تراشه گوشی هوشمند جدید مدیاتک خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد

تراشه گوشی هوشمند جدید مدیاتک خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد
مدیاتک

هفته ها پس از معرفی یک چیپ پرچمدار بسیار امیدوار کننده برای گوشی های اندرویدی مدیاتک که رقیب بهترین کوالکام است، رقبا را یک درجه پایین تر می برد. جدیدترین محصول این شرکت تایوانی، Dimensity 8300 است که مستقیماً در مقابل آن قرار دارد اسنپدراگون ۷ نسل ۳.

به طور کلی، به نظر می رسد این یکی از بهترین پردازنده های میان رده ای است که مدیاتک در مدت زمان طولانی ارائه کرده است، هم از نظر قابلیت های ذاتی و هم از نظر ارتقاء نسل بیش از نسل. اولین موج از تلفن های مجهز به دیمنسیتی ۸۳۰۰ تا پایان سال جاری وارد بازار می شود.

نکته قابل توجه، در مقایسه با ارتقای سطح متوسط ​​کوالکام در سری اسنپدراگون ۷، تراشه جدید مدیاتک پیشرفت‌های معنی‌داری را در کل به ارمغان می‌آورد. Dimensity 8300 بر اساس همان فرآیند ۴ نانومتری نسل قبلی خود، از هسته های Cortex جدید مبتنی بر ARM V9 استفاده می کند.

از دست نده

ما به دنبال یک خوشه ۴+۴ از هسته های Cortex A715 و تعداد مساوی از هسته های Cortex A510 هستیم. مدیاتک مدعی افزایش ۲۰ درصدی قدرت پردازش و جهش سالم ۳۰ درصدی در بهره وری انرژی است.

مدیاتک

برای بازی‌ها و سایر کارهای سخت، مدیاتک به سراغ پردازنده گرافیکی Mali-G615 جدید رفته است که ۶۰ درصد قدرت گرافیکی خام را افزایش می‌دهد و در عین حال ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

این باعث می شود کوالکام شبیه یک عقب مانده به نظر برسد.

البته همه جا فصل هوش مصنوعی است و مدیاتک از آن ابایی ندارد. Dimensity 8300 یکی از اولین پردازنده‌های میان رده است که می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی را با حداکثر ۱۰ میلیارد پارامتر اجرا کند.

این رقم با چه چیزی مطابقت دارد پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ می تواند این کار را انجام دهد، در حالی که Dimensity 9300 خود مدیاتک میله را تا ۱۳ میلیارد پارامتر افزایش می دهد (با دامنه بیشتری برای افزایش مقیاس).

این قابلیت‌های هوش مصنوعی به لطف پردازنده جدید هوش مصنوعی APU 780 به دست می‌آیند که می‌تواند جریان‌های کاری انتشار پایدار مانند تولید متن به تصویر را نیز مدیریت کند. بر اساس تست های بنچمارک، ۳٫۳ برابر قدرتمندتر است و می تواند وظایف هوش مصنوعی مولد را با سرعت هشت برابر بیشتر انجام دهد.

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

پشتیبانی از ماژول رم به کانال ۸۳۰۰ مگاهرتز با فرکانس بالاتر ارتقا یافته است که از نوع ۶۴۰۰ مگاهرتز ارتقا یافته است که ۳۳ درصد بهبود را ارائه می دهد. در استفاده واقعی از تلفن هوشمند، می‌توانید انتظار انجام چندوظیفه‌ای سریع‌تر و توانایی حفظ نمونه‌های فعال‌تر در پس‌زمینه را داشته باشید.

استاندارد ذخیره سازی نیز از UFS 3.1 به UFS 4.0 افزایش یافته است که نوید دو برابر سرعت خواندن و نوشتن را در مقایسه با Dimensity 8200 می دهد. جدیدترین نسخه MediaTek همچنین نویدبخش بهبود در اتصال سلولی و Wi-Fi با حداکثر سرعت دانلود تا حداکثر می باشد. به ترتیب ۵٫۱۷ گیگابیت بر ثانیه بیش از ۵G و ۲ برابر افزایش پهنای باند.

در بخش تصویربرداری، Dimensity 8300 در نهایت امکان استفاده از MediaTek را فراهم می کند گوشی های اندروید برای ضبط ویدیوهای ۴K HDR با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) که از محدودیت ۳۰ فریم بر ثانیه که توسط نسخه قبلی خود اعمال شده بود، بیشتر است. جالب است که ببینیم این تراشه خوب در برابر رقبای کوالکام چگونه است، اما تا کنون، به نظر می رسد مدیاتک امسال در حال پیشرفت است.

توصیه های سردبیران







نکته قابل توجه، در مقایسه با ارتقای سطح متوسط ​​کوالکام در سری اسنپدراگون ۷، تراشه جدید مدیاتک پیشرفت‌های معنی‌داری را در کل به ارمغان می‌آورد. Dimensity 8300 بر اساس همان فرآیند ۴ نانومتری نسل قبلی خود، از هسته های Cortex جدید مبتنی بر ARM V9 استفاده می کند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/mobile/mediatek-dimensity-8300-smartphone-chip-announce-news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *