ترور میلتون بنیانگذار نیکولا به چهار سال زندان محکوم شد

تروور میلتون، بنیانگذار ننگین نیکولا، به دلیل سه فقره کلاهبرداری به چهار سال زندان محکوم شد.

در اکتبر ۲۰۲۲، هیئت منصفه میلتون را مقصر تشخیص داد از یک فقره تقلب در اوراق بهادار و دو مورد کلاهبرداری سیمی. میلتون با ۶۰ سال زندان روبرو شد. بر اساس این گزارش، دادستان از قاضی برای ۱۱ سال زندان و ۵ میلیون دلار جریمه نقدی درخواست کرد مجله نیویورک تایمزدر حالی که دفاع برای مشروط بودن استدلال می کرد.

پس از اعلام حکم در جلسه دادگاه فدرال در شهر نیویورک، ادگار راموس، قاضی ناحیه ایالات متحده مستقیماً با میلتون صحبت کرد. "هر چقدر هم که شنیدن آن برای شما یا خانواده‌تان دشوار باشد، معتقدم هیئت منصفه به درستی آن را دریافت کرده‌اند." راموس گفت همانطور که رونویسی شده است رویترز

میلتون قبل از صدور حکم در دادگاه سخنرانی کرد و گفت "من قصد آسیب رساندن به کسی را نداشتم و آن جنایاتی که علیه من اعمال شد را مرتکب نشدم." او همچنین به طور مفصل در مورد تربیت روستایی خود صحبت کرد و آیات کتاب مقدس را تلاوت کرد.

دادستان ها ادعا کرد که میلتون با دروغ گفتن به سرمایه گذاران، ارزش سهام شرکت را افزایش داد "تقریبا تمام جنبه ها" از تجارت نیکولا در میان چیزهای دیگر، میلتون ادعا کرد که شرکت او یک کامیون الکتریکی کاملاً کاربردی دارد. این شرکت ویدیویی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد نمونه اولیه نیکولا وان می‌تواند به تنهایی حرکت کند. با این حال، یک کیفرخواست ادعا می‌کرد که کامیون در واقع از تپه غلت می‌خورد و میلتون در ساخت این ویدیو دست داشت.

علاوه بر این، میلتون به دروغ گفتن نیکولا در مورد رزرو پیش‌سفارش میلیاردها دلاری و اینکه سوخت هیدروژنی آن چهار برابر کمتر از نرخ بازار تولید می‌کند، متهم شد. دادستان ها همچنین گفتند که میلتون به دروغ ادعا کرده است که نیکولا توسعه یافته است "تغییر بازی" فن آوری باتری

نیکولا هنوز در تجارت است و قصد دارد از سرگیری تحویل کامیون برقی باطری خود را در اوایل سال ۲۰۲۴ پس از فراخوانی به دلیل مشکلات باتری که حدود ۶۱٫۸ میلیون دلار برای حل آن هزینه داشت. در ۹ ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر، نیکولا ۹۶ کامیون تولید و ۷۹ کامیون ارسال کرد.

قیمت سهام این شرکت از سال ۲۰۲۰ تا کنون ۹۹ درصد کاهش یافته است و گفته می شود سرمایه گذاران بیش از ۶۶۰ میلیون دلار ضرر کرده اند. میلتون در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ میلیون دلار از سهام نیکولا خود را فروخت و بیشتر آن را برای کالاهای لوکس مانند هواپیما و املاک خرج کرد. بار. این احتمال وجود دارد که میلتون به این محکومیت تجدید نظر خواهد کرد، زیرا او قبلاً از راموس برای محاکمه جدید پس از حکم مجرمیت هیئت منصفه درخواست کرده است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nikola-founder-trevor-milton-sentenced-to-four-years-in-prison-192432136.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/nikola-founder-trevor-milton-sentenced-to-four-years-in-prison-192432136.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *