تست پیش فصل فرمول E 2023: پنج نکته کلیدی از والنسیا

فرمول ۱ ممکن است تست های پیش فصل خود را درست قبل از شروع برنامه جدید مسابقات انجام دهد، اما فرمول E آزمایش های خود را ماه ها قبل از اولین E-Prix برگزار می کند. اکشن رسمی در مکزیکو سیتی در ژانویه آغاز می شود، اما هفته گذشته سری تمام الکتریکی به پیچ های والنسیا رفت برای آزمون پیش فصل سالانه خود فصل ۱۰ ۲۰۲۴ دومین فصل خواهد بود خودروی بسیار کارآمد Gen3، پس از اولین مسابقه ای که مسابقات چرخ به چرخ زیادی را به ارمغان آورد و قهرمانی سخت رانندگانی را که در دو مسابقه پایانی تعیین شد. در حالی که امسال ماشین جدیدی وجود ندارد، هنوز چیزهای زیادی برای دانستن قبل از خاموش شدن چراغ ها در مکزیک وجود دارد.

آزمایش قطع آتش باتری کوتاه است

تیم ها مقدار قابل توجهی از زمان پیست را پس از آتش گرفتن باتری پس از جلسه صبح سه شنبه از دست دادند. مسابقه گزارش ها که این حادثه در غرفه ای رخ داده است که توسط WAE، تامین کننده باتری های سری تمام الکتریکی، اشغال شده است. بنا بر گزارش ها، آتش سوزی از یک باتری شروع شد که برای سه بار جداگانه از DS Penske که توسط رابرت شوارتزمن تازه کار رانندگی می کرد، خارج شده بود. شوارتزمن به دلیل مشکلی مجبور به توقف در مسیر شد و هنگامی که ماشین به پیت لین برگشت، باتری آن برداشته شد و برای بازرسی به WAE منتقل شد. Motorsport.com گزارش ها که سیستم ایمنی خودکار باتری فعال شده و باعث توقف راننده شده است. مطابق با مسابقه شاهدان می گویند حدود ۹۰ دقیقه پس از توقف خودرو در مدار، یک انفجار شنیداری کوچک رخ داد.

فرمول E بعد از ظهر سه شنبه و هر دو جلسه چهارشنبه را در حالی که علت آتش سوزی را بررسی می کرد لغو کرد. یک نفر برای احتیاط به بیمارستان منتقل شد اما بدون هیچ درمانی مرخص شد. فرمول E توضیح داد که هیئت حاکمه سری، FIA، شرایط را برای از سرگیری آزمایشات در بعدازظهر پنجشنبه پس از “تحقیقات و یافته های ارائه شده توسط تامین کنندگان فنی” ایمن دانست.

مانند مسابقه یادآوری می‌کند، در طول ۱۰ سال گذشته، هرگز در یک E-Prix آتش باتری کششی وجود نداشته است. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ حوادثی رخ داد، اما آن‌ها بر باتری کوچک‌تر ۱۲ ولتی تأثیر گذاشت. این همچنین به اتهام حمله جدید ارتباطی نداشت زیرا شوارتزمن هنوز آن زیرساخت را نمایش نداده بود. فرمول E فقط ۸ واحد برای ۱۱ تیم داشت و DS Penske در آن زمان یکی نداشت. مسابقه گزارش ها.

اولین راننده زن در خودروی Gen3

گابریلا جیلکوا، تیم TAG Heuer Porsche Formula E، Porsche 99X Electric Gen3
گابریلا جیلکوا راننده TAG Heuer Porsche است
سایمون گالووی

در طول آزمون پیش فصلی در والنسیا، تیم ها موظف شدند رانندگان تازه کار را برای سه تا از ۱۸ ساعت برنامه ریزی شده دویدن در اتومبیل خود قرار دهند. این ترکیب شامل راننده سابق F2 رابرت شوارتزمن (DS Penske) و راننده های فعلی F2 ویکتور مارتینز (نیسان) و زین مالونی (آندرتی) بود. در تست تازه کار، اولین راننده زن در یک خودروی Gen3 Formula E نیز حضور داشت. راننده LMP3 و GT4 گابریلا جیلکوا پشت فرمان خودروهای برقی تیم پورشه قرار گرفت و یک دور ۴۶ دور را تکمیل کرد. فرمول E قبلاً تست‌های تازه‌کار را قبل از E-Prix برلین و در یک جلسه تمرین اضافی در رم برگزار کرده بود که هر دو در اوایل سال جاری برگزار شد.

اولین تست Attack Charge

در طی یک جلسه ۱۰ ساعته جمعه گذشته، فرمول E یک مسابقه شبیه‌سازی شده برگزار کرد و به تیم‌ها یک آزمایش ۲۷ دوری داد تا تنظیمات را آزمایش کنند، دوره‌های خودروی ایمنی را طی کنند و پیت استاپ‌های آتی Attack Charge را به نمایش بگذارند. سریال برنامه ریزی کرده بود برای معرفی توقف های فصل گذشته، اما مشکلات زنجیره تامین به این معنی بود که این فناوری فقط برای چند مسابقه آخر آماده می شود. در آن زمان، فرمول E احساس کرد که خیلی دیر شده است و تصمیم گرفت اولین بازی Attack Charge را به این فصل موکول کند.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد توقف ها وجود ندارد، اما چیزی که می دانیم این است که آنها در پنجره خاصی که مسئولان فرمول E درست قبل از مسابقه اعلام می کنند انجام می شود. این سری همچنین گفته است که تیم‌ها نمی‌توانند دو ماشین خود را دو برابر کنند، تمرینی که هر دو وسیله نقلیه را پشت سر هم قرار می‌دهند، که می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری‌های جالبی در مورد اینکه کدام راننده در اولویت است، شود. همچنین انتظار می‌رود که یک توقف شارژ حمله بسیار طولانی در ۳۰-۳۵ ثانیه باشد. یک مکانیک کابل شارژ را به پشت ماشین وصل می کند در حالی که باتری دوباره پر می شود.

جگوار و پورشه سریع… دوباره

میچ ایوانز، Jaguar TCS Racing، Jaguar I-TYPE 6
میچ ایوانز در جگوار TCS Racing I-TYPE 6
سایمون گالووی

پس از نمایش‌های قوی در آغاز فصل Gen3 در فصل گذشته، به نظر می‌رسد جگوار TCS Racing و TAG Heuer Porsche بار دیگر مدعی خواهند شد. خودروهای جگوار و پورشه در هر یک از سه جلسه تست چهار مورد از پنج بار برتر را کسب کردند، از جمله دورهای سریع تیم انویژن که پیشرانه های جگوار را اجرا می کند.

میچ ایوانز جگوار سریع‌ترین زمان هفته را ثبت کرد و به ۱ متر ۲۴٫۴۷۴ ثانیه رسید که بیش از نیم ثانیه سریع‌تر از سریع‌ترین دور در تست سال گذشته بود. ایوانز که در فصل نهم در مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی سوم شد، در جلسه دوم نیز در صدر جدول قرار گرفت. هم تیمی جدید نیک کسیدی، که در فصل گذشته در حالی که برای Envision رانندگی می کرد، دوم شد، ایوانز را از جارو کردن هر سه جلسه با ۱m24.617s در آخرین مسابقه هفته باز داشت.

به نظر می رسد ماهیندرا آماده بازگشت است

فصل نهم برای ماهیندرا فراموش شد. تیمی که از زمان شروع این سری در فرمول E حضور داشته است، رتبه دهم از ۱۱ را به پایان رساند. تغییرات قابل توجه خارج از فصل شامل یک جفت راننده کاملاً جدید از Edoardo Mortara و قهرمان فصل هفتم Nyck De Vries است. مورتارا در اولین جلسه هفته پنجمین سریع ترین زمان را کسب کرد در حالی که دی وریس سومین زمان برتر را در جلسه دوم به ثبت رساند. ماهیندرا در اثر آتش‌سوزی باتری با مشکل مواجه شد زیرا به تجهیزات و هر دو خودرو آسیب دید، اما هر دو راننده در نقاط مختلف هفته سرعت بالایی از خود نشان دادند.

قهرمانی راننده باید دوباره نزدیک شود

۱۹ راننده از ۲۱ راننده در آخرین جلسه هفته زمان دور را در فاصله ۰٫۷ ثانیه از یکدیگر تنظیم می کنند. مطمئناً، این سرعت یک دور در مقایسه با مدیریت تمام نکات ظریف مسابقه فرمول E (مانند مصرف انرژی و بازسازی) است، اما واضح است که رانندگان در حال یادگیری نحوه باز کردن پتانسیل خودروهای Gen3 هستند. برای مثال، سال گذشته، تیم‌ها با ماشین‌های جدید و لاستیک‌های جدید دست و پنجه نرم می‌کردند و باید عملکرد بهینه را برای ترکیب سخت‌تر هانکوک تعیین می‌کردند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/formula-e-preseason-testing-2023-five-key-takeaways-from-valencia-133234132.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/formula-e-preseason-testing-2023-five-key-takeaways-from-valencia-133234132.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *