تسلا به دلیل نقش اتوپایلوت در تصادف مرگبار ۲۰۱۸ به دادگاه باز می گردد

تسلا با یک دادخواست مرگ نادرست مواجه است که ادعا می کند ویژگی های کمک راننده آن منجر به تصادف مرگبار شده است.

تسلا به زودی به دلیل تصادفی که نزدیک به شش سال پیش منجر به مرگ وی “والتر” هوانگ شد، به دادگاه بازخواهد گشت. این آزمایش در هفته ۸ آوریل در کالیفرنیا برگزار خواهد شد و مشخص خواهد کرد که آیا تسلا و نرم افزار کمک راننده آن در تصادف مرگبار مقصر هستند یا خیر. به گزارشی از رویترز.

در مارس ۲۰۱۸، هوانگ پس از آن که مدل X مجهز به خلبان خودکار بود درگذشت در امتداد بزرگراه ۱۰۱ ایالات متحده در مونتین ویو، کالیفرنیا به یک مانع ایمنی برخورد کرد. تحقیقات بعداً از سوی هیئت ملی ایمنی حمل و نقل متوجه شد که هر دو خلبان خودکار و رانندگی حواس پرت به تصادف کمک کرد، زیرا داده های تلفن نشان می داد که هوانگ در حال انجام یک بازی موبایلی است.

با این حال، خانواده هوانگ شکایت مرگ نادرست را تنظیم کردند در برابر تسلا در سال ۲۰۱۹، ادعا کرد که این وسیله نقلیه در آن زمان از ویژگی های ایمنی مناسبی از جمله ترمز خودکار برخوردار نبود.

همانطور که توسط رویترزوکلای هوانگ از یکی از شاهدان تسلا پرسیدند “آیا این شرکت می‌دانست که رانندگان هنگام استفاده از سیستم کمک راننده خود، جاده را تماشا نمی‌کنند یا خیر.” بر اساس گزارش‌ها، این گزارش به ایمیلی در سال ۲۰۱۶ اشاره می‌کند که جان مک‌نیل، رئیس سابق تسلا، به استرلینگ اندرسون، رئیس سابق اتوپایلوت نوشت: «من در زیر خلبان خودکار آنقدر راحت بودم که به دلیل غرق شدن در ایمیل‌ها یا تماس‌ها، در خروجی‌ها دمیدم.

تسلا قبلاً در مورد ویژگی های کمک راننده خود با پیگرد قانونی روبرو شده بود، اما هرگز مسئول شناخته نشد. سال گذشته خودروساز برنده شد دو دعاوی که متهم خلبان خودکار کمک به یک جفت تصادف.

تنظیم‌کننده‌های فدرال در ماه‌های اخیر بررسی دقیق تسلا را افزایش داده‌اند وزارت دادگستری گسترش یافت تحقیقات جنایی آن در مورد ویژگی های Autopilot در ماه اکتبر. تسلا هم همینطور فراخوانی برای ۲ میلیون خودروی تسلا صادر کرد و به روز رسانی را ارائه کرد که قرار بود استفاده نادرست از Autopilot را برای رانندگان دشوارتر کند – اما کارشناسان دریافتند که این اصلاحات عمدتا کوتاه آمدند.

به‌روزرسانی در ۱۲ مارس، ساعت ۱۲:۳۲ عصر به وقت شرقی: اضافه شد که محاکمه اکنون از هفته ۸ آوریل آغاز خواهد شد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/3/11/24097480/tesla-walter-huang-crash-lawsuit-court-autopilot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *