تریلر ایندیانا جونز و The Great Circle مرا به این فکر انداخت: آیا تا به حال یک بازی عالی ایندی وجود داشته است؟

مانند بسیاری از مردم، من گمان می کنم، من تریلر فیلم Indiana Jones and the Great Circle را تماشا کردم، بازی جدید Bethesda و فکر کرد: بهترین بازی Indy که تا به حال بدست آورده ایم چیست؟ من آن بازی NaturalMotion را به یاد می‌آورم که در گذشته منتشر نشد – در طول سال‌ها با افرادی صحبت کرده‌ام که بخش‌هایی از آن را بازی کرده‌اند و گفته‌ام که فوق‌العاده است. واقعاً هماهنگ است: بازی ای که کمی به یک اسطوره تبدیل شده است و در شن های زمان مدفون شده است.

اما در مورد بازی هایی که در واقع به دست آوردیم چه می گوییم؟ فکر می‌کنم این یک سوال دشوار در مورد چیزی شبیه به ایندیانا جونز است، زیرا ایندی از روزهای Pitfall در مجاورت بازی بوده است! در سال ۱۹۸۲٫ همانطور که Raiders of the Lost Ark از پالپ‌ها و سریال‌هایی که سازندگان آن با تماشای آن بزرگ شدند الهام گرفت، خود ایندی نیز چیزهای زیادی به بازی‌ها داده است بدون اینکه واقعاً در آن‌ها حضور داشته باشد.

تریلر گیم پلی ایندیانا جونز و The Great Circle منتشر شد.در یوتیوب تماشا کنید

بنابراین برای من وسوسه انگیز است که بگویم چیزی شبیه به Spelunky بهترین بازی Indy است. شما مطمئناً نماد نگاری را دارید – کلاه، شلاق، بت ها، تله ها. اگر پانزده دقیقه ابتدایی Raiders وجود نداشت Spelunky بسیار متفاوت به نظر می رسید. اما هر چه بیشتر در مورد آن فکر می کنم، بیشتر برای ایندی یا اسپلانکی منصفانه به نظر نمی رسد. Spelunky یک بازی ایندیانا جونز است، شاید، به همان روشی که Super Mario Bros یک بازی آلیس در سرزمین عجایب است – یک نقطه پرش در آنجا وجود دارد، اما غنای غیرمنتظره ای که ظاهر می شود، هر بازی را ویژگی خاص خود می کند.

من استدلال می کنم که همین امر در مورد Tomb Raider نیز صادق است. من قطعاً Tomb Raider را با همان ذره مغزم دوست دارم که عاشق ایندی است: من شیفته مکانیسم های قدیمی و آبشارهایی هستم که از هم جدا می شوند تا معابد را در پشت خود نمایان کنند. اما در حالی که Tomb Raider ممکن است به عنوان تلاشی برای بازپس گیری هیجان ایندی شروع شده باشد، من احساس می کنم که احتمالاً لحظه ای که لارا خانه خود را به دست آورد، این وضعیت تا حدودی تغییر کرده است. کرافت مانور آنقدر لوکیشن درخشان است و چنان نوری به خود لارا می تابد که باعث می شود توم ریدر را از تأثیراتش جدا کرده و به چیزی جدید تبدیل شود.


تریلر ایندیانا جونز و The Great Circle مرا به این فکر انداخت: آیا تا به حال یک بازی عالی ایندی وجود داشته است؟
اعتبار تصویر: بتسدا

با این حال، آنچه Tomb Raider در مورد ایندیانا جونز کاملاً درست می‌داند این است که هسته اصلی شخصیت فقط در اکشن پیدا نمی‌شود. Tomb Raider، مانند Indy، ترکیبی دارد: یک لحظه اکشن و لحظه دیگر گیج کننده. مهمتر از آن، و مشخص کردن آن دوباره به عنوان چیز خاص خود، Tomb Raider آن لحظات زیبای انزوا را دارد: کاوش بی‌صدا در جایی که دسترسی به آن و حذف آن از بقیه جهان سخت است. من دوست دارم یک فیلم Indy که کمی از آن را به تصویر بکشد.

به طرز عجیبی، بعد از اینکه شب گذشته با فکر کردن به این موضوع نتوانستم بخوابم، به این نتیجه رسیدم که بهترین بازی Indy در واقع یک بازی Indy است. Fate of Atlantis است، Lucasarts نقطه و کلیک کنید. سرنوشت آتلانتیس یک بازی کلاسیک است، بنابراین ممکن است این مکان آشکاری برای پایان دادن به جستجوی من باشد، که برای آن عذرخواهی می کنم. اما درست همانطور که گنج رد راکهام – حدس می‌زنم اسپویلر – مخفیانه در سالن مارلین اسپایک جایی که ماجراجویی آغاز شد، کمین می‌کند (جای تعجب نیست که اسپیلبرگ ایندی و یک فیلم خوب تن تن را ساخته است)، راز در دید آشکار پنهان می‌شود.


اسکرین شات تبلیغاتی ایندیانا جونز و دایره بزرگ که ایندی و یک همراه را در قایق در حال حرکت به سمت سازه ای باستانی در جنگل نشان می دهد.


اسکرین شات تبلیغاتی ایندیانا جونز و دایره بزرگ که نشان می دهد ایندی در حال شلاق زدن به افراد بد به صورت اول شخص در جنگل است.

اعتبار تصویر: بتسدا

اما Fate of Atlantis حداقل به دلایل جالبی ایندیانا جونز را تسخیر می کند. وقتی بچه بودم وقتی برای اولین بار این فیلم ها را دیدم – فکر می کنم احتمالاً هفت یا هشت ساله بودم که به درستی وارد ایندی شدم – مانند یک بچه با آنها برخورد کردم، به این معنی که فیلم های روی پرده تنها بخشی از آن بودند. ساعت‌ها به دنیای ایندیانا جونز فکر می‌کردم، وقتی که سنگ‌ها و آن همه موسیقی جاز او را تعقیب نمی‌کردند، چه می‌کرد. یکی از لحظات مورد علاقه من در Raiders، قسمت برگشت در کالج است، جایی که قهرمان را با عینک و با چوب گچ در دست می بینید. من عاشق قسمتی در آخرین جنگ صلیبی هستم که او مخفیانه از پنجره دفترش بیرون می آید. و آتلانتیس همه این موارد را نیز پوشش می دهد: یک افتتاحیه دارد، اگر درست یادم باشد، در کالج تنظیم شده است، و ماجراجویی، در حالی که مبارزه و اکشن زیادی دارد – فکر می کنم شما می توانید مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید – همچنین دارای یک بسیاری از لحظات کلاسیک Lucasarts که مناسب هستند. لحظاتی که شما به عنوان ایندی سعی می کنید با افراد بد استدلال کنید یا آنها را با کلمات اشتباه بگیرید. جوک. جوک های در حال اجرا. لحظات حماقت و لحظات شخصیت.

با نگاهی دوباره به تریلر Indy جدید، چیزهای زیادی را می بینم که طرفدار هفت ساله ایندی را که من بودم خوشحال می کند. مارکوس برودی! گیج کننده! لحظاتی که ایندی در دنیای باستان با شگفتی محض ظاهر می شود. آنها در مسیر درستی هستند، امیدوارم. و امیدوارم آنها همچنین به یاد داشته باشند که X هرگز نقطه را مشخص نمی کند.


منبع: https://www.eurogamer.net/indiana-jones-and-the-great-circles-trailer-got-me-thinking-has-there-ever-been-a-great-indy-game?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *