تسلا توسط ۲۵ شهرستان کالیفرنیا به اتهام سوء استفاده از زباله های خطرناک شکایت کرد

تسلا با شکایت ۲۵ شهرستان کالیفرنیا به اتهام سوء استفاده از زباله های خطرناک در تاسیسات اطراف این ایالت مواجه است. شکایت در دادگاه عالی شهرستان سن خواکین ثبت شد. این شکایت که به دنبال مجازات های مدنی و صدور حکمی است که تسلا را مجبور می کند به درستی زباله ها را مدیریت کند، پس از ماه ها مذاکرات با شکست مواجه شد. جریمه های مدنی می تواند به ۷۰۰۰۰ دلار برای هر تخلف در روز برسد. رویترز گزارش شده است.

لس آنجلس، سانفرانسیسکو و سایر شهرستان‌ها، تسلا را به برچسب‌گذاری نامناسب و دفع مواد در ایستگاه‌های انتقال یا محل‌های دفن زباله متهم کردند که «مجاز برای پذیرش زباله‌های خطرناک ندارند». در این شکایت آمده است: «روغن‌های روان‌کننده، مایعات ترمز، باتری‌های اسید سرب، آئروسل‌ها، ضدیخ، مایعات پاک‌کننده، پروپان، رنگ، استون، گاز مایع، چسب‌ها و سوخت دیزل» از جمله مواد زاید است. این می افزاید که تسلا “به انجام این کار در و/یا از تاسیسات خود ادامه می دهد.”

تسلا فاش کرد که توسط وکلای ناحیه کالیفرنیا در مورد مدیریت پسماند خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار سال ۲۰۲۲ (SEC) مورد بررسی قرار گرفته است. تشکیل پرونده. در آن زمان اعلام کرد که “اقدامات اصلاحی مختلفی از جمله انجام آموزش و ممیزی و بهبود برنامه های مدیریت زباله سایت خود را اجرا کرده است.” TechCrunch. در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که در حال مذاکره با دادستان های منطقه در سراسر کالیفرنیا است، اما ظاهراً این مذاکرات نتیجه نداد.

تسلا قبلاً با عواقب قانونی در زمینه مدیریت زباله مواجه شده بود. در سال ۲۰۱۹، با آژانس حفاظت از محیط زیست بر سر نقض مواد خطرناک فدرال به توافق رسید. به عنوان بخشی از آن، تسلا موافقت کرد که زباله ها را در کارخانه Fremont خود به درستی مدیریت کند و ۳۱۰۰۰ دلار جریمه بپردازد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/tesla-sued-by-25-california-counties-for-allegedly-mishandling-hazardous-waste-082034366.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/tesla-sued-by-25-california-counties-for-allegedly-mishandling-hazardous-waste-082034366.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *