ترمز روند صعودی درآمد همراه اول کشیده شد

همراه اول در مهرماه سال جاری، حدود چهار هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر از درآمد شهریورماه این اپراتور است که نشان می‌دهد روند صعودی درآمد همراه اول در سال ۱۴۰۲ متوقف شده‌است.

شرکت ارتباطات سیار ایران همچون سایر شرکت‌های بورسی، موظف به انتشار گزارش عملکرد درآمدی ماهانه خود بر بستر کدال است. نکته قابل تأمل درباره گزارش عملکردی همراه اول، توقف روند صعودی درآمد این اپراتور در سال ۱۴۰۲ است. همراه اول که طی چند ماه گذشته بارها رکوردهای درآمدی خود را جابه‌جا کرده بود، این‌بار موفق به ثبت رکورد جدید نشده است.

جدیدترین گزارش این اپراتور منتهی به مهرماه سال جاری است که از درآمد چهار هزار و ۷۱ میلیارد تومانی آن حکایت دارد. میزان درآمد شناسایی‌شده در مهرماه نسبت به شهریورماه، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر است. یکی از عوامل این کاهش، به تفاوت تعداد روزهای ماه نیمه اول سال با نیمه دوم سال مربوط می‌شود.

ترمز روند صعودی درآمد همراه اول کشیده شد

بخش اعظم این درآمد حاصل از کارکرد مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول است؛ درآمدی که از سرویس‌های ارتباطی شامل مکالمه، پیام کوتاه، اینترنت و پیامک انبوه حاصل شده. این رقم در ماه گذشته حدود ۳۶۶۸ میلیارد تومان بوده است و سهم ۹۰ درصدی از درآمد این اپراتور دارد.

درآمد استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه (اتصال متقابل) ۳۶۴ میلیارد تومان، درآمد فروش خطوط جدید نزدیک به ۹ میلیارد تومان و سایر درآمدها نظیر درآمد دفاتر خدماتی، آوای انتظار، هواداری و سایر نیز ۲۹ میلیارد تومان گزارش شده است.

لازم به یادآوری است که همراه اول نیمه دوم سال ۱۴۰۱ را با معضل بزرگ فیلترینگ آغاز کرد که درآمدهای این اپراتور را به‌شدت کاهش داد؛ اگرچه فیلترینگ هنوز پابرجاست، اما به‌نظر می‌رسد دسترسی به اپراتورهای فیلترشده کمی آسان‌تر از گذشته امکان‌پذیر است.


منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/financial-report-hamrah-aval

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *