذشته در نیویورک، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل به مسیر آینده شرکت اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این شرکت در مسیر ادغام پنج گره جدید در چهار سال قرار دارد که در سال ۲۰۲۵ به اوج خود می رسد. این شامل اینتل ۷، اینتل ۴، پردازش‌های Intel 3، Intel 20A و Intel 18A که در طیف وسیعی از پردازنده‌های سرور استفاده می‌شوند.

با این حال، در آینده، اینتل اشاره کرد که برنامه عرضه سنتی آن ممکن است به نفع حمل و نقل محصولات در زمانی که آماده باشد کنار گذاشته شود تا به شرکت اجازه دهد تا با رقبای خود برسد.

اینتل می‌گوید این به هدفش برای ارائه گزینه‌های بیشتر به مشتریان با فروش همزمان چندین نسل از تراشه‌ها کمک می‌کند و در عین حال به تقاضای محصولات سفارشی‌شده پاسخ می‌دهد.

بچه ماهی با همه چیز

این غول فناوری بر ادغام فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و چیپلت ها (که شرکت می تواند در یک بسته واحد قرار دهد) متمرکز است. فن‌آوری‌های چیپلت اینتل می‌تواند تمایز بین محصولات سرور و مشتری را از بین ببرد و به شرکت اجازه دهد تراشه‌ها را بر اساس نیازهای مشتری جمع‌آوری کند. این می تواند اینتل را قادر سازد تا به سرعت تراشه های سفارشی برای صنایع خاص تولید کند.

هنگامی که به سمت چیپ‌لت‌ها می‌روید، یک دای بزرگ انجام نمی‌دهید، بلکه دای کوچک‌تری دارید. در واقع، وقتی به ۱۸A می‌رسیم، پایانی از پنج گره ما در چهار سال، تقریباً به طور همزمان از آن استفاده می‌کنیم. به گفته گلسینگر، این کاری است که ما قبلا هرگز انجام نداده ایم HPCwire.

“ما به بسته بندی Core Ultra نگاه می کنیم – ما در حال نوآوری در بسته بندی Foveros هستیم [a wafer-level 3D stacking solution that delivers greater performance in a smaller footprint] اما ما از آن در بخش سرور نسل بعدی در معماری چیپلت استفاده خواهیم کرد، راه های زیادی برای محو کردن خطوط بین بسیاری از طرح های ما وجود دارد.” گلسینگر نتیجه گرفت.

اینتل به عنوان تنها شرکت تراشه‌های کاملاً یکپارچه که تراشه‌ها یا خدمات تولیدی را به شرکت‌هایی که پردازنده‌های خود را طراحی می‌کنند ارائه می‌کند، برجسته است. این استراتژی دوگانه می تواند بقای اینتل را تضمین کند، زیرا در حالی که رقبای Nvidia، ARM، AMD، Qualcomm و Apple برای سهم بازار رقابت می کنند، این شرکت می تواند محصولات خود را تولید کند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/customized-chips-will-be-in-vogue-beyond-2025-intel-could-move-away-from-regular-cpu-releases-in-a-frantic-bid-to-serve-customers-better-and-catch-up-with-rivals-but-will-it-be-enough

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *