تسلا تقریباً دو میلیون خودروی خود را به دلیل نقص فناوری خودران فراخوان داد

تسلا تقریباً دو میلیون خودروی خود را به دلیل نقص فناوری خودران فراخوان داد

وسایل نقلیه خودران در دنیای علمی تخیلی باقی خواهند ماند تسلا برای جلوگیری از سوء استفاده رانندگان از عملکرد Autopilot، دو میلیون خودروی خود را فراخوان می کند.

این اقدام، که خودروها را از جاده حذف نمی‌کند، اما بر به‌روزرسانی اصرار دارد، پس از آن انجام شد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده (NHTSA) تحقیقاتی دو ساله در مورد تقریباً ۱۰۰۰ تصادف مربوط به ویژگی تسلا انجام داد. بر اساس اطلاعیه فراخوان رسمیخودروهای تحت تاثیر تسلا مدل S 2012-2013، مدل X 2016-2023، مدل ۳ ۲۰۱۷-۲۰۲۳ و مدل Y 2020-2023 هستند. NHTSA به CNN گفت این سیستم به “رانندگان احساس امنیت کاذب” می دهد و آنها را باور می کند که فعال کردن و استفاده از آن برای پیمایش در جاده های شلوغ کاملاً ایمن است.

این نباید برای برخی تعجب آور باشد زیرا عملکرد ضعیف Autopilot به خوبی به صورت آنلاین مستند شده است. می‌توانید چندین ویدیو را در YouTube پیدا کنید که نرم‌افزار را به‌طور ناگهانی نمایش می‌دهند جداسازی وسط درایو و شخم زدن از طریق آدمک ها در تست ها. سی‌ان‌ان در گزارش خود اشاره می‌کند که در حالی که دفترچه راهنمای مالک بیان می‌کند، این حالت فقط در بزرگراه‌ها قابل استفاده است. [or] جاده‌های با دسترسی محدود با راننده کاملاً مراقب، پیام‌های این شرکت باعث سردرگمی رانندگان شده است تا فکر کنند این فناوری در سناریوهای دیگر ایمن است.

به عبارت ساده، طبق تحقیقات NHTSA، ویژگی هایی مانند Autopilot و Full Self Driving مطابق با نام خود نیستند.

وصله خودران

تسلا به دنبال گزارشی دیگر از X (پلتفرمی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد) برای دفاع از ایمنی Autopilot استفاده کرد. واشنگتن پست در مورد هشت تصادف مرگبار که عملکرد خودران “نباید فعال می شد”. را پست نسبتا طولانی است، اما اساساً، این شرکت رانندگانی را که از فناوری سوء استفاده می کنند، مقصر می داند و ادعا می کند که این نشریه حقایق مهم را حذف کرده است. آنها همچنین اعداد خود را برای پشتیبانی از استدلال خود مبنی بر اینکه Autopilot هنگام درگیر شدن ایمن تر است، تهیه می کنند.

بلافاصله پس از این پست، تسلا با آن موافقت کرد یک به روز رسانی نرم افزار ارائه دهید به خودروهای خود استفاده از Autosteer را در صورتی که راننده “نتوانست نشان دهد” محدود می کند. [they’re] آماده برای از سرگیری کنترل… در حالی که ویژگی روشن است.» روشی که قرار است کار کند این است که در صورت نیاز به تصمیم گیری ناگهانی، باید همیشه دستان خود را روی چرخ و پای خود را روی ترمز قرار دهید. با فرض اینکه ماشین همه چیز را اداره می کند، نمی توانید فقط روی تلفن خود باشید و در حال حرکت کردن دور باشید. علیرغم آنچه که مردم به آن باور دارند، به این شکل کار نمی کند.

به روز رسانی آینده

مشخص نیست که این پچ چه زمانی منتشر می شود یا به طور کامل شامل چه مواردی می شود. گزارش فراخوانی که قبلا ذکر شد بیان می‌کند که شامل اعلان‌های اضافی اضافه می‌شود که به مردم می‌گوید تا زمانی که Autosteer روشن است، هوشیار بمانند. همچنین نمی دانیم که این فراخوان به اروپا، چین یا هر منطقه جهانی دیگری که خودروهای تسلا در آن فروخته می شود، گسترش خواهد یافت. ما با تسلا تماس گرفتیم و جزئیات را جویا شدیم و اینکه آیا قصد دارد عملکرد خودران Cybertruck خود را ارتقا دهد تا مطابق با سایر خودروها باشد.

اگرچه ما موفق شدیم یک ایمیل تماس پیدا کنیم، اما انتظار پاسخی از طرف تسلا نداریم زیرا آنها به طور معروف خود را منحل کردند. بخش روابط عمومی در سال ۲۰۲۰. اما اگر این کار را انجام دهیم، این داستان در زمان دیگری به روز خواهد شد.

لازم به ذکر است که سال آینده، ایالات متحده قوانین اعتبار مالیاتی جدیدی را اعمال خواهد کرد که نحوه عملکرد معافیت مالیاتی خودروهای برقی خود را تغییر می دهد. اکنون، این فقط برای تعداد معدودی از خودروهای برقی اعمال خواهد شد. اگر می‌خواهید بدانید آنها چه هستند، فهرست TechRadar را بررسی کنید ۱۰ خودروی برقی که می توانید در سال ۲۰۲۴ از آنها معافیت مالیاتی دریافت کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/vehicle-tech/tesla-issues-recall-for-almost-two-million-of-its-cars-due-to-faulty-self-driving-tech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *